Vähän lisää massaa

Olen n.185cm pitkä -mutta laiha nuori mies. Olen käynyt salilla kohta vuoden jonka seurauksena lihakset ovat kasvaneet, mutta paino pysynyt ennallaan. Nyt tahtoisin lähteä etsimään apua ravinteiden kautta. Mikä olisi semmoinen tehokas ja järkevä tapa saada lisää massaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jukkapekka sanoi:
Olen n.185cm pitkä -mutta laiha nuori mies. Olen käynyt salilla kohta vuoden jonka seurauksena lihakset ovat kasvaneet, mutta paino pysynyt ennallaan. Nyt tahtoisin lähteä etsimään apua ravinteiden kautta. Mikä olisi semmoinen tehokas ja järkevä tapa saada lisää massaa?

Tästä samantapaisesta aiheesta on vissiin toinen threadi joko täällä tai aloittelijoiden osiossa (mul on loistava muisti).
Luepa tosta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

EDIT: siis paino pysynyt ennallaan ja lihakset kasvaneet? Onko sinulla ollut dieettijaksojakin, koska lihasmassan kuuluisi tuoda painoa lisää.

Syömällä kaloreita yli kulutuksen. Ja palkkari oisi ensimmäinen hyvä ostos jos ei jo ole...esim. muscle+ tai sitten itse sekottelet herat ja maltot...vaihtoehtoja löytyy:)

Syömällä yhden kokonaisen lehmän päivässä, se on mulla toiminut hyvin + normaalit sapuskat. Sitte mättöpäivänä vedän pari antilooppia, laihiksella menee sitte vaa puolikas sonni kahdessa päivässä.. ;)

Doggoned sanoi:
EDIT: siis paino pysynyt ennallaan ja lihakset kasvaneet? Onko sinulla ollut dieettijaksojakin, koska lihasmassan kuuluisi tuoda painoa lisää.

Niinhän se pitäisi, mutta aina on vaaka samaa lukua näyttänyt ilman mitään dieettijaksoja.

palkkari oisi ensimmäinen hyvä ostos jos ei jo ole.

Mikäs se semmone on?

Syömällä yhden kokonaisen lehmän päivässä, se on mulla toiminut hyvin + normaalit sapuskat. Sitte mättöpäivänä vedän pari antilooppia, laihiksella menee sitte vaa puolikas sonni kahdessa päivässä..

Syön kyllä erinomaisen hyvin. Olen kaiketi semmoista sorttia joilla ei paino nouse pelkällä syömisellä. Tässä tarvitaan nyt Muita keinoja.

E: Ja treenit teen sarjoissa jotka lisäävät massaa.

Palkkari=palautusjuoma. Eli jolla katkaistaan katabolia mahdollisimman nopeasti ja palautuminen alkakoon. Hiilareista enrgiaa ja proteiineista rakennus aineet...Treeni ei lisää massaa vaan antaa ärsykkeen lihakselle, ruoka kasvattaa. hyvä ruokavalio ja noin +500kcal niin painoa rupee kertymään kyllä.

Edittiä: tossa sivun vasemmassa yläkulmassa on kalorilaskuri.

jukkapekka sanoi:
Olen kaiketi semmoista sorttia joilla ei paino nouse pelkällä syömisellä. Tässä tarvitaan nyt Muita keinoja.

Paskanmarjat.

Minä olen elävä esimerkki. Kuvittelin olevani läpipasko hongankolistaja (näytin siltä kuin olisin asunut Etiopiassa koko elämäni), kunnes rupesin syömään, treenaamaan ja nukkumaan kunnolla.

15 kuukauden aikana nousi paino 19 kiloa. Muutama kilo lähti nesteitä treenitauon takia, ja lopulta lihasmassan kasvuksi laskettiin n.7-8 kg.

Se jolla ei paino nouse, ei syö tarpeeksi, se on fakta. Tai sitten sulla on saatanan iso lapamato.

edit: tietty ikä vaikuttaa myöskin siihen miten painoa tarttuu. Ikää kun alkaa olla 30 niin se painon kerryttäminen ei ole mikään ongelma, pikemminkin päin vastoin.

jukkapekka sanoi:
Syön kyllä erinomaisen hyvin. Olen kaiketi semmoista sorttia joilla ei paino nouse pelkällä syömisellä. Tässä tarvitaan nyt Muita keinoja.

Et ole.

Pidä muutama päivä ruokapäiväkirjaa. Luultava johtopäätös on ettet syö tarpeeksi. Kirjoittele vaikka esimerkkipäivän syömiset tähän ketjuun, ellet jaksa itse kaloreita laskea.

Proteiinipirtelöistä saa kyllä näppärästi lisäravintoa, ja sellaisen saa aina mahtumaan vaikka päivän ruokasaldo olisi jo täynnä. :thumbs:

Mäki olen kanssa kyllä sitä sorttia ettei paino meinaa nousta oikei vaikka syöki hyvin, pitää syödä vaa enemmän. Kyllä ainaki kuus kertaa päivässä joudun syömään jos haluun painoa lisää. Sen kyllä olen huomannut että ku saa syötyä yli kulutuksen nii sitte alkaa paino nousemaan aika kovaa vauhtia. Kannattaa kanssa vaikka kouluun ottaa mukaan joku proteiinidrinkki tai välipalaa.

jukkapekka sanoi:

E: Ja treenit teen sarjoissa jotka lisäävät massaa.

Fish sano kyllä kaiken tarpeellisen mutta tuo edellinen on paskapuhetta. Eipäs siihen painon nostamiseen ole muuta keinoa kuin syöminen. Lepo, treeni ja tärkein eli ravinto kuntoon, niin eiköhän se massa ala kertymään.

Korovski sanoi:
ku saa syötyä yli kulutuksen nii sitte alkaa paino nousemaan aika kovaa vauhtia

Niinpä.

Eihän muurarikaan saa kiviaitaa rakennettua jos ei ole rakennusaineita, tiiltä ja laastia.

Eikä kroppa kasva jos ei ole rakennusaineita, siis ruokaa.

kaNi- sanoi:
minä ja jokainen kaveri oltii kans niitä jotka ei kasva vaik söis kuinka paljon.. kunnes alettiin syömään

Minä taas olen varoittava esimerkki tästäkin asiasta. Kohtuus kannattaa pitää syömisessä alussa tai tulee yhtä läski kuin minä. Aloitin liian suurilla kaloreilla ja pukkas läskiä urakalla. Onneksi homma tasoittui jonkin ajan kuluttua ja nyt olen jopa laihtunut ilman erillistä laihista:D . Opin asian kantapään kautta, toivottavasti muiden ei tarvitse.

Ja mä olen vähän samaan tyyliin varoittava esimerkki siitä että massanlisääjät eivät sovi kaikille. Kiroan sen päivän kun ostin 9 kiloa Fast massaa! Siitä on jo kolme vuotta ja vieläkin on tuota massakuurin läskiä jäljellä. No, oma vika etten oo jaksanu dieetata mut silti.

jukkapekka sanoi:
Mikä olisi semmoinen tehokas ja järkevä tapa saada lisää massaa?
Nyt kun taustatiedot ovat hiukan "hatarat", niin joutuu vain arvailemaan. Kaivoin esille tällaisen hiukan vanhemman artikkelin. Tuossa on esimerkki 74kg nuoren mieshenkilön laihduttamiseen käyttämisestä ruokavaliosta. Massan kasvatukseen sitten normikokoinen mies tarvitseekin enemmän ruokaa. Pelkään pahasti että et syö edes noin paljoa kuin em diettaaja.

EDIT: Pakko vielä linkittää yksi Hulkin loistava postaus

kooma sanoi:
Ja mä olen vähän samaan tyyliin varoittava esimerkki siitä että massanlisääjät eivät sovi kaikille. Kiroan sen päivän kun ostin 9 kiloa Fast massaa! Siitä on jo kolme vuotta ja vieläkin on tuota massakuurin läskiä jäljellä. No, oma vika etten oo jaksanu dieetata mut silti.

9 kiloa:hyper:
Otit sitten samantien kunnon satsin:D

kooma sanoi:

Taisi kuitenkin penkkiykkönen nousta :D

Kiitos kaikille avusta! Kunhan pääsen taas takaisin normaaliin päivärytmiin, (olen nyt koulutuksen takia vielä toven työharjoittelussa poissa kotikaupungistani) niin palaillaan asiaan ruokavalion sisällöistä yms. Eli tässä tuli nyt selväksi että kaloreita tulisi saada rutkasti enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom