vähä apua aika uudelle salin käyttäjälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja popkorn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
pitäisköhä mun hommata itelle joku toimiva ohjelma ja jos joku vois antaa jotain pientä vinkkiä, oon kyl kattonu noita saliohjelmia mut ei oikeen tiedä mitä käyttäis, koska alkuperäsesti oon käyny maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin salilla ja tehny pääasiallisesti penkkiä, vatsaa, hauistankoa ja takakyykkyä...mut ongelma on se et tuo sali on aika vajaa laitteista, siel on vaa tavallinen penkki, hauispenkki ja tangot, takakyykkyteline, ojentajalaite, ja jalkaprässi.

et jos joku vois antaa pientä esimerkkiä jonkilaisesta ohjelmasta jolla saisin myös penkkiin tuloksia kiitettävästi(täl hetkel maksimi vajaa 70) ja jotain liikkeitä mihin ei tarvi mitää ihmeellisiä laitteita ku tuol salil ei semmosia ole ja muutenki tämmöstä hyvää kokovartalon lihaskasvatusta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mike sanoi:
Kyllähän tuo jako olisi hyvä laittaa neljään ja treenit vähän tasaisemmin pitkin viikkoa, onko tähän mahdollisuutta?

Niin tai kai se kolmekin voisi riittää, mutta maanantai, keskiviikko, perjantai kuulostas järkevämmältä. Sais ne lepopäivät vähän paremmin jaettua. Ilmeisesti ainakin maanantai ja keskiviikko käy, eli sitten vaan pitäs loppuviikolle saada vielä yksi reeni mahtumaan, onnistuuko?

mä aattelinki et ois hyvä jos kävis maanantaina ja keskiviikkona ja perjantaina tai lauantaina, mut pitäs kehitellä itelle joku ohjelma mitä tehä noina päivinä ettei se mee sillee miten nyt on tehny eli tosi hajanaisesti jokasta laitetta...

No miltäs tällanen näyttäs:

1. jalat

kyykky
prässi
takareidet koneessa
pohkeet (joka toinen kerta istuen ja joka toinen kerta seisten)

2. rinta, ojentajat, hartiat

penkki
vinopenkki
pystypunnerrus
pystysoutu
ojentajat taljassa / ranskalainen punnerrus

3. selkä, hauis

maastaveto
kulmasoutu tangolla / käsipainoilla
leuanveto / ylätalja
selän ojennukset penkissä
hauis tangolla / käsipainoilla

Takareidet vois olla selkäpäivänä, maastavedon yhteydessä, jalkapäivän sijaan. Toimii varmaan noinkin. Vatsoja kannattaa tehdä varmaan joko välipäivinä tai esim reeneissä 1 ja 3. Vipunostoja joku kuitenkin haluu tohon, mutta tossa nyt on yksi mahdollisuus. Pohkeet voi tehä kaksikertaa viikossa, om du vill.

aika hyvältä näyttää paitsi et toi vipunosto ei kyl sano mulle mitää, mut noil eväil vois yrittää tehä et pääsis johonki tiettyyn rytmiin täs touhus.

popkorn sanoi:
aika hyvältä näyttää paitsi et toi vipunosto ei kyl sano mulle mitää, mut noil eväil vois yrittää tehä et pääsis johonki tiettyyn rytmiin täs touhus.

Tossa on vipunosto eteen:

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBFrontRaise.html

Eli ottaa hartian etu osaan. Jos nostaa sivuille, niin ottaa hartian sivuosaan.

Mut tosiaan, tossa mun ohjelma esimerkissä ei ole tota liikettä.

Pertti 123 sanoi:
Takareidet vois olla selkäpäivänä, maastavedon yhteydessä, jalkapäivän sijaan. Toimii varmaan noinkin. Vatsoja kannattaa tehdä varmaan joko välipäivinä tai esim reeneissä 1 ja 3. Vipunostoja joku kuitenkin haluu tohon, mutta tossa nyt on yksi mahdollisuus. Pohkeet voi tehä kaksikertaa viikossa, om du vill.
Laita vaan ne vatsat sinne 1. ja 3. päivälle kun ne sinne hyvin mahtuu.

Pertti 123 sanoi:
No miltäs tällanen näyttäs:

1. jalat

kyykky
prässi
takareidet koneessa
pohkeet (joka toinen kerta istuen ja joka toinen kerta seisten)

2. rinta, ojentajat, hartiat

penkki
vinopenkki
pystypunnerrus
pystysoutu
ojentajat taljassa / ranskalainen punnerrus

3. selkä, hauis

maastaveto
kulmasoutu tangolla / käsipainoilla
leuanveto / ylätalja
selän ojennukset penkissä
hauis tangolla / käsipainoilla

Jostain mie oon kuullut, että tuo jalkojen treenaaminen lisäpainoilla ei (ainakaan kasvuiässä) tee muuta, kuin pysäyttää pituuskasvusi. Mitenkäs on... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pertti 123 sanoi:
Tossa on vipunosto eteen:

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBFrontRaise.html

Eli ottaa hartian etu osaan. Jos nostaa sivuille, niin ottaa hartian sivuosaan.

Hyvä linkki! Löytyisköhän noiden liikkeiden suomennokset jostain, jotta voisi esim. tuolta saitilta katsella miten liikkeet suoritetaan? Vaikka englanti onkin hallussa niin näin aloittelijana ei ole vielä alan sanasto ihan kokonaan tiedossa

Zone-sarja -42%
Cheetah:

Kyllä niitä jalkoja voi reenata nuorenakin, tosin se voi hidastaa kasvua. Kun nyt tekee maltilla, eikä mitään ihan maksimi voima reeniä, niin ei ainakaan pahasti mene metsään.

Nuo vipunostot on kyllä ihan tavallisia liikkeitä, ei mitään sen suurempaa huoltavaa tarkoitusta. Sekotatkohan kiertäjäkalvosimien treenailuun?

nii ja mites viel onko mitää ton vinopenkin jäljittelevää laitetta ku tuol salil ei oo kyseistä vinopenkkiä??ja mites ku tänään aattelin ruveta tekeen tota ohjelmaa ni minkälaisilla sarjoilla ja toistoilla ja painoil noita kantsis ruveta tekeen??

Nuo jalkatreenin haitathan koskevat vain kyykkyä, jossa huonolla tekniikalla ja raskailla painoilla selkä menee vinoon.. tai jokin selässä painuu kasaan..

popkorn sanoi:
nii ja mites viel onko mitää ton vinopenkin jäljittelevää laitetta ku tuol salil ei oo kyseistä vinopenkkiä??ja mites ku tänään aattelin ruveta tekeen tota ohjelmaa ni minkälaisilla sarjoilla ja toistoilla ja painoil noita kantsis ruveta tekeen??

Eikö siellä ole mitään penkkiä, minkä saa kulmaan?

siel on vaa yks penkki, en tiiä saako sen sit taitettuu jotenki kulmaan mut ei kyl varsinaista vinopenkkii oo ku toi on tommonen työpaikan aika pieni sali.

Tavallinen vinokulmaan säädettä penkki ja käsipainot on paras yhdistelmä tehdä vinopenkkiä. Ja voi sinne penkin jalkojen alle laittaa vaikka puulavan tai pari painolevyä jos ei muuten saa kulmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom