Volvo olisi varmasti tosi jees. En mä sitä kiellä. Mutta pitkällä tähtäimellä haluan kuitenkin sellaisen auton joka vie sen 4.5-5.5l keskikulutuksena. Ja kun tosiaan maantieajoa on suurin osa, niin diiseli pääsee näyttämään pihiytensä. Volvolla varmaan ajelee sen 600-700tkm mutta en mä kuitenkaan niin pitkään sitä autoa meinaa pitää Kyllä se on auto viimeistään 100tkm välein vaihdettava.
Onko volkkareissa muuten borassa, golffissa ja passatissa samat pannut käytössä?
Jos bora lupaa 4.5l maantiekulutusta, niin meneekö golffi tai pashatti samalla koneella saman kulutukseen suurinpiirtein?
On samat pannut käytössä. Golf ja bora menee suunnilleen samoilla eikä passattikaan paljoa enempää vie. Passattia en välttämättä suosittelis koska etupäässä aika monimutkanen pyöräntuenta. _Paljon_ tukivarsia ja saa melko usein vaihdella. Yksittäisiä turha vaihtaa eli kaikki yli 10kpl kerralla. Liikeessä äkkiä ~1000€ remontti jossei itse osaa tai viitsi vaihtaa. Borassa ja golffissa on perinteinen ja toimiva (kestävä) mcphersoni pyöräntuenta.
Vielä tuosta bensa vs diesel. Kyllähän diesel on pirun paljon mukavampi ajaakkin kun sitä vääntöä löytyypi. Myöskin golf / bora 1.6SR bensakoneella menee etenkin talvikuukausina helposti sen 8l/100km ja kaupunkiajossa enemmänkin. Dieselissä kulutus ei juurikaan muutu. Volvosta ja pensapihistä nyt ei voi edes samassa lauseessa puhua.