välipalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skugge
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä ootte tämmösestä välipalasta: 5-7 munan valkuaista ja purkki hedelmäkoktailia ja sekasi tehosekottajalla?
:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Dobermann
Onkohan toi ihan terveellistä syödä raakaa kananmunaa?
Tuskin edes kovin hyvääkään.

Ei se maistu miltään. Ennen nukkumaan menoa tulee aina muutamia kananmunia juotua :kippis1:

T-magista joskus luin että raa'asta kananmunasta ei imeydy läheskään kaikki proteiini. Eli jos itse söisin kananmunia niin kokkaisin niistä jotain. Miksi muuten jättäisit keltuaiset syömättä ?

Ei, ei. Ettekö nyt mitään ole oppineet... :D
TÄMÄ on välipala:
Quarter Pounder, tuplajuustohampurilainen, lisukesalaatti (koska se maitsuu paremmalle ku ranskikset), Cokista. :kuola: Nälkä tulee jo ajatuksestaki...

Originally posted by Sepa
Paljon rasvaa

no tartteehan sitäkin. Mulla menee 5-10kpl päivässä (keitettynä keltuaisineen). Voisi mennä mittauttamaan kolesterolin vaikka kuukauden päästä (ennen inttiä) kun tätä kananmunan syöntiä on jatkunut jo jonkin aikaa. Sitten näkisi onko sillä vaikutusta mulle.

Eikos tuossa hedelmakoktailissa tosin ole aika paljon sokeria. Jos ei lisattya sokeria, niin vahintaankin paljon hedelmasokeria. Nopeat hiilarithan ovat hyvasta vain ja ainoastaan treenin jalkeen... :)

Originally posted by Sepa
Paljon rasvaa.:joulu4:

Eli olet dieetillä tms ? Musta tuommoiset 5-6 kananmunaa olis aika mainiota evästä juuri dieetille. Olettaen että yksi painaa ~60g niin tuosta tulisi 38 - 45g protskuja, 30 - 36g rasvaa eikä juurikaan hiilareita. Kananmunan rasvahappojakauma ei tosin ole paras mahdollinen ja omega6/omega3 suhdekaan ei sieltä parhaasta päästä.

Originally posted by astro
no tartteehan sitäkin. Mulla menee 5-10kpl päivässä (keitettynä keltuaisineen). Voisi mennä mittauttamaan kolesterolin vaikka kuukauden päästä (ennen inttiä) kun tätä kananmunan syöntiä on jatkunut jo jonkin aikaa. Sitten näkisi onko sillä vaikutusta mulle.

Laitas sit infoa tänne, että minkälainen arvo tuli. YTHS:llä on mukava käydä verikokeissa aina pari kertaa vuodessa.. :kippis1:

Originally posted by trebla
T-magista joskus luin että raa'asta kananmunasta ei imeydy läheskään kaikki proteiini. Eli jos itse söisin kananmunia niin kokkaisin niistä jotain. Miksi muuten jättäisit keltuaiset syömättä ?

Keltuaisethan ovat vain pelkkää puhdasta kolesterolia. voihan niitäkin tietysti aina muutaman laittaa sekaan..

Originally posted by wbb
Laitas sit infoa tänne, että minkälainen arvo tuli. YTHS:llä on mukava käydä verikokeissa aina pari kertaa vuodessa.. :kippis1:

Laitan toki. Vuosi sitten multa otettiin jotain arvoja ennen ja jälkeen roaccutan-kuurin, ne on varmaan joten kuten vertailukelpoisia. Menee vähän offtopiciksi mutta mitä kaikkea voin teekkarina (vissiin YTHS:llä) käydä mittauttamassa? Testot, insuliiniherkkyys, triglyseridit, yms hormoonit ois kiva saada tietää :) Hirveen montaa kymmentä euroa en viitsisi lystistä maksaa :rolleyes:

Originally posted by skugge
Keltuaisethan ovat vain pelkkää puhdasta kolesterolia. voihan niitäkin tietysti aina muutaman laittaa sekaan..

Itseasiassa keltuaiset eivät ole lähellekään puhdasta kolesterolia. Kolesterolia ne kyllä sisältävät runsaahkosti, mutta tämäkään ei tarkoita että syöjän veren kolesteroliarvot kolesterolia sisältävän ruoan nauttimisen seurauksena nousisivat kehnoiksi.

Nautitun kolesterolin määrä on siis täysin eri asia kuin sydän ja verisuonitautien yhteydessä mainitut veren kolesteroliarvot - kolesteroli ei ole aine joka sellaisenaan imeytyisi ravinnosta verenkiertoon.

Originally posted by astro
Laitan toki. Vuosi sitten multa otettiin jotain arvoja ennen ja jälkeen roaccutan-kuurin, ne on varmaan joten kuten vertailukelpoisia. Menee vähän offtopiciksi mutta mitä kaikkea voin teekkarina (vissiin YTHS:llä) käydä mittauttamassa? Testot, insuliiniherkkyys, triglyseridit, yms hormoonit ois kiva saada tietää :) Hirveen montaa kymmentä euroa en viitsisi lystistä maksaa :rolleyes:

Mulla näissä lapuissa on 15 eri veriarvoa, kaikista en edes tiedä mitä ne tarkoittaa. Oisko toi sit joku "suppea verenkuva" tai joku vastaava, minkä oon käyny mittaamassa. En tiedä saako testoja yms.. mitattua. Saattaa saadakin, jos valittaa että ei ole seksihaluja tms.

Itse olen kananmunien ystävä niiden maun kuin helpon valmistamisen sekä niiden hyvien ravintoarvojen vuoksi! Niitä on tullu syötyä säännöllisesti keltuaisineen 3 vuotta ainakin ja kun olin ketolla tuli syötyä aika mukavasti aamuisin pekonia ja munia ai että odottaa taas että dieetti alkaa.:lol2: Kävin testeissä ennen ketoa ja arvot kohdallaan, en enää muista mitä oli ja sitten keton jälkeen oli hyvät. Että ei ainakaan vaikuta mun arvoihin vaikka olisi 100% kolestrolia. vaikka ne ei suinkaan ole, istuin juuri liikuntalääketieteen luennolla ja luennolla käsiteltiin myös aika laajasti munan ominaisuuksia. ja uusien tutkimusten mukaan korkeat kolestroli arvot eivät suinkaan johdu kananmunista!!! Että ääntäkohti vaan kansalaiset.:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom