Vääntöä Autotallissa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä treenaan kanssa mato salilla mutten kotona vaan palokunnalla,
Penkki/vinopena(weiderin pena jossa voi tehä myös reisi treenit ja toine kotona väänetty pena), 2 käsipainoa joihin voi sitte lisää tai ottaa pois tarpeen mukaan, sitte talja , kävelymatto jossa sitte dippaillaan, kyykkyä teen sillee et nostan molemitten penkkien tankotuet korkeelle ja tanko siihe ja eiku kyykkimään :) ,hyvä systeemi suosittelen muillekkin joilla 2 penkkiä eikä kyykky telinettä. Leukoija voi vedellä mutta ei samassa huoneessa :) joutuu kävellä 50 metrii selkäpäivänä tekeäkseen leukoi hrhr tosi mukavaa varsinkin talvipakkasella ku ulkokautta joutuu kiertään.
Nii ja tää huone jossa nää kamat sijaitsee on semmone 20neliön komero ahdasta on mutta saapa ainaki rauhassa treenata välillä joutuu kyllä jonkun kaverin pyytää varmistelee. Nyt vaa ruokapuoli kuntoon, Sitte mr.olympia lavoille poseeraamaan :hmmm:

Autotallista löytyy penkki ja painoja 120 kiloon asti. Kämpässä on tollanen kuntoilulaite, jossa penkkilaite, ylätalja, alatalja, reisilaite ja toisessa päässä peck deck. Laitteessa 160 paunaa levyjä eli noin 72.5 kiloa. Ihan kiva sillä on vääntää, vaikka ei mitään isoja painoja ole, mutta peck deckissä saa jo ihan tosissaan irvistää isompia sarjoja tehdessä. 21.5 kilon säädettävä käsipaino löytyy ja silläkin on tullut hauiskääntöä ihan tehokkaasti väännettyä vaikka ei löydykkään noita kuin 1 kpl. Ihan tehokkaasti noilla on päässyt kehittymään. Välillä tulee kuitenkin mentyä salille ja on tossa koti ja salitreenaamisessa se ero että kotona ei välttämättä ole ketään piiskaamassa ja jelppaamassa toistojen loppuunviemiseen. Kuitenkaan omassa autotallissa ei tarvitse paljon jonotella.

Muuten mitenkäs autotallipumppareilla on tuo ilman viileneminen vaikuttanut treenaamiseen? Itsellä vaikka ottaa kunnon lämmittelyn ja vaikka kuinka irvistellen vääntää niin tuntuu tuo toistojen määrä laskeneen aikas reilusti kesän lämpimpimistä ajoista. Tuntuu vaan siltä että ilman lämpötilalla on aika suuri vaikutus tehokkaaseen treeniin.

Itellä on punttivehkeet ihan normaalissa huoneessa, eli lämpötila on aivan sopiva.

Tietenkin, kun ei joudu ite pakkasta kärsimään, on hyvä uhota, että treenashan Rockyki siperiassa, kyllä pakkislaiset autotallissa treenaa! ;)

Hieman huvittaa lukea tätä kotitreenaajien palstaa, varsinkin kun itse omistan anttilasta ostetun penkin ja 45kg painoja siihen ..

Penkki on niin vallan loistava, että kun se päivä koitti ja sain kaikki ne 45kg kovaa rautaa ylös ( 1x ) ja innostuneena repäsin toiselta puolelta kiekon irti niin tanko kellahti lattialle ja kokolattiamatossa nätti repeämä.

Siitä *ittuuntuneena isipappa vei penkin autotalliin ja sielä se on vieläkin.. Mut molin jo kova jätkä siin vaihees ja läksin salille treenaa :eek:

:lol1: Aloittihan bill gates:kin autotallissa hieman vaikeammassa
lajissa.Ja saihan sekin jonkinlaisia tuloksia aikaan?

Mutta suurin ongelma tossa autotallitreenissä on motivaation
pysyminen.Itsellä ainakin Salin vaihto vuosittain tuo aina rutkasti uutta potkua.(voihan sitä tietty mennä naapurin autotalliin ,mutta siltikin.)

Mulla kyllä on pysyny toi motivaatio kohtuullisen hyvin. Mutta kyllä kieltämättä joutuu tarkasti pitämään huolta, että tulee tehtyä progressiivisesti. Kun ensin on saanut ne egopainot pois ja huomannut, mikä toimii itsellä, ei tule ehkä ihan niin helposti lisättyä niitä painoja automaattisesti. Mun pitää suunnitella lisäykset tarkasti, jotta ne tulee tehtyä, muttei liian isoina hyppäyksinä.

Viittauksena tuohon kohtaan, "mikä toimii itsellä", sanoisin vielä, että mulla lahjakkuus tuntuu olevan hiukan keskivertoihmistä kestävyyspainotteisempaa, eli mulla toimii parhaiten hiukan tavallista kaveria pidemmät sarjat. Sen takia on takaraivossa ihmeellinen tapa hoitaa progressio vaan lisäämällä toistoja, eikä aina painoja. Niitäkin kun tarvii kuitenkin joskus lisäillä.

Moro vaan,vähän tarkennusta tohon että itsellänikin ne vehkeet ovat olohuoneen nurkassa ,eivät tallissa.Tosin olohuone on hulppeen kokoinen (n.70 m2 eli puolet kämpästä)mutta silti vaimo patistaa viemään vehkeet talliin mutta en anna periksi:D .Eli ulkolämpötila ei vaikuta myöskään minun"tallissa"....

Mullaki oli ensin vain penkki ja käsipainot... ja ne oli meidän makuuhuoneessa. Vaimo patisti noin vuoden verran että ne pitää siirtää huitsin hiiteen ja niin sitten eräänä päivänä siirsin ne autotalliin.. Hankin sitten lisää tilpehööriä eli kyykkytelineen ja toisen tangon. Tankoon saan pukattua noin 150 kg, mikä toistaiseksi riittää ja jos ei riitä niin teetätän pari 30 kg:n levyä lisää (onnistuu ammattikoululla.. tosin ei ihan helposti, nääs poijilla ei tahtonu onnistua se reiän teko levyihin sitten alkuunkaan). Viimeisin hankinta oli kunnollinen voimannostovyö eli nikamat pysyy siellä missä kuuluukin.. Treenivälineitä sais olla enemmänkin, mutta perusliikkeet onnistuu ihan jees. Peili pitäis vielä heittää seinään niin vois ihmetellä että kasvaako lihas vai pakki.. Ja sitten vielä muutama fitness-eukon persheen kuva seinään niin se on siinä :hmmm:

Originally posted by veijo esso
Peili pitäis vielä heittää seinään niin vois ihmetellä että kasvaako lihas vai pakki.. Ja sitten vielä muutama fitness-eukon persheen kuva seinään niin se on siinä :hmmm:

Onkos kellään hyviä vihjeitä, että mistä noita peilejä saisi asialliseen hintaan? Kai niitä jostain lasiliikkeestä löytyy, mutta hinnat oletettavasti ikävän korkealla... :confused:

Noita fitness-tytsyjen kuvia on seinillä sen verran, että oon vähän joutunu parempia vähentämäänkin, että tulis jotain siitä treenistäkin... :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt kyllä tuli treenamiseen tauko kun jäätyy perse kiinni penkkiin! :mad: Ota siinä sitten vielä rautainen tankko käsiin niin jäätyy kiinni, ei ainakaan ote lipsu! :D

Mitähän nuo porukat tuumis kun roudais tavarat sisälle. *hmmm*

Sanokaapa mielipiteenne tästä penkistä: http://www.kauppapaikka.net/cgi-bin...70006648b602731c0a8091405eb/Product/View/3403

Ei paljoa oikeastaan maksais ja tarvittaessa olis varmaan suht helppo myydä vaikka pörssissä pois. :D

Ja mitä ootte mieltä tuosta jalkalaitteesta mikä tossa on?
Pystyykö noissa hyvin tekee ojennukset ja koukistukset?
Onhan nuo pidikkeet säädettävät tossa jalkatelineessä?

Himasta löytyy tanko+painoja ja ton penkin lisäks ostasin 2*20 kg:n kromatut käsipainot (säädettävät), hintaan 45 e.

"Harjoituspainot max: penkkipunnerrus 70 kg, jalkalaite 40 kg"

Tuo lause pisti silmään tuossa penkin mainoksessa, vaikka nuo painot eivät aluksi tuntuisivatkin suurilta(?) ne saavuttaa kyllä äkkiä

Noissa jalkalaitteissa on se huono puoli, että niitä ei saa millään tavalla säädettyä. Ojennukset pystyy ehkä vielä tekemään mutta koukistukset luultavasti ovat hankalaa

Joo, ei toi 70 kg mua haittais pitkään aikaan.. toi jalkalaite on kyllä aika paska. :lol2: Mut kai sillä jotain tekis kuitenki. :eek:

Away: valitettavasti toi on aika hepponen räpsy. Olen tuommosella "reenannu" erään opiskelija-asuntolan punttikommuutissa, eikä siitä oikein mitään tullut, kun ei voinut luottaa siihen, että kestää. Se oli semmonen heikon ja velton oloinen värkki. No, ehkä jos olet ihan aloittelija, ja 70kg penasta on iso paino, niin toi vois menetellä, mutta toi jää kyllä auttamatta liian heppoiseksi aika pian (jos vaan reenaat tiukasti ja syöt kunnolla ;)) ja siten on oikeestaan kallis. Kunnon penkkiä ei tuolla rahalla saa. Vilkase www.gometal.com tai http://www.voimaharjoittelu.net/, niin saat osviittaa siitä, mitä laatukamppeet maksaa.

Ehdotan, että teet ite itelles jämerän penkin ja säädettävät telineet (penaa ja kyykkyä varten puusta ja/tai metallista) tai kyykkyhäkki leuanvetotangolla (pätevin ratkaisu!) jossain koulun käsitöissä tai teetätä amiksen pojilla pienellä rahalla. Saat varmasti tarpeeksi tukevat värkit ja ehkä jopa halvemmalla kuin noi Weiderin kamppeet. Piirroksia löytynee opettajalta tai ainakin inetistä. Tanko kannattanee ostaa, mutta niitäkin painolevyjä voi amiksen metallipuolella rakennella aika halvalla varmaan.

Tai sitten meet kaupalliselle tai kunnalliselle salille kerralla, mikä olisi paras ratkaisu. Tai sitten hommaat esim. sopivan kokoisia tukkeja, hiekkasäkkejä, renkaita yms. painavia kamppeita ja nostelet niitä pihalla, kunnon HC ja old school voimailumeininkiä! :D

Ite olen tässä treenaillu ~4kk kellarissa! :D
mutta nyt sain jo tuotua painonnosto vehkeet pois kellarista ja vähän asiallisempaan paikkaan ja ei se paikka missä nostelee niitä painoja oo mun kehitystä haitannu ;)

Hyvä Iivili, kun muistutit tuosta, että voisihan sen tankotelineen "veistää" puusta. Tuolta, kun löytyy talon rakennus-ajoilta helvetin tukevia pölkkyjä ja tuo pappa ;), joka ei ees asu kaukana on kova rakentelee puusta kaikkee, niin määpä teen sille tilauksen. :) Jos sais sopivan tukevan..

Toi 100 e:n penkki on kyllä vähän arvelluttava, mut käsipainot wrangelta taidan tilata, oli meinaan tarjous kuponkiuutisissa. :evil: Kromatut 2*20 kg (sis. muistaakseni 12,5 kg tangot,4*2,5 kg levyt ja 4*1,25 kg levyt), hinta 45 e, eiks oo ihan jees hinta?

Oon kyllä käyny ns. kaupallisella salilla 2 kuukautta ja kk-kortti loppuu vajaan kuukauden päästä, joten aattelin tässä kesää ootellessa siirtyä tuohon eteiseen. :D

Originally posted by Away
Kromatut 2*20 kg (sis. muistaakseni 12,5 kg tangot,4*2,5 kg levyt ja 4*1,25 kg levyt), hinta 45 e, eiks oo ihan jees hinta?

Eiköhän noi ole 20kg yhteensä eli tango 2,5kg
Eihän käsipainoissa voi 12,5kg tangoa olla

Vääntäähän täällä näköjään muutkin himassa/tallissa/kellarissa. Mulla on 11 neliön "sali" muutaman minuutin kävelymatkan päässä himasta, vanha huoneeni vanhempien kämpillä. Löytyy penkki/vinopenkki jossa pec-deck ja jalkojen ojennus/koukistuslaite sekä hauislauta, suora ja kulmatanko, säädettävät käsipainot, vatsalauta säädettävällä kulmalla ja toistaiseksi sopiva kasa painoja. Näillä on väännetty reilu vuosi eikä loppua näy...

Tietääkö kukaan mistä noita York tuotteita vois Suomesta tilata postin kautta? NEttisivun, jos joku tietäis, niin olisin kiitollinen. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom