Vähän kaikenlaista salilla käymisestä, auttaisiko joku?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qgoo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tilanne on se, että kehonkoostumusmittauksen mukaan lihasmassaa reippaasti alle normaalin, takana 27kg painonpudotus kotijumpalla ja ruokavaliolla (joo, ois pitäny käydä myös salilla) joka varmastikkin tuota lihasmassaa myös osittain syönyt, varmaan aika reippaastikkin.

No nyt olen 165/54 ja olen aloittanut vihdoin ja viimein sen salilla käymisenkin, mistään jaoista en tiedä tuon taivaallista, treenaan peppua, reisiä sekä käsiä milloin milläkin laitteella. Olen yrittänyt niin, että painot on sellaiset jotta juuri ja juuri jaksan sen 10-12kpl niitä tehdä x3. Crosstraineria, kuntopyörää jne
Proteiinia syön vaihtelevasti 1,5g-2g/painokilo. Onko riittävästi?

Jos nyt jatkan kolmesti viikossa salilla käyntiä, koska ja millaisia tuloksia voisin saada esim 6 kuukaudessa? Tavoitteeni oikeastaan vain saada lihasmassa normaaliksi ja kroppaa kiinteämmäksi, nyt taidan olla sellainen ns. laihaläski.

Olen tehnyt niin, että niinä päivinä kun perse on liian kipeä treenaamiseen, niin olen sitten treenannut yläkroppaa ja toisinpäin. Joskus treenaan koko kroppaa, kun ei ole mikään paikka treeneistä kipeänä :D

Vaikeuttaa treenaamista marraskuinen tyräleikkaus, vatsaa en voi vielä ollenkaan treenata, joten vaikeuttaa vähän salilla tekemistä. Teen mitä pystyn, selkää ja vatsaa en siis nyt voi treenata ollenkaan. Vatsassa ei kyllä mitään ylimääräistä olekkaan, siihen olen oikein tyytyväinen. Alakroppa taas :(

Kun lähtötilanne on tämä (lue todella surkea), niin SAANHAN puolessa vuodessa edes jotain tulosta? Otan tämän nyt vähän sellaisena viimeisenä silauksena laihdutusurakalle :)
Mitään bodaajamimmiä minusta ei ole tulossa.
Painonpudotuksen jälkeen en nyt millään haluaisi kroppaani sitä läskiä enää, joten onko minun tavoitteeni (normaali lihasmassa ja kiinteytys) mahdollista ilman plussakaloreita, miinuskaloreilla ei ole ollut enää toviin. Mitään hurjia lihaskimpaleita en siis halua, vaan normaalin lihasmassan minun ikäiselleni/kokoiselleni. Rasvaprosenttini on korkea vähäisen lihasmassan takia, vaikka vaatekokoni on XS/S

Kiitos jos joku nyt jotain jaksaisi vastailla, tää tyttö aikoo nyt saada kauniin vartalon tämän laihaläskin tilalle :) Mihinkään yyberjuttuihin en haluaisi lähteä, eihän siitä salilla käymisestä ainakaan haittaa voi olla, kunnon painoilla kun treenailen, enkä millään kahden kilon käsipainoilla :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ota joku ihan järkevä treeniohjelma käyttöön, jotta kaikkia osia kehosta tulee treenattua tasapuolisesti. Ihan vaikka se legendaarinen kultainen kuusikko on hyvä ohjelma. Yhtenä treenikertana viikossa kyykyn tilalta voit tehdä maastavetoa. Leukojen tilalla voit tehdä vaikka vuorotellen ala- ja ylätaljoja, jos leukoja ei mee vielä ollenkaan (tai esim. alle 4) Jätä vatsalihasliikkeet sitten vaan väliin, jos ne eivät kerran onnistu. Tuo on hyvä, että teet ihan kunnon painoilla etkä millään lelupainoilla. Proteiinimäärät sulla on näköjään myös hyvin kunnossa. Kaloreita sun tilanteessa ois varmasti hyvä syödä about kulutuksen verran. Sillä tavalla saat puolessa vuodessa aivan varmasti jotain tulosta. Hurjia lihaskimpaleita on aivan turha pelätä – sellasten saavuttamiseen kun menee miehelläkin vuosia ja naisilla vielä paljon kauemmin.

Tuon tyräleikkauksen mukaan kannattaa noita ohjelmia soveltaa. Maastaveto ja kyykyt varmaan jäävät tekemättä? Kannattaa noita ohjelmia muokata sen mukaan ja ottaa suosiolla erilaisia prässejä kyykkyjen sijaan ohjelmaan. Kannattaa syklittää sitä harjoittelua sitten myös. Vaikka ensin 20 toiston sarjoja 1-2kk, vaihtaa liikkeitä tai vaihtaa sarjat 12-15 toistoisiksi 1-2kk jne. kunnes joku jakso 5-8 toiston sarjoja. Sitten vaikka taas pitkiä sarjoja, jossa ideana ettet junnaa paikallaan tai mukavuusalueella.

Noihin plussakaloriehin jne. löytyy hyvää keskustelua Treeni-osion Kannattaako kiristää vai bulkata -säikeestä, josta hyvä lainaus alla:

Jos Englanti taipuu niin mielenkiintosta lukemista aiheesta:

T NATION | Truth About Bulking

Itse löysin tuosta motivaatiota/aiheitta kiristellä sieltä 91 kilosta 79 kiloon, ja vaikka aikamoinen heinä molemmissa painoissa vielä niin täytyy sanoa että 79-80 kilosena näytän isommalta ja lihaksikkaammalta kuin 90 kilosena. Mukava toi illuusio.. :puntti:

Eli ei peruskuntoilijan tarvetta olla reippaasti plussalla. Kannattaa ennemmin kohdallasi syödä kulutuksen mukaan ja korkeintaan joskus siitä yli välillä. Aerobista liikuntaa mukaan päiville, joina et käy salilla. Lihastohtorin blogissa oli hetki sitten blogausta aihepiiriin liittyen, jota muutenkin kannattaa lueskella kiinnostuksen mukaan.

STARTING STRENGTH

Utti Hietalaa lainatakseni;

Rippetoen*loistava perusohjelma, jossa suoraviivaista sarjapainojen kasvatusta mehustetaan niin kauan kuin se treeniuran alussa onnistuu. Mitään turhaa hilavitkutteluakaan ei harrasteta, vaan isoja perusliikkeitä lineaarisella progressiolla, käytännössä koko kroppa 3x viikossa läpi. Aloittelijalle tämä on törkeän hyvä ohjelma; todellisuudessa yksikään aloittelija ei kuitenkaan malta käyttää näin raakaa perustreeniä, vaan pilaa homman lisäämällä kaikenlaista turhaa penkki-, käsi- ja vatsahinkkausta.

Zone-sarja -42%
Olen tehnyt niin, että niinä päivinä kun perse on liian kipeä treenaamiseen
Miksi se on kipeä? :pano: ok se oli huono.

Tuloksia saa puolessa vuodessa hyvin, mutta vaikee sitä on sanoa kuinka paljon niitä tuloksia tulee, riippuu ihan sun ruokavaliosta, levosta + siitä treenaamisesta.

Aluks kannattaa vaikka tehä treeniohjelma.
kuntosaliohjelma aloittelijoille 3 krt. viikossa | Kaikki kuntosaliharjoittelusta | Kuntosaliohjelma.fi

Tossa olis vaikka kolmesti viikkoon treeniä, ite voit vähän muokkailla tota niin, että jätät ne pois ne lihasryhmät, joita et voi treenata ja kehität jotain siihen tilalle.

Kolmesti viikossa olen käynyt ja joka kerralla olen tehnyt samat lihasryhmät. Aika pieni sali tuo missä käyn, joten aivan kaikkia laitteita siellä ei ole. Olen tehnyt sellaisilla painoilla, että justiinsa jaksan sen 12kpl tehdä. Aikaa en saa kyllä menemään kuin 40 minuuttia alkulämmittelyineen. Olisiko hyvä ennen noita sarjoja tehdä vähän kevyemmillä painoilla useammin, esim 20-30 kertaa? ja sen perään nuo sarjat kovilla painoilla? Saisi vähän kauemmin kulumaan aikaa salilla.

Jalkaprässi 3x 12, tässä olen kehittynyt parissa viikossa huimasti. Alkuun jaksoin 60-70kg ja nyt menee jo 100kg, joka kerralla vähän enemmän jaksan. Kehittyykö sitä tosiaan näin nopeasti, vai onko lihakset vaan jotenkin vetrestyneet alkukankeuden jälkeen?
muiden laitteiden nimiä en sitten tiedäkkään :D mutta sellaiset laitteet jossa jalkoja työnnetään sivuille ja toisessa vastaavassa työnnetään yhteen, näitäkin 3x 12 molemmissa
sekä tuoli jossa istutaan ja säärien päällä on sellaiset tyynyt ja siinä sitten jalkoja ojennetaan suoraksi 3x 12.
Rintalihaslaitteessa myöskin 3x12.
Sitten käsipainoilla kaikkea mahdollista. Ylätaljan huomasin salilla vasta viimekerralla, joten sitä en ole vielä kerennyt koittamaan.

Miksi se on kipeä? :pano: ok se oli huono.

Tuloksia saa puolessa vuodessa hyvin, mutta vaikee sitä on sanoa kuinka paljon niitä tuloksia tulee, riippuu ihan sun ruokavaliosta, levosta + siitä treenaamisesta.

Aluks kannattaa vaikka tehä treeniohjelma.
kuntosaliohjelma aloittelijoille 3 krt. viikossa | Kaikki kuntosaliharjoittelusta | Kuntosaliohjelma.fi

Tossa olis vaikka kolmesti viikkoon treeniä, ite voit vähän muokkailla tota niin, että jätät ne pois ne lihasryhmät, joita et voi treenata ja kehität jotain siihen tilalle.

Ja se persekkään ei oo ollut kipeä ensimmäisten kertojen jälkeen enää. Tai kyllä se nyt vähäsen tuntuu, mutta ei enää ole ollut sellainen, että hyvä kun kävelemään pystyy :D
Joten olen sitäkin nyt tehnyt sitten joka kerralla. Vain kerran jäi rintalihakset väliin kun olivat niin kipeänä viimekerrasta.
Ajattelin jatkaa samaa rataa, eli kaikki lihakset samaan aikaan, en ajatellut jakaa niitä eri päiville. Ehkä sitten myöhemmin voin tällaista systeemiä harkita, kun vähän on kehitystä tässä hommassa. Tuolla salilla aika rajalliset mahdollisuudet + vielä tuo vatsaongelma, haluan kuitenkin siellä viettää aikaa vähintään sen 40min. Jos tuosta jättäisin nyt jotkut lihasryhmät välistä, niin salillaoloaika lyhenisi huomattavasti.

Katsohan gymlogit läpi, lue utti hietalan blogia treeneistä, ravinnosta ja kaikesta mitä kategorioita hän on kirjoittanutkaan.
olen itsekin oppinut vasta, kun olen perehtynyt asioihin perinpohjaisesti! Laitahan kahvit valumaan ja booksitet tulille! ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom