Vähäkalorista tai muuten vaan 'haitatonta' mässyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu

setae

VIP
Ikä
45
Kaupunki
Singapore
Laittakaapas vinkkejä, mikä olisi sellaista sopivaa "mässyä", eli kun tulee ns. turha himo syödä jotain. Dietillä varsinkaan ei nimittäin kauhean harvinaista, että tekisi mieli vaan syödä "jotain", ihan kuin tottumuksesta.

Oma lempparini, raejuusto, on vähän heikko valinta jos esim. evästä pitäisi ottaa mukaan (kesällä puistossa istuskelu ym.), eikä myöskään porkkanat tai purkki minimaissia (16kcal/100g, ja siitäkin 2/1.4/0.4 p/hh/r) ole niitä optimaalisimpia mukana kuljetettavia. Onko jotain proteiinipatukoita, missä olisi lähinnä proteiinia, mutta hiilareita ja rasvaa ei juurikaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
setae sanoi:
Onko jotain proteiinipatukoita, missä olisi lähinnä proteiinia, mutta hiilareita ja rasvaa ei juurikaan?

Ei mikään pieni välipala (100g patukka), mutta aika hyvillä suhteilla:

Peak Bodyn Mega pro 50:

Ravintosisältö per patukka (double chocolate)/100g
Energiaa 339 kaloria
Proteiinia 50g
Hiilihydraatteja 9.6g
joista sokereita 8g
Rasvaa 6.5g
Kuitua 1.2g
Natriumia 120mg

Air-popped pop corn tuntuu olevan yksi suosittu kevytruoka tuolla rapakon takana. En sitten tiedä kuinka popcorneja voisi itse näin valmistaa, kalorit olisi kuitenkin vähissä.

Jasoni sanoi:
Air-popped pop corn tuntuu olevan yksi suosittu kevytruoka tuolla rapakon takana. En sitten tiedä kuinka popcorneja voisi itse näin valmistaa, kalorit olisi kuitenkin vähissä.
Tuosta tulikin mieleen, että olen joskus valmistanut popcorneja mikrossa. Siis ei mitään valmispussi mikropopcorneja, vaan siis tee-se-itse menetelmällä valmistettuja. Eli niitä pelkkiä jyviä kuppiin, jonka pohjalla oli vähän vettä. Vaativat kyllä kyytipojaksi "kourallisen" suolaa, kun ovat muuten aika mauttomia.
Suht harmittomia, jos on tosiaan ihan pakottava tarve napsia jotain.

Hyzenthlay sanoi:
sokerittomat karkit! itse olen ainakin syönyt aika huoletta, vaikka lisäaineita taitaa vähän tullakin...

Mitämitä?? Mistä noita saa?? Onks ne edes hyviä?

Nimim: "kerralla 500g mässyä...."

Menee mainostukseksi, mutta sokeriton Pirkka-salmiakki.
muistaakseni 100 kcal/100 g ja ravintokuitua (!!) jotain 36g.
Maha tulee kipiäksi, mutta ei niin kipiäksi kuin dietorelleista ja Painonvartija-karkeista. BTW, sain viimeksimainituista elämäni karmeimmat mahakrampit... enkä syönyt edes ihan koko pussillista kerralla :D

Onkohan minulla jokin ongelma kun en ikinä kehtais kaupasta ostaa jotain "painonvartijat makeisia" :D

Itse tulee vedeltyä makeen nälkään usein proteiinipatukoita. Noissa probareissa on kyllä arvot ainakin kohdalla ja niiiiiin hyviä :kuola:

Hehe. Mullakin tuli semmonen olo, etten kyllä kehtais ostaa mitään painonvartijat-karkkeja. On vielä niin tuskaisen kalliita. Mieluummin ostaa noita patukoita.

Mitä väliä mitä muut ajattelee? Osta ja maista, jos vaikka olis hyviäki. Kuulemma ovat, systeri on syönyt niitä joskus.

Hippu sanoi:
Menee mainostukseksi, mutta sokeriton Pirkka-salmiakki.
muistaakseni 100 kcal/100 g ja ravintokuitua (!!) jotain 36g.
Maha tulee kipiäksi, mutta ei niin kipiäksi kuin dietorelleista ja Painonvartija-karkeista. BTW, sain viimeksimainituista elämäni karmeimmat mahakrampit... enkä syönyt edes ihan koko pussillista kerralla :D

Noi pirkka-salmiakit kyllä hyviä ja on tosiaan vain 100kcal/100g. Mä en muita mässyjä pystykkään syömään kun vihloo. (Noissa siis ei ole sokeria) :D :5:

Purkkillinen ananasta on suht vähäkalorinen, maukas ja varmaan sisältää jotain vitamiinejakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom