Uutta konetta hankkimassa...

jep pelaillaan joskus jotain.. mut sillon jos pelaan ni se ois mukavaa et kone ei hyydy.. vähintään counter strikeä.. ;)
mut ei konetta tulla virittämään! eikä tulla mitään muutakaan tekemään sille sit moneen vuoteen..
miettiny oon sitä olohuone pc:tä myös.. mut mietitään..mietitään.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
7900GT ois hyvä ja Inno 3D korttia ois Zalman VF900 coolerilla tai sit Asus 7900TOP jossa erikoisjäähy koska ei tuota vakiota jaksa kuunnella ja vaihtamalla lähtee takuu eli hyvä olla valmiiksi hiljainen cooleri.

Prossuksi ois kova esim Opteron 165 jos dc prossun haluaa. Ja Intelillä kanssa tulossa jotain uutta.

Ite ottaisin AMD:n AM2 vermeet niin sais tuon DDR2 tuen kanssa ja siihen joku DC prossu esim. X2 4000 tjs. Emoille ei kauheita vaihtoehtoja ole AM2 markkinoilla vielä.

DDR2 muisteihin en ole oikein perehtyny mutta normi DDR kampoja sais esim Geilin 2Gb setin 170€ Elektronista ja HS:lliset mallit on. AM2 kantaiseen emoon tosiaan ei käy edes normi DDR mutta jos vanhassa 939 kannassa haluaa pysyä niin noi vois olla ok.

Dietka, kun oot HC-nörtti ;-)), niin odottaisitko uutta Inteliä loppukesäksi, jos olisi koneen päivitystä kyseessä?
On meinaan oikeasti Inteliltä tulossa kerrankin jotain tehokasta shittiä ainakin testien mukaan. Saa sitten nähdä, mihin hinta asettuu....

Nörttis :D
en oo kyllä Intelistä yhtään perillä mitä siellä tapahtuu, kuullut olen että nyt ois kerrankin jotain odottamisen arvoista tulossa kun Conroe saapuu. On siitä niin paljon juttua kuullu että ehkä odottaisin sitä jos ei hengenhätä ole. Hyvin ainakin testien mukaan kulkee toi kun vastustajana AMD:n vahvin prossu jolla hintaa yli 1000€, pitääpä ruveta kaiveleen paljon tuolle ois hintaa tulossa kun sen verran mielenkiintoiselta vaikuttaa.

Tässä testissä oleva ei ole edes malliston kovin prossu ja FX60 on ylikellotettu.

Suorituskykyä.

Tekeekö kannettavilla mitään pelikäytössä? Olen opiskelemaan lähdössä ja ajattelin ostaa kannettavan koneen ja olishan sillä kiva taas pelailla pitkästä aikaa. Noissa 1000-1200€ koneissa näytti prosessori taajuuden olevan vain noin 2gigahertzii. Melko alhaisia, kun ottaa huomioon että mun 7 vuotta vanhassa pöytäkoneessa on 1,4g. Näytönohjaimista en osaa sanoo mitään.

Janne22 sanoi:
Tekeekö kannettavilla mitään pelikäytössä? Olen opiskelemaan lähdössä ja ajattelin ostaa kannettavan koneen ja olishan sillä kiva taas pelailla pitkästä aikaa. Noissa 1000-1200€ koneissa näytti prosessori taajuuden olevan vain noin 2gigahertzii. Melko alhaisia, kun ottaa huomioon että mun 7 vuotta vanhassa pöytäkoneessa on 1,4g. Näytönohjaimista en osaa sanoo mitään.

Pitää muistaa että näytönohjain on kyllä tärkeämmässä roolissa mitä prossa pelattaessa. Ja mun tietämyksen mukaan kannettavissa ei yleensä kovin hyviä pelinäyttiksiä ole.. :rolleyes:

Kyllä tuolla counteria pelailee mutta jos sourcea meinasit niin asetuksia joutuu reippaasti karsimaan, musan ja leffojen lataus tosiaan onnistuu hyvinkin kun 200GB tilaa niin mahtuu useampikin biisi, ite ostaisin tuohon vielä yhen 512Mb palikan muistia. Celeron on ehkä tämän hetken paskin prossu mutta kyllä senkin kanssa oppii elämään. Kun miettii niin A64 3000+ prossu maksaa 110€ niin 3Ghz celeronille ois sopiva hinta 30-45€. Jos saat A64 prossulla olevan koneen niin ois hyvä, niissäkin paketeissa on hinnat alhaalla.

Edit: Voisihan tuolta gigantista varmaan kysyä jos ne kasais paremmalla näyttiksellä. Tuohon vaikka hommaat paremman näyttiksen, ite kasaisin kyllä kaikki osat mielen mukaan muta tuo ois helppo setti ja valmiiks kasattu, kellotukset ja suuremmat säädöthän pakettikoneiussa voi unohtaa.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...vartypes_text&windowtitle=COMPAQ PRESSR1719SF

Mutta tosiaan tuolla sinun ehdottamallasikin counteria voit säätää ainakin jollain asetuksilla. Ja saahan siihenkin paremman ohjaimen jos tarvii.

Kiitti hyvistä neuoista! pitääki sanoo niille sielä gigantissa että pistää paremman näytönohjaimen. mikä olis hyvä ja halpa ohjain?

Eikö kannattaisi vikingpower jo ostella ihan tietokoneisiin erikoistuneesta liikkeestä, halvemmalla pääsisi ja asiantuntemustakin löytyisi eri lailla jos tulee ongelmia :)

Joo vois kyllä... mutta mä kun luulin että gigantissa olis suht halpoja koneita. Enkä mä mitää himo pelikonetta tarvi, enemmänki leffoja latailen.

Nuo merkkikoneet eivät ole koskaan halpoja. Ja samahan tuo mihin sä sitä käytät, kone kuin kone maksaa enemmän koska välikäsiä on enemmän :)

Mutta tämä on sitten vain minun mielipiteeni, itse ostan koneeni ja kokoan myös. Tiedämpähän etten maksa turhasta ja tunnen koneeni ;)

Jos kerran ostaa merkkikoneen (tai yleensäkään valmiiksi kasatun) niin kannattaa tsekata takuu ja huoltohommatkin. Pitkä takuu antaa ainakin jonkinlaista turvaa ja huollon toiminta kannattaa myös selvittää. Ei ole kiva jos tonnin konee makaa huollossa viikkotolkulla.

Vikingpower_ sanoi:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...ypes_text&windowtitle=PACKARD BELL IMEDIA3391

oliskohan tuo hyvä kone jos meinaa leffoja ja musaa ladata?

ps. toimiiko tolla cs hyvin?

Jos on mitenkään mahdollista, että saat jonkun kaverin kokoamaan koneen niin hommaa osat itse. Muutenkin suosittelisin hommaamaan sen koneen jostain liikkeestä, koska tossa koneessa on paska prossu, näyttis ja vähän muistia.

Oon ite katellut broidille noin 650 euron konepakettia ja siihen hintaan saa jo paljon kovemman setin. Amd64 3000+ prossun, 1 gigan muistia, GF 7600GT, 200G SATA kovo, jne.

jos ostaisin kasatun koneen niin mitä osia siihen kannattais valita?

Kone tulee vähäiseen pelaamiseen, leffojen ja musan lataukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom