Väite: musiikin kuuntelu lenkillä haitallista

Ikä
45
Onko kukaan muu täällä törmännyt vastaavaan väitteeseen. Itsellä tuli vaikka ties kuinka monetta kertaa vastaan tänään lenkkipolkuhommeleista jutellessa.

Sen kummempia perusteluja en koskaan väitteelle ole kuullut, mutta onko muilla tullut vastaan? Mihinköhän perustuisi? Mielipiteitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haitallist millä tavoin ? Suurin haitta uskoisin olevan, ettei kuule autoja ja muuta liikennettä. Mite muuten se muka vois vaikuttaa :D

Kaipa sitä luullaan ihmisen lähtevän sävelen mukaan ja juoksevan auton alle rytmimaailmoissaan, en tosin tajua miksi musiikin kuuntelua autolla ajaessa ei kielletä, samanlailla siinäkin voi käydä. Koska itse en ainakaan mitenkään ymmärrä yhtäkään syytä joka haittaisi lenkkeilyn fyysistä vaikutusta, vai laskeeko juoksutehosi kun kuuntelet mielimusiikkiasi ja ajatuksesi ovat muualla? aika mutuksi kyllä menee koko asia.

Mulla ainakin jostain syystä vaihtelee askeltiheys väkisinkin pikkasen riippuen musiikista jota kuuntelee, mutta tuskinpa se normaalia on :D

väitän että joissain tapauksissa musiikki auttaa keskittymään ja sitä kautta juoksuharjoitusta

Miellyttävä musiikki voi tai oikeastaan parantaa suoritustehoa 10-20% .....justiinsa luin lehdestä....... lukekaa lehtiä pojat...lukekaa lehtiä.....:rock:

Perustuu varmasti siihen, että silloin on vähemmän resursseja seurata liikennettä. Tällaisia varoituksia taitaa olla useimmissa kuulokkeissa ja kannettimissa soittimissa.

Kyllä jonkun raskaamman kuunteleminen mulla ainaki parantaa esim.nopeutta juoksussa:rock:

Mulla ainaki musiikki on "paras lenkkikaveri", pysyy hyvin vauhti yllä ku menevää musaa ja tosiaan askeltiheys vaihtelee kappaleiden mukaan, välillä mennään kovaa ja välillä vähä rauhallisemmin.

Tosin mä en osaa ilman musiikkia liikkua edes työ- yms. matkoja, oon aina ihan omissa maailmoissani ku musat korvilla, ei nää eikä kuule mut vielä en oo jääny auton alle kuitenkaan tms. :D

Onhan tuosta haittaa - juoksen itse liian kovaa varsinkin alussa ja sitten alkaa hyytymään kesken kaiken, kun metalli pistää paineita korvakäytävään.
Niinpä kaveri onkin parempi lenkkikaveri kuin mp3-soitin, pysyy vauhdit paremmin aisoissa ja lenkit ovat pidempiä :)

Sehän riippuu ihan vaan siitä et onko suljetut vai avoimet kuulokkeet.

Kyllä siinä ihan vaikuttaa se, että kuinka kovalla kuuntelee. Veikkaan ettei kovin moni ainakaan pistä niin hiljaiselle että hyvin kuulee kaikki liikenteen äänet. Itse en ainakaan.

Lenkkikaveri on mielestäni aivan perssiistä....ainakin joskus...jotenkin tuntuu että juoksu on yksinäisten ratsastajien laji ..."uli uli uuu.... uu uu uu" :rolleyes:

Voihan tuosta olla se haitta että kuulo huononee. Itse olen ainakin huomannut että soitinta joutuu pitämään aika pirun kovalla kaikenlaisten sivuäänten takia, että musa kuuluu kunnolla. Ei sitä niinkään lenkillä huomaa mutta jos joskus laittaa sisällä soittimen soimaan samalla äänenvoimakkuudella kuin lenkillä, tuntuu että korvat räjähtää.

Just tulin parin tunnin lenkiltä. Mulla ainakin on kuuloke vain toisessa korvassa ja musiikki suht hiljasella. Mukavampi on ainakin mun mielestä sen musiikin kanssa mennä kuin ilman sitä :)

itse olen ainakin 2v kuunnellut kunnon lekalla päähän mättöä lenkeillä eikä vielä ole tullut aivosyöpää kuulomennyt tai jäänyt auton alle:) Itsellä Kossin The Plug kuulokkeet keltaisilla eareilla modattuna jolloinka voluumin voi pitää pienellä koska ulkoa päin tulevat äänet vaimenevat melko hyvin noilla. Täytyy vaan olla tarkkana tien ylityksissä ja kevyenliikenteen väylän puolta vaihdettaessa ettei jää kenenkään alle kun ei tosiaankaa kuule sitä autoa tai polkupyöräilijää nuo päässä.

itse olen ainakin 2v kuunnellut kunnon lekalla päähän mättöä lenkeillä eikä vielä ole tullut aivosyöpää kuulomennyt tai jäänyt auton alle:) Itsellä Kossin The Plug kuulokkeet keltaisilla eareilla modattuna jolloinka voluumin voi pitää pienellä koska ulkoa päin tulevat äänet vaimenevat melko hyvin noilla. Täytyy vaan olla tarkkana tien ylityksissä ja kevyenliikenteen väylän puolta vaihdettaessa ettei jää kenenkään alle kun ei tosiaankaa kuule sitä autoa tai polkupyöräilijää nuo päässä.

Sitähän ei itse kovin helposti huomaa onko se kuulo huonontunut. Ellei sitten ole huonontunut radikaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom