(asiaa sivuten) Arnold, tuo ei kerro paljon mitään. Ei kannata vertailla muihin..
Yksi esimerkki: minäkin oon treenannut yli 10 vuotta, siitä jonkun viimeset 5 vuotta järkevästi metodeja vaihdellen ja asioita helvetisti opiskellen (intti tosin 3 vuotta sitten) , ja silti esim yks kaveri joka alotti treenaamaan samoihin aikoihin yläasteella kuin minä, ei ikinä syö mitään jauhoja, ei edes laske tuleeko proteiinia yli sataa grammaa päivässä, syö ts ihan päin vittua jotain saarioisten pitsoja jne, treenaa miten treenaa, ja on silti melkein kehompi kuin minä vaikka on viime vuosien aikoina pitänyt treenitaukoa 8-10 kuukautta vuodessa. Keväällä se alottelee huhtikuussa ja treenaa muutaman kuukauden ja kesän lopussa onkin sarjapainot melkein tuplaantuneet, painoissa suurin piirtein mun tasoa lihasmassa kasvaa aina yli kymmenisen kiloa (90 -> 100+++) ja monissa lihasryhmissä kuten ojentajat ja rintalihakset se on yli mun tason.
Ja natu kuten minäkin. On sillä aina ollutkin hyvä fysiikka.. Jalkoja se ei oo treenannut yli kuuteen vuoteen ja silti on niin vitun isot pölkyt että näyttää siltä että tuo kyykkäilee yli kahella sadalla ja rintalihakset melkein vuoden treenitauonkin jälkeen niin isot että menis d-kupin rintsikat sille.. Eikä se mikään läski todellakaan ole. Ehkä prosentin pari keskimäärin aina ollu isompi rasva% kun mulla mutta se ei oo paljon se.
Pitää muistaa että geenit on ne mitkä merkkaa eniten potenssiin 77... Ite treenaan aika puhtaasti, niin että saa tuntuman, useimmiten puhtaalla treenillä saa paremmat vaikutukset lihaksiin ja ne kasvaa paremmin. Jotain kulmasoutua tein 5 vuotta sitten raivolla ja pystymmässä asennossa 20 kiloa suuremmilla painoilla kuin nyt ja silloin oli selässä varmaan noin puolet vähemmän massaa kuin nyt. Heti kun alko treenaamaan puhtaammin selkää se alko kasvamaan. Riippuu tosiaan paljon liikkeestä. Hauiskäännössä minusta kannattaa tehdä niin että alussa toistoja kyynärpäät kyljissä kiinni ja lopussa muutama toisto niin että kyynärpäät erkanevat ja liikkeen vaikutuskohta muuttuu samalla ja liike myös kevenee.
Viime aikoina oon aika paljon treenannu ohjelmilla joissa vuorottelen kovaa ja pumppikiertoa ja pumppiviikolla teen vähän enemmän toistoja pienemmillä painoilla ja hivenen paremmalla tuntumalla.