JSmith sanoi:
Cockton, ei millään pahalla mutta pliis, vähän jäitä hattuun.
*tsssssshhh*
Jep. Okei. Ei ole tarkoitus olla
Ko. linkki vain on siitä hyvä, että miljuunan eri pirstaleen lukeminen metodilla "hae itse", on aika työlästä eikä varmaan edes kovin viisasta koska kokonaisuus ei silloin varmasti hahmotu. Ja samoin tuo on hyvä valikoima erinäkösiin
tutkimuksiin. Hoen tuota sanaa varmasti niin paljon että sitkeämpääkin vituttaisi, mutta mua ei enää kiinnosta uskoa esim. KTL:n tyylistä esitystä, jossa väitteitä ei perustella yhtään millään. Ja siitä syystä mielelläni itse viittaan johonkin tutkimukseen, jolla kuitenkin on suurempi totuusarvo kuin pelkällä totemuksella, että "näin on".
Tarkoitus ei kyllä ole ollut esittää kiveen hakattuja tosiasioita, mielestäni olen (ainakin yhden kerran ;) ) sanonut ettei näitä asioita ole tutkittu läheskään tarpeeksi, eikä lopullista totuutta terveellisestä ruokavaliosta varmasti tiedä tällä hetkellä kukaan.
Ehkä tästä on jäänyt kehotus kriittiseen lukemiseen pois, vastuu on loppupeleissä kuitenkin jokaisella itsellään mitä uskoo, ja perusoletus mulla oli että tämä on kaikilla tiedossa.
Provosointi ja kärjistäminen on monesti tehokas tapa saada ihmiset miettimään, että mihin nämä totutut mallit perustuvat. Toisaalta olisin itse ollut varsin kiitollinen jos joku olisi kertonut mulle tästä jo muutama vuosi sitten, ehkä tässä yrittää olla humaani tai jotain
Myönnän, että kuulostan mormoonisaarnaajalta, mutta pyydän ymmärrystä: olen koko ikäni kantanut melkoista röllykkää vyötäröllä, ja kun se nyt on lopultakin lähtenyt pienenemään, niin lapsen innolla levitän ilosanomaa keinosta joka meidät jokinorsut (
voi)(* pelastaa.
Mutta joo... Otetaan opiksi.
Ja m1xte,
kukaan ei tiedä varmaksi sitäkään, millä mekanismilla esim. veritulppa syntyy. Näyttää siltä, että
mahdollisesti tulehdustila elimistössä vahingoittaisi verisuonten endoteeliä (eli tavallaan teflonmaista sisäpintaa), johon sitten alkaa syntyä arpea, tms. muuta suojaa vaurion päälle. Korkeat hh:t taas
voivat olla osallisina tuon tulehdustilan synnyssä. Google auttaa kummasti, jos enempi kiinnostaa. Tämän taisin lukea Heikkilän kirjoista.
(* ja katso, hän oppii