Uutta puhelinta ostamassa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dremo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moro,

nyt on pakko hieman korjailla.
Käytännössä GPRS:ssä saa samat vaihdit kuin 56:n kilon modeemilla. GPRS:n paras koodekki onpi hieman yli 13 kiloa.
Sitten mikään operaattori tai puhelin ei tue yli 4:ää aikaväliä uplinkkiin. => 4* 13.55 on noin 56 kiloa (mitenkähän sattuikaan ;)).

Kuitenkin on niin että speksit todellakin antavat myöten paljon kovempiin vauhteihin, mutta tuota parempaa ei tällä hetkellä kyllä GPRS:llä saa irti. Tulevaisuudessa kyllä varmaankin, kunhan tuo WCDMA hässäkkä kuolee pois ;) Paras speksien sallima nopeus on 8*21.55 => 172.4.

PS. ne nopeudet mitä windows ilmoittaa tarkoittavat vain tietokoneen ja puhelimen välistä liikennöintinopeutta, joka yleensä on juuri tuo 115 kiloa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä ilmarajapinnassa liikkuu.

Olen yli satakiloinen ja siispä oikeutettu omiin mielipiteisiin varsinkin tuon WCDMA:n osalta...

Jotta GPRS nopeudet eivät jäisi arvailujen varaan... Nopeus riippuu coding schemestä ja timeslotien määrästä:

Coding Schemet:

CS1: 9050 bps
CS2: 13400 bps
CS3: 15600 bps
CS4: 21400 bps

Sloteja voi olla teoriassa 8 alas ja 8 ylös. Nykyisin luureissa max alas on 4 ja ylös 2. Luurien on pakko tukea kaikkia coding schemejä. Verkot tukevat käytännössä parhaimmillaan CS2:sta.

Max teoreettinen nopeus: 8*21400 bps = 171200 bps
Max teoreettinen luurien puolesta nykyään: 4*21400 bps = 85600 bps
Max käytännössä: 4*13400 bps = 53600 bps

Koska verkot ei tue CS3 ja CS4 koodauksia teoreettiset maksimit jää saavuttamatta.

Originally posted by Tomi
6100. :kippis1: Toi kalenteri oli mullakin yksi kriteeri pienen koon ja helppokäyttöisyyden lisäksi.

Itselläni on 6100 ollut vajaan kuukauden ajan käytössä ja kalenteri on osoittautunut tosi näppäräksi. Itse käytän duunissa Lotus Notes-sähköpostia ja 6100 kalenterin saa näppärästi synkattua sen kanssa. Ei tartte ylläpitää montaa kalenteria.

Muutenkin luuri on ollut toiminnoiltaan varsin kiva, lukuunottamatta puhelimen mukana tulevia java-palikoita jotka on aika syvältä. Mutta nehän saa onneksi vaihdettua.

Vielä hieman lisää löylyä kehiin..

Multislot luokkia on 29. Nämä luokat kertovat maksimi lähetys (TX) ja vastaanotto (RX) aikajaksot, joita puhelin tukee, samoin luokka kertoo maksimi summan (SUM) näille kahdelle.

Nuo aikajaksot ovat siis pelkästään maksimeja, myös pienemmät ovat tietysti tuettuja.

12 ensimmäistä luokkaa:
Luokka 1 => TX=1, RX=1 ja SUM=2.
Luokka 2 => TX=2, RX=1 ja SUM=3.
Luokka 3 => TX=2, RX=2 ja SUM=3.
Luokka 4 => TX=3, RX=1 ja SUM=4.
Luokka 5 => TX=2, RX=2 ja SUM=4.
Luokka 6 => TX=3, RX=2 ja SUM=4.
Luokka 7 => TX=3, RX=3 ja SUM=4.
Luokka 8 => TX=4, RX=1 ja SUM=5.
Luokka 9 => TX=3, RX=2 ja SUM=5.
Luokka 10 => TX=4, RX=2 ja SUM=5.
Luokka 11 => TX=4, RX=3 ja SUM=5.
Luokka 12 => TX=4, RX=4 ja SUM=5.

Esimerkkejä:

Luokka 4:
Tukee seuraavia nopeuksia TX+RX, 3+1, 2+1 ja 1+1.
Maksimi lähetysnopeus = 1*13,4 kbps=13.4 kbps.
Maksimi vastaanottonopeus= 3*13,4 kbps=40.2 kbps.

Luokka 6:
Tukee seuraavia nopeuksia TX+RX, 3+1, 2+1, 2+2, 1+2 ja 1+1.
Maksimi lähetysnopeus = 2*13,4 kbps=26.8 kbps.
Maksimi vastaanottonopeus= 3*13,4 kbps=40.2 kbps.

Luokka 8:
Tukee seuraavia nopeuksia TX+RX, 4+1, 3+1, 2+1 ja 1+1.
Maksimi lähetysnopeus = 1*13,4 kbps=13.4 kbps.
Maksimi vastaanottonopeus= 4*13,4 kbps=53.6 kbps.

Eli esim. WEBbox:lla päästään nopeuksiin yli 80bps

Hohhooo, muillakin on näköjään kirjoja työpöydällä. :D
Ja K Järvinen, minä arvostan sitä että innostuit kirjoittelemaan palstalle tämän tärkeän asian takia. Tervetuloa ja :kippis1:

No, pentele! Ilmeisesti tuota joutuu kohta itsekin puhelimen uusimaan. 6110 alkoi nimittäin heittään häränpyllyä... näytössä välillä vain mehevää pikselimössöä tai "juovatahti" kusee (näytön kuva siirtyy osittain toiseen laitaan) sekä näiden yhdistelmiä.

Mites on, onko kenelläkään motorolan T720? Ois kiva kuulla käyttäjän kommentit.
Tänään näin tuon paljon mainostetun nokian 6100. Sanon vaan että on aika lelun tuntonen ja ainakin mun käteen turhan heppoisen oloinen. Osittain tais johtuu myös siitä kun peukalo peitti melkein 2/3 puhelimen näppäimistä.

Mitäs mieltä panasonicista ja siemensistä? Hyviä malleja?

Edit. Ai niin, nykyään jos haluaa erottua joukosta/massasta niin joutuu hankkimaan jonkiin muun puhelimen kuin nokialaisen. Sitä se "monopoli" teettää.

8310

8310 lähtee hankintaan.
Mageen näköinen enkä kuullut "pikkulinnuilta" hirveästi huonoja kommentteja...

Onko kokemuksia ko. puhelimesta?

Vain meinaat hommata 8310:llan.. ja mitkä ovat perusteet?

Toi on niin vanha malli, että sitä ei enää löydäkkään joka liikkeestä. Sen lisäksi se on kallis (=6510 halvempi, enemmän ominaisuuksia). Se on jäänyt "välivaiheeksi" 8210:llan ja 6510:llan välille.

Miten olisi 6610. Sen saa 395e, kun vie vaihdossa minkä tahansa Nokia ruoskan.. ja vaikka olet sitä mieltä että "en tarvitse noita ominaisuuksia", niin ajattele edes jälleenmyyntihintaa.

Ja kyllähän noita 8310:llia on huoltoon tullu jonkin verran (mm. hukkaa kentät, buuttaa itsensä ja jonkun verran näyttövikoja).

Pidän muotoilusta ja erinäisistä syistä oli kukkarolle sopivin. Olen kuullut puhelimesta pelkkää hyvää, mutta pelkään silti noita pirun "tyyppivikoja"...

Meikältä löytyis tommonen 6610 ja se on kyllä omien kokemusten perusteella ihan vitun hyvä puhelin. Kaikki tarvittava on ja toimii moitteettomasti. Suosittelen kaikille jotka meinaavat ostaa hyvän puhelimen.

Kuinkas monella täällä on jo MMS-kännykkä? Voitais ruveta vaihtelemaan instant-pose -kuvia, tai sit olis kiva saada räpsäys paikanpäältä kun jollain karjulla on 200+ kiloa niskassa ja peräsuoli maassa! :p

Sain itse toissapäivänä duunin puolesta 7650:n... ja onhan tuo aika kiva lelu kieltämättä. Kokokaan ei haittaa kun aikaisemmin kanniskelin 9210i-lecaharkkoa. Tosin huomaa kyllä heti em. luurien eron, kommari on businestä henkeen ja vereen, sillä voi oikeastikin tehdä jotain järkevää, 7650 enemmän hauska vempele.

Jaahas, mun alottama threadi oli noussu takas...Siirsin sillon joskus sitä luurin ostoa, mut synttärilahjaks tuli rahaa joten vanha luuri lähti vaihtoon.
Originally posted by Ankka
Mites on, onko kenelläkään motorolan T720? Ois kiva kuulla käyttäjän kommentit.
Nyt on ollut kohta kuukauden toi motorolan T720, olen ollut tosi tyytyväinen! Käyttöliitymä on jouhea kun tottuu, ainut heikko puoli on akun kesto (n.2- 3 päivää, riippuu kuinka paljon puhuu). Hintaansa nähden mielestäni oli paras vaihtoehto (270 €). Voin kyllä suositella lämpimästi! :)

Originally posted by Dremo
Jaahas, mun alottama threadi oli noussu takas...Siirsin sillon joskus sitä luurin ostoa, mut synttärilahjaks tuli rahaa joten vanha luuri lähti vaihtoon. Nyt on ollut kohta kuukauden toi motorolan T720, olen ollut tosi tyytyväinen! Käyttöliitymä on jouhea kun tottuu, ainut heikko puoli on akun kesto (n.2- 3 päivää, riippuu kuinka paljon puhuu). Hintaansa nähden mielestäni oli paras vaihtoehto (270 €). Voin kyllä suositella lämpimästi! :)

Juu, onhan tää hiano peli :).
Tuli itsekin investoitua ko. venpele.

Paina tästä, niin löytyy kivoja taustakuveja.

Re: Nokian 3650

Originally posted by shape
Onko kenelläkään kokemuksia Nokian 3650:sta? Onko hyvä luuri?

Sain tuon 3650 töitten puolesta kuukausi takaperin ja olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen - tosin entinen kapula oli se 5110 tai jotain, että meikäläinen on aika helppo tehdä onnelliseksi.

Pikalista:

+ kamera + äänellä varustettu videokamera
+ käyttöliittymä on erinomaisen näppärä ja nopeasti opittava
+ muistikortti vakiona -> kasvuvaraa 256 megaan asti. Sillä alkaa jo soitteleen mp3:siakin, vaikka ääneenlaatu ei häävi olekaan
+ ladattavia softia pompahtelee maailmalle kuin sieniä suihkussa. Parasta tietenkin Gameboy Color -emulaattori (gta2, Mario, Zelda jne. :D )
+ erinomaisen näppärä kalenteri
+ akku latautuu pirun nopeasti, ainakin noihin vanhoihin vehkeisiin verrattuna
+ blöötööt/ir
+ hinta ei ole ihan mahdoton, kun vertaa vaikka 7650 ilmestymisovhoohon

- no okei, sen näppäimistön haltsaaminen kesti hetken. Itse en ole mikään himotekstaaja, mutta sellaiselle voi olla hankaluuksia tiedossa. Toivottavasti nuo kapulat yleistyvät pian, niin voi korvata tekstarit ääni- ja kuvaviesteillä.
- muotoilu hiukan jakaa kansaa
- vakiona ei tule html-selainta, tosin sellaisia löytyy ja vielä ihan hyvin toimiviakin
- näppäimistön taustavalo on sininen, joka yhdessä valkoisten näppäinten kanssa toimii hiukan huonosti
- joskus hävettää, kun on baari-iltaa seuraavana aamuna selaillut kuvakansiota :rolleyes:

Että semmoista, tuolta löytyy iso kasa innostuneita teinejä, joilta löytyy rutkasti lisäinfoa aiheen tiimoilta: http://nokia3650.net/

Originally posted by Ankka

Paina tästä, niin löytyy kivoja taustakuveja.
Mutta onkos ne ilmaisia? En usko. www.tampere.as/logo tarjoaa kuitenkin taustakuvat ilmaiseksi. Tuolta on saatavissa myös virallinen Pakkotoisto-taustakuvakin!

attachment.php

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom