Vähän yli puolivuotta treeniä takana...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samoilla painoilla ja toistomäärillä mennään edelleen. Maksimaalinen V*t*tus valtaa mielen lähes jokaisella salikerralla.

Perusasiat:

- Syön ihan normi kotiruokaa.
- Käytän vitamiineja ja omega 3
- Hera 80 lisäprotskua sekä kreatiiniä

En jokaisesta liikeestä viitsi erillistä esittelyä tehdä, joten alotetaan vaikka perus penkistä.

70kg:llä 3 sarjaa 10 toistoa

Sen jälkeen vinopenkkiä käsipainoilla (20kg) ja sama setti

Parin viikon välein vaihtelen tuota ohjelmaa niin, että teen 65kg:llä esim 12 toistoja.

tai sitten 75kg:llä 6-8 toistoilla.

Jotain ilmeisesti teen pahati väärin, koska tulokset ei parane. Taivoitteena olis päästä vetämään 80kg x 3 sarjaa x 10 toistoilla

Voimaa ja kestävyyttä haen samassa paketissa. Kertokaahan millä lähtis kulkemaan :)

(TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN PELKÄSTÄÄN PENKKIOHJELMA, VAAN TREENAAN JOKAISEN LIHAKSEN LÄHESTULKOON SAMALLA TAVALLA)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kevytviikkokin vois olla paikallaan. Riittävästi unta, ruokaa ja ohjelman/liikkeiden vaihtelua.

Ps. yksi tärkein asia on se motivaatio, eihän ne painot sieltä mihinkään nouse jos vituttaa.

Jos olet vasta 1/2V treenannut niin kyllä vielä kasvat tuollaisella peruspumppaamisella ja paljon, muistat vaan reenata ja syödä. Malttia !!

Jos ei YHTÄÄN ole saanut kehitystä salin aloittamisen jälkeen kuudessa kuukaudessa... on varmasti niin susipaskat geenit että kannattaa lopettaa.

Ei vaan. Monta toistoo sit tulee 72,5 kilolla? Kuin usein koitat sarjapainoja nostaa?
Onko oma paino noussut tai laskenut puolessa vuodessa?

Kevytviikkokin vois olla paikallaan. Riittävästi unta, ruokaa ja ohjelman/liikkeiden vaihtelua.

Ps. yksi tärkein asia on se motivaatio, eihän ne painot sieltä mihinkään nouse jos vituttaa.

Mä en kyllä tajua kevyenviikon merkitystä. Mitä hyötyä kevyistä viikoista on? Silloin kun ollaan kunnossa niin treenataan kovaa ja täysillä. Ja silloin kun ollaan kipeitä niin pidetään sitten taukoa ja tauon jälkeen taas treenataan kovaa. Kun treeni kulkee niin miksi sotkea sitä kevyellä viikolla ja jos ei kulje niin mitä hyötyä kevyestä viikosta on?

Enhän mä tiedäkkään kaverin taustoista. Onko treeni ollu kovaa ja näin pois päin, mutta jos olettaa, että on tehny 6kk helvetin kovaa ja ihmettelee miksi silti ei tulokset nouse. Silloin voisi olla paikallaan kevytviikko paikallaan. Keventely on kuitenkin kehityksen tärkeä tae.

Ps. ja eihän tällä kaverilla treeni kuljekkaan, niin mitäpä se sotkisi :rolleyes:

Paras varmaa olis ottaa voimapuolelta joku selvä progressio runko sun treeniin ja aloittaa se maltilla. Jos teet vaikka 2x viikkoon penkin niin vois olla esim tällänen suunnitelma
vko Maanantai________________________Torstai
1 65x5x5___________________________67,5x5x5
2 70x5x5___________________________72,5x5x5
3 75x5x5___________________________65x5 70x5 75x5 80x5 77,5x5
4 67,5x5 72,5x5 77,5x5 82,5x5 80x5____Kevennetty
5 65x5 75x5 85x5 82,5x5 80x5_________ Kevennetty

Mä en kyllä tajua kevyenviikon merkitystä. Mitä hyötyä kevyistä viikoista on? Silloin kun ollaan kunnossa niin treenataan kovaa ja täysillä. Ja silloin kun ollaan kipeitä niin pidetään sitten taukoa ja tauon jälkeen taas treenataan kovaa. Kun treeni kulkee niin miksi sotkea sitä kevyellä viikolla ja jos ei kulje niin mitä hyötyä kevyestä viikosta on?
Samaa mieltä kanssasi, ite pidän kevennykset kroppaa kuuntelemalla lepäämällä sen 3-4pv...

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaihtele reeniäs, esim. painoo vähemmän tankoon ja enemmän sarjoja. Mahdollisuuksia on paljon ja jauhamalla just tyyliin 3x10 70kg, nii ei johda muuhun kuin "Ehkä se siitä joskus vielä nousee..." -ajattelutapaan. Tollanen +-5kg ei tuo mitään selvää eroa...

Sä voit alkaa tehdä niin, että otat 45-55kg ja teet ton 3x10, sitten joka viikko lisäät yhden sarjan kunnes tulee 8-10 sarjaa ja 10 toistoa. Tämä siis pelkkä esimerkki, miten voit vaihella ärsykettä...

Itselläni vähän samantapainen kokemus kuin viestiketjun aloittajalla. 8kk treeniä ja alkupyrähdyksen jälkeen ei lähes mitään kehitystä. Minulla auttoi kun aloin tehdä Stronglifts 5x5 ohjelmalla. Ohjelma on toimiva vaikka ohjelman kehittäjää en voi mennä kehumaan... Samantapaisia voimapainotteisia ohjelmia on esitelty tällä foorumilla esim. Starting Strength ja The Average F'n Program.

Et sä jauhamalla noita samoja sarja ja toisto määriä loputtomiin pääse minnekään vaan avainsana = ärsyke vaihtelu.

Kokeile esimerkiksi ottamalla tälläinen 6 viikon jakso tuosta jto:n bulgaari ohjelmasta.

Progressioesimerkki kuudelle viikolle:
Viikko Sarjat*toistot*intensiteetti Volyymi 70%+
1 5*70, 3*4*80, 3*3*85 6225 kg
2 5*70, 2*5*80, 2*4*85, 2*5*80 7890 kg
3 5*70, 6*5*80 8250 kg
4 5*70, 2*5*80, 2*3*90, 2*4*85 (kevennysviikko) 7110 kg
4 5*70, 2*5*80, 3*3*90, 3*4*85 (ilman kevennystä) 8940 kg
5 5*70, 6*80, 5*85, 6*80, 5*85, 6*80, 5*85, 6*80 10635 kg
6 5*70, 2*4*80, 2*4*90, 2*6*85, 2*6*80 11070 kg

Volyymi on laskettu 300 kg:n mukaan progressiivisuuden konkretisoimiseksi.

Eniten mietityttää syömisesi. Jos vedät jotain äidin tekemää kotiruokaa, niin yleensä niissä ei tule syötyä tarpeeks tarvittavia protskuja ja hiilareita. Ja varmaan harva täälä pelkkää peruskoti ruokaa vetää..:D ainakaan omia syömisiä en perus safkana pidä.. Ite ehdottaisin että jos penkkiä haluisit parannella, niin ainakin itellä toimii penkissä 10, 8,6, 4, 4 sarjoina jokaseen toisto sarjaan 2,5-5kg lisää. Tämän jälkeen yks hifistely liike rinnalle toistot 10-20 välillä vaihdellen toisto määrää. Ja seuraavana penkkaus päivänä vinopenkki käsipainoilla ja 4x10-15 ja apuliike seuraavaks 4x15 toistolla. Ja ite lisäisin palkkariin lisäks hiilarii ja kreatiini aamulla niin alkaa vaikuttaan heti aamusesta.;)
Ja seuraavaks joku guru tyrmää tän.:D

Treenataan täysillä viikosta toiseen natuna? Just joo. Kevyt viikko ei oikein toteutettuna sotke yhtään mitään, päinvastoin. Itse olen jo pitkään pitänyt joka neljännen viikon kevyenä, kipeä olen ollut viimeksi 10 vuotta sitten.

Samaa mieltä kanssasi, ite pidän kevennykset kroppaa kuuntelemalla lepäämällä sen 3-4pv...

Mun mielestä jto jossain ketjussa sanoi, että jos sitä kevyttä viikkoa otetaan vasta silloin kun sen tarpeen selvästi huomaa, ollaan yleensä jo myöhässä... eli kevyttä viikkoa pitäis pitää jo ennen kun alkaa kroppa huutamaan lepoa. Jos aihe enemmän kiinnostaa niin sieltä voimailupuolen kyselyketjusta voit varmaan kysyä tarkempaa mielipidettä.

Mun mielestä jto jossain ketjussa sanoi, että jos sitä kevyttä viikkoa otetaan vasta silloin kun sen tarpeen selvästi huomaa, ollaan yleensä jo myöhässä... eli kevyttä viikkoa pitäis pitää jo ennen kun alkaa kroppa huutamaan lepoa. Jos aihe enemmän kiinnostaa niin sieltä voimailupuolen kyselyketjusta voit varmaan kysyä tarkempaa mielipidettä.

Juuri näin! Silloin kun tuntuu että kulkee älyttömän hyvin, ja edellisestä kevyestä on aikaa ~4-6 vko niin on aika keventää. Toki yksilöllistä eikä kevyt viikko tosiaan välttämättä ole viikko vaan esim 4 päivää jolloin ottaa koko kropan kevyemmin läpi... Näin on itsellä toiminut. Muuten tulee yleensä sit se ei-toivottu pakollinen kevennys flunssan kera, joka on huomattavasti huonompi juttu kehitystä ajatellen.

Silloin kun maksimit jaksoi kiinnostaa enempi niin kovimmat tulokset tuli yleensä tehtyä heti kevyen viikon jälkeen.

Jos ei YHTÄÄN ole saanut kehitystä salin aloittamisen jälkeen kuudessa kuukaudessa... on varmasti niin susipaskat geenit että kannattaa lopettaa.

Ei vaan. Monta toistoo sit tulee 72,5 kilolla? Kuin usein koitat sarjapainoja nostaa?
Onko oma paino noussut tai laskenut puolessa vuodessa?

Minusta geenit ovat aika kohdallaan jos heti aloittaessa meni penkkiä "70kg:llä 3 sarjaa 10 toistoa" kun ei muuutosta kerran ole tullut.

Mulla oli joskus vähän tuota samaa ongelmaa, ja parhaiten siihen toimi lyhyet sarjat tiiviillä varioinnilla. Venäläisten kynäilemiä ohjelmointeja tyylillä 1x6 + 2x4 + 1xmax tai 2x3 + 2x2 jne. Tossa joku jo ehdottelikin tuota bulgaaria. Mulle ei sopinu varsinkaan alkutaipaleilla noin tiiviit harjoituskerrat samalle liikkeelle, mut se taisi olla yhdistelmä huonoa lihashuoltoa ja liian vähäistä ravintoa.

Kannattaa tutustua 5/3/1 -järjestelmään. Vähän tylsä ehkä, mut motivoiva ja toimiva. http://www.pakkotoisto.com/treeni/89273-jim-wendler's-5-3-1-a/
Tuolla lisää lontooksi: T NATION | How to Build Pure Strength

No, mitä tässä mussuttamaan enempiä, ku ammattilainen on jo vastannut ketjuun :)

edit: eipä ollukaan tässä ketjussa pron vastaus

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom