Uusi saliohjelma.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nenis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Olen käynyt salilla noin vuoden. Ja mulla on ollut 3 päivän jako. Olen tehnyt vähän kaikkia liikkeitä n. 3x10 toistoilla. Tavoitteena on saada kestävyyttä, maksimia ja kokoa eli vähän kaikkea. Voisiko joku suunnitella mulle ohjelman? On aika saada treeniä tehokkaammaksi. 3 päivää on varmaan ihan hyvä?

Katsoin nuo kaikki läpi enkä löytänyt yhtään sopivaa. Ettekö joku viittis auttaa? Ihan luettelisitte liikkeet jokaiselle päivälle (3.päivää). En osaa tehdä pelkän lihasryhmän perusteella settiä..

Nenis sanoi:
Katsoin nuo kaikki läpi enkä löytänyt yhtään sopivaa. Ettekö joku viittis auttaa? Ihan luettelisitte liikkeet jokaiselle päivälle (3.päivää). En osaa tehdä pelkän lihasryhmän perusteella settiä..

No jospa sitten kerrot mikä niissä kaikissa oli vikana. Sen jälkeen voit lukea oman postisi uudelleen ja tehdä omien ohjeittesi perusteella korjaukset. :thumbs:

Ei se ohjelma siitä miksikään muutu sillä, että joku tekee sulle valmiin, sillä ei kukaan tiedä sen paremmin mikä sulle toimii, kuin sinä itse. Ja varsinkin, jos on jo vuosi treeniä takana, niin ei pitäis olla paha homma miettiä, että mitkä liikkeet on toiminu ja mitkä ei.

Tuommoinen on suunnilleen vanha ohjelma. Jos sen pohjalta lähettäis tekee. Muutoksia pitää tehdä. Selät ja vatsat pitää ottaa mukaan ja vinopenkkiä ei jaksa tuo penkkireenin jälkeen. Ja pohkeet kanssa vissiin pitäis ottaa. Lähinnä nuo pitäisi jakaa uudestaan... Tehkää uudistuksia mitä parhaaksi näette.

------------------------------------------------------

1. Päivä - Rinta/Hauis/ojentaja

3 X 12, 3 X 10, 3 X 8, 3 X 6, 3 X 4, 3 X 2 Penkki
3 X 10 Vinopenkki
2 X 15 Rintakone
3 X 10 Hauis tangolla
3 X 10 Hauis käsipainoilla
3 X 10 Ojentaja (ylätalja suoralla kahvalla)
3 X 10 Ojentaja (ylätalja v:n muotoisella kahvalla)
? X ? Leukojen vetoa niin paljon kuin jaksaa

-------------------------------------------------------

2. Päivä - Selkä

3 X 10-12 Ylätalja niskan taakse
3 X 10-12 Alataljasoutu
3 X 10-12 Yläsoutulaite (hyvä ryhti) (tämä pitää korvata jollakin kun nykyisellä salilla ei ole
3 X 10-15 Selkäpenkki

3. Päivä - Jalat/Hartiat/olkapäät

3 X 15 Jalkaprässi
3 X 15 Etureisi istualtaan
3 X 10 Olkapäätreeni käsipainoilla 1 (käsipainoilla suoraan ylös)
3 X 10 Olkapäätreeni käsipainoilla 2 (käsipainoilla sivulle)

En tiedä noiden liikkeiden oikeita nimiä mutta toivottavasti tajuatte.

hmm.... Teet 18 sarjaa penkkiä:D
Tiputa se vaikka kolmeen ni jaksaa tehdä vinopenkkiäkin.
Ota yläsoutulaitteen tilalle kulmasoutua. Olkapäille takaolkapääliike mukaan.
Takareidet mukaan ohjelmaan.

Juu, karsi hiukan noista penkkisarjoista ja tee mieluummin vinopenkkiä. Vaikka käsipainoilla, siitä riippuen kumpi paremmin tuntuu. Tavallista penkkiä vaikka 3 sarjaa ja vinopenkkiä saman verran tai enemmän. Ojentajille kannattaa kokeilla ranskalaista punnerrusta, jos ei kyynärpää tms. tuu kipeäksi.

Leuanveto kannattaa siirtää selkäpäivälle. Tee lauanveto mielellään ennen ylätaljaa. Myötäote ainakin itsellä menee vähemmän hauiksille ja tuntuu selässä. Lisäksi maastaveto vois olla ihan hyvä lisätä selälle. Kulmasoutu tuntuu ainakin minulle tuntuvan myös hyvin. Itse tykkään tehdä käsipainolla. Takaolkapäät voit tehdä vipareilla taakse vaikka selkäpäivän lopuksi. Kunhan vaan varmistat, että menee oikeasti takaolkapäille, eikä selälle. Alkuun tarpeeksi pienillä painoilla.

Lisää jaloille pari sarjaa lisää prässiä ja sarja tai pari ojennuksia, että saat niihin varmasti kunnon poltteen. Kyykkyä voisi myös harkita, jos ei mikään estä sen tekemistä. Takareisille koukistuksia ja/tai suorin jaloin maastavetoa. Pohkeet myös mukaan, jos et ole tehnyt. Niitä kannattaa tehdä vaikka pari kertaa viikossa. Aika harvalle taitaa kerta viikossa riittää. Tee toinen treeni seisten ja toinen istuen, jos mahdollista. Mitään perusteita tälle ei tietenkään ole, mutta itsellä ainakin tuntuu mukavalta näin. Jos et tee takaolkapäitä selkäpäivänä, niin lisää ne tohon loppuun vielä. Vatsat voit myös lisätä jalka- ja/tai selkäpäivän loppuun. Itsellä tuntuu ainakin erittäin hyvin, kun tekee alkuun voimapyörää ja sen jälkeen jalannostoja tai rutistuksia. Kyljille heilun sillon tällön taljassa tai käsipainolla.

Ja ravintopuoli on kunnossa? Kolme treenipäivää riittää, kunhan teet kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom