Uutta ohjelmaa ->

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja blasta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Pistetäänpäs omakin nykynen ohjelma tänne tarkkailtavaks,
koitin ensin 4-jakosta, sitten 3-jakosta ja lopuksi 5 jakosta mut
tää 2 jako tuntui parhaimmalta, parannettavaa varmaan on pirusti.

1. Yläkroppa

Penkki x3
Vinopenkki x3
Peck deck x3
Viparit sivulle x2
Viparit taakse x2
Pystypunnerrus x3
Kulmasoutu x3
Alatalja x3
Ylätalja leveä/kapea x2
Ojentajat talja x3
Hauis scott tai kp x3

2. Jalat, vatsat

Reiden ojennus x3 (lämmittelyksi)
Prässi x4
SJMV x4
Reiden koukistus x3
Reiden ojennus x3
Pohkeet istuen/seisten x5
Vatsat koneessa/jalkojen nostot x3

Tiedän että liikkeitä/sarjoja on varmasti liikaa mut ainakin vielä olen jaksanu
vaihtelen kans yläkropan treeniä siten että joka toinen kerta alotan rinnasta ja joka toinen kerta selästä

Rakentavaa palautetta otetaan ilomielin vastaan :worship:

Toi yläkroppapäivä ei vaikuta hullummalta, mutta tossa jalka/vatsapäivässä on mun mielestä aika vähän liikkeitä. Tossahan on vain yksi liike vatsalle, mun mielestä tossa saisi olla muutamakin vatsaliike, sillä onhan vatsalihakset tärkeä lihasryhmä. Mutta mutta, en osaa tota kritisoidakaan kun en ole kokeillut.. :)

IMO et tarvitse oikeasti tuota pecdeckiä, pidän itse sitä muutenkin aika huonona vaihtoehtona. Voisit vaikka kierrättää penkkiä, vinopenkkiä ja ristikkäistaljaa niin, että jättäisit joskus jonkin niistä pois. Maastaveto voisi myös olla aika hyvä, vaikka alataljan tilalla? Tällöin kuitenkin kannattanee vähän säästellä siinä sjmv:ssa.
Mites kyykky, kannattaisi varmaan joskus tehdä vaikka reidenojennusten tilalla? Etu-taka, kumpi tahansa.

Tai mistäs mä tiedän, olen nuorempi kuin sinä... :D

Hehe :) juu ois pitäny pistää vielä tohon ekaan postiin että kyykky ei käy koska polvet sökönä, mavea en ota niin kauan kun alataljalla saan sellaisen poltteen kuin atm, taljaa koitan peck deckin tilalla toki

Sulla ei ole tuossa kuin yksi ojentajaliike.Noh,ei kai sitä välttämättä tarvikaan enempää,kunhan vain vetää täysillä,mutta vaihtaisin kuitenkin tuon taljapunnerruksen ranskalaisiin,sillä näkisin sen paljon pätevämpänä voima/massaliikkeenä.
Sama homma hauiksiin,että ehkä olisi suotavampaa tehdä ihan perinteisesti levytankohaukkareita.

Niin....kyllähän se kyykky tieten olisi hyvä olla siellä,onhan se sellainen kuningasperusliike,joka kuuluisi jokaiseen ohjelmaan,mitä maa päällään kantaa,heh.
Sitten kun sieltä salilta vielä löytyisi semmoinen vekotin,kuin hack-laite,niin voisi heivata nuo koukistukset/ojennukset jonnekin.
Tee vaikka joka toisella kerralla kyykkyä ja hackia ,ja joka toisella prässiä ja SJMV:tä.Tai jotain.

Tuossa ei näy mitään alaselkäliikettä,niin voisi tieten harkita,että tekee SJMV:n ilman vyötä ja ilman pompautusta,(ellet jo tee),niin saisivat tukilihakset paremmin rasitusta.

Jea.

Spektaattori, polvet ei oikeesti kyykkyä kestä, hack kyykyllä en oikein tuntumaa saa
ja bodytyylillä vedän niin en ota ojennuksia/koukistuksia pois, niin ja ton SJMV teen ilman vyötä ja ilman pomppua

mursu, treenaan joo

Tuohon yläkroppa päivään tuntuu olevan ahdettu mielestäni liikaa liikkeitä. Suurille lihasryhmille riittää 2-3 liikettä ja pienille 1-2. Oikeastaan selkä on ainoa jolle laittaisin maksimissaan tuon 3 liikettä. Rinnalle riittää 2 niin kuin olkapäillekkin. Kädet sitten pärjäävätkin 1 niin kuin ohjelmassa näyttää olevankin.

