Uutta konetta hankkimassa...

protsku sanoi:
:offtopic: Voi kun pääsisi hankkimaan tietokoneen, stereot ja television uutta tekniikkaa noudattavalla standardilla. Nyt on nurkat täynnä analogisia laitteita, jotka menevät takuuvarmasti vaihtoon ensi vuonna kunhan Yle aloittaa maanlaajuiset digilähetykset.

Tämä on tietysti kodinkonekauppiaiden unelma:

-pitää hankkia tietokoneeseen litteä näyttö
-pitää hankkia tauluteevee
-pitää hankkia tallentava digiboksi
-jos radiokanavat muuttuvat digiksi, niin stereoitten viritinvahvistin menee vaihtoon

En sano, että nämä kaikki on pakko laittaa uusiksi. Mutta nyt mm. tietokoneessa on analoginen tv-kortti, jolla ei enää vuoden päästä tee mitään. :wall:

Mä kuittasin asian siten että ostin 20" näytön ja siinä on kiinni (analoginen)viritin, digiboksi on myös tuossa kiinni. Ei ongelmia ja töllön katsominen sujuu mukavasti. Kuva nyt ei ole mikään erityisen iso, mutta mä tuun toimeen ihan hyvin sen kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiinni on ja hyvä setti on, tiukoilla specseillä on vielä hakemista latensseissa mutta eiköhän nekin ajan kanssa, se on näissä kellotusmuisteissa ongelmana että kauhee asetusten hakeminen ja jos ei mitään tajua niin ongelmia luvassa ;)

Mutta BF2 toimii hyvin ja täysillä grafiikoilla ennenkin mentiin mutta nyt pelin latausjaksot nopeutu ja peliä lopettaessa ei tarvii tuntia venata että tietoja rällyytetään kovon kautta vaan peli loppuu siihen kun painaa quit!

Jos jotain kiinnostaa niin tuolla olis osaa myynnissä, eli koko mun tehokone menee myyntiin ja lopetan pelaamisen :D

Varmasti on kilpailu kykyiset hinnat ;)

Sapphire 1800XT 512MB muistilla ~250€
AMD Opteron 144 joka kulkee 3Ghz asti 24/7 olen pitäny 2800Mhz kelloja.
DFI Ultra D emolevy jolla ikää kuukauden verran.
Audigy 4 äänikortti
Antec Sonata II koppa & 450W poweri
Ja kaikkea muuta sälää.
Tehokasta kampetta

Läppäriä kans etsimässä mut tuo on hieman ylihintainen ja -tehoinen.
Läppäreistä oon ihan pihalla eli vähä apuja tarvittais.

hintaluokka 1000e, satkun tai kaks voi ehkä mennä ylikin.

Tärkeää olis hyvä akkukesto ja hyvä näyttö.
Tehoja ei hirveästi tarvita ja (uusia) pelejä ei ole tarkoitus pelailla.
Kiintolevytilaa tarttee aina mut saahan niitä ulkoisia oikeasti isoja jos tarttee.
keskusmuistiksi riittää 512 (ihan tosi :lol2: )

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12320
Tällasta Acer ASpire 5112 ajattelin 1100e.
EDIttiä...
EDIT2: väärä linkki

Komento takaisin!
Ennemmin tällainen Lenovo 3000 C100 http://www5.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedot?TUOTEID=547619&V=2
Suht hyvä hintaansa nähden?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uuden koneen hankinta on täälläkin edessä. Olen katsellut lähinnä tuota MBnetin hintaseurannasta löytyvää Bittimikroa. Eikös se ole tuohon hintaan ihan menevä peli?

Käyttö tulee olemaan lähinnä netissä surffailua, musiikin kuuntelua ja P2P-ohjelmien käyttöä. Joskus saatan kuitenkin innostua pelaamaan ja silloin olisi mukavaa, että kone jaksaisi pyörittää kunnolla.

Tässä vielä linkki kyseiseen kokoonpanoon: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/k...464,723,27103,24411,27837x2,25631,28734,21470

Uuden koneen hankinta on täälläkin edessä. Olen katsellut lähinnä tuota MBnetin hintaseurannasta löytyvää Bittimikroa........

Oikein näppärästi kootulta paketilta näyttää.

Jos siitä jotain muuttaisin niin näytönohjain samanhintaiseen mutta modernimpaan ja aavistuksen nopeampaan nvidian 7600GT malliin.

Emolevyksi epoxin tilalle vaikkapa abit (mikä tahansa muu kuin epox, tämä on henk koht mielipide)

Ja lopuksi vielä ostaisin itse halvemman kotelon/virtalähteen. Henkilökohtaista tämäkin, itselleni riittää 40 euron halpispönttö johon mahtuu komponentit ja ainakin takaseinään koppatuuletin. Siihen laadukas 400 wattinen virtalähde niin se on siinä ja yhteishinta satasen verran.. Mutta jos ei väliä ole niin tuskin petyt tuohon koteloon :)

Itselläni hyrräilee muuten lähes identtinen kone kotona, näyttis vain on 6800GT ultraksi kellotettuna. Ja prosessorikin kellottuu kivasti, viimeistään kun loppuviikosta saan zalman 9500 sitä jäähdyttämään :whip:

No niin, koneen hankinta hiukan siirtyi mutta nyt on ajankohtainen.. Tänään kävin hakemassa tarjouksen..

AMD Athlon64 3500+ S939 2,2G Box Venice ADA3500BPOX

Asus A8N5X S939 NF4 PCI-E

Buffalo 1Gb DDR 400 PC3200 CL3 2kpl

Gigabyte Radeon X800 PCI-E 256Mt GDDR3 VGA, DVI-I, TV-Out GV-RX80256D

SEAGATE NL35 250GB 7200RPM SATA3GB

LG DVD+/- RW Black GSA-H10A

Antec Sonata II Piano Black kotelo 450W ATX SONATA II EC

BenQ 20" TFT FP202W

MSI Mega Sky 580 USB DVB-T vastaanotin

Logitech Z-2300 / 2.1 200W RMS

Logitech Cordless Desktop S510 Media Remote 967555-0106

Siitä Dietka sitten antamaan tuomiota.. ;)
Hintaa tolle paketille tuli tinkimisen jälkeen 1400€

No niin, koneen hankinta hiukan siirtyi mutta nyt on ajankohtainen.. Tänään kävin hakemassa tarjouksen..

AMD Athlon64 3500+ S939 2,2G Box Venice ADA3500BPOX

Siitä Dietka sitten antamaan tuomiota.. ;)

En ole Dietka mutta annan sulle hyvän vinkin. Unohda AMD ja odota kuukausi ja osta Intel Core 2 Duo prossu!

Miksikö? Vastaus: http://www.tomshardware.com/2006/07/14/core2_duo_knocks_out_athlon_64/

:rock:

Core 2 Duo E6600 hinta tulee olemaan pikkusen päälle 300€ ja se on jokaista markkinoilla olevaa AMD prossaa nopeampi, jopa peleissä ylivoimainen.

Ihan ok hinta, toki jos itse jaksais kaikki osat itse metsästää pienistä pajoista saattaisi säästää pari euroo, mutta ei välttämättä oo vaivan arvoista. Muuten ihan ok paketti, ei ehkä tykein pelikone, mutta se tuskin on tarkoituskaan? 20" TFT on aika makee :)

edit: tuli jo muutama hyvä viesti, toi myynti-osion paketti vaikuttaa kans hyvältä, ja pakko sanoa että toi Buffalo muisti ei kuulema oo sitä parasta laatua, esim verrattuna kingstoniin tai corsairiin.

Tohon prossujutttuun vielä. AMD lupaili pudottaa prossujensa hintaa samalla kun Inteli tuo myyntiin tuon uuden Core 2:en. Vähän pakko, ei kukaan hullu muuten ostais AMD prosessoria enää. Eli kandee vähän odotella ja kattoa mihin se hinta asettuu.

Ihan ok hinta, toki jos itse jaksais kaikki osat itse metsästää pienistä pajoista saattaisi säästää pari euroo, mutta ei välttämättä oo vaivan arvoista. Muuten ihan ok paketti, ei ehkä tykein pelikone, mutta se tuskin on tarkoituskaan? 20" TFT on aika makee :)

Kai tolla koneel nyt jotain sotapeliä netis hakkaa.. :evil:
Pelejä pelataan silloin tällöin.. lähinnä NHL,GTA,NFS.. :rolleyes:

Gigabyte Radeon X800 PCI-E 256Mt GDDR3 VGA, DVI-I, TV-Out GV-RX80256D

[/B]

Pieni lisäys.. vaihtoehtona tolle näyttikselle oli.
Connect3D Radeon X1800 GTO 256Mb GDDR3DUAL DVI+ViVo
Hinta oli hiukan kalliimpi mut ilmeisesti tos sit enemmän potkua myös on!??!?

Pieni lisäys.. vaihtoehtona tolle näyttikselle oli.
Connect3D Radeon X1800 GTO 256Mb GDDR3DUAL DVI+ViVo
Hinta oli hiukan kalliimpi mut ilmeisesti tos sit enemmän potkua myös on!??!?
Katsokaa täältä näytönohjainten nopeusjärjestys. Tai siis näytönohjainpiirien järjestys, onhan valmistajakohtaisia eroja, mutta tuolta saa aika hyvän kuvan siitä mikä kannattaa ja mikä ei.

Kai tolla koneel nyt jotain sotapeliä netis hakkaa.. :evil:
Pelejä pelataan silloin tällöin.. lähinnä NHL,GTA,NFS.. :rolleyes:
Varmasti hakkaa, itellä on suurinpiirtein vastaava kokoonpano ja aika vähissä on ne pelit jotka ei ois pyöriny. tuo X1800 on toki parempi vaihtoehto, sillä näyttis voi olla pullonkaula monissa raskaammissa 3d-peleissä. Kannattaa ehkä harkita myös GeForcen vastaavia malleja ja vertailla hintoja.

Ja AMD:n porsaan kanssahan toimii paremmin Nvidian näyttikset, samoin kuin Intelin possujen kanssa toimii ATIn näyttikset. Tässä Nvidialta vaihtoehto (XFX GeForce 7600GT 256MB DDR3 XXX Edition), hintaa 212,90 ja on aika vikkelä.

mut eiks noi gay forcet oo kalliimpia ku noi ratikat??

täs tuli ny pari vaihtoehtoa sekä prossuun et näyttikseen:

(näyttis: Sapphire Radeon X1800GTO 256MB GDDR3 PCI-E

Connect3D Radeon X1800XT 256MB näytönohjain PCI, 256MB 750Mhz GDDR3,
2x DVI-I + VIVO

Connect 3D Radeon X1900 GT 256MB GDDR3 DVI-I + DVI-I + VIVO )

(prossu: AMD Athlon 64 X2 4200+ boxed prosessori, 2.2GHz, 512KB cache, dual core,
Socket 939-kantaan

AMD Athlon 64 3700+ boxed prosessori, 2.2GHz, San Diego, Socket 939, 1MB
L2 cache )

(prossu: AMD Athlon 64 X2 4200+ boxed prosessori, 2.2GHz, 512KB cache, dual core, Socket 939-kantaan
AMD Athlon 64 3700+ boxed prosessori, 2.2GHz, San Diego, Socket 939, 1MB L2 cache )
Miksi haluat 939-kantaisen prosessorin? AMD:ltä tuli hetki sitten pihalle uusi AM2-kanta, mikä mm. tukee DDR2-muistia. Samaa hintaluokkaa prosessorit noin suunnilleen. 939-prossujen valmistus loppuu pian, ja jos haluat laajentaa tulevaisuudessa, niin.. no, miksi ostaa valmiiksi vanhaa?
Katso vaikka tätä emoa (Asus M2N-E AM2 NF570 Ultra ATX) = 103.90 €
ja tätä prossua (AMD Athlon 64 3800+ boxed, 2.4GHz, 512KB cache) = 170.90 €
Tuossa muistia (Corsair XMS2 1024+1024MB 800MHz DDR2-RAM) = 210 €

Suositut

Back
Ylös Bottom