Välipalaprotsku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NaS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

NaS

Minkäläinen olis hyvä lisäravinne välipala?
Työpäivä kun tuppaaolee 9 ja vähän päälle.
Olisko fastin massa hyvä?
Aiemmin käytin fastin maito90, mutta ku sitä ei löydy mistään enää?

Mike sanoi:
Jos taas haluat kunnon välipalan lisäravinteista, niin ei muutakuin omaa suosikkia Myoplexin ateriankorviketta naamaan, olen itse täysin koukussa niihin.

Kerros Mike, sekoitatko ton suklaa myoplexin veteen vai maitoon ja mihin määrään nestettä? Siinä ohjeessahan taidetaan sanoa, että 450ml vettä pitäs sekottaa, mutta mun mielestä siitä tulee melko tahnaa sillä määrällä nestettä ja maku on melkeen liianki makea, vaikka iteki melko sokerihiiri oonki yleensä. Maku on kyllä alkanut tuntumaan koko ajan paremmalta, kun oon muutaman pussukan juonu noita.

Miltäs tälläinen kuulostaisi lisäproteiinina.
1 osa hera
1 osa maltoa
n.0,8 osaa soija

Voi olla jos laitan vielä lisää maltoa niin että suhde olisi 1:1 tai sit pidän suhteen tuollaisena.

Mitäs kannattaisi käyttää että saisi hieman makua tuohon settiin. Panimosokeria voisi laittaa mutta sehän nopeuttaa proteiinin imeytymistä eikö niin. Ja kaakaojauhe ei ole vaihtoehto, eikä myöskään mehutiivisteet eli jos jollain on jotain uutta tietoa... Onko kenelläkään tietoa tuosta sakariinin toimivuudesta.

Olen ottanut pelkkää proteiinia aikaisemmin ja se ei ole toiminut ihan yhtä hyvin kun taas nyt tällä otan lisäproteiinia jossa on proteiinien ja hiilihydraattien suhde n.1:2 joka taas toimii hyvin mutta tuota ylimääräista rasvaa kerääntyy hieman liikaa.

Minkäslaisia omia resepteja teillä on???

Orid sanoi:
Kerros Mike, sekoitatko ton suklaa myoplexin veteen vai maitoon ja mihin määrään nestettä? Siinä ohjeessahan taidetaan sanoa, että 450ml vettä pitäs sekottaa, mutta mun mielestä siitä tulee melko tahnaa sillä määrällä nestettä ja maku on melkeen liianki makea, vaikka iteki melko sokerihiiri oonki yleensä. Maku on kyllä alkanut tuntumaan koko ajan paremmalta, kun oon muutaman pussukan juonu noita.
Jopas vastaankin myöhässä, mutta parempi kuin ei milloinkaan. Eli veteen tulee sekoiteltua.

Mun oma resepti:

- pohjille syön omenan
- protujuoma, jossa jotain sopivaa protujauhoa (ei heraa tai ei ainakaan pelkkää heraa) 1-1,5dl sekä vettä tai maitoa niin paljon, kuin jauhon lisäksi sheikkeriin menee, eli noin 5dl
- käytän em. protujuomaa palanpainikkeena täysjyväruisleivälle, jonka päällä esim. leikkelettä, juustoa ja/tai kurkkusiivuja.

Jos käytän maustamatonta jauhoa, niin yleensä en mausta sitä (hyvä opetella niitäkin raakana juomaan, ainakin joskus). Jos maustan, niin noin 1rkl kaakaojauhoa sekaan vaan, niin tulee ihan hyvää. Maltoa ei IMO ainakaan natun kannata pahemmin muuten syödä kuin palautusjuomassa. Ainiin! Mun suuhun herkullisin protujuoma ikinä on tehty jääkaappikylmään maitoon, maustamatonta protujauhoa noin desi sekaan, makusteena pakastemansikoita ja pilkottua banaania. :kuola:

Orko sanoi:
Miltäs tälläinen kuulostaisi lisäproteiinina.
1 osa hera
1 osa maltoa
n.0,8 osaa soija

