vähäkulutteista diesel autoa hintaluokassa 10 000e ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noin pienillä kilometreillä ajatellen dieselin veroitusta ja litrahintaa kannattaa harkita myös pientä bensakonetta vaihtoehtona. Rupeaa nekin vääntämään jo hieman paremmin.

totta. ite pääsen bout samalla kulutuksella (3-4l/100km) mittarin mukaan 115km/h niin kauan kun on tasasta tietä eikä suurempia nousuja... ja alla 1.3 bensa. sit tosin kun kiihytellään niin kulutus pomppaa reippaasti yli viiden...

mutta jos toi picasso on se uusin xara picasso (siis viimeinen malli) niin sehän taitaa olla sitikan ennätysmalli kun pääs japsien seuraan siinä saksalaisten vähiten vikoja - vertailussa. kyllähän pyöränlaakerit on entisiä aika äkkiä ja bensakone pärskii öljyjä aika runsaasti jonnekin mutta diisseleistä en oo kuullu mitään pahaa. rengasmelu kuuluu hyttiin mutta mukava ajaa. ihan niinku rekalla ajelis kun istuu niin korkeella ja näkee hyvin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Asiaan liittyen:

Taloussanomat sanoi:
Dieselin hinta bensapumpuilla lähestyy jo 95-oktaanisen bensiinin hintaa. Polttoaine.net -hintasivuston mukaan eilisen huippuhinnat olivat 1,479 euroa litralta. Eroa kalleimpaan 95-oktaaniseen bensaan oli enää 15 senttiä. Kalleimmat dieselit maksoivat tänään jo halvimpia bensoja enemmän.

Koko artikkeli täällä:http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/05/20/diesel-sai-jo-bensan-kiinni/200813721/139?rss=2i

Kannattaa siis miettiä tarkkaan onko se diesel sittenkään niin paljoa halvempi. Tässä on laskuri, jolla voi tutkailla: http://www.ee.oulu.fi/~topias/polttoaine/

Mutta pakko sanoa, että vaikka tuota mitenpäin vääntelee niin vastaavantehoisilla bensa ja diesel autoilla yli 20000 ajomäärällä alkaa diesel olla halvempi.
 
Juu ja pistäppä bensan ja diiselin hinnaksi sama vaikka 1.6e/l
ja sitten molempien hinnaksi 2e/l.
Huomaat miten kilometriraja vain pienenee jolloin diiseli tulee kannattavammaksi.
Eli bensan ja diiselin hintojen tasoittuminen ei vaikuta mitenkään siihen
että diiseli ei tulisi muka kannattavaksi.
 
kannattaa btw ottaa huomioon myös tulevaisuuden näkymät jos meinaa hommata autoa pidemmäksi ajaksi kuin 2-5 vuodeksi.

ei ole ollenkaan poissuljettua että nykyisiä hiukkassuodattimittomia ja ilman muita puhdistusvehkeitä(ureasuihkutukset jne) oleville diisselimoottoreille lätkäistään lisähaittavero.

todennäköisesti ei mutta sitä ei koskaan tiedä.
 
kannattaa btw ottaa huomioon myös tulevaisuuden näkymät jos meinaa hommata autoa pidemmäksi ajaksi kuin 2-5 vuodeksi.

ei ole ollenkaan poissuljettua että nykyisiä hiukkassuodattimittomia ja ilman muita puhdistusvehkeitä(ureasuihkutukset jne) oleville diisselimoottoreille lätkäistään lisähaittavero.

todennäköisesti ei mutta sitä ei koskaan tiedä.
Esim. Saksassa autolla ei saa ajaa kaupunkien taajamissa ilman DPF:ää, eli sitä hiukkassuodatinta, muuten rävähtää 40 egen sakko samantien. Suodatin pitää olla tehdasasennettu. Kaupungit jotka noita rajoittavat, lisääntyvät koko ajan.
 
Huppe sanoi:
Esim. Saksassa autolla ei saa ajaa kaupunkien taajamissa ilman DPF:ää, eli sitä hiukkassuodatinta, muuten rävähtää 40 egen sakko samantien.
Ohoh. Kuinkas wanhoja autoja tämä koskee vai ihan kaikkiako?

Mutta hiukkaspäästöihin auttaa vuonna 2009 syyskuussa voimaantulevat Euro4 päästömääräykset, joissa pienhiukkaspäästöt pitää olla nykyistä 5krt pienemmät. Tästä eteenpäin todennäköisesti kaikki uudet autot varustetaan hiukkassuodattimella, että noihin päästään.

Itse veikkaan ettei Suomessa aleta sorsimaan ilman hiukkassuodatinta olevia autoja vaan odotetaan että euro4 määräykset hoitavat homman ajan myötä. Lisäverot voivat kyllä tulla kysymykseen joskus myöhemmin, kun uusi ajoneuvon käyttövero on otettu käyttöön niin sitä saatetaan muuttaa ottamaan huomioon myös pienhiukkaspäästöt.
 
Ohoh. Kuinkas wanhoja autoja tämä koskee vai ihan kaikkiako?

Mutta hiukkaspäästöihin auttaa vuonna 2009 syyskuussa voimaantulevat Euro4 päästömääräykset, joissa pienhiukkaspäästöt pitää olla nykyistä 5krt pienemmät. Tästä eteenpäin todennäköisesti kaikki uudet autot varustetaan hiukkassuodattimella, että noihin päästään.

Itse veikkaan ettei Suomessa aleta sorsimaan ilman hiukkassuodatinta olevia autoja vaan odotetaan että euro4 määräykset hoitavat homman ajan myötä. Lisäverot voivat kyllä tulla kysymykseen joskus myöhemmin, kun uusi ajoneuvon käyttövero on otettu käyttöön niin sitä saatetaan muuttaa ottamaan huomioon myös pienhiukkaspäästöt.
Kaikkia. Euro3 ja Euro4 lippulaput tuulilasissa saa ajaa muistaakseni ytimessä, joissain tapauksissa kait vain euro4. Eli vanhat paskat autot ja uudemmatkin pysytelköön tylysti taajaman ulkopuolella.
 
Ohoh. Kuinkas wanhoja autoja tämä koskee vai ihan kaikkiako?

Mutta hiukkaspäästöihin auttaa vuonna 2009 syyskuussa voimaantulevat Euro4 päästömääräykset, joissa pienhiukkaspäästöt pitää olla nykyistä 5krt pienemmät. Tästä eteenpäin todennäköisesti kaikki uudet autot varustetaan hiukkassuodattimella, että noihin päästään.

Itse veikkaan ettei Suomessa aleta sorsimaan ilman hiukkassuodatinta olevia autoja vaan odotetaan että euro4 määräykset hoitavat homman ajan myötä. Lisäverot voivat kyllä tulla kysymykseen joskus myöhemmin, kun uusi ajoneuvon käyttövero on otettu käyttöön niin sitä saatetaan muuttaa ottamaan huomioon myös pienhiukkaspäästöt.

EU4-normin lukemiin päästään nykyään myös ilman hiukkassuodatinta. Esim. nykyiset VAG:n dieselit.
 
Zone-sarja -42%
Mutta hiukkaspäästöihin auttaa vuonna 2009 syyskuussa voimaantulevat Euro4 päästömääräykset, joissa pienhiukkaspäästöt pitää olla nykyistä 5krt pienemmät. Tästä eteenpäin todennäköisesti kaikki uudet autot varustetaan hiukkassuodattimella, että noihin päästään.

Joo nyt meni puurot ja vellit sekasin. Piti puhua euro5 normeista jotka tulee 2009 eikä euro4 jotka on jo voimassa. Noh mönkään meni :D
 
totta. ite pääsen bout samalla kulutuksella (3-4l/100km) mittarin mukaan 115km/h niin kauan kun on tasasta tietä eikä suurempia nousuja... ja alla 1.3 bensa. sit tosin kun kiihytellään niin kulutus pomppaa reippaasti yli viiden...

Mikä bensakone noin pienellä menee? :eek:

Jos muuten melko pieni auto riittää niin Audi A2 1.2 TDI Saksasta haettuna voisi olla kannattava vehje. Virallinen kulutus seka-ajossa jotain 3.3-3.5 litraa ja dieselvero tosi pieni.

Oma vm. 2000 smart fortwo cdi menee nätillä ajolla noin 3,5 litraan satasella mutta fortwo on ihan eri kokoluokkaa kuin mitä topicin avaaja etsii.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kerrattain oli nettiautossa myytävänä oikea vanhan liiton "manne" mersu. oli 300td mersun kone+jotain muuta hilua oli laitettu. heppoja oli noin 500hv ja kiihtyvyys 0-100km/h 5sekunttia, automaatti :D. hintapyyntö oli 10ke. kyseisestä autosta oli oikein esittely videokin.

tollanen, mutta sininen muistaakseni. ehkä yks hirveimmistä autoista evah :D
800px-Mercedes_W123_1_v_sst.jpg
















edit: tuolla tuc:in linkissähän tuo mannemersu olikin. 31-58sekunnin kohdalla.
 
Mikä bensakone noin pienellä menee? :eek:

Jos muuten melko pieni auto riittää niin Audi A2 1.2 TDI Saksasta haettuna voisi olla kannattava vehje. Virallinen kulutus seka-ajossa jotain 3.3-3.5 litraa ja dieselvero tosi pieni.

Oma vm. 2000 smart fortwo cdi menee nätillä ajolla noin 3,5 litraan satasella mutta fortwo on ihan eri kokoluokkaa kuin mitä topicin avaaja etsii.

mazda 2 tehokkaampi 1.3 tosi kevyellä pintakaasulla.

7,3 litraan laskenut keskikulutus luovutuksen aikaisesta lukemasta 8,8l/100km (ajelu pääosin kaupunkiajoa keskustapyörittelyä ja liikennevaloja plus pari kilsaa motaria 80km/h ja pari kilsaa 100km/h rajotuksilla)

mutta kannattaa huomioida että auto painaa alle tonnin kun se nököttää parkkiksella varmaan vielä silloinkin jos bensatankki on täynnä :)

ja muutenkin oon huomannut että aika tylysti pomppaa kulutukset kiihdytellessä toisin kuin diisseleissä.
 
Alkaa olla bensa ja diesel sen verran kovasti samankaltaisesti hinnoiteltu että lienee järkevämpää ostaa tänä päivänä bensa-auto? Esim. euroopassa nuo ovat lähes tismalleen samanhintaisia polttoaineita. Bensa-autoissa (uusissa) on kulutuskin saatu varsin maltillisiin lukemiin, ainakin jos matka-ajoa harrastaa.

http://polttoaine.net/index.php?cmd=maat
 

Suositut

Back
Ylös Bottom