Väsymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä olis tällänen ongelma kun väsymys. Aamusin kun herää niin tietenki väsyttää niinku varmaan kaikkia muitakin. Mutta tää itse ongelma tulee tossa kello 14-18 välillä jolloin alkaa ramasemaan. Oon mietiskelly että oisko kyseessä ylikunto, muttakun toi leposykekin on aika normaali eli tossa 55-60 välillä, ja muutenki tulokset on ollu salilla ainakin osittain nousussa. Treenaminen on ollu vaihtelevaa et välillä tuntuu turhalt puurtamiselt ja välil taas luistaa. Nyt on ollu 6 täyttä lepopäivää ja tää väsymys jatkuu edelleen. Tätä on ollu nyt tollaset pari kolme kuukautta. Sinäänsä ärsyttävää kun tekee vaikeeta alkaa lähtemää salille kun alkaa nukuttaa keskellä päivää.
Kenelläkään samallaisia kokemuksia?!

:jahas:

:thumbs:

Joo, sama juttu vaivaa välillä. Minkäs teet. Yksi mikä auttaa on 15 minuutin unet heti duunin jälkeen. Ei pidemmät, sillä muuten tulee unipöhnä. Piristää yllättävän hyvin.

Ei espanjalaiset ihan väärässä ole sen siestansa kanssa. Joku tutkijakin suositteli kunnon päiväunia keskellä työpäivää, mutta kun se ei ole yleensä mahdollista, niin safkiksella pitäisi edes poistua työpaikalta esim. puistoon ja unohtaa duuniasiat hetkeksi ja rentoutua. Auttaa sekin vähän...

Jep, tutulta kuulostaa.. varsinkin pitkän koulupäivän jälkeen nukahtaa joskus bussiin ja sitten kotiin tultua tulee vedettyä parin tunnin "päiväunet". Pitäs vissiin opella käymään ajoissa nukkumaan :whip:

Originally posted by JMS-
Täällä olis tällänen ongelma kun väsymys. Aamusin kun herää niin tietenki väsyttää niinku varmaan kaikkia muitakin. Mutta tää itse ongelma tulee tossa kello 14-18 välillä jolloin alkaa ramasemaan. Oon mietiskelly että oisko kyseessä ylikunto, muttakun toi leposykekin on aika normaali eli tossa 55-60 välillä, ja muutenki tulokset on ollu salilla ainakin osittain nousussa. Treenaminen on ollu vaihtelevaa et välillä tuntuu turhalt puurtamiselt ja välil taas luistaa. Nyt on ollu 6 täyttä lepopäivää ja tää väsymys jatkuu edelleen. Tätä on ollu nyt tollaset pari kolme kuukautta. Sinäänsä ärsyttävää kun tekee vaikeeta alkaa lähtemää salille kun alkaa nukuttaa keskellä päivää.
Kenelläkään samallaisia kokemuksia?!

No, aloitetaan siitä perinteisestä: Paljonkos tulee yöllä nukuttua?

itellä ollu ihan sama homma. päeväunia oon nukkunu mutta sitten menee yöunet.. nyt pidän tämän viikon taukoa salilta, jospa se auttas..

JMS: Juotko kahvia tai muuta kofeiinipitoista? Jos näin niin jätä kofeiini pois kokonaan 3-4 viikoksi niin pitäisi oma vireystaso parantua.
Tosiaan, lyhyet päikkärit piristää.

Jos on mahdollista niin käy aamulla reenaamassa. Silloin on kaikkein virkein olo, ja tulee koko päiväks pirteemmäks. Paitsi jos duuni alkaa klo 7 niin sitte ei kannata repii itteään ylös salille ennen töitä. Tälleen opiskelijana se vielä onnistuu, kun vaan vaihtaa aamutunnit punttireeniin.

Ruokailun ajoitus.

Itte ainakin olen huomannut ruokailujen olevan tärkeässä asemassa tämän 'päiväväsymyksen' kanssa.
Esimerkiksi jos aamulla ei syö kunnolla ja sitten ruokatunnilla vetää hirveän läjän ruokaa massun pohjalle, niin saa painua pariksi tunniksi koomaan kun ruoka lähtee sulamaan. Verensokerin heitto on niin valtaisa.

Jos aamulla syö vähänkään paremmin, esim. puuroa niin ruokatunnilla syöty kehonrakentajan annos ei ala väsyttämään läheskään niin paljoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JMS-
Täällä olis tällänen ongelma kun väsymys. Aamusin kun herää niin tietenki väsyttää niinku varmaan kaikkia muitakin. Mutta tää itse ongelma tulee tossa kello 14-18 välillä jolloin alkaa ramasemaan. Oon mietiskelly että oisko kyseessä ylikunto, muttakun toi leposykekin on aika normaali eli tossa 55-60 välillä, ja muutenki tulokset on ollu salilla ainakin osittain nousussa.

Tuskinpa tuo ainakaan ylikuntoa on, se jos iskee päälle niin sen kyllä huomaa. Silloin on nuutunut olo koko ajan, eikä yöllä pysty nukkumaan juuri laisinkaan. Väittäisin, ettei ylikunnon oireista voi erehtyä. Ainakin itsellä se on ollut yhtä tuskaa, mitenkään päin ei ole hyvä olla!

Terveet elämäntavat kunniaan, niin ei pitäisi väsymyksen iskeä. Ärsyttävää kun monet valittavat sitä paljonpuhuttua kevätväsymystä (en tarkoita nyt sinua, JMS, vaan niitä ainaisia ruikuttajia!), vaikka se nyt taitaa olla täysin keksitty juttu. Itsellä ainakin on paljon virkeämpi olo kun valo lisääntyy päivä päivältä!

Juu. Kofeiinia tulee juotua suunnilleen joka toinen päivä.
Yöunet on ollu tollaset 7-8 tuntii päivässä. Toi kevään tulo ei mua haittaa. Lähinnä päinvastoin. Noh täytyy alkaa ulkoilla ja kokeilla tota edellämainittua lisättyä aamusyöntiä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom