Jos tällä hetkellä tarviis oikein rahalla ostaa kännykkä, niin tod.näk. ostaisin Nuukkian 6510, se pieni metallinhohtovärinen, jossa on radio. Hyvä muotoilu, jämerän tuntuinen, hyvät toiminnot, ei paha hinta (eikös sitä saa jollain 350 eurolla nykyään?). 6310i olisi kanssa varteen otettava hyvästä akusta ja Bluetoothista johtuen.
Tomi (ja muutkin): en suosittele 3510i:tä. Jos haluaa arkisen peruspuhelimen, selviää halvemallakin. Jos taas haluaa värinäytön, GPRS:n, FM-radion, kalenterin ym. sälää, niin ostaa kerralla kunnon puhelimen, eikä niitä nuorison halpismalleja (esim. just 6510, 6310i). Jollain 300-400 eurolla kyllä saa pirun hyvän puhelimen. Mä en käsitä, miten jotkut ostaa 7210:ta nykyhinnoilla! Siinä ei oo ominaisuudet ja hinta missään suhteessa, vaikka onkin tyylikkään näköinen.
Muutaman kk:n päästä tulee markkinoille se 6800 (missä on avautuva qwerty-näppis, myös tav. näppis on siinä hyvä). Sitä voin suositella, hemmetin kätevä kirjoitella tekstareita. Mulla on sen proto työpuhelimena ja hyvä on! 6100 on kanssa hyvä malli. Kätevän pieni, napakka ja hyvin muotoiltu näppis (hemmetin tärkeetä mun mielestä!!) eikä pahemmin turhia toimintoja.
7250:sta suosittelen varauksella (on myös sen proto käytössä). Siinä on selkeempi ja parempi näppis kuin 7210:ssa, hyvän näköiset ja väriset kuoret, muuten samat toiminnot kuin 7210, paitsi kamera. Se kamera onkin siinä ainut heikkous, vielä huonompilaatuinen kuin 7650:ssa ja lisää kumminkin puhelimen hintaa tod.näk. melkoisesti.
Jos haluaa tod. haitekkia, eikä hinta ja iso koko haittaa, niin 7650 on edelleen toiminnoiltaan ykkönen. Siinä on kaikki, myös iso koko ja mälsän näköinen muotoilu (senkin proto on, kerää pölyä työpöydän laatikossa). Hmm, pitäsköhän pikkuhiljaa rueta ruinaamaan sitä N-Gagen protoo itelleen? (brassailuabrassailua ;))
Entäs muut merkit kuin Noksu? Emmä vaan tiedä, onko niitä muitakin :D
Okok, sori jos protoilla brassailu meni vähän yli. Palstalla on varmasti muitakin IT-työläisiä, joilla protoja on. Pistäkää raporttia vähän muistakin malleista ja merkeistä.