Mihin h*lvettiin sä tarvitset
lisäproteiinissa maltoa? Ja yleensäkään, miksi tyrkätä sitä maltoa ateriankorvikkeisiin, jos sitä maltoa on pakko vetää niin tunge se palkkariin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NaS sanoi:
Aiemmin käytin fastin maito90, mutta ku sitä ei löydy mistään enää?
Kyllä tuota maito90 -prodeakin pitäisi olla myynnissä, sehän on nykyään sitä "green line" -sarjaa. Lisäksi fastilta on saatavilla promixia, joka on tarkoitettu yöproteiiniksi ja soveltuu kyllä myös välipalaksi.
Pakkiksen kaupastahan saat helposti maitoprodea tilattua, itse tosin ottaisin protein-xl:ää, on meinaan hyvänmakuista ja ravintoarvoiltaankin loisto kamaa.

Mitä mieltä olette NutriSportin Best 3 Proteinista, jossa hera-, valkuais- ja soijaproteiinia? Miten imeytyy, voiko käyttää palkkariin, välipalaprotskuun?

Eikö Protein XL sovellu palkkariin sen maitoproteiinin takia?

Nikoliina sanoi:
Mitä mieltä olette NutriSportin Best 3 Proteinista, jossa hera-, valkuais- ja soijaproteiinia? Miten imeytyy, voiko käyttää palkkariin, välipalaprotskuun?

Tuo best 3 on ihan hyvä välipalaksi, ei imeydy niin äkkiä kuin pelkkä hera joka on sitten palkkariin paras vaihtoehto.

Nikoliina sanoi:

Tämä kaiketikin lienee se yleinen mielipide tällä hetkellä - että palautusjuomaan pitäisi laittaa mahd. "nopeaa" heraa, mieluiten kai hydrolysaattia, ja maitoprotskut, soijat yms. "hitaammat" sitten välipalaksi/illalla. Mutta itse ainakin olen alkanut yhä enenevässä määrin epäillä noiden imeytymisaikojen eroja (lienevätköhän loppujen lopuksi lainkaan merkityksellisiä?), ja olen jo jonkin aikaa käyttänyt niin palautusjuomassa kuin muutenkin yhtä ja samaa protskua, joka sisältää heraisolaattia ja kaseiinia. Enkä ole kyllä huomannut mitään eroa palautumisessa (tai muutenkaan) verrattuna siihen, kun laitoin palkkariin vain heraa ja säästin "hitaammat" prodet muuhun käyttöön.

Itse toki päätät, montako tuotetta ja millaisia haluat ostaa, tämä oli köyhän ja pihin (not to mention laiskan) antihifistelijän mielipide täältä jostain. :D

En voinut enää editoida edellistä postiani, joten copy-pastean editin tähän:

Unohtui ihan, että löytyyhän multa pussi halpisheraakin hyllystä, jota välillä sotken protskujuomien/palkkareiden joukkoon, lähinnä siksi, että näin saan jo entuudestaankin suht edullisen tuotteen hintaa hilattua vieläkin alemmas. :roope-ankkahymiö: Mitä tulee Protein XL:aan, niin mielestäni voit sitä vallan hyvin käyttää, jos kerran olet siihen mieltynyt, ravintoarvot XL:ssa ovat vähintäänkin kohtuullisen hyvät ja maku suorastaan :kuola:, varsinkin suklaassa.

Mahtaneeko XL:ssa oleva hera muuten olla konsentraattia vaiko isolaattia? Itse pussin kylkeä tavaillessani tulin siihen johtopäätökseen, että konsentraattia olisi, mutta Mike tai Jouni varmaan osaa antaa tarkan vastauksen...? Ei sillä, että sillä nyt varsinaisesti ihmeempää merkitystä olisi, kunhan uteliaisuuttani kyselen.

Gillyanne sanoi:
Ei sillä, että sillä nyt varsinaisesti ihmeempää merkitystä olisi, kunhan uteliaisuuttani kyselen.
Noh noh, mikäs hifistelijä sieltä kuitenkin nostaa päätään.. :D

Noiden palautusjuomajauhojen eroista sen verran, itse huomaan ainakin eroa siinä onko se hera halpista vai jotain laadukkaampaa. En niinkään palautumisessa vaan siinä että halpiksesta tehty juoma saa joskus vatsan kipuilemaan ja tuntuu että se jää jotenkin pyörimään eikä imeydy niin hyvin, sellainen vähän raskas olo tulee. Tai jotain.. :lol2:

mho sanoi:
Noh noh, mikäs hifistelijä sieltä kuitenkin nostaa päätään.. :D

Auts, guilty as charged :D

Ei vaan. Jäi vain joskus mietityttämään tuo, kun XL-pussukan kylkeä tavailin, ainakin saksankielisen tuoteselosteen perusteella jäin siihen uskoon, että konsentraattia olisi. Ja väitän kyllä ymmärtäväni saksaa vähintäänkin kohtuullisen hyvin :D

Tuosta välipalaproteiinista vielä.

Ylihuomenna alkaa taas ahkera opiskelu, ja tänä aikana pääsy jääkaapille ja pakastimeen pihvien ja rahkapurkkien kimppuun hankaloituu oleellisesti (49 luento&labratuntia per viikko, ja 2h/vrk matkustelua päälle.. uargh). Tähän asti olen käyttänyt välipalana evon ultraa ja kaseinaattia 50/50 suhteessa, noin 25g kerralla, niin että proteiinia saa noin 2-3h välein. Tällä on pärjännyt ihan hyvin, jos päivä on vähänkin lyhyempi, mutta nyt jo valmiiksi gastronomisia painajaisia herättävät ajatukset 15 tuntisista (13h luentoja ja 2h matkustelua) päivistä yhdellä ruokailulla ja proteiinipirtelöillä saavat kylmän hien valumaan pitkin niskaa.

Eli kaipaisin kovasti vinkkejä edullisista - opintotuella kun ei kauheasti leveillä - proteiinivälipaloista. Ja jotta homma ei menisi yhtään liian helpoksi, niin opinahjossa ei ole mahdollisuutta säilöä syömisiä jääkaappiin, eikä käytössä ole myöskään esimerkiksi mikrouunia. Mahdollisuudet ravintoon ovat siis kovin rajoitetut.

Omatekoiset proteiinipatukat eivät ilman jääkaappia oikein toimi, vai onko joku keksinyt keinon millä ne saisi kiinteytymään normaalissa huonelämpötilassa? Valmispatukat maksavat hunajaa, vaikkakin ajatus laatikollisesta NutriSportin ProteinBareja (== Eiseltin ProBar) omenanmakuisena kaapissa saa jo kuolan kertymään suupieliin..

Pähkinät ym. hiilihydraatti- ja rasvapitoiset einekset eivät myöskään olisi kovin mieleisiä ravintolähteitä (ainakaan useasti päivässä käytettynä), kun tässä olisi kova aikomus koittaa edelleen poistaa laardikertymiä kesää kohti mentäessä.

Nostetaanpa vanha treadi ylös.. Voiko tuota pakkikselta saatavaa XL-proteiinia käyttää myös palautusjuomassa. Kun ei olisi varaa opiskelijana ostaa kovin montaa pussukkaa. 2 kilon säkin tuota pitäisi vähäksi aikaa riittää ja maltot palkkariin sekaan.

Spidey, sen kun käytät vaan. Itselläkin tällä hetkellä hera-kaseiini sekoitus palkkariprotskuna (kuten myös välipalana yms...), enkä ole havainnut palautumiseni siitä mitenkään huonontuneen. :)

EDIT: Epäilemättä saat myös paljon vastauksia, joissa ollaan täsmälleen eri mieltä kuin minä, mutta kuten todettua - enpäs ole huomannut mitään vaikutuksia palautumiseen ja kehittymiseen sillä, että käytän samaa "hidasta" protskua myös palkkarissa. Ja lieneekö se proteiinien imeytymisnopeus nyt itse asiassa oleellinen seikka ollenkaan... vähän epäilyttää, ettei sillä olisi kovinkaan isoa merkitystä.... Noh, just my .02...

EDIT2: Hupsanssaa, tulipas melkein samansisältöinen viesti kuin vähän ylempänäkin. Kertaus opintojen äiti on :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom