Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ipe-88 sanoi:Eli kuinka suuri ero näillä laitteilla on esim. tehokkuudella ja treenipainoissa?
Kun salilla missä käyn on vaan vaakaprässi ja siinä alkaa painot loppua kesken ja teen helposti sillä 3*10*120kg...
NuuNuu sanoi:eikai siinä reeni tehossa paljoa eroa ole, mutta kun nää vaakavehkeet on yleensä vaijeri vetoisia niin ei saa ladattua tarpeeksi romua
Willie sanoi:Riippuu aivan laitteesta, puhuttiinpa sitten jalkaprässeistä tai vaakaprässeistä. Pelkkä kulma ei riitä kertomaan prässin raskautta koska pitää ottaa lisäksi huomioon kelkan paino ja hankalimpana laskennallisena seikkana eri prässien erisuuruiset kitkat. Eräässä vaakaprässissä taas pystyn tekemään toistoja koko pakalla eli 280 kilolla, toisen valmistajan vaakaprässissä en saa yhtäkään toistoa 200 kilolla.
asspen sanoi:Mitenkäs nuo vaijeri/pylpyrähäksättimet suhtautuvat muutenkaan "oikeisiin" painoihin? Onko tietoa, kun pistän taljaperiaatteella toimivaan prässiin vaikka pakan mukaan 100 kg, vastaako se samaa kuin 60 kg jannu latoisi niskaansa 40 kg ja menisi kyykkyyn?
Ei ajatella tekniikkaa vaan sitä massaa mitä yritetään liikutella.
:
Timba79 sanoi:Mitä minä nyt koulun fysiikan tunneilta muistan niin se voiman muutos oli suhteessa matkaan. Elikkäs aivan sama monenko pyörän takaa se tulee jos pakka nousee saman matkan mitä kelkka liikkuu, silloin ei painot voi pyörien takia muuttua. Koko prässin kitkat onkin sitten jo toinen juttu ja tollasessa painopakkahärvelissä ei ne kulmatkaan ole niin justiinsa, kun taas kelkassa johon ladataan levyjä on sillä kulmalla taas paljon enemmän merkitystä. En tiedä saiko tästä nyt mitään selvää...
asspen sanoi:Koko taljasysteemin alkuperäinen ajatus on se että saadaan tehtyä työtä pienennettyä koska tukirakenteet tekevät osan työstä.
asspen sanoi:Ei vaan tehty työ riippuu voimasta ja matkasta. Sama asia punnerratko pientä painoa ison matkan tai suurta painoa pienen matkan. Koko taljasysteemin alkuperäinen ajatus on se että saadaan tehtyä työtä pienennettyä koska tukirakenteet tekevät osan työstä. Eikä niille tule edes hiki...
Joona sanoi:Timba taisi puhua pelkästä suunnanmuutoksesta pyörien avulla, ei varsinaisista taljoista, jotka muuttavat vaadittua voimaa.
edit. Prkl sielähän olikin vielä yksi viesti mitä en lukenut.