- Liittynyt
- 13.5.2004
- Viestejä
- 1 090
- Ikä
- 45
Tilanne on se että oma uskollinen 2.0l bensa pösö tulee liian kalliiksi pitää kun ajokilometreja tulee vuodessa se 23 000km. Varsinkin kun kokoajan bensanhinta nousee.
Pikainen laskutoimitus excelissä kertoi että jos ostaisi järki-diiselin jonka keskikulutus olisi 5l/100km ja jos käytettäisiin sama raha mitä bensa pösöön meni vuodessa, niin siitä diiselvero vähennettynä silti ajaisin 28 500km. Eli 5500km enemmän.
Ja noin 17 000km oli se raja missä silloin tulisi diiseli kannattavammaksi.
Oma ajo on 80% maantieajoa tasavauhdilla, joten diiseli olisi kyllä ehkä kannattavampi.
Ajattelinkin jos sitä innostuisi vaihtamaan. Sikäli harmittaisi vaihtaa että tuo nykyinen 307 on hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen. Mutta budjetin mukaan on mentävä. Autoihin ei passaa rakastua :(
Arvioisin että pösöstä voisi saada 10-11 000e.
Nyt vaihtoehtoja otetaankin vastaan tuolla hintahaarukalla olevista DIISEL-autoista joiden keskikulutus on siellä 4.5-5.5l tienoilla. Ei yli 5.5l keskikulutteisia kannata edes vihjata.
Varusteet jotka pakko löytyä:
- ilmastointi (ei väliä onko manuaali vai automaagi)
- vakionopeudensäädin (maantieajossa ehdoton)
- ajotietokone (kulutuksia on kiva kytätä)
- ajettu noin 150 - 180 000km
- sedani tai farkku. Ettei tarttis ihan heti vaihdella jos perheenlisäystä tulee.
Pistäkäähän vaihtoehtoja ja kokemuksia omista diiselautoista joissa on pieni kulutus.
Thanks!!!
Pikainen laskutoimitus excelissä kertoi että jos ostaisi järki-diiselin jonka keskikulutus olisi 5l/100km ja jos käytettäisiin sama raha mitä bensa pösöön meni vuodessa, niin siitä diiselvero vähennettynä silti ajaisin 28 500km. Eli 5500km enemmän.
Ja noin 17 000km oli se raja missä silloin tulisi diiseli kannattavammaksi.
Oma ajo on 80% maantieajoa tasavauhdilla, joten diiseli olisi kyllä ehkä kannattavampi.
Ajattelinkin jos sitä innostuisi vaihtamaan. Sikäli harmittaisi vaihtaa että tuo nykyinen 307 on hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen. Mutta budjetin mukaan on mentävä. Autoihin ei passaa rakastua :(
Arvioisin että pösöstä voisi saada 10-11 000e.
Nyt vaihtoehtoja otetaankin vastaan tuolla hintahaarukalla olevista DIISEL-autoista joiden keskikulutus on siellä 4.5-5.5l tienoilla. Ei yli 5.5l keskikulutteisia kannata edes vihjata.
Varusteet jotka pakko löytyä:
- ilmastointi (ei väliä onko manuaali vai automaagi)
- vakionopeudensäädin (maantieajossa ehdoton)
- ajotietokone (kulutuksia on kiva kytätä)
- ajettu noin 150 - 180 000km
- sedani tai farkku. Ettei tarttis ihan heti vaihdella jos perheenlisäystä tulee.
Pistäkäähän vaihtoehtoja ja kokemuksia omista diiselautoista joissa on pieni kulutus.
Thanks!!!