Vaikka MAVE ja alatalja voidaan kummatkin lukea selänpaksuus-liikkeeksi (riippuu kyllä hieman suoritustavastakin) niin mielestäni ne eivät kyllä ole rinnastettavissa toisiinsa. MAVE kehittää kuitenkin oikeastaan koko selkää. Suosittelisin kyllä ottamaan sen ehdottomasti mukaan. Se voisi vuorotella vaikka tuon kulmasoudun kanssa, ellei joka kerta jaksa tehdä tai alaselkä ei palaudu tarpeeksi.

-- Edit --
Ai niin ja tuosta Hackista sen verran, että kannattaa kokeilla sitä pienemmillä painoilla hitaalla negatiivisella liikkeellä syvään. Alhaalla pysäytys ja nopeasti, mutta kontrolloidusti ylös. Itse otan liikkeestä vielä kädet ns pois liikkeestä, eli ristin ne rinnan päälle enkä pidä tapeista kiinni. Joutuu tekemään hieman pienemmillä painoilla, mutta tuntuma itselläni ainakin on huomattavsti parempi.

Minunkin mielestäni yläkropalla liikaa sarjoja. Viikon sisällä tulee rinnalle 18 sarjaa. Jos pudottaisit penkin ja vinopenkin sarjat kahteen. Peck deckiä päälle oman mielen mukaan. Sitten voisit kokeilla semmoista, että vuorottelisit vipareita sivulle ja taakse. Eli joka toisessa yläkroppa treenissä toinen, ja joka toisessa toinen. Pystypunnerruksistakin voisi ehkä pudottaa yhden sarjan pois.

Entä leuan vedot, haluatko ottaa niitä mukaan? Ne voisivat vuorotella ylätaljan kanssa.

Tuota MAVEa täytyy nyt vissiin koittaa kun niin paljon ylistetty :)

Leuanvetoa en jaksa tehä, IMO sama asia kun ylätalja paitti että ylätalja toimii ilman lisäpainoja ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toolate sanoi:
Vaikka MAVE ja alatalja voidaan kummatkin lukea selänpaksuus-liikkeeksi (riippuu kyllä hieman suoritustavastakin) niin mielestäni ne eivät kyllä ole rinnastettavissa toisiinsa. MAVE kehittää kuitenkin oikeastaan koko selkää. Suosittelisin kyllä ottamaan sen ehdottomasti mukaan. Se voisi vuorotella vaikka tuon kulmasoudun kanssa, ellei joka kerta jaksa tehdä tai alaselkä ei palaudu tarpeeksi.
.

Tarkoitatko vanhaa pystystä leveyttä ja vaakatasosta paksuutta- ideologiaa? IMO kaikki selkäliikkeet ovat vähän yksilöllisiä, itsellä esim. leveys on tullut juuri kulmasoudusta. Tarkoitin alataljan tilalle sitä siksi, että se on minunkin mielestä tärkeämpi liike kuin alatalja...

Uppoiskohan tämä paremmin ->

Penkki x2
Vinopenkki x2
Peck deck x3
Viparit sivulle/taakse x2
Pystypunnerrus x3
Kulmasoutu x3
MAVE x3
Ylätalja leveä/kapea x2
Ojentajat talja x3
Hauis scott tai kp x3

Niin ja tossa penkki/vinopenkki teen vuoroviikoin kp ja tanko

Big Evil sanoi:
Tarkoitatko vanhaa pystystä leveyttä ja vaakatasosta paksuutta- ideologiaa? IMO kaikki selkäliikkeet ovat vähän yksilöllisiä, itsellä esim. leveys on tullut juuri kulmasoudusta. Tarkoitin alataljan tilalle sitä siksi, että se on minunkin mielestä tärkeämpi liike kuin alatalja...
Vähän tähän suuntaan, mutta en ihan tarkasti noin. Lähinnä latseihin suoraan ottavia liikkeitä pidän leveys liikkeinä. Erillaiset MAVEt ja soudut olen yleensä jakanut paksuusliikkeisiin. Ihan helppoa tämä jakaminen ei kaikkien liikkeiden kohdalla ole, kuten tuossa alataljassa. Itse teen sitä kerran 2 viikossa leveysliikkeenä, mutta sen suoritustapa onkin aika eksoottinen. Tällä ajattelumallilla mun mielestä saa vaan kokonaisvaltaisen treenin selälle. Eli valitaan vähintään yksi liike molempia. Yhtähyvin nuo voitaisiin jakaa vaikka selkä1 ja selkä2 liikkeisiin. Paksuus ja leveys nyt vaan kuvaavat selkää hyvin ;)

blasta sanoi:
Uppoiskohan tämä paremmin ->

Penkki x2
Vinopenkki x2
Peck deck x3
Viparit sivulle/taakse x2
Pystypunnerrus x3
Kulmasoutu x3
MAVE x3
Ylätalja leveä/kapea x2
Ojentajat talja x3
Hauis scott tai kp x3

Niin ja tossa penkki/vinopenkki teen vuoroviikoin kp ja tanko

Henkilökohtaisesti pitäisin rinnalle vain tuon penkin ja vinopenkin. Alaselän palautumista kannattaa tarkkailla, sillä 3 sarjaa kulmasoutua (ellei ole tuettu versio) ja 3 sarjaa mavea, voi kyllä sen jumiin laittaa. Noita voisi mahdollisesti tehdä vuorokerroin jos tuntuu siltä. Ojentajille yrittäisin ottaa tuon taljan tilalle jonkun yleisliikkeen (esim. dippi/kapea penkki, tai ehkä ranskalainen koska tuossa on noita punnerrusliikkeitä niin paljon jo valmiiksi). Muuten näyttää hyvältä.

Kulmasoutu on vatsa tuettuna ja peckdeckin/ristitaljan pidän kun on niin kivaa ottaa penkkien jälkeen loputkin mehut pois :)

Itse olen toolaten kanssa samaa mieltä, eli 2-jakosessa riittää varmasti 4 sarjaa rinnalle. Eli kovaa tehtyjen penkki- ja vinopenkkisarjojen jälkeen, et ainakaan mitään positiivista vaikutusta saa tekemällä vielä 3 sarjaa peck-deckiä.

Terve!

Aika aloittelija olen, joten punttiksesta ei paljoa tietoa ole.

Mutta:

Tarkoitus olisi saada salille kunto-ohjelma, salilla käyn 1-2x viikossa. Muuten treenaamaan pystyn, mutta jalat (tai oikea polvi) on siinä kunnossa vielä toistaiseksi ennen leikkausta, että jaloille ei rasitusta salilla. Mitat 185/70-71 ja penkistä ehkä 60. Leukoja +15.

On kyllä myönnettävä, etten ymmärrä harrastuksesta vielä paljoakaan, mutta...
esim. 2x6 on ymmärtääkseni kuitenkin 2x 6 toiston sarjoja. Siihen tieto jääkin, melkein. :nolo:

Syömään olen alkanut enemmän. Raejuustoa ym. on alkanut kulua nykyään, sekä ihan lämpimän ruoan määrät olen varmaankin 1.5-2 kertaistanut. Näin!

No terve!

Huomauttaisin vain, että aiheesi ei liity juuri lainkaan tämän tredin aiheeseen, joten olisit voinut kysymyksellesi tehdä ihan oman topicin. Aloittelijoiden osiolle vain niin kyllä siellä neuvotaan. ( Jos ei muuta niin searchin käyttöä :lol2: )
Ei ole kiva "kaapata" toisten tredejä. Ei muuta, kiitos.

ediittiä: Jos oon ite hijackia harrastanu ni anteeks ;)

Treeniohjelmat

Riittää, kun jätät jalat sitten vähemmälle/pois.

Edit: Soikkeli, eikö tämä ole aloittelijoiden osio?
Ps. Kumman vastaus kesti kauemmin kirjoittaa, minun vai sinun? Kummasta oli enemmän apua?

Joo, tiedän. Oon koittanu tehdä ainakin 3 kertaa uuden topicin, mutta ei onnistunut! En tiä sitte... Alan yrittään viä kerran.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom