vähäkaloriselta dietiltä pois pääseminen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen parikymppinen nuori nainen, laihdutin vuoden mittaan 10 kiloa, nyt en tahdo enää yhtään laihtua mutta en myöskään lihoa. lenkkeilen ja käyn salilla, mutta rehellisesti sanottuna dieettini meni ruokavalion puolesta päin vittua ihan alusta alkaen - olen esimerkiksi nyt muutaman kuukauden sisään ollut TODELLA alhaisilla (500-800) kaloreilla. jotenkin ajauduin tuohon kierteeseen ja nyt on ollut tosiaan tällaista. lopputulos: salilla tehty työ ei TODELLAKAAN minussa näy.

tahdon pois tältä epäterveelliseltä anorektikon dieetiltä, mutta en tahdo lihoa yhtään, olen viimein saanut kauniin vatsan....... miten nostan kaloreita (oikeammin: nostan kaloreita siihen pisteeseen etten jossain vaiheessa enää joydy niitä laskemaan, vaan voin arvioida syömisiäni ihan kylläisyyden perusteella, en JAKSA sitä perkeleen laskemista enää) ilman että kerään rasvaa?? syön puhtaasti, herkut ja vaaleat leivät yms ei ruokavaliooni kuulu oikeastaan lainkaan, mutta määrien kanssa on ongelmaa.

mitä tässä uskaltaa tehdä? kiitos vastauksista

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä, että tiedät itsekin tehneesi todella väärin ja haluat pois tuosta tilanteesta :) Pari vaihtoehtoa: Nosta kaloreita hitaasti (n. 100 kcal lisää / vko) kunnes syöt suunnilleen kulutuksesi verran. Tai nosta kalorit suoraan kulutuksen tasolle (terveellisempää siinä mielessä, että syöt ihan epäterveen ja vahingollisen vähän), jolloin paino saattaa muutaman kilon nousta, mutta ne voi joskus hamassa tulevaisuudessa dieettailla pois jos pakko on. Ite laittaisin terveyden sen parin kilon edelle. Lopeta laskeminen, kun oikeat määrät ovat suunnilleen hanskassa. Tsemppiä!

Zone-sarja -42%
Missä mitoissa olet nyt? Mutta tosiaan kalorit vain suoraan pariin tonniin. Liikut rankemmin sitten, kun kuntokin alkaa kehittyä.

Joo, kannattaa varmaan pikkuhiljaa alkaa kaloreita nostelemaan. Jos pitkään ollut tosi alhaisilla kaloreilla, niin kroppa varastoi rasvaakin helpommin.

Asiasta voisi löytyä lisää googlaamalla "Reverse dieting". :)

Ekana ne kalorit menee kuitenkin vahingonkorjailuun, ja saattaa tulla nestettä muutama kilo. Älä pelästy, jos ihan ekana se maha turpoaa. Suolisto ja ruoansulatus käynnistyy kyllä, kun annan vähän aikaa toeta. Varmaan tulet huomaamaan, että
- mahdolliset haavat/mustelmat paranee nopeasti
- mieliala kohenee
- ruokahalu herää (tätä kannattaa kuunnella (!!!), mutta tietyissä rajoissa. ylilyönnit voi käydä mielen päälle)
- ajatukset selkeää, ja ymmärrät että mitä haluat on energinen olo, terveys ja hyvinvointi.

Rohkeasti vain!

Missä mitoissa olet nyt? Mutta tosiaan kalorit vain suoraan pariin tonniin. Liikut rankemmin sitten, kun kuntokin alkaa kehittyä.
169cm ja 50kg :( sanoohan sen jo järkikin, ettei noilla mitoilla mitenkään huippulihaksikkaassa kunnossa olla, vaikka olen treenannut..... Katsoin tänään salilla peiliin ja takaisin katsoi näivettyneen näköinen ihminen. Heti salilta kotiuduttuani tänne kirjoitinkin... Olisi unelmaa, jos saisin rasvan pysymään kurissa, mutta palautettua ruokavalion terveeksi ja sitä myöten varmaan myös pikkuhiljaa parantelemaan lihaskuntoa. Olen tyytyväinen siihen että olen näin rasvaton, mutta tunnen oloni näivettyneeksi ja se mielestäni näkyy ulospäin tosi paljon. Ts, mahasta löytyy kyllä mistä ottaa kiinni eli en siinä mielessä tavallaan näytä anorektiselta, mutta olen kyllä laihassa kunnossa ja sitä "mistä ottaa kiinni" on paljon vähemmän kuin mitä suunnittelin sitä tulevan olemaan kun aloitin typerän dieettini, ja tuntuu etten ehkä itse osaa edes ihan objektiivisesti arvioida kuinka laihalta (nimenomaan LAIHALTA, ei hyväkuntoiselta/timmiltä!) näytän :(

Kiitos superpaljon neuvoista! Pää tulee panemaan vastaan, mutta ajattelen sitten vaan sitä, mitä tänään sieltä peilistä näin.... miksi on niin vaikeaa pitää järki mukana kehonmuokkauksessa? Harmittaa, että jos en olisi lähtenyt tälle tielle, kaikki se nähty vaiva varmaan näkyisikin jossain, eikä nyt tarvitsisi miettiä tällaisia.

169cm ja 50kg :( sanoohan sen jo järkikin, ettei noilla mitoilla mitenkään huippulihaksikkaassa kunnossa olla, vaikka olen treenannut..... Katsoin tänään salilla peiliin ja takaisin katsoi näivettyneen näköinen ihminen. Heti salilta kotiuduttuani tänne kirjoitinkin... Olisi unelmaa, jos saisin rasvan pysymään kurissa, mutta palautettua ruokavalion terveeksi ja sitä myöten varmaan myös pikkuhiljaa parantelemaan lihaskuntoa. Olen tyytyväinen siihen että olen näin rasvaton, mutta tunnen oloni näivettyneeksi ja se mielestäni näkyy ulospäin tosi paljon. Ts, mahasta löytyy kyllä mistä ottaa kiinni eli en siinä mielessä tavallaan näytä anorektiselta, mutta olen kyllä laihassa kunnossa ja sitä "mistä ottaa kiinni" on paljon vähemmän kuin mitä suunnittelin sitä tulevan olemaan kun aloitin typerän dieettini, ja tuntuu etten ehkä itse osaa edes ihan objektiivisesti arvioida kuinka laihalta (nimenomaan LAIHALTA, ei hyväkuntoiselta/timmiltä!) näytän :(

Kiitos superpaljon neuvoista! Pää tulee panemaan vastaan, mutta ajattelen sitten vaan sitä, mitä tänään sieltä peilistä näin.... miksi on niin vaikeaa pitää järki mukana kehonmuokkauksessa? Harmittaa, että jos en olisi lähtenyt tälle tielle, kaikki se nähty vaiva varmaan näkyisikin jossain, eikä nyt tarvitsisi miettiä tällaisia.

Fakta: lihakset ei kasva jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Ylipainoinen vasta-alkaja voi olla poikkeus. Toinen fakta: kun tulee massaa, lihaksen lisäksi tulee myös rasvaa. Ei ole mahdollista saada pelkkää lihasta :) Naisille rasva on tärkeää hormonitoiminnan takia ja sun mitoilla luulen, että pieni määrä lisää rasvaa ei olis terveyden kannalta haitaks :)

Kroppasi alkaa ottamaan tarvittavat energiat lihaksista, pitäen kynsinhampain kiinnni vähäisistä ja viimeisimmistä rasvoista, jotka suojaavat sisäelimiä, ellei ravintoa tule riittävästi. Kun kropalle antaa tarpeeksi energiaa, se myös luovuttaa sitä paremmin.

Kyselijävaan: Nosta pikkuhiljaa ne kalorit ylös, mutta aloita heti nyt vähintään semmosesta 1200 kcal:sta ja sitten viikossa se n. 150 kcal lisäys. Pää joutuu varmasti koville koska joka tapauksesa tulet keräämään nestettä, mutta se on välttämätöntä jotta pääset taas kuntoon ja rakentavaan tilaan. Eli keho alkaa ottaa treeniä paremmin vastaan vasta kun saat kehon pois tuosta hajoittavasta tilasta. Koska oot ollut jo vuoden dieetillä ja ehdottomasti liian tiukalla sellaisella, olet saanut sotkettua aineenvaihduntasi aivan varmasti (jollain tasolla ainakin). Siksi se nosto kannattaa tehdä pikkuhiljaa, mutta varmasti. Eli opetat taas järkevillä valinnoilla, säännöllisellä syömisellä, lihaskuntoharjoittelulla (kevyehköllä, ei kannata näännyttää itseä vielä lisää), monipuolisella ja proteiinipitoisella ruokavaliolla. Aiheesta löytyy hyvin tietoa netistä. Tsemppiä matkaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom