Väliasu

Hard Justice

Dirdy birdy
Pitäs saada joku lämmittävä vaatekerros tuulta ja sadetta pitävän ulkoiluasun alle ja pitkän kerraston päälle. Ei viitsi lähteä kävelemään töihin/ulkoilemaan niin että on paikat jäässä kun pääsee perille. Varsinkin kun ennusteet lupaavat eteläänkin kylmempiä kelejä.
Pitäskö olla joku fleeceasuste vaiko villaa vai puuvillaa vai jotain muuta jännää? Onko hyviä ehdotuksia vai joutuuko tässä pilkkihaalari ostoksille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on north ice merkkinen fleeceasu ja se on ainakin helvetin lämmin. Suosittelen erittäin kylmille keleille. Eipä oo muuten tullut tuota käytettyä montaa kertaa kun siinä tulee niin pirun kova hiki.

Under Armourilla on kääntöpaita, jonka toinen puoli pitää lämpimänä ja toinen puoli pitää viileänä kosteutta poispäin siirtäen

Aclima merkillä on monenlaista väliasua eri käyttöön. Muistaakseni merinovillaa materiaali, tosi mukava iholla ja lämmintä piisaa. Eri paksuuksilla kudontoja intin helly mallista turhapurokuvioiseen kuosiin. Kelkkahommissa hyvä ei tullu tauollakaan kyllä, vaikka hiestä märkänä sytytteli notskia. Woolnet tais olla lämpimin malli.

Paikkakunnan (ainoasta) urheiluvälinekaupasta tarttui mukaan Craft Shift microfleece väliasu. Toivottavasti riittää alusvaatekerraston ja tuon tuulta ja sadetta pitävän ulkoilupuvun kanssa. Joku oli otettava lisäksi kun arvelin ettei kelien kylmetessä enää lämmöneristys riitä. Huonolla tuurilla tässä vielä joutuu ostamaan paksumman fleeceväliasun vähän myöhemmin.
Alusvaatekerrastona olen pitänyt ihan normaalia BlackHorsen puuvillakerrastoa. Selkä on kyllä varsin märkä kun on kävellyt sen 3 kilsaa töihin. Mahtaiskohan sellaisen teknisen alusvaatekerraston pitäminen lisätä lämmintä oloa vai onko vanhat perinteiset villa / puuvilla vermeet paremmat?

Ehdottomasti se tekninen aluskerrasto on tärkeä, mielestäni vielä tärkeämpi kuin hyvä välikerros. Villainen alusasukin toimii, varsinkin merinovillaiset ovat mukavia. Villaiset alusasut tosin ovat vähän kalliita ja vaativat yleensä erikoispesua. Puuvilla on ihan vihoviimeinen ratkaisu suoraan iholla, koska se tuntuu kylmältä märkänä.

Pitäs saada joku lämmittävä vaatekerros tuulta ja sadetta pitävän ulkoiluasun alle ja pitkän kerraston päälle. Ei viitsi lähteä kävelemään töihin/ulkoilemaan niin että on paikat jäässä kun pääsee perille. Varsinkin kun ennusteet lupaavat eteläänkin kylmempiä kelejä.
Pitäskö olla joku fleeceasuste vaiko villaa vai puuvillaa vai jotain muuta jännää? Onko hyviä ehdotuksia vai joutuuko tässä pilkkihaalari ostoksille?

Nii joo... vielä lisempää tekstiä . Eli, kun on oikeen kylmät ilmat, niin hyvä kerrasto alle ja fleece takki vielä siihen ulkotakin alle. Tuota fleece takkia voi sitten tarpeen mukaan ottaa pois ja päälle. Hyvät ja kuivat sukat, villasukat, lämmin pipo, mikä peittää niskan myös (itselläni käytössä +20°C ylöspäin nahkanen karvalakki), lisäksi hyvät tuulta pitävät hanskat. Suosittelisin myös vetämään haalarin malliset toppahousut jalkaan... niitä löytyy myös kevyempänä mallina, mitkä tuntuvat mukavilta päällä.

On tullu tehtyä ulkohommia paljon -25°C molemmin puolin ja voisin väittää että olen aika expertti jo tässä pukeutumis hommassa ja ei ole KYLYMÄ EI :D

Kerrospukeutumisella saa pidettyä itsensä parhaiten lämpimänä.

Enhän minä noita kovia pakkasia niin kovasti säiky, tuli pikkupoikana käveltyä kouluun se vajaan 5km matka talvisin kävellen vaikka -30 pakkasessa. Nyt aikuisena täällä rannikkolla on paikat jäässä heti kun käy mereltä päin pienikin henkäys. Sen takia ajattelin vihdoinkin ruveta satsaamaan lämpimään pukeutumiseen. Huomenna taidan käväistä ostamassa sellaisen Craftin teknisen aluskerraston. Kaikki muu alkaakin olla kohdallaan. Viduttaa ihan kun meinaa olla kävellen jo ennen puoliväliä työpaikalle paleltunut kankeaksi.

edit.
Mistähän saisi sellaisen hyvän aikuisten kokoa olevan kypärämyssyn että saisi pahimpina päivinä kaulan, niskan & korvat hyvin piiloon?

ccmalusasuisokuva_0905_013.jpg

Tämän tapaista alusasua oon etsinyt. Vitt****sta duunissa kun selkä on paljaana vähänkin kun kumartuu.

Tämän tapaista alusasua oon etsinyt. Vitt****sta duunissa kun selkä on paljaana vähänkin kun kumartuu.

Eikös nuo sporttikerrastot ole yleensä aika pitkiä selästä, mulla ainaki oma halpis yltää munien peitoksi asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom