Vahvat lihakset saa kevyilläkin painoilla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eikö vois yhdistää molempia? Esim. tekee vaikka jalkapäivänä askelkyykyn ja reiden ojennukset+koukistukset kovilla painoilla 4-6 toistoa per sarja, ja loppuun takakyykkyä pitempää sarjaa kevyillä painoilla. Näin siis jos vaikka takakyykky isommilla painoilla on tuottanut ongelmia alaselän yms kanssa eikä valtavia romuja kehtaa tankoon laittaa. Tässähän käytännössä on lihat jo väsyneet ennen takakyykkyä ja siinä vedetään sarjat failureen vaikka pelkällä tangolla jos muuta ei enää jaksa ja saadaan lähes maksimaalinen hyöty liiikkeestä?

No kyllähän se on aina ollut tiedossa että jos verrataan vain yhtä sarjaa niin pienemmällä painolla saa lihakset treenattua paremmin "tyhjiksi". Mutta 30% painoilla menee hyvinkin 30 toistoa ja sarjaloppuu maitohappoihin eikä varsinaiseen lihasväsymykseen.

Ja ihme hermotus pitää olla jos 90%:lla saa 10 toistoa. Itse saan ehkä pikkulikkeissä ton viisi, isoissa 3-4.

Ja lihaksen vahvuus ja sen kasvattaminen ei kulje käsi kädessä - otsikko mielestäni harhaan johtava. Tai siis ei varmasti saa yli 20:n toiston sarjoilla paljoa voimaa, lihasta voi tullakkin, jos ruokavalio niin sallii, tosin kun lihaksen poikki pinta-ala kasvaa tulee kyllä voimaakin, mutta sitten dieetillä ei pidemmillä sarjoilla lihakset siitä vahvistu, ja silti jollain 2-6:n sarjoilla tulee voimaa kun ei tehdä loppuun asti.

Täydellinen loppuun asti tekeminen aiheuttaa hermoston suurta rasitusta, eikä tommonen toimisi 1-2 jakoisella kovinkaan kauaa muutenkaan. Toki isommat painot aiheuttavan enemmän per toisto, mutta niillä ei 1-2 jakoisessa tehdäkkään ihan loppuun asti.

30% painoilla voi kyllä hyvinkin saada jopa yli 100 toistoa, jos loppuun asti tekee. En usko että tämä on lihasten kasvun kannalta kovinkaan järkevää.

e. Olen itsekin tehnyt penkissä 105 * 33,3...% 1RM.

Ja ISOT lihakset saa pienilläkin painoilla.

Suomi poudarit meni jenkkilään reenaamaan,paikallisten bodarien kanssa niin paikalliset ihmetteli kun suomipojat vääntää ISOILLA romuilla ja tuumasivat : Ukot reenaa isoilla painoilla mutta missä teidän lihakset ...

Ja ISOT lihakset saa pienilläkin painoilla.

Suomi poudarit meni jenkkilään reenaamaan,paikallisten bodarien kanssa niin paikalliset ihmetteli kun suomipojat vääntää ISOILLA romuilla ja tuumasivat : Ukot reenaa isoilla painoilla mutta missä teidän lihakset ...

Niin siis kun katsoo CBB-tason kehonrakentajia niin aina ihmetyttää kuinka heikkoja ne on, siis viiden vuoden treenillä taviksella liikkuu samat raudat, mutta näillä kehonrakentajilla (ainakin SM-tason parhailla) on vaan valtavasti enemmän lihasta, enemmän kuin moni ikinä saa.

30% painoilla voi kyllä hyvinkin saada jopa yli 100 toistoa, jos loppuun asti tekee. En usko että tämä on lihasten kasvun kannalta kovinkaan järkevää.

e. Olen itsekin tehnyt penkissä 105 * 33,3...% 1RM.

Juu, ja hitostihan se riippuu miten toistot tekee. Jos tekee hitaan ja kontrolloidun negatiivisen, 4-5 sekuntia esim, niin kyllä se kummasti syö mehuja enemmän ku hilipiällä tahilla heitellyt toistot.
Mun omista saatanallisista raudoista esimerkki: vinopenaa 90 kilolla 7 toistoa, kun kontrolloin negaa vain niin ettei paino nyt ihan rytise alas.
Sitten kun laskin painon oikein saatanan asiallisesti ja rauhallisesti alas, sain 70 kilolla 8 toistoa.
Ja seuraavalla sarjalla meni enää kutonen :-(

Nivelet kyllä tykkää hirviästi, ja tällä iällä se alkaa olemaan jo melko olennaista. Ja lihaskivut on myös tuon myötä, kun on alkanut tehdä negatiivisen osuuden tosi hitaasti, kadonneet käytännössä kokonaan.

No, vaikka kuinka toimivaa olisi tuo pikkupainojen hinkkaaminen niin ei omaan treeniin vaikuttaisi yhtään.
Tulisipa hauskoja treenejä kun samalla ohjelmalla tekisi kuin normaalisti, mutta jokainen liike 30%:lla 20-24 toistoa ja samat sarjamäärät :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, ja hitostihan se riippuu miten toistot tekee. Jos tekee hitaan ja kontrolloidun negatiivisen, 4-5 sekuntia esim, niin kyllä se kummasti syö mehuja enemmän ku hilipiällä tahilla heitellyt toistot.
Mun omista saatanallisista raudoista esimerkki: vinopenaa 90 kilolla 7 toistoa, kun kontrolloin negaa vain niin ettei paino nyt ihan rytise alas.
Sitten kun laskin painon oikein saatanan asiallisesti ja rauhallisesti alas, sain 70 kilolla 8 toistoa.
Ja seuraavalla sarjalla meni enää kutonen :-(

Nivelet kyllä tykkää hirviästi, ja tällä iällä se alkaa olemaan jo melko olennaista. Ja lihaskivut on myös tuon myötä, kun on alkanut tehdä negatiivisen osuuden tosi hitaasti, kadonneet käytännössä kokonaan.
Mitä sä yrität tällä sanoa?

No varmasti voi tehdä silläkin tavalla ettei jaksa edes yhtä, mutta sillähän nyt ei ole mitään merkitystä kun 30% sarjapainoilla ei tule kasvattamaan sen enempää lihasta kuin voimaakaan.

FitFarmin luennolla Bull ja toinen mies, jonka nimeä en nyt muista, käsittelivät lyhyesti tätä asiaa. Ja vastaus oli mun mielestä erittäin järkeen käyvä. Eli teet sitten kevyemmillä painoilla pitempiä sarjoja tai kovemmilla painoilla lyhyempiä sarjoja niin tärkeintä on, että jokainen sarja päättyy epäonnistuneeseen suoritukseen. Silloin sarjat on tehty loppuun asti ja lihasta rasitettu kehittävällä tavalla. Kuinka viisasta!

Tälleeen oon ite reenannu sen 10 vuotta ja vieläkin kehittyy, toki natikkana hitaasti mutta joka vuosi vahvemmaksi ja +100g saattaa painoki joskus nousta ku oikeen hyvä vuosi takana...... :hyper:

Enkä ole kyllä kärsinyt minkään sortin tulehduksista enkä pahemmin loukkaantumisistakaan, tai sitte en vaan osaa tehä oikeasti sarjoja loppuun ja kuvittelen tekeväni aina epäonnistumiseen asti... :hyvä:

No varmasti voi tehdä silläkin tavalla ettei jaksa edes yhtä, mutta sillähän nyt ei ole mitään merkitystä kun 30% sarjapainoilla ei tule kasvattamaan sen enempää lihasta kuin voimaakaan.

Nyt kyllä liioittelet. Kerroppa nyt miten?

Mä oon kauheen ihastunut pudotussarjoihin. Ihan sikatehokasta! Aloitan sellaisella painolla, että jaksan tehdä 6-8 toistoa. Sitten vaan kevyempää rautaa kehiin 3-4 sarjan verran. Sarjan päätteeks saatan tehdä tosi pienillä painoilla vielä suppeammalla liikeradalla ns. pumppitoistoja niin monta kuin jaksan. Kyllä saa lihakset kyytiä ja tulee ainakin puristettua lihaksesta kaikki mehut. En tietenkään tee näitä joka kerta, mutta on kyllä hyvää shokkihoitoa lihaksille.

Ja noista painoista vielä.. Sain ammatilaiselta opastusta liikkeiden tekniikoihin ihan kädestä pitäen ja mulla tippui painot, kun aloin tekemään liikkeet oikein. Ja on kyllä paaaaaaljooon tehokkaampaa tehdä liike oikein ja hieman kevyemmällä painolla kuin päin persettä isoilla painoilla rimpuillen. Lihaksetkin on nykyään NIIN tulessa treenin jälkeen.. =)

Suositut

Back
Ylös Bottom