Välipäivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Viikkoon tulee yks lepopäivä jolloin ei urheilla, tällöin yleensä tulee tehtyä jotain piha/hanttihommia kotopuolessa (polttopuita,metsätöitä,haravointia yms). Jos ei jaksa/huvita niin sitten vaan pötköttelen. Millä syklillä kannattais pitää totaali lepoviikkoja? Aika on hurahtanu niin nopeesti ja tajusin että viimesestä lepoviikosta on melkein 3kk (pidin tammikuussa). Yleisesti ottaen vissiin 3kk ois sopiva sykli, mutta treenit kulkee hyvin, ei oo rasittunut olo, päinvastoin. Joten miks "pilata" hyvät treenit kun treeni kulkee? Viikko on seuraava
Ma,ke,pe sali.
Ti uinti, to ja su lenkki.
Ruokapuoli on kunnossa ja lihaksissa ei oo mitään jäykkyyksiä tms.

Tänään pitäisi levätä ja tehdä vähän aerobista, mutta tekisi mieli salille. Helpotti vähän, kun katselin netistä uusia liikkeitä ja
tuunasin liikkeiden tekniikkaa omalla levytangolla ja pienillä käsipainoilla.

Käyt siis 7 kertaa viikossa salilla?
No kukin tyylillään...

Nää on kyllä hyviä monesti :D Jos siis 7 kertaa pelkkää salitreeniä. Mullakin on sellasia tuttuja ketkä noin tekee ja ne näyttää siltä kun ne ei ois koskaan treenannu.

On mullekin kehonrakennus 24/7 elämäntapa mutta siihen kuuluu myös 9-10 h unet, syöminen ja lepääminen ja lihashuolto. Treeneistä kuitenkin haetaan se ärsyke vaan siihe kehittymiseen, itse kehitys tapahtuu muualla. Kyllä dieetillä mullakin venyy nää viikot eikä oo tosiaan välipäiviä pidetty mutta aerobinen voi olla jossain määrin palauttavaakin :)

Nää on kyllä hyviä monesti :D Jos siis 7 kertaa pelkkää salitreeniä. Mullakin on sellasia tuttuja ketkä noin tekee ja ne näyttää siltä kun ne ei ois koskaan treenannu.

On mullekin kehonrakennus 24/7 elämäntapa mutta siihen kuuluu myös 9-10 h unet, syöminen ja lepääminen ja lihashuolto. Treeneistä kuitenkin haetaan se ärsyke vaan siihe kehittymiseen, itse kehitys tapahtuu muualla. Kyllä dieetillä mullakin venyy nää viikot eikä oo tosiaan välipäiviä pidetty mutta aerobinen voi olla jossain määrin palauttavaakin :)

No eipä tästä Eerjostakaan heti välttämättä huomaa, että kehonrakennus on elämä. :D Noin 2 vuottakos se nyt on treenannu (jostain muistan näin lukeneeni)? Ehkä olis kannattanu käyttää osa päivistä HC-treenaamisen sijaan vaikka tekniikan opetteluun?

Eerjo1 - HC squats
http://www.youtube.com/user/Eerjo1#p/u/21/dGcRY1CUFp4

No eipä tästä Eerjostakaan heti välttämättä huomaa, että kehonrakennus on elämä. :D Noin 2 vuottakos se nyt on treenannu (jostain muistan näin lukeneeni)? Ehkä olis kannattanu käyttää osa päivistä HC-treenaamisen sijaan vaikka tekniikan opetteluun?

Eerjo1 - HC squats
http://www.youtube.com/user/Eerjo1#p/u/21/dGcRY1CUFp4

Eikö eerjolle vittuilu jo riitä? Jokainen tajuaa varmaan, että eerjo tekee asiat tinkimättömästi omalla tavallaan, ja osaa harkita, kuinka paljon painoarvoa sen jutuille itsekukin haluaa antaa.

Mistä näitä liian usein treenamisen pelkääjiä löytyy ? sit vaan kevennellään aikasemmin, jos saatu hyvä treeniputki alle. Lisäksi kroppa tottuu siihen usein treenaamiseen kohtuu nopeasti.

Treeneistä kuitenkin haetaan se ärsyke vaan siihe kehittymiseen, itse kehitys tapahtuu muualla.

Tän vois melkein laittaa salikomediaa ketjuun, kun joskus kanssa kaverille tokaisin pukuhuoneessa isoon ääneen, että ei ne lihakset täällä salilla kasvakaan. Sitten huomasin, kun joku tuijotti silmät pyöreinä (:wtf:).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ei ole välipäiviä koska mulle tämä kehonrakennus on miltein 24 h uskokoon kuka tahtoo..

Voi vittu mitä touhua noissa sun videoissa,sä teet kaikki liikkeet päin persettä ja vielä bulfarmin paita päällä,mahtaavatko painaakkaan noin pientä kokoo,koita ny vähän panostaa liikkeitten tekniikkaan,ei tuolla touhulla saa kun ittensä hajalle.

Eikö eerjolle vittuilu jo riitä? Jokainen tajuaa varmaan, että eerjo tekee asiat tinkimättömästi omalla tavallaan, ja osaa harkita, kuinka paljon painoarvoa sen jutuille itsekukin haluaa antaa.

Myönnän, että asian olis voinu esittää vähän vähemmän ivalliseen sävyyn, mutta pointti oli siis se, että mun mielestä tärkeintä ei oo se kuinka paljon siihen puntinnostoon käyttää aikaa vaan se, että tekee sitä tarpeeksi, mutta ei liikaa, ja pitää muutkin perusasiat kunnossa (syöminen ja lepo). Ja jos kaveri tulee selittämään, että truebodarit treenaa päivittäin, niin kyllä mun mielestä asiasta pitäis esittää myös eriävä mielipide, ettei jollekkin aiheesta ja henkilöstä vähemmän tietävälle jää todellakin se kuva, että pitäis treenata päivittäin jos ottaa homman tosissaan. Itsekin olen foorumia vasta vähän aikaa seurannut, niin en oo perehtyny kuinka paljon Eerjon treenimetodeita on käsitelty, mutta ilmeisesti sun mielestä tarpeeksi ja toivottavasti myös Eerjo on saanu asioiden käsittelystä jotain muutakin irti kun pahan mielen. Peace!

No se vittuilu tuskin tulee loppumaan niin kauan kun kaveri suoltaa tota materiaalia. Enkä ole itse siihen vittuiluun alentunut enkä tietenkään tarkota et kiusaaminen ois oikein.

Mut tä keissi omaa mielestäni vähän samoja piirteitä kuin esim J.Tukiainen-ilmiö eli tapauksen oma näkemys/kertomukset itsestä on jostain mielikuvitusmaailmasta eli kerrotut asiat eroaa radikaalisti totuudesta. Tämä puolestaan tunnetusti kirvoittaa katsojien kielenkantoja jonkinlaisen mystisen vaikutusmekanismin kautta.

Eikös Eerjo sanonut jossain vaiheessa että on syntynyt keskosena? Kannattaisi vähän miettiä miten se on voinut vaikuttaa, tätä en siis tarkoittanut Eerjolle vaan teille muille.. Hyvä vaan kun Eerjo jaksat treenata mutta koita silti ottaa kritiikkiäkin vastaan, se saa sut kasvamaan vielä isommaksi.

Itse olen aktiivisen palautumisen kannalla, eli joka päivä kannattaa tehdä jotain. Dynaaminen venyttely on hyvä tapa pumpata verta lihaksiin ja auttaa niitä palautumaan. Se ei rasita juuri lainkaan ja avaa jumeja melko tehokkaasti. Lisäksi ei tarvitse keskittyä niin paljon varsinaiseen venyttelyyn jos sitä tekee suhteellisen usein.

Tässä esimerkki omasta verryttelystä:
http://www.youtube.com/watch?v=Y5unoHnNOA8&feature=youtu.be

Kertokaas nyt samalla, että miten dietillä kun on, pitäisi välipäivinä vetää ne hiilarit??

Vedän nyt 110gr hiilareita treenipäivinä, joista suurimman osan treenin ympärillä. Miten sitten välipäivänä kun on vuorossa aerobista? Vedänkö tuon saman määrän hiilareita pitkin päivää aterioilla? Ennen aerobista? Aerobisen jälkeen? Vai miten?

Koskaan ole saanut tarpeeksi hyvää vastausta tähän, että miten ne kannattaisi vetää.. Jotkut sanoo, että välipäivinä mahdollisimman vähän hiilareita ja toiset sanoo toista... Olisin nyt halukas tietämään mitä te sanotte kokeneemmalla äänellä? =)

Itse taas vedän treenipäivisin +200g, ja välipäivinä sitten max 100g. Ja treenin jälkeen 80% hiilareista, silloinhan ne menee parhaiten tyhjentyneiden glykogeenivarastojen täyttöön.

Tuo välipäivisin tankkaus riippuu vähän treeni tiheydestä miten se kannattaa tehdä. Itselläni tulee peräkkäisiä treenipäiviä, niin tankkaus on tavallaan jo tehty.

Eli sitä ei voi suoraan sanoa että kumminpäin kannattaisi tehdä. Välipäivänä tankkaamalla saa varmasti täydet varastot treenin (jos seuraavana päivänä treeni), mutta toisaalta välipäivänä dieetillä kannattaisi olla mielummin miinuksilla reilummin kun treenipäivänä. Moni tuloksekkaasti tekee sitä että treenipäivisin syödään lähelle ylläpitokaloreita (jopa yli), ja sitten välipäivä kovat miinukset (= n.-3000kcal viikko), mutta lihat ja voimat säilyvät erittäin hyvin.

Itse taas vedän treenipäivisin +200g, ja välipäivinä sitten max 100g. Ja treenin jälkeen 80% hiilareista, silloinhan ne menee parhaiten tyhjentyneiden glykogeenivarastojen täyttöön.

Tuo välipäivisin tankkaus riippuu vähän treeni tiheydestä miten se kannattaa tehdä. Itselläni tulee peräkkäisiä treenipäiviä, niin tankkaus on tavallaan jo tehty.

Eli sitä ei voi suoraan sanoa että kumminpäin kannattaisi tehdä. Välipäivänä tankkaamalla saa varmasti täydet varastot treenin (jos seuraavana päivänä treeni), mutta toisaalta välipäivänä dieetillä kannattaisi olla mielummin miinuksilla reilummin kun treenipäivänä. Moni tuloksekkaasti tekee sitä että treenipäivisin syödään lähelle ylläpitokaloreita (jopa yli), ja sitten välipäivä kovat miinukset (= n.-3000kcal viikko), mutta lihat ja voimat säilyvät erittäin hyvin.

Onhan täällä pakkiksellakin ollut juttua siitä, että dieetillä parempi vetää niitä hiilareita enemmän lepopäivinä, ja treenipäivinä sitten enempi prodea ja hiilareita alas. Näin juurikin siksi, koska ei treenipäivänä vedetyt hiilarit kerkeä imeytyä tms. Kun taas välipäivänä ne vedetään, niin niistä jotakin hyötyä on itse treeniin ja näin. Jos siis treenaa 1on 1off niin tuohan toimii. Itse aloitin tuon sydeemin tällä viikolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom