Vaelluskengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pauliina
  • Aloitettu Aloitettu
Oletan abinen olevan nainen koska ainoa kriteeri oli väri.
http://www.salomon.com/fi/product/xa-pro-mid-gtx-w.html?article=371302

Mies minä kyllä oon ja tuo värin tärkeys liittyy siihen että tietyissä olosuhteissa voi käyttää vaan mustia ja neutraalin näköisiä (ei siis mitään heijastimia tai sporttiraitoja). Ei jaksaisi monia maihaireita ostaa kun kokonaiskäyttö on kuitenkin suhteellisen vähäinen (ei siis mitään jokapäiväisiä työmaihareita hankinnassa).

Minne lähdet vaeltamaan? Maasto määrittää pitkälti vaatimukset kengän suhteen. Pitääkö olla kalvollinen kenkä ja kuinka kylmää on vaelluksella, kuinka paljon rinkassa painoa? Itse olen vaeltanut barefootkengillä, maastojuoksukengillä ja maihareilla. Jos rinkka on alle 10kg niin lenkkarit on hyvä valinta jos ei pelkkää rakkaa ole maasto. Lenkkareissa hyvä puoli on että voi kahlata suoraan kengät jalassa ja kuivuvat sitten kävellessä. Jos rinkassa on painoa vähän enemmän tai maasto on kivikkoista kuten käsivarressa on haixin maiharit varma valinta.

Lenkit on varmaan jotain parin päivän, maks. 60 km, reissuja. Maastot yleensä metsäpolkuja tai hiekkateitä, toki kenkien pitäisi sopia myös kovemmille alustoille. Rinkanpaino ehkä 20 kg ja talvella en tykkää mennä metsään hamuamaan.

"Salomon XA Pro 3D MID Forces, mustat" -mallia on nyt katsellut. Ainoastaan oikean koon määrittäminen vaikeahkoa kun tiedä oikeen kuinka paljon isomman ottaa lämpimämpiä sukkia varten ja kuinka paljon kengät muokkautuu käytössä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salomonissa on valmiina ylipronaatiotuki ja jos et kärsi kyseisestä ongelmasta voi kipeyttää polvet. Itselläni on ko. kengät mutta jäivät vähälle käytölle koska polvet kipeytyi ja pohjassa on todella huono pito märällä kalliolla tms kovalla alustalla. Haixilta löytyy vastaavaa Black Eagle mallisto. Jos asut Pk-seudulla niin varuste.net myymälästä löytyy hyvät valikoimat molempia kenkiä. Käyt ottamassa hyvän lenkin että jalat turpoaa ja sitten liner- ja päällisukka jalassa kenkiä kokeilemaan.

Joku kyseli aiemmin kenkien hoidosta niin nopeana huomautuksena että kun suurin osa nykyisistä vaelluskengistä on kalvollisia ei kenkiin voi laittaa rasvaa tai vahaa koska se tukkii kalvon. Kenkien valmistajilla on omat aineet kalvokenkien hoitoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom