Uutta konetta hankkimassa...

Dietka sanoi:
Noissa Opteroneissahan toi hinta alkoi rajusti nousemaan, ostin joulukuussa 144 mallin 166€ Only4prosta ja nyt siellä maksaa 146 prossu 260€ silloin oli alle 200€ toi malli. Kuulemma ei kellotu uudet mallit niin hyvin mutta kyllähän niilläkin hyviä tuloksia on saatu. Pakko oli laittaa kellot 2.8Ghz ja nämä siis 24/7 kellot, ei uskaltanu pitää 3Ghz kelloilla kun on aika tuore juttu itellekin tää kellottelu ja ei tietoo mitä tapahtuu jos jotain kämmäsenkin, palaako koko talo vai pelkkä prossu :)

Ööööh, harvoinpa prossujen hinnat nousee ja toihan on ihan tolkuton korotus?! Taidan itse ottaa opteronin sijaan "San Diego" 3700+ tai x2 3800. Noissa tuplacoreissa lienee jotain ongelmia, kun murossa on aika paljon herjaa niide bugaamisesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dietka sanoi:
...kun voittihan surullisen kuuluisa Sonata I monta testiä ja silti powereita paukku hirveetä kyytiä....

Onko tästä olemassa mitään virallista juttua missään? Oon koittanu googlettaa mut ei löydy kun satunnaisia kommentteja foorumeilla.

Tarvis pientä todistusta siitä että noita todellakin paukku kovaa kyytiä ;) Laitetoimittaja väittää että meidän sähköverkossa on piikkejä. Kumma kyllä, suurin osa (95%) paukkuneista virtalähteistä on just tätä mallia. Ja niitä ei ole mennyt yks kaks, vaan monta kymmentä.

HC76 sanoi:
Onko tästä olemassa mitään virallista juttua missään? Oon koittanu googlettaa mut ei löydy kun satunnaisia kommentteja foorumeilla.

Tarvis pientä todistusta siitä että noita todellakin paukku kovaa kyytiä ;) Laitetoimittaja väittää että meidän sähköverkossa on piikkejä. Kumma kyllä, suurin osa (95%) paukkuneista virtalähteistä on just tätä mallia. Ja niitä ei ole mennyt yks kaks, vaan monta kymmentä.

Edellisessä työpaikassa myytiin noita Sonatan koteloita ja powereita ja ihan valehtelematta niitä tuli vaihtoon lähes päivittäin. En tiedä paljonko niitä myytiin (kuitenkin satoja), joten en pysty vikaprosenttia laskemaan... Niissä oli muistaakseni paria eri vikaa, joko putos jotkut jännitteet liian alas tai sitten ne päästi savut pihalle.

Epävirallista mutuahan se tämäkin on eikä laitevalmistaja varmasti myönnä että ne olisi jotenkin erityisen huonoja.

Replay sanoi:
Niissä oli muistaakseni paria eri vikaa, joko putos jotkut jännitteet liian alas tai sitten ne päästi savut pihalle.

Epävirallista mutuahan se tämäkin on eikä laitevalmistaja varmasti myönnä että ne olisi jotenkin erityisen huonoja.

Jees. Kone pysyy ns päällä, tuulettimet hyrrää mutta esim kovalevy ei jaksa lähteä pyörimään eikä näyttöön tule kuvaa. Tai sitten ihan kuolleena.

Hitto, et ois namia saada tosta ihan joku virallinen tiedote. ;) Antecilta tuskin saa mitään tietoa. Kuhan edes löytys jotain virallista dokumentaatiota, mutta ei. Antec varmaan maksanut hiljentääkseen ihmiset.

Ei se Antec ole ainoa. Erittäin harvat valmistajat myöntävät tuotteissaan olevan virheitä. Aina ne ovat markkinoiden parhaita ja jos jotakin menee paskaksi enemmän niin se on vain huonoa tuuria. Joissakin tuotteissa ollut joskus vikaprosentti sata, myyty yksi ja sekin mennyt rikki...

Mites olis nykyään, mikä on "paras" näytönohjain n. 200€ hintaluokassa nykyään?

PCI-e väylä,
Radeon X850Pro, X850XT, X800XL ?
Entä nVidialta? Niitä en ole koskaan omistanut?
7600GT? :D

lepex sanoi:
Mites olis nykyään, mikä on "paras" näytönohjain n. 200€ hintaluokassa nykyään?

PCI-e väylä,
Radeon X850Pro, X850XT, X800XL ?
Entä nVidialta? Niitä en ole koskaan omistanut?
7600GT? :D

Kannattaa googlettaa geforce 7600 GT review. Muistelisin että monien testien mukaan tuo 7600GT paras 200€ näyttis. Vastaavaa radeonia tuohon hintaluokkaan en kyllä muista.

Mä tässä pyörittelen ajatusta uuden laitteiston kasaamisesta. Tulee vaan näillä mun visioilla hintaa...

Ajatushan lähti littunäytön hommaamisesta kuvaputken tilalle ja eihän tuo mun kone jaksa rullautella BF2:sta 1280*1024 resolla ja nuo lituthan ei tunnetusti skaalaudu kovinkaan hyvin.

Mulla on tällä hetkellä S754 emo ja siinä kiinni Athlon 64 2800 eli jo ehken vähän vanhentunutta teknologiaa. Näyttiksenä on Radeon 9800 Pro 256Mb ja giga on muistia. Lisäksi kovotilaa on vajaat 300Gb (2 IDE levyä). Virtaa syöttää 350W Nexuksen poweri.

Jos tuosta nyt lähtisi uusimaan prossun kautta tätä hommaa, niin uusiin menis prossu, emo, näytönohjain ja poweri. Ja kun tehoa haetaan lisää, niin tuolla kokoonpanolla menis rahaa ilman näyttöä helposti 800€.

Mitäs ootte mieltä, jos hommais vain uuden emon (S754) PCI-e väylälällä ja siihen uuden näyttiksen. Powerin taitaisi joutua joka tapauksessa vaihtamaan. Meneekö joku 7800GT jo ton prossun kanssa hukkaan? Huonompaan näyttikseen kun ei oikein edes viitsisi tota vanhusta vaihtaa.

Oikeastaan 7800GT korttia ei kannata ostaa vaikka se huippu kortti onkin, samaan hintaan saa 7900GT:n joka on nopeampi, mulla on nyt 7800GT ja 7900GT ois tulossa, hirveetä eroahan noille ei tule mutta tilasin XFX:n tehdaskellotetun kortin tanskasta jossa Corelle 70mhz kovemmat ja se kyllä vaikuttaa tosi paljon.

Ei välttämättä joudu poweria vaihtamaan tehojen puolesta mutta ei se ainakaan huonoa tee vaikka tehokkaamman vaihtaiskin.

Ei tuo mahdotonta pullonkaulaa muodosta toi prossukaan vaikka tuohon 7900GT:n tai vastaavan rinnalle laittaiskin mutta toki jonkinverran. 754 emon pci-e paikalla sais varmaan 50€ tai sinnepäin ja olis kyllä aika kova säästö jos ei prossua uusi, ja kerralla sit uusii joskus kun uusi kanta tulee AMD:lle. Ja voihan tuota prossuakin kellottaa.

Vittujen kevät: taisi olla gayhorse 7900GT paperijulkaisu, eihän tota ole kellään Suomen tukkurilla ollut 1,5 kuukauteen, eikä tietokaan uusista tuloajoista.....

PS. Conroe voi olla Intelin uusi valttikortti. Testit lupaavat vaihteeksi hyvää myös Intelin puolelta.

Wintikka sanoi:
Vittujen kevät: taisi olla gayhorse 7900GT paperijulkaisu, eihän tota ole kellään Suomen tukkurilla ollut 1,5 kuukauteen, eikä tietokaan uusista tuloajoista.....

PS. Conroe voi olla Intelin uusi valttikortti. Testit lupaavat vaihteeksi hyvää myös Intelin puolelta.

Noita pitäis ruveta nyt tulemaan tuota 7900 sarjaakin, ite tilasin tanskasta viikkositten eikä ole kuulunu mitään, Conroe vois tosiaan olla ihan kiva tuttavuus.

Jos ei reipas 100? tunnu kauheesti lompakossa niin Radeonin 1900XT:n saa jo 450? hintaan suomestakin.

Onko tässä editissä joku aikaraja kun kävin äsken kaupassa ja tultuani en pystyny tuota ylempää viestiä editoimaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Dietka sanoi:
Jos ei reipas 100€ tunnu kauheesti lompakossa niin Radeonin 1900XT:n saa jo 450€ hintaan suomestakin.

Onko tässä editissä joku aikaraja kun kävin äsken kaupassa ja tultuani en pystyny tuota ylempää viestiä editoimaan.

On aikaraja editille.

Ja taitaa olla 7900 GT silti parempi valinta?!

1900 sarjaa harkitsevien kannattaa varautua että kotelotuuletus on kunnossa ja ohjaimen tuuletin on myös hirveä metelöimään. Nvidialla taitaa olla lämmöt jopa 20 astetta pienemmät joten pidempää ikää voisi odottaa, Nvidian 7900GTX korteissa on niin hiljainen jäähy ettei kunnolla edes kuule sitä. Kuitenkin ite mietin tuota 1900XT:tä kun hinta on niin matala ja jäähytyksen kuitenkin vaihan koska just hommasin Zalmanin VF900 heatpipen näyttikselle.

Edittiä: Tosin tuon 7900GTX:n saa kanssa 450€ tuntumaan ja jäähyä ei tarviis vaihtaa niin sen Zalmanin vois myydä :D

eli.. kesän aikana tulee ostettua uusi kone! ja eilen kävin eräässä liikkeessä tarjouksen pyytämässä ja tällainen "paketti" saatiin paperille..

ATX-kotelo Lazer H-13 hopea

430W NeoHE 430, ATX 2.0-virtalähde Antec

NF4 INFINITY, nForce4 s939, PCI-E DFI

Athlon 64 Boxed 3700+ s939 2.2 AMD

1024MB DDR400 V-Data * 2

320 GB Caviar SE 3.5", SATAII//300,16MB Western Digital

GeForce 7900GT, 256MB, PCI-E DVI/TV Club 3D

DVD+-RW Dual Layer, GSA-4167BB 16*8*4 LG

Cordless Desktop S510

Z-2300 THX 2.1 kaiutinjärjestelmä 200W RMS

20" TFT FP202W, DVI, 8ms, Wide 1680*1050 BenQ

Anysee DBV-T USB2.0, kaukosäädin

nyt nörtit hjelppiä!! mitä pitää vaihtaa etc.. onko jotain pielessä.. :worship:

Pelles sanoi:
eli.. kesän aikana tulee ostettua uusi kone! ja eilen kävin eräässä liikkeessä tarjouksen pyytämässä ja tällainen "paketti" saatiin paperille..

ATX-kotelo Lazer H-13 hopea

430W NeoHE 430, ATX 2.0-virtalähde Antec

NF4 INFINITY, nForce4 s939, PCI-E DFI

Athlon 64 Boxed 3700+ s939 2.2 AMD

1024MB DDR400 V-Data * 2

320 GB Caviar SE 3.5", SATAII//300,16MB Western Digital

GeForce 7900GT, 256MB, PCI-E DVI/TV Club 3D

DVD+-RW Dual Layer, GSA-4167BB 16*8*4 LG

Cordless Desktop S510

Z-2300 THX 2.1 kaiutinjärjestelmä 200W RMS

20" TFT FP202W, DVI, 8ms, Wide 1680*1050 BenQ

Anysee DBV-T USB2.0, kaukosäädin

nyt nörtit hjelppiä!! mitä pitää vaihtaa etc.. onko jotain pielessä.. :worship:

Aika tykki paketti! Paljos tuli hintaa? Itse ottaisin ehkä tuplaydinmallin, mutta muuten näyttää hyvältä.

Wintikka sanoi:
Aika tykki paketti! Paljos tuli hintaa? Itse ottaisin ehkä tuplaydinmallin, mutta muuten näyttää hyvältä.

2050 ,- olis tolla paketilla hintaa.. ja 1500 olin ajatellu.. et kai tosta tingittyä hiukan saa ja jos sais sit ostettua kuitenki ton paketin..
tuplaydinmalli tarkottaa että mitä? :rolleyes:

Pelles sanoi:
2050 ,- olis tolla paketilla hintaa.. ja 1500 olin ajatellu.. et kai tosta tingittyä hiukan saa ja jos sais sit ostettua kuitenki ton paketin..
tuplaydinmalli tarkottaa että mitä? :rolleyes:

Vähänpä on kallis paketti mun mielestä, riippuu tosin kuin hintava toi näyttö on? ... Kyllä 1500e saa jo sellasen tykin että oksat pois. Näyttöineen.

jostain muualta kuulin kans et hintaa pitäs tosta paketista saada hiukan pois.. näytönohjain ja näyttö oli suht kalliita tos..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom