Väärin treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Kraftwerk n
Puolikyykkyjä ja penkkiä perse ilmassa ei saa missään nimessä tehdä. Eikä hauista heijaamalla.

Puolikyykyllä on paikkansa silloin tällöin tehtynä. Siinä voi totuttaa kropan kovempiin rautoihin ja rikkoa henkisiä kynnyksiä. Myös voimaa tulee ainakin mulle lisää, kun teen puolikyykkyä silloin tällöin huomattavasti raskaammilla raudoilla kuin normaalikyykkyä.

Mun mielestä suurempaa virhettä ei voi tehdä ku reenata täysin jonkun kirjan oppien mukaan parhaalla mahdollisella tekniikalla. Ite koitin jotain puolen vuoden ajan noita hyvällä tekniikalla tehtyjä sarjoja, ja ei tullu ku paha mieli. Mut heti ku palasin vanhaan vähän "rumempaaan" tyyliin niin alko lihaaki tulla taas.

Ei se mun tyyli kyl mikään kauheen epäpuhdas siltikään oo. Penkissä pidetään perse kiinni penkissä, ylätaljassa ei vedetä selkää lattian suuntasesti jne. Mut kaikki tehdään hirveellä raivolla ja ihan loppuun saakka. Eikä tartte ottaa paineita siitä jos vähän hauiskäännössä tai vipunostoissa heijaa.

Ne suoritukset on kyl asia erikseen jos joku tekee semmosia ihme säätöjä ettei niistä oo mitään muuta efektiä ku hajonneet paikat.

Originally posted by Powerhousu
Mun mielestä suurempaa virhettä ei voi tehdä ku reenata täysin jonkun kirjan oppien mukaan parhaalla mahdollisella tekniikalla. Ite koitin jotain puolen vuoden ajan noita hyvällä tekniikalla tehtyjä sarjoja, ja ei tullu ku paha mieli. Mut heti ku palasin vanhaan vähän "rumempaaan" tyyliin niin alko lihaaki tulla taas.

Ei se mun tyyli kyl mikään kauheen epäpuhdas siltikään oo. Penkissä pidetään perse kiinni penkissä, ylätaljassa ei vedetä selkää lattian suuntasesti jne. Mut kaikki tehdään hirveellä raivolla ja ihan loppuun saakka. Eikä tartte ottaa paineita siitä jos vähän hauiskäännössä tai vipunostoissa heijaa.

Ne suoritukset on kyl asia erikseen jos joku tekee semmosia ihme säätöjä ettei niistä oo mitään muuta efektiä ku hajonneet paikat.
Just näin on puhtoset pulmuset. Se cheatin ja heijauksen tarkoitus on ohittaa liikeradan heikoin kohta, joka on ehkä 10% koko liikeradasta. Tuolloin lihasta pystyy rasittamaan isommilla painoilla. Muuten joutuis painomäärän mitoittamaan liikeradan heikoimman osuuden mukaan ja kunnon treenin osuus toistosta olis vain tuo 10% liike heikoimmassa kohdassa. Loput 90% liikeradasta olis tissuttelua liian pienellä painolla. Miksi hitossa pitäis tehdä 90% treenistä liian pienillä painoilla? Noilla 100% puhtailla toistoilla ei kerta kaikkiaan saa samaa treenivaikutusta lihakseen.

Joo Savolaisen Markokin kertoo kirjassaan kokeilleen reenata superpuhtaalla tyylillä. Tuloksena pienemmät lihakset ja voimatason lasku.
Kun sitten otti takaisin kunnon murikat käyttöön, lihakset vastasivat välittömästi kasvuun.

KUNNON MURIKAT KÄYTTÖÖN!

Originally posted by Kraftwerk n
Puolikyykkyjä ja penkkiä perse ilmassa ei saa missään nimessä tehdä. Eikä hauista heijaamalla.

joo eilen ku mul oli käsipäivä...ja tein ihan normaalisti hauiskääntöä tankolla...niin sit tulee semmoinen vanhempi äijä jotain 30-40v..ja alkaa vääntää hauista...liian isoilla painoilla omaan tasoonsa nähden..ottaa varmaan joku 50% selästä avuksi siihen kääntöön..niin teki jo mieli mennä sanomaan et otahan puolet painoista pois..mut mitähän seki ois siihen sanonu varmaan kiskassu turpaan..ja tiedän myös yhden äijän (nuoren) joka tekee penkkiä perse ilmassa..oon aattellu et ei se siitä miksikään kummene jos menee sanomaan..et siinäpähän tehkööt..:evil:

Mun mielestä puhtaalla tyylillä sekä ei niin puhtaalla tyylillä treenaamisessa on molemissa puolensa.

Eli kannattaa välillä ottaa kunnon massa / voima jaksoja jolloin vääntää rautaa naama irvessä 100% puhtaudesta välittämättä, kumminkin niin, että homma on sen verran kuosissa ettei paikat hajoa tai rasitus mene jonnekin ihan muualle kuin pitäisi.

Sitten taas kun alkaa paikat olla kipeenä, esimerkiksi mulla kipenee kyynärvarret, niin vaihtaa todella puhtaaseen tyyliin ja samalla korottaa vähän toistomääriä sarjoissa.

Eli ei ole mun mielestä yhtä oikeaa tapaa treenata vaan tapoja kannattaa yhdistellä.

Oikeaoppinen hyväksytty penkkipunnerrus..

Siis kun nyt luin tätä niin tuli esiin ettei painoja saa nostaa perse ilmassa. Yhdeltä kaveriltani joka käy jollain hienolla salilla kuulin että se perse saa olla ilmassa kunhan sillä ei anna vauhtia nostoon, eli siis niinku vedä persettä nopeasti kenttään ja saa sitä kautta lisää nopeutta nostoon. Eikö tuossa kaaressa ole tarkoitus saada rintalihakset toimimaan paremmin nostossa ja kaarihan tulee parhaiten esille kun pitää perseen ilmassa. Vai oonko nyt ymmärtänyt asian ihan väärin??

Tuota.. Ite teen penkkiän niin että nostan jalat siihen penkille mutten mitään persettä siitä noston aikana nosta ylös, että onko se sitte väärä penkki tekniikka toi? vai pitäskö se vaan jalat pitää maassa normaalisti ja mitä eroo nuilla kahdella systeemillä on?
Oon jotakin semmosta kuullu jos pitää jalkoja penkillä niin ei niin paljoo selkää rasita pitääkö paikkaansa:confused:

Oman lajini vuoksi itse harrastan kyseistä vippipenkkiä, ja sanoisin että apua tulee normaalipenkiin 30 - 35 kiloa. Tarkoituksena ei kuitenkaan ole vippipenkin avulla egoilla sellaista vastaan joka normaalipenkissä on vahvempi. Itseään vahvemmalle voi aina:worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Huonojalkainen
Antakaa ihmisten treenata väärin. Se ei ole rikos.
ei se ole rikos, mutta se on kun tullaan elvistelemään et mä nostin just 180 penkistä perse 2 metriä irti penkistä. Sit kun isketään perse penkkiin niin nouseekin enää hätinä 150kg. Sit vielä kun näillä kavereilla on niin jeesuksen suuri ego ettei ne enää voi opetella nostamaan oikein kun joutuis palaamaan niin paljon alaspäin painoissa :curs:

Originally posted by Peetu
ei se ole rikos, mutta se on kun tullaan elvistelemään et mä nostin just 180 penkistä perse 2 metriä irti penkistä. Sit kun isketään perse penkkiin niin nouseekin enää hätinä 150kg. Sit vielä kun näillä kavereilla on niin jeesuksen suuri ego ettei ne enää voi opetella nostamaan oikein kun joutuis palaamaan niin paljon alaspäin painoissa :curs:

Jep jep. En tiedä onko sekään ihan rikos, mutta vituttanee. Egopullistellahan voi mistä asiasta tahasa, vaikka siitä kenellä on hienompi moottorisaha. Jos asia kovasti vaivaa, niin voihan sitä kysäistä paljonko ko. pumppaaja on merkistä tökkäissyt.

Kummia tapauksia on tietysti sattunut kaikille, muttä tässä yksi. Satuin vuosia sitten erään luokkakaverin kanssa salille samaan aikaan, ja teimme ojentajapunnerruksia taljalla. Hänen mielestään oikeaoppinen lähtöasento oli niin, että rystyset ottavat olkapäähän, ja siitä painetaan rauta alas. Itse tein liikettä ns. normaalisti, kyynärvarsi vaakatasossa, ehkä vähän ylempää. Tämä suoritustapa oli kuulemma huijaamista ja pullistelua, koska sain tietysti käytettyä puolta isompia rautoja. Joku lätkävalmentaja oli opettanut sen 100 % oikea tavan. Nämä perusteettomat syytteet satuttivat herkkää mieltäni.

tiiän yhen kaverin joka on treenannut 5-10 vuotta.edelleenkin ihan tavallisen kokonen.tekee liikkeet superhiitaasti ja kehuu miten hyvän poltteen ja tuntuman lihaksiin saa.kerran kysysäsin et miten pitkään oot treenannu,niin mulle se vastas että pitempään miltä hän näyttää.vaikka olin treenannut puolet vähemmän aikaa niin olin jo mennyt siitä ohi ajat sitten voimien ja lihasten suhteen.itse treenaan kans pienellä fuskulla ja kovalla raivolla.minusta paljon parempi kuin superpuhtaat suoritukset,niistä ei tule kuin pienet lihakset ja vähän voimaa.

(asiaa sivuten) Arnold, tuo ei kerro paljon mitään. Ei kannata vertailla muihin..

Yksi esimerkki: minäkin oon treenannut yli 10 vuotta, siitä jonkun viimeset 5 vuotta järkevästi metodeja vaihdellen ja asioita helvetisti opiskellen (intti tosin 3 vuotta sitten) , ja silti esim yks kaveri joka alotti treenaamaan samoihin aikoihin yläasteella kuin minä, ei ikinä syö mitään jauhoja, ei edes laske tuleeko proteiinia yli sataa grammaa päivässä, syö ts ihan päin vittua jotain saarioisten pitsoja jne, treenaa miten treenaa, ja on silti melkein kehompi kuin minä vaikka on viime vuosien aikoina pitänyt treenitaukoa 8-10 kuukautta vuodessa. Keväällä se alottelee huhtikuussa ja treenaa muutaman kuukauden ja kesän lopussa onkin sarjapainot melkein tuplaantuneet, painoissa suurin piirtein mun tasoa lihasmassa kasvaa aina yli kymmenisen kiloa (90 -> 100+++) ja monissa lihasryhmissä kuten ojentajat ja rintalihakset se on yli mun tason.
Ja natu kuten minäkin. On sillä aina ollutkin hyvä fysiikka.. Jalkoja se ei oo treenannut yli kuuteen vuoteen ja silti on niin vitun isot pölkyt että näyttää siltä että tuo kyykkäilee yli kahella sadalla ja rintalihakset melkein vuoden treenitauonkin jälkeen niin isot että menis d-kupin rintsikat sille.. Eikä se mikään läski todellakaan ole. Ehkä prosentin pari keskimäärin aina ollu isompi rasva% kun mulla mutta se ei oo paljon se.

Pitää muistaa että geenit on ne mitkä merkkaa eniten potenssiin 77... Ite treenaan aika puhtaasti, niin että saa tuntuman, useimmiten puhtaalla treenillä saa paremmat vaikutukset lihaksiin ja ne kasvaa paremmin. Jotain kulmasoutua tein 5 vuotta sitten raivolla ja pystymmässä asennossa 20 kiloa suuremmilla painoilla kuin nyt ja silloin oli selässä varmaan noin puolet vähemmän massaa kuin nyt. Heti kun alko treenaamaan puhtaammin selkää se alko kasvamaan. Riippuu tosiaan paljon liikkeestä. Hauiskäännössä minusta kannattaa tehdä niin että alussa toistoja kyynärpäät kyljissä kiinni ja lopussa muutama toisto niin että kyynärpäät erkanevat ja liikkeen vaikutuskohta muuttuu samalla ja liike myös kevenee.

Viime aikoina oon aika paljon treenannu ohjelmilla joissa vuorottelen kovaa ja pumppikiertoa ja pumppiviikolla teen vähän enemmän toistoja pienemmillä painoilla ja hivenen paremmalla tuntumalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom