No lankusta ei kellottavuus jää kiinni. Se riippuu ihan mihin kivi itse kykenee. Omalla lankulla 4770k kulkee 4.3GHz@1.2v ja ...
Pieni OT, mut tunnen itseni kyllä todella vanhaksi, kun lankusta puhuttaessa mieleeni tulee Commodore 64...
Enivei, uusi kone on jo tilattu ja nyt vuorossa tuskainen odottelu, että pääsee kasailemaan. Edellinen mylly on rakennettu 2011 helmikuussa, joten oli jo korkea aika. Erityistä TARVETTAHAN tässä ei missään tapauksessa ole ollut uusia, kun se edellinen mylly toimii edelleen kuin salama. Mutta tämä on myös harrastus ja onhan sitä kasaustaitojakin ylläpidettävä.
Sitten ne speksit:
I7-5930K
Asus X99 Deluxe
G.Skill DDR4 2400MHz 32GB
Asus STRIX GTX970
Corsair AX760i virtalähde
2x 2TB WD Red kovalevyt --> RAID0
Vanhasta setupista kannibalisoidaan OCZ Revodrive X2 SSD PCIe ja käyttis Win7 Ultimate.
Ja tietysti last but not least, koko paska vesijäähyllä. Mulla on ollut vesijäähdytys vuodesta 2007, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia sen kanssa, joten samalla sapluunalla jatketaan. Uudet jäähdytysblokit tulee tietty prosulle, näyttikselle ja emolle (aikoinaan south bridge, nykyään mosfet), muutoin vesijäähy-setup jatkaa, eli pumppu, jäähdyttimet ja 2,5" kovalevyjäähy kahdelle levylle on kaikki vuodelta 2007. Koko härdelli on siis 19" räkkikotelossa, pumppu ja jäähdyttimet samaisessa räkissä, mutta kotelon ulkopuolella.
En siis varsinaisesti ole kysymässä mitään, piti vaan tulla fiilistelemään.
Joojoo, mä tiedän että DDR4 teknologian maturiteetti ei ole vielä kovin korkea ja että 32GB on turhuutta. Edellisessä setupissa mulla oli 12GB muistia, eikä se ikinä loppunut kesken. Mulla nyt oli löysää rahaa tätä varten, joten enpä alkanut kitsastelemaan.