Morotti, morotti.
Puntti-Turolla on kasvanut lihakset niin suuriksi, että edessä on yllättäen seuraava ongelma: mistä löytää tarpeeksi suuria vaateita?
Etsin takkia.
Olen siinä pisteessä, että muutaman vaatemerkin suurin koko mahtuu vielä päälle, XXL hellyhansen alkaa olla jo turhan tiukka, adidas ja fjällräven on vielä tarpeeksi tilavia.
En tykkää käyttää ihonmyötäisiä kledjuja, koska en ole mikään hauispateilla pätevä runkkari. Eli vaihtoehtoina ei ole tällä hetkellä kuin adidas ja fjellu, mutta mielellään voisin hankkia jotain muuta.
En tykkää armeijavaatteista, joten ne ei käy. Varsinaiset bodarien vaatteet ei vaikuta hyvältä.
Kysymys: Mistä kaikki isot koripalloilijat ja vaikka jenkkifutiksen pelaajat hankkii vaatteensa?
Etsin ensisijaisesti sellaista normipitkää toppatakkia.
Olen hieman yllättynyt, että tämä ongelma tuli näin nopeasti eteen. Turo on tosin ollut puntilla.
Mutta. Tähän vaikuttaa yhtä paljon nykyinen vaatetrendi, joka on merkittävästi aikaisempaa tiukempi. Kaupoissa suuri osa vaatteista on slim-fit tyyliä, regular on muka nyt se löysempi, mutta eipä löydy enää mistään vuosia sitten hyvinkin tavallista comfort- fit mallia. Hiphopparitkin vaikuttavat siirtyneen käyttämään melkein ihonmyötäisiä vaatteita.
Reilu vuosi sitten reidet kasvoivat sen verran suuriksi, ettei regular mallin housut enää mahtuneet jalkaan
. Harrastin teininä punttia, ja muistin että silloin mulla oli hyvän väljät Dockersin comfort-fit housut. No niin, ajattelinpa tyytyväisenä, että tilaan ne jostain nettikaupasta. Eipä löydy ei! Dockers (ja samoin vielä Levis) on poistanut comfort-fit malliset vaatteet euroopan myynnistä kokonaan. Niitä saa vain paikanpäältä jenkeistä.
Puuttuuko euromiehiltä nykyään kokonaan reisilihakset? Multa ei puutu.
Housuongelman sain kuitenkin jo ratkaistua. Löytyi yksi toinen jenkkiläinen vaatemerkki, joka myy löysempiä chino-housuja vielä eurooppaan. Voin kertoa mikä se on, jos saan vinkkiä takkiongelmaan.
Ilmeisesti moni vaatemerkki tekee erikseen tosi suuria kokoja myytäväksi big&tall liikkeissä. Missäköhän niitä löytäisi suoraan netissä? En viitsi käydä pienessä paikallisessa kys kaupassa, koska en varmaan niiden malleista tykkää. Olen aika valikoiva.