vähähiilihydraattinen dietti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vezku
  • Aloitettu Aloitettu
Tai oikeastaan ajattelin ottaa siitä ruokavalion itselleni. nyt muutama päivä takana ja ei puhettakaan mistään hyvistä fiiliksistä mitä pitäisi tulla. Hiilarit olen pitänyt ihan minimissä <25g ja aion pitääkkin vielä muutaman päivän. Tarkoituksena olisi pikku hiljaa nostaa hiilareiden määrää, kunnes löytyy sopiva annostus.

proteiinia olen mättänyt semmosta 2g/painokilo, en siis ole laskenut rasvatonta massaa vaan kertonut painoni suoraan kahdella. Rasvoja olen ottanut lähinnä ruuan mukana tulevasta satsista, sekä 2-3 ruokalusikallista camelina öljyä päivässä. Punttia en ole vääntänyt kuukauteen, erinäisistä vammoista johtuen. lisäksi olen ottanut c-vitamiinia, valmarin-mineraalivalmistetta ja kalaöljytabuja. Sokerin olen myös jättänyt kokonaan pois.

kellään kokemuksia samantyyppisestä kokeilusta, tuliko siitä parempi oli ja jos tuli niin missä vaiheessa? entäpä jos harrastaa urheilua, jossa suoritukset on lyhytkestoisia mutta erittäin raskaita. treeneissä tuntuu ettei jaksa jumalauta edes juossa ja paikat on erittäin kipeenä treenien jälkeen. Onhan ne muutenkin mutta nyt erityisen kipeenä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos harrastat säännöllisesti urheilua niin älä nyt hyvä mies jätä hiilareita kokonaan pois...siitä varmaan johtuukin toi väsyneisyyden tunne aina reeneissä.(jos en väärin muista niin eikös elimistö hajota proteiinia energiaksi hiilihydraatin puuttuessa tai jotain tonne päin?)Ja reenin jälkeen kannattaa ottaa palautusjuoma tai syödä lämmin ruoka.

Itse olen syönyt vähähiilarista ruokavaliota vuoden alusta ja vakaa tarkoitus on että muutos on pysyvä. Tsekkaa mun postauksia searchilla kokemuksista, en viitsi toistaa enää miljoonatta kertaa. Jotta lihat säilyy niin on tärkeää pitää rasvojen saanti korkealla, mutta jos rasvoja ja proteiinia on tarpeeksi niin jopa lihasmassan kasvu rasvojen lähtiessä on mahdollista.

Lue T-magin arkistosta "Cheat to win" artikkeli, jos kiinnostaa pysyvämmin liittyä low-carb leiriin.

Itse olen ollut n. 1 kk "anabolic" dietillä. Ensimäinen viikko on aika kauheeta. Toisella viikolla helpotti aika paljon. Nyt on energiaa vaikka muille jakaa. Ja sit et jos urheilee muutakin niin hiilarit pitäis olla korkeammalla. Itse harrastan Ju-Jutsua vielä ohessa ja kyllä mulla energia ainakin riittää siihen. Paikat ovat 1-2 päivää treenin jälkeen kipeät . Mielestäni tämä on hemmetin hyvä dietti, koska treeni painotkin ovat nouseet n. 5 kg kuukaudessa. Ja kestävyys on noussut ihan hel....sti.

Kyll se olotila kohta kohenee !! :D

Kyllä vähähiilarinen dietti on ollu kaikkein paras mitä olen kokeillut eri dieteistä ja kiitos pakkotoistolle että olen löytänyt sen.
Diettikokemustahan löytyy yli vuoden ajalta ja 28 kilon verran lähteny,suurin osa vähähiilarisen dietin avulla.Paino tippuu sellasta 800g-1 kg:n viikko vauhtia ja se riittää mulle.
Pääasia että saan joskus nauttia kropastani,ilma suuria vitutus kohtauksia peilin ohi kävellessä,sekä suurin haveeni kävellä kesällä ilman paitaa.

Palautumis ajat on treenistä pidentyny ja kovin suurta lihaskasvuakaan ei luonnollisesti ole ollut,voimat on pysyny suht samassa.

kiitoksia vastauksista. vielä pari kyssäriä: mistä otatte hilarit(riisi,joku muu), ja miten paljon esim bigjarkko nappailee sitä hh:a.

Hiilarit päivässä 20-30 g .
Viikonloppuisin (2pv)varmaan lähempänä 350g.
Hiilarit viikolla otan suurimman osan lisäravinteilla.
Kannatta käydä finelin sivuilla tsekaamassa mitä kannatta pistää poskeen...

Originally posted by vezku
kiitoksia vastauksista. vielä pari kyssäriä: mistä otatte hilarit(riisi,joku muu), ja miten paljon esim bigjarkko nappailee sitä hh:a.
:D Lähinnä ongelmana on se, mitä syödä että ei ottais niitä hiilareita. Itsellä vähän puuroa, leseitä, porkkanaa ja loput on "kohinaa" protskujauheista, raejuustosta jne.

Originally posted by jaappana
syökö kukaan muu ruisnäkkäriä, on muuten ihan vitun hyvää!
Söis jos dieettiin mahtuis. Ei mahdu.

Dopey, mitäs mielipuolta oot vehnäleseistä? 48% kuitua painosta, pitänee penaalin toiminnassa?! tai mistä revit kuidut?

Originally posted by Wintikka
Dopey, mitäs mielipuolta oot vehnäleseistä? 48% kuitua painosta, pitänee penaalin toiminnassa?! tai mistä revit kuidut?
Pellavansiemenistä. Riippuu vähän valmistajan antamista tiedoista, mun purkin kyljestä luettuna 32 grammaa kuitua ja 1 gramma (imeytyvää) hiilaria / 100 grammaa tuotetta.

Ensimmäiset pari viikkoa vähähiilihydraattisella dieetillä olivat ainakin minulle pahimmat. Oli niin kova nälkä, että vatsaan sattui, silloinkin kun oli juuri syönyt. Lisäksi olin jumalattoman kiukkuinen ja jos kaikki ei heti tapahtunut niin kuin olin suunnitellut vitutti armottomasti, tiuskin ja valitin kaikesta ja olin todellinen unelmapuoliso...

Sitten keho tottui em. oireetkin hävisivät, onneksi.

Originally posted by Nitsku
Ensimmäiset pari viikkoa vähähiilihydraattisella dieetillä olivat ainakin minulle pahimmat. Oli niin kova nälkä, että vatsaan sattui, silloinkin kun oli juuri syönyt. Lisäksi olin jumalattoman kiukkuinen ja jos kaikki ei heti tapahtunut niin kuin olin suunnitellut vitutti armottomasti, tiuskin ja valitin kaikesta ja olin todellinen unelmapuoliso...

Sitten keho tottui em. oireetkin hävisivät, onneksi.

Eiks toi johdu siitä, että aivot ei skulaa kun on vähillä hiilareilla, ainakin alkuun...

Originally posted by makew
Eiks toi johdu siitä, että aivot ei skulaa kun on vähillä hiilareilla, ainakin alkuun...

Varmaankin niin. Hieman samaa ilmiötä on huomattavissa siinä kun on ottanut efeä/stackia ja ja verensokeri valahtaa matalalle, eikä sitä heti huomaa kun ei ole nälkä.

Ensin ihmettelee että mikä on kun unohtelee jatkuvasti mitä oli tekemässä, ei tajua lukemaansa, tavarat ei pysy käsissä ja muutenkin on sellainen olo, että on muuttunut idiootiksi. Lopulta sitten ymmärtää että pitäisi kai syödä jotain...

Ensin ihmettelee että mikä on kun unohtelee jatkuvasti mitä oli tekemässä, ei tajua lukemaansa, tavarat ei pysy käsissä ja muutenkin on sellainen olo, että on muuttunut idiootiksi. Lopulta sitten ymmärtää että pitäisi kai syödä jotain... [/B]

Ei saatana mullahan on tollanen fiilis kokoajan :D

Varmaankin niin. Hieman samaa ilmiötä on huomattavissa siinä kun on ottanut efeä/stackia ja ja verensokeri valahtaa matalalle, eikä sitä heti huomaa kun ei ole nälkä.

Ensin ihmettelee että mikä on kun unohtelee jatkuvasti mitä oli tekemässä, ei tajua lukemaansa, tavarat ei pysy käsissä ja muutenkin on sellainen olo, että on muuttunut idiootiksi. Lopulta sitten ymmärtää että pitäisi kai syödä jotain...

Ihmiset reagoivat hiilarien puutteeseen näemmä erilailla. Mulla hiilarien pudottaminen 20 g/päivä ei aiheuta havaittavia muutoksia. Olo ei muutu parempaan eikä huonompaan suuntaan. Ja nälkähän ei ole koska kaloreita en laske ja miksi pitäisi, sillä paino putoaa kuitenkin. Aivot toimivat ketoneilla kuten hiilareillakin, ehkä ketoneilla vähän paremmin.

Mulla on 30g hiilareilla eka päivä aika mahoton,lanttu ei leikkaa sitäkään vähää mitä normaalisti,nyt kun paino on laskenu ei tule enää heikotus kohtauksia mitä tuli ennen vaikkaki sillon oli muutenki ruokavalion ihan viturallaan.
Pientä kiukkusuutta esiintyy joskus mutta se on aika vähästä nykyään.
Eli verensokerit ei heilahtele niin herkästi kuin ryhävalaan kokosena teki.

Originally posted by Hulkki
Pellavansiemenistä. Riippuu vähän valmistajan antamista tiedoista, mun purkin kyljestä luettuna 32 grammaa kuitua ja 1 gramma (imeytyvää) hiilaria / 100 grammaa tuotetta.
Fineli ilmottaa kyllä ton imeytyvän hiilarin osaksi 20.4g :confused: Mut enivei, aika optimievästä, mukavasti kuitua ja hyvää rasvaa. Suht halpaakin, K-ryhmän kaupoista 400g Risetti pussi muistaakseni 1,50€. Herkkua se ei IMO ole mutta esim. rahkahässäkässä menee suht kivuttomasti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom