Kävinpä sitten toissapäivänä naprapaatilla ihan kokeeksi, kun työkaveri suositteli heppua. Hän oli lääkärin kanssa samaa mieltä, eli välilevynpullistumastahan kyse olisi. Totesi asian myös vääntelemällä nikamia ja kyseisestä nikamavälistä tuli hermovaste, eli käsi kipinöi enemmän. Itse hoito oli aika perinteistä hierontaa, tosin melkoisen kovakouraista sellaista. Heppu oli tosin sitä mieltä, että selkäni lihakset ovat sellaisessa juntturassa, etteivät ne ole reagoineet treeniin aikapäiviin. Kipu oli ainakin sen mukaista ja hieronnan jälkeen oli mukavasti housut märkänä hiestä, tuska oli sitä luokkaa. Nyt on joukkio mustelmia selässä muistona kovakouraisesta käsittelystä.
Itse oireisiin ei tainnut ainakaan vielä vaikuttaa, vaikka imurinletku ehkä vähän paremmin jo nousee lattiasta. Fillarilla ajaminen on edelleen samanlaista kuin ennenkin, eli päätä ylöspidettäessä kipinöinti kädessä alkaa ja käy jossain vaiheessa sietämättömäksi.
Naprapaatti suositteli, että nyt pitäisi käydä 3-4 kertaa lyhyen ajan sisällä hierojalla. Näin kuulemma saa täyden varmuuden, etteivät oireet johdu selän lihasten jumittamisesta. Sitten kuulemma pitäisi mennä jatkotutkimuksiin, elikkäs magneettiin.
Itse en kyllä antaisi yhtään kenenkään hieroa tai vielä vähemmän manipuloida, jos olis mitään epäilyä (eli säteilykipua käteen) kaularangan välilevyn pullistumasta. Siihen ei koskisi tasan yksikään naprapaatti, hieroja, kaustislainen kansanparantaja tai osteopaatti.