V-loppumässäily vs. viikon treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaksu
  • Aloitettu Aloitettu
Lähdin pohtimaan, että kun kesä tuo tullessaan viikonloppuja joissa perjantai-illasta su-aamuun grillataan ja syödään herkkuja, juodaan kaljaa ja pulskistutaan. Niin kuinka paljon käytännössä tulee takapakkia treenaamisessa ja laihiksessa tuollasen viikonlopun suoritus.
Esimerkkinä itsellä, vedin tämän viikon ma salia, ti pyöräilyä, ke salia, pe salia. Sitten perjantaina lähdin grillaamaan lihaa ja makkaraa ja syömään karkkia ja juomaan olutta. Tuota jatkui vielä lauantaina ja sunnuntai aamukin meni päiväpizzaa syödessä.
Eli, onko tuollanen viikonloppu käytännössä sen kuluneen viikon treenauksen menoa, vai jääkö siinä jopa treenamisessa voitolle vaikka viikonloppu meneenkin mässäilyksi?
Ajatuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sanoisin et on mahdollista että et lähtis lihoomaan ainakaan hirveästi mutta laihtuminen ei kyllä tolla menolla oo mahdollista.

Elämää kannattaa välillä elää, eikä aina elää treenille. Hyvää tekee päälle välillä ottaa rennosti eikä stressata aina treenin puolesta. Tuskin se Mr. Olympian saavuttaminen siitä kaatuu. Tietenkin jos koko kesä menee ihan joka viikko örveltäessä ja pizzaa mussutellessa, niin varmasti treenin suhteen tulee pakkia ja saattaa tulla muutamia extrakiloja, mutta nämä on niitä elämän suuria valintoja. Kohtuudella kaikkea.

Pidemmällä tähtäimellä taas tuo runsas juopottelu, syöpöttely ja epäsäännöllinen elämä ei ainakaan tue minkään sortin treeniä tutkimusten mukaan vaikka kyläbodareiden tietotoimiston mukaan tällä onkin päinvastainen vaikutus.

Jos dieettiä suunnittelee, niin tuollainen meininki on suljettu kokonaan pois.

Näin sitä asiaa kanssa ajattelinkin. Ei saa liian tarkaks vetää tuota treenipuolta, mutta kohtuu pitää olla mässäilyssä/rentoutumisessa kuitenkin mielessä kun kesää vietetään :)
Kyllähän tuo vaaka pari kiloa kummasti lisää antaa tällaisten viikonloppujen jälkeen, mutta onhan siinä pakko olla sitä kaljan ja muun sonnan tuomaa turvotusta joka katoaa parin päivän aikana. Hope so.

Kun on nyt päässy vihdoin sinuks ittesä kanssa, eli oon mielestäni ihan kohtuu hyvässä kunnossa, niin kummasti se kolkuttelee takaraivossa kun makkarapakettia availee..

Alkoholi on kyllä salakavala.
Pizzan tai makkarapaketin saa hyvin mahtumaan useimpiin dietteihin päivittäisiä kaloreita ylittämättä vaivatta, mutta alkoholijuomien kanssa menee huomaamatta yli hyvin herkästi...

En usko että treeniin on negatiivista vaikutusta, päinvastoin, plussakalorit luonnollisesti auttaa. Diettiin toki vaikuttaa mutta riippuen sinun kulutuksesta ja geeneistä voi ihan hyvin eteenpäinkin jos energiavajetta on pitkällä jaksolla.
Alkoholi tuntuu olevan tabu joillekin treenareille.. itse en ole havainnut kohtuullisella käytöllä negatiivista vaikutusta.. itselläni 1 laitti siideri jokusen kerran viikossa ja muutaman (4-8) ravintola-annoksen "känni" 1-2x kuussa ei ole omaa diettiä sotkenut.
Örvelystä on toki monenlaista, en tiedä miten paha omasi on :)

Kunhan kulutus on alle niin samahan se on vaikka söis valaanrasvasssa uitettua sahajauhoa, eri juttu on sitten mikä on terveellistä.

Alkoholi sotkee vähän asioita ja tekee kropalle höpöä, mutta jos se sulle toimii ja nuppisi sitä vaatii rentoutuakseen, niin mikäettei.

En usko että treeniin on negatiivista vaikutusta, päinvastoin, plussakalorit luonnollisesti auttaa. Diettiin toki vaikuttaa mutta riippuen sinun kulutuksesta ja geeneistä voi ihan hyvin eteenpäinkin jos energiavajetta on pitkällä jaksolla.
Alkoholi tuntuu olevan tabu joillekin treenareille.. itse en ole havainnut kohtuullisella käytöllä negatiivista vaikutusta.. itselläni 1 laitti siideri jokusen kerran viikossa ja muutaman (4-8) ravintola-annoksen "känni" 1-2x kuussa ei ole omaa diettiä sotkenut.
Örvelystä on toki monenlaista, en tiedä miten paha omasi on :)

Toi 4-8 on vain se määrä mitä muistat ;)

No mutta vakavasti...

Pieni törpöttely ei paljoa haitanne dieettiä silloin tällöin. Mutta jos ottaa kunnon tumut päälle, menee seuraavan parin päivän reenit helposti perseelleen ja sydän hakkaa itsensä ulos rinnasta aamulenkillä.

Kohtuus kaikessa siis, jokaviikkoinen grillailu ja istuminen vaikkapa eversti Sandelsin seurassa ei ole hyväksi kehon koostumukselle, mutta kerta kuussa saattaa vain olla hyväksi. Jaksaa paremmin.. ainakin henkisesti :)

Dietin kannalta dokauksessa on se huono puoli, että kun brenkkua menee illalla läskisti, mennään usein grillin kautta kotiin. Päivällä kun on myös syöty jo jotain, niin kalorit voi olla kännin ankaruudesta(kalja juomana) riippuen jopa nelisen tonnia ja reippaasti ylikin. Sitten darrassa on antaa mennä -fiilis ja kiskoo pizzaa, sipsiä, mässyä ja kattoo leffoja. Nestepöhö on ihan armoton taas maanantaina.

Dietin kannalta dokauksessa on se huono puoli, että kun brenkkua menee illalla läskisti, mennään usein grillin kautta kotiin. Päivällä kun on myös syöty jo jotain, niin kalorit voi olla kännin ankaruudesta(kalja juomana) riippuen jopa nelisen tonnia ja reippaasti ylikin. Sitten darrassa on antaa mennä -fiilis ja kiskoo pizzaa, sipsiä, mässyä ja kattoo leffoja. Nestepöhö on ihan armoton taas maanantaina.

:offtopic:Johan tollanen neljä tonnia jää alle kulutuksen. Varsinkin jos ryypiskellessä tulee yhtään heiluttua tanssilattialla tai vastaavaa.

:offtopic:Johan tollanen neljä tonnia jää alle kulutuksen. Varsinkin jos ryypiskellessä tulee yhtään heiluttua tanssilattialla tai vastaavaa.

Mä oon yrittänyt perustella asiaa samalla tavalla, mutta ei se vaan tuppaa jäämään, jos dokaus menee vaikkapa niin, että ensin istutaan perseellään kotona/kuppilassa ja juodaan kaljaa ja sen jälkeen istutaan perseellä klubilla/discossa(mihin harvoin edes menee), ehkä muutama biisi tanssien. Yleensä se jää siihen kuppilaan yms. Ei siinä pljon kulu. Tuleehan tuolla käveltyä ympäri kaupunkia ja muuta, mutta tuskin menee alle kulutuksen.

Fineli näyttäis, että 43kcal per desi tulis oluesta kaloreita, joten pullosta pelkkää keskiolutta tulee 142 kcal ja 12 pullosta tulee n. 1700 kcal. Monella uppoaa helposti se enempi kuin 12, raakaa viinaa päälle, grillimätöt, krapulamätöt, ryyppypäivän saman päivän kalorit normaalista ruuasta ja pienet epämääräiset muut juomat. Jokainenhan voi laskea, että kyllähän noilla energioilla alkaa hyvin kehossa virtaa olemaan.

Itse maalaisjärjellä en edes usko, vaikka kuinka tanssisi, niin ei siinä kyllä kalorit pala samalla tavalla täydessä humalassa maha täynnä grilliruokaa, kuin selvänä tanssitreeneissä.

Mut kaikille ei maistu ruoka ku on juomassa. Esim. mulle. Viinaa ja jotain lantrinkia ja se on siinä. Rapulapäivänä ruokaa sit kyllä meneekin...:kuola:

vitamiini sanoi:
Monella uppoaa....
Itse maalaisjärjellä en edes usko, vaikka kuinka tanssisi, niin ei siinä kyllä kalorit pala samalla tavalla täydessä humalassa maha täynnä grilliruokaa, kuin selvänä tanssitreeneissä.
Saa kyllä olla aikamoista intervalli tanssia, jos meinaa tuon verran kaloreita kuluttaa. Pitemällä tähtäimellä olisi parempi jättää se oluen kittaminen joillekin muille, jos haluaa kehittyä. Jos pystyy yhden käden sormilla laskemaan vuoden tai useamman ryypiskelyt, niin tuskin varmaan kauheasti haittaa. Mielummin syö vaikka sitten pizzaa navan täyteen.

Mä oon yrittänyt perustella asiaa samalla tavalla, mutta ei se vaan tuppaa jäämään, jos dokaus menee vaikkapa niin, että ensin istutaan perseellään kotona/kuppilassa ja juodaan kaljaa ja sen jälkeen istutaan perseellä klubilla/discossa(mihin harvoin edes menee), ehkä muutama biisi tanssien. Yleensä se jää siihen kuppilaan yms. Ei siinä pljon kulu. Tuleehan tuolla käveltyä ympäri kaupunkia ja muuta, mutta tuskin menee alle kulutuksen.

Viittasinkin lähinnä siihen että toi neljä tonnia on aika alakanttiin arvioitu. Neljä tonnia nyt kuluu normipäivänäkin. Mutta tottahan se on että jos oikeasti kehittyä haluu niin kannattaa unohdella dokailu. Itsellä tippuu taikalientä korkeintaan kerran puolessa vuodessa. Tapahtuisi vielä jotain kehitystäkin :(

Tuossa kunnon laskelmat dogaamisesta: http://www.youtube.com/watch?v=m2oDMfRTUoo

Itse luin joskus Heikki722:sen dieettiohjelmasta, jossa aika suoraan kertoi viikonloppuna kuluvan vaikka siksari kaljaa. Silti se paino tippui, kun oli muuten safkat ja liikunnat balanssissa.

Kyllähän yletön mässäily epäterveellistä on, etenkin viinalla höystettynä, ei siitä mihinkään pääse. Mä oon kyl sitä mieltä, et itseään pitää saada palkita (ruualla), jos käy aktiivisesti treenaamassa. Mä en ainakaan jaksais hikoilla päivästä toiseen, jos multa kiellettäis kaikki herkut.

Saa syyttää kyllä ihan muita asioita jos ei pysty muka sen takia kehittymään jos joskus ottaa kuppia. En todellakaan väitä etteikö siitä haittaa olisi, mutta kyllä nyt tavallinen talliainen voi pari kertaa kuussa ottaa ja silti kehittyä ihan kiitettävästi. Dieetillä sitten haittaa vähän enemmän, mutta ei sillonkaan minusta tartte mikään absolutisti olla. Kisaajat sitten erikseen.

Jos menee kaikki arkipäivät vaikkapa -500kcal miinuksilla, niin saldoksi tulee -2500kcal.
Eli jos ei viikonloppuna mässäile/tinaa 2500 plussakalorin edestä, niin eikös siinä laihdu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom