Uusi Lastensairaala 2017 - keräys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
Info
Uusi Lastensairaala

Helsingin Meilahteen on päätetty rakentaa uusi lastensairaala, joka korvaa Lastenklinikan ja Lastenlinnan vanhentuneet tilat. Uudessa lastensairaalassa hoidetaan vaikeasti sairaita lapsia ympäri Suomen.
Jospa rakentaisimme yhdessä jotain todella arvokasta.

Lastenklinikan pienille potilaille, henkilökunnalle ja lasten vanhemmille nykyisen sairaalarakennuksen ongelmat näkyvät kouriintuntuvasti. HUS:n joulukuussa 2011 valmistunut selvitys osoittaa, että uuden sairaalan tarve on akuutti. Helsingin Lastenklinikan nykyiset, 1940-luvulta peräisin olevat tilat eivät vastaa enää tämän päivän tarpeita.

Vanha Lastenklinikka on liian pieni, tarkoitukseensa sopimaton ja lisäksi se hajoaa käsiin. Sen pienet potilaat ja heitä koko sydämellään hoitava huipputaitava henkilökunta tarvitsevat uuden sairaalan heti.
Yksityisellä rahoituksella nopeutamme sairaalan valmistumista – tavoitteena 30 miljoonaa euroa

Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeen tukiyhdistys on aloittanut varainhankinnan uuden valtakunnallisen lastensairaalan rakennuttamiseksi. Tavoitteena on kerätä 30 miljoonaa euroa lahjoituksina yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä. Lahjoituksien avulla Helsinkiin nousee uusi, lasten erikoissairaanhoitoon keskittynyt huippuyksikkö vuoteen 2017 mennessä.

Uuden lastensairaalan tarve on akuutti, mutta ilman yksityistä rahoitusta sen rakentaminen siirtyisi pitkälle tulevaisuuteen. Tämän vuoksi osa julkisen sairaalan rahoituksesta on päätetty kerätä historiallisella tavalla yrityksiltä ja yksityishenkilöiltä.
Ja miksi vuosi 2017?

Valittu vuosi kuvastaa tahtoa saada aikaan muutoksia nopeasti, ei vain pitkällä aikavälillä. Mikäli suunnittelu ja kaavoitus alkaisi nyt, viiden vuoden kuluttua meillä voisi olla uusi lastensairaala. Valmistuminen juhlavuonna symboloisi satavuotiaan isänmaamme valmiutta panostaa lapsiin ja nuoriin.

Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017

https://www.facebook.com/uusilastensairaala2017

Täältä lähti 20€ keräykselle! :puntti:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienoa. Sen verran on tuolla Lastenklinikalla vietetty aikaa, että voin kyllä olla samaa mieltä uuden sairaalan tarpeellisuudesta.

"Valmistuminen juhlavuonna symboloisi satavuotiaan isänmaamme valmiutta panostaa lapsiin ja nuoriin. "

Joo. Ei ole julkisella sektorilla varaa tätä rahoittaa.. Rahat menee "tärkeämpiin" kohteisiin.

^ Lupaan laittaa heti 100€ sairaalan keräykseen kun valtio ensin muuttaa hieman prioriteettilistaansa siitä mihin rahaa laitetaan..

^ Lupaan laittaa heti 100€ sairaalan keräykseen kun valtio ensin muuttaa hieman prioriteettilistaansa siitä mihin rahaa laitetaan..

Huonoa ehdollistamista. Juuri nyt sitä sinunkin panosta tarvittaisiin, eli jos ylimääräistä massia on, niin pienet sairaat kiittää.

Tämä tuskin lämmittää pienten potilaiden mieltä. Olen samaa mieltä kanssasi osittain, mutta se toinen osa käskee minua toimimaan koska edesvastuuttomat politikot eivät siihen näköjään pysty!

En toki tarkottanut etten osallistu. Ton kommenttini oli vaan tarkotus kuvastaa sitä turhautumista mikä valtion rahankäyttöä kohtaan on tullut. Valtio keskittyy epäolennaisuuksiin eikä niihin perusasioihin mihin kansa haluaisi.

En kyllä kehoita ketään lahjoittamaan. Tällä veroasteella pitäisi yksi lastensairaala rakentua ottamalla valtion budjetista. Hyvin yksinkertaista: Julkiset palvelut toteutetaan verotuksesta kertyneillä rahoilla, piste.

Millonhan tonne helvetin sirkustarhaan saadaan noiden apinoiden tilalle jotain oikeasta elämästä ymmärtäviä ihmisiä? Tuntuu että samantien kun päästään tonne suojatyöpaikkaan unohdetaan kaikki mitä siellä pitäis tehdä ja nostetaan järkyttävää liksaa ja ajellaan takseilla ilmaseksi. Auta armias jos ministerin salkun satut saamaan niin sitten voi joutua tekemäänkin jotain, ja kun oikein pinnistää niin varmasti keksii tavan kusta oman maan muroihin. Keksiikö joku oikeasti parempaa käyttökohdetta rahoille kuin uusi lastensairaala? Siis jumalauta, LASTENSAIRAALA. No, heitetään ne rahat johonkin paskasomaliaan joilla tuo raha ei näy yhtään missään, saavatpahan sotia vähän enemmän.

Anteeksi avautuminen mutta nyt niinku ylitty kynnys.

Mielestäni tämän keräyksen sijasta, tai vähintään rinnalla, pitäisi kohdistaa julkista painetta päättäjien suuntaan ja järjestää jos jonkinmoista mielenilmausta sen puolesta, että tähän hankkeeseen löytyisi rahat jostain muualta kuin yksityisistä lahjoituksista.

En oikein osaa päättää, antaako lahjoittaminen vääränlaisen signaalin päättäjien suuntaan vai ei, eli lisääkö se painetta kohdistaa varoja tällaiseen järkevään käyttöön vai päinvastoin? Saattahan se olla, että keksivät lisätä verovarojen käyttöä "perseilyyn" kun tällaiset järkevät hankkeet sitten toteutetaan tällaisella lisäverolla.

En kyllä kehoita ketään lahjoittamaan. Tällä veroasteella pitäisi yksi lastensairaala rakentua ottamalla valtion budjetista. Hyvin yksinkertaista: Julkiset palvelut toteutetaan verotuksesta kertyneillä rahoilla, piste.
...jätät vaan yhdet protskusheikit ostamatta, ja lahjoitat summan tuonne. Älä tee tästä itