Uutta puhelinta ostamassa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dremo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Aattelin kysyistä porukan mielipidettä minkä luurin ostais jos max. hintana ois n. 300 €? Sony ericssonilla ois pari varteenotettavaa vaihtoehtoa, T300 ja T600. Noiden kahden ominaisuudet hintaansa nähden on aika hyvät. Mutta pistäkäähän mielipiteitä!
:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
3510i olisi ostoslistalla, kunhan se nyt ilmestyisi. 7250, 6610 ja 6100 on myös aika toimivan näköisiä luureja, mutta hinta tulee varmaan olemaan vähän liian suolainen noilla luureilla...

Niin ja jos vuoden päästä siihen puhelimeesi tulee vika, et voi korjata sitä missään, kun koko lafka on jo kadonnut :kippis1:

Tomi: 6100 Nokia voisi olla toimivin vaihtoehto. Siitä on jätetty pois muutama irrelevantti ominaisuus verrattuna rinnakkaismalleihin 6610 ja 7210. Hinta on hyötykäyttöpuhelimeksi hieman korkeahko, mutta lopsahtaa varmasti pian markkinoille tulonsa jälkeen kohdalleen.

3510i on myös OK, mutta mutta... laatu ei oikeasti näillä ns. volyymimyyntipuhelimilla ole ihan niin hyvä, kuin hieman kalliimmilla vekottimilla. Tämä ihan yleisesti ottaen, monesti todettuahan on, ettei se toimivuus ole todellakaan aina hinnasta kiinni.

Jos tällä hetkellä tarviis oikein rahalla ostaa kännykkä, niin tod.näk. ostaisin Nuukkian 6510, se pieni metallinhohtovärinen, jossa on radio. Hyvä muotoilu, jämerän tuntuinen, hyvät toiminnot, ei paha hinta (eikös sitä saa jollain 350 eurolla nykyään?). 6310i olisi kanssa varteen otettava hyvästä akusta ja Bluetoothista johtuen.

Tomi (ja muutkin): en suosittele 3510i:tä. Jos haluaa arkisen peruspuhelimen, selviää halvemallakin. Jos taas haluaa värinäytön, GPRS:n, FM-radion, kalenterin ym. sälää, niin ostaa kerralla kunnon puhelimen, eikä niitä nuorison halpismalleja (esim. just 6510, 6310i). Jollain 300-400 eurolla kyllä saa pirun hyvän puhelimen. Mä en käsitä, miten jotkut ostaa 7210:ta nykyhinnoilla! Siinä ei oo ominaisuudet ja hinta missään suhteessa, vaikka onkin tyylikkään näköinen.

Muutaman kk:n päästä tulee markkinoille se 6800 (missä on avautuva qwerty-näppis, myös tav. näppis on siinä hyvä). Sitä voin suositella, hemmetin kätevä kirjoitella tekstareita. Mulla on sen proto työpuhelimena ja hyvä on! 6100 on kanssa hyvä malli. Kätevän pieni, napakka ja hyvin muotoiltu näppis (hemmetin tärkeetä mun mielestä!!) eikä pahemmin turhia toimintoja.

7250:sta suosittelen varauksella (on myös sen proto käytössä). Siinä on selkeempi ja parempi näppis kuin 7210:ssa, hyvän näköiset ja väriset kuoret, muuten samat toiminnot kuin 7210, paitsi kamera. Se kamera onkin siinä ainut heikkous, vielä huonompilaatuinen kuin 7650:ssa ja lisää kumminkin puhelimen hintaa tod.näk. melkoisesti.

Jos haluaa tod. haitekkia, eikä hinta ja iso koko haittaa, niin 7650 on edelleen toiminnoiltaan ykkönen. Siinä on kaikki, myös iso koko ja mälsän näköinen muotoilu (senkin proto on, kerää pölyä työpöydän laatikossa). Hmm, pitäsköhän pikkuhiljaa rueta ruinaamaan sitä N-Gagen protoo itelleen? (brassailuabrassailua ;))

Entäs muut merkit kuin Noksu? Emmä vaan tiedä, onko niitä muitakin :D

Okok, sori jos protoilla brassailu meni vähän yli. Palstalla on varmasti muitakin IT-työläisiä, joilla protoja on. Pistäkää raporttia vähän muistakin malleista ja merkeistä.

Originally posted by Iivili
Okok, sori jos protoilla brassailu meni vähän yli. Palstalla on varmasti muitakin IT-työläisiä, joilla protoja on. Pistäkää raporttia vähän muistakin malleista ja merkeistä.

WTF?!?!? Eikös näistä olla turpa rullalla? Jos firma on iso sininen niin teidän saitilla on ihan eri politiikat kun meillä.

NDA :kippis1:

No jos ostaisin puhelinta niin tuo 6510 olis tosiaan hyvä vaihtoehto. Tai vaihteeks joku muu merkki kuin Nokia, vaikka Samsung.

Iivili, eipä taida mennä ihan ison sinisen käytännön piikkiin tuo...

Originally posted by Äijä
WTF?!?!? Eikös näistä olla turpa rullalla? Jos firma on iso sininen niin teidän saitilla on ihan eri politiikat kun meillä.
En oo nähny käytössä sellasia protoja mitä ei ole julkaistu. Eikai niistä tarvitse olla hys hys jos ne on jo esitelty täällä ja niitä saa isosta sinisestä työntekijät pihallekin kanniskella.

Originally posted by Iivili
Nuukkian 6510 (eikös sitä saa jollain 350 eurolla nykyään?). 6310i olisi kanssa varteen otettava hyvästä akusta ja Bluetoothista johtuen.

6510 ainakin täälläpäin jo alle 300 € (joulumyynti). Hyötykäyttöpuhelimena (esim. työpuhelin) 6310i on mielestäni ehdoton ykkönen.

Iivili heitti asiantuntevaa juttua Nokian puhelimista. Ehdottomasti tärkeintä on kuitenkin muistaa konetta ostettaessa, mitä oikeasti haluaa/tarvitsee puhelimeltaan. Jos myyjä osaa hommansa, hän kartoittaa asiakkaan tarpeet ja mieluinen puhelin löytyy vikkelästi.

On mahdotonta sanoa jonkun merkin olevan toista parempi. Jokaisessa merkissä voi olla vikoja ja jokaisessa on hyödyllisiä ja kivoja ominaisuuksia. Valinta on viime kädessä kiinni henk.koht. mieltymyksistä. :)

Mulla pari kk vanha 6510.
Positiivista vain sanottavana.
Se on mulle enimmäkseen puhdas työkalu.
6310i olisi ehkä vielä parempi mutta en tykkää niin isoista puhelimista - siksi tämä.

Ja näköjään saa jo 300e.

Kaiken maailman "wannabetietokone" kännykät ahdistaa. Perusominaisuuksilla varustettu tyylikäs ja pienikokoinen puhelin olisi minun valintani. Kuka oikeasti jaksaa tehdä mitään jollain modeemia hitaammilla yhteyksillä. Eikös tuo tuleva Nokia 2100 pitäis olla yksinkertainen peruspuhelin.

Tulipahan noista yhteysnopeuksista mieleen... Kaveri osti taannoin siemensin m50 (muistaakseni malli oli tollanen) josta löytyi tämä GPRS. Iskettiin masiina koneeseen kiinni, kokeiltiin ja yllätys oli suuri kun wintööt ilmotti yhteysnopeudeksi 110k. Eli puolella nopeampi mitä 56-motukka. Siirtonopeudet nyt ei juurikaan olleet paremmat, mutta pointti on siinä että ei se ainakaan huonompi vaihtoehto ole motukalle. Siihen kun ottaa esim DNA-data (?) liittymän joka maksaa 15-20€ kuukaudessa (ei puh-maksuja, vai kk-maksu) voi sanoa ettei motukalla edes enää nykyään kannata netissä seilata. Siemensissä huonona puolena tosin on se ettei puhelin voi olla latauksessa samaan aikaan kun ollaan netissä, mikä tekee pitkät yhteysputket mahdottomiksi. Luulis tosin että tähänkin on jo joku ratkaisu kehitteillä, jollei tullutkin. Nii ja lisäksi puhelin oli suhteellisen edullinen n.200€-hinnallaan (viime kesänä ostettuna)

Ei tässä mitään puhelin-myyjiä olla, eikä muutenkaan mobiili-asiantuntioita, mutta noin maallikolle tuo ainakin vaikutti hyvältä vaihtoehdolta.

Nokia 6510

Mulla on ollut Nokian 6510 käytössä jotain 4kk. Ihan hyvä puhelin, ei mitään suurempia ongelmia. Ainut "vika"on, että näppäimet alkaa narisemaan. Ei mikään suuri ongelma, en edes kiinnittänyt narinaan mitään huomiota ennenkuin kaveri huomautti asiasta kun kirjoitin tekstiviestiä

Originally posted by LSA_Vinnie
Mikähän mahtaa olla Nokian virallinen kanta raportteihisi? :eek:
Ei mikään, nuohan on jo esiteltyjä malleja. Tuo 7250 vaikuttais ihan mielenkiintoiselta, ja muutenkin tuo kameran lisääminen on ihan mukava ominaisuus kunhan nuo yleistyy.

Originally posted by LSA_Vinnie
Mikähän mahtaa olla Nokian virallinen kanta raportteihisi? :eek:

Toi on jo julkaistua tietoa. Kaipa Iivili tietää mitä tekee. Itse olen kyllä ennemmin hiljaa, kun noista on turhan helppo lipsauttaa.

Eipä tainnut Iivili kirjoitella mitään, mitä ei Nokian sivuilta voi jo jokainen itse lukea. :)

"Kerpsi" oli kova sana vielä koehinnoittelun aikana verrattuna perinteiseen modeemiyhteyteen, mutta kuten tavallista, on tällä hetkellä tilanne jo hieman toinen. Nopeudet ovat pudonneet alas käyttäjämäärien kasvettua ja hinnoittelukin menee jo ihan eri tasolla.

Gprs on silti verraton oikein käytettynä. Mutta jos siirrettävän datan määrä nousee kovasti, niin on hyvä muistaa piirikytkentäinen datasiirto, joka useimmissa puhelinmalleissa jo onkin gprs:n rinnalla.

On tekniikka kuitenkin mennyt nopeasti eteenpäin ja käytettävyys langattomasti on ihan eri luokkaa, kuin "ennen vanhaan". Parasta vaan olisi, kun laskuja ei tarvitsisi maksaa omasta persetaskusta...

Originally posted by Äijä
Toi on jo julkaistua tietoa. Kaipa Iivili tietää mitä tekee. Itse olen kyllä ennemmin hiljaa, kun noista on turhan helppo lipsauttaa.

Joo, tosiaan NDA:n oon allekirjoittanut ja tiedän, mitä puhun ja milloin. Kaikki mallit, joita mainitsin, on esitelty nokia.comissa ja lehdistötiedotteissa. Perusperiaate on se, että samaa saa sanoo, mitä lukee nokia.comillakin. Heitin vaan muutamia omaan käyttökokemukseen perustuvia kommentteja/mielipiteitä 6800:sta, 7650:sta ja 7250:sta. 6100:sta oon muutamaan otteeseen naplaillut, mutta sitä mulla ei oo itellä.

Vaikka teen NMP:lle hommia, niin ei mun mielestä mun tarvii varauksettomasti ylistää Noksun malleja. Nokian puhelimissa on paljon hyvää ja vahvuuksia, mutta heikkouksiakin löytyy (kuten muillakin valmistajilla). Ja monesti on kyse vars. muotoilun kohdalla makuasioista ja ominaisuuksien kohdalla käyttötarkoituksesta. Kai niissä Noksun malleissa on suunnilleen viimesen viiden vuoden aikana jotain kilpailijoita parempaa ollut koko ajan, kun menestystä on tullut. Hyvä niin.

Tiivistetysti ja jo em. syistä: tällä hetkellä ostaisin 6510:n tai 6310i:n, puolen vuoden päästä 6800:n tai 6100:n. Ovat mun makuun kaikki peijakkaan hyviä puhelimia. Mutta aina on kyse:

1) käyttötarkoituksesta
2) budjetista
3) makuasioista (muotoilu).

Ja noiden kolmen (ja voihan olla muitakin valintakriteereitä) perusteella sitten jokainen valitkoon sellaisen mallin, mikä itelleen sopii. Eli vaikka mä pikkusen dissasin 7210:a ja 7250:a, voivat ne olla jollekin juuri sopivia malleja, kuten 7650:kin. 3310:kin olen käytellyt pitkään aivan tyytyväisenä aikanaan, helppo käyttää ja kaikki todella tarpeelliset toiminnot on. Eikä oo 3310 nykyään hinnan kiroissakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom