Uutta puhelinta ostamassa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dremo
  • Aloitettu Aloitettu
Oletteko muuten huomannut miten loistavaa myyntistrategiaa esim. Nokia harjoittaa kännykkäbisneksessään?

Aina uusimpiin malleihin tuodaan jotain pienen pieniä, mutta sitäkin hyödyllisempiä ominaisuuksia lisää, mutta käytännössä puhelimen perusidea ei muutu mihinkään. Toisaalta taas kaikki uusimmat mallit eivät sisällä vanhempien huippumallien ominaisuuksia.

Esim. Ostin kesällä Nokian 6510 puhelimen vanhan 6110n hajottua. Valinnanvaikeus 6510:n ja roiskesuojatun 5210:n välillä oli suuri, mutta päädyin kuitenkin tähän bisnes-uskottavampaan 6510:n. Kelpo puhelin, ei siinä mitään. Kuitenkin luuristani puuttuu ominaisuuksia, joita vanhemmissa puhelimissa on. Esim. Näytönsäästäjä ja yli 160-merkkiset tekstiviestit. Miksei näitä ominaisuuksia löydy puhelimestani? ..kerrassaan briljanttia Nokialta! Voitte olla varmoja, että kuluttaja haluaa seuraavaan luuriinsa samat ominaisuudet kuin vanhassa luurissaan SEKÄ nämä pari harmittavaa puutetta, ja tietenkin pari täysin uutta ominaisuutta.

Uskoisin, että Nokia olisi hyvin pystynyt tekemään puhelimia, joissa on uusimmat ominaisuudet (melodiset soittoäänet, roiskesuojaus, Java-tuki yms.) jo pari-kolme vuotta sitten. Mokomat kuitenkin haluavat rahastaa ihmisiä tuomalla hyvin marginaalisia lisäominaisuuksia uusiin puhelimiin. So not, ei se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa.

Kaikki tämä on tarkoin harkittua. Itse osallistuin toissakesänä Nokian ja erään psykologisia tutkimuksia harjoittavan firman käyttäjäseurantaan, jossa minun piti tavata viikottain Englannista saapunut psykologi ja kertoa elämästäni. Mihin kulutan aikaa (harrastukset, kaverit, tyttöystävät, sukulaiset jne.). Lisäksi tietenkin keskityttiin ihan puhelimen toimintojen kehittämiseen, kyseltiin mitä ominaisuuksia käytän/inhoan/toivoisin tuleviin malleihin jne. Tästä reilun kuukauden kestäneestä tutkimuksesta maksettiin todella hyvin. Nokia satsaa varmaan uskomattomia rahasummia tämänkaltaisiin tutkimuksiin, joilla kartoitetaan ihmisten tarvetta ominaisuuksille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi myydä täydellinen puhelin, kun vähempikin kelpaa ja kuka sitä täydellistä enää vaihtais. ;)

Nokioihin meni hermo 1611->6110->7110 putken jälkeen. Ostin viime syksynä Siemens ME45:n ja tyyväinen oon ollu :)

Itelläni on 6310i eli tuo ruisku-malli:) Oon ollu erittäin tyytyväinen kun löytyy paljon toimintoja ja muuta hauskaa.. Näyttö on erittäin selvä ja lataamatta pystyy käyttää noin 7-10 päivää. Eli toi on varteenotettava malli jos et kaipaa melodisia soittoääniä etkä värinäyttöä!

Mulla on SonyEricsson T300, joka on ollut jo pari kuukautta käytössä eikä valittamista ole.

Nyt kun täällä on oikeen asiantuntijoita niin kertokaapa minkä luurin ostan kun tarttis olla kohtuuhintainen ja gprs sekä infrapuna(psion revo keskustelee puhelimen kanssa infrapunan kautta).

Originally posted by sledgehammer
Nyt kun täällä on oikeen asiantuntijoita niin kertokaapa minkä luurin ostan kun tarttis olla kohtuuhintainen ja gprs sekä infrapuna(psion revo keskustelee puhelimen kanssa infrapunan kautta).

6510 about 300 Escudoa

Itelläni on 3510i ja ihan hyvä se on. Töissäkin kuluu näppärästi aika bowlingia(high scores 204) ja b-man:niä pelaillessa.:D

Originally posted by sledgehammer

6310i eikä kärsi 6510 taudeista, itelläni ei 6310i mitään ongelmii mutta tyttöystäväl 6510 ja ongelmia riittää..esim. sammuilemista ja puhelujen katkeilemista.

Varoituksen sana

Mulla on 3330, joka on täyttä skeidaa. Tyyppivikana itsestään hyytyminen ja poispäältä meno, eli buuttaus:mad:

Jos oikein "susien sutta" haetaan niin potin korjaa (mun mielestä) ylivoimaisesti 8210.

Se oli silloin reilu vuosi sitten parasta mitä maa päällään kantaa, niin pieni ja kevyt ja näppärä ja tyylikäs.. Unohtivat vain kertoa tästä susi-ominaisuudesta.

Ostin omani 11/01, 02/02 se kävi huollossa - syy sammuilu kesken puhelun, vaihtoivat akun. Tuli takas, toimi hetken ja 03/02 takas huoltoon saman vian takia, vaihtoivat kaiken muun paitsi kuoret ja akun. Pelitti yllättävä kauan, 09/02 taas huoltoon buuttailun takia - takas tuli puhdistuksen+päivityksen nähneenä. Samanlainen hoito ennen takuun loppua 11/02 (rukoilin uutta puhelinta) "korjasivat" ja pistivät takaisin. Sen jälkeen on buuttailut tasaisin väliajoin, mutta takuu on loppu. :evil:

En tiedä kannattaisko akun vaihto, mut jotain pitäs keksiä. Luurilta en kaipaisi kuin sitä, että sillä voi puhua, lähettää tekstiviestejä ja käyttää kalenteria. Toivottavasti Nokialla keksivät sellaisen joskus..

Originally posted by aidan
Luurilta en kaipaisi kuin sitä, että sillä voi puhua, lähettää tekstiviestejä ja käyttää kalenteria. Toivottavasti Nokialla keksivät sellaisen joskus..
6100. :kippis1: Toi kalenteri oli mullakin yksi kriteeri pienen koon ja helppokäyttöisyyden lisäksi.

Olisiko kuitenkin niin, että

- iso sininen on IBM...iso N taas jotain muuta
- GPRS teoreettinen nopeus on 171 kbit/s ja piirikytkentäinen data on aikaa ennen GPRSää ja ADSLää. HSCSD llakin jäädään kauas GPRS nopeuksista

;)

- iso sininen on IBM...iso N taas jotain muuta

Iso sininenhän on pappa-smurffi :rolleyes:

- GPRS teoreettinen nopeus on 171 kbit/s ja piirikytkentäinen data on aikaa ennen GPRSää ja ADSLää. HSCSD llakin jäädään kauas GPRS nopeuksista

Mistä oot tommosen nopeuden löytänyt GPRS:lle ja HSCSD=piirikytkentäinen data (tätä varmastit tarkoitat, itse en vain sitä ymmärtänyt tuosta viestistä)

GPRS:n teoreettinen maksiminopeus lienee 171 kb/s kun käytetään 8:aa aikaväliä ja tehokkainta kanavakoodausta

Joo - HSCSD on yksi viritelmä piirikytkentäistä datasta - noin yleensä piirikytkentäisellä on kai tarkoitettu esim. yhteyksiä soittomodeemin kautta tai GSM dataa 9.6 tai 14.4 kb/s. HSCSD teoreettinen nopeus voisi olla vaikka 115 kb/s ja GPRS 171 kb/s

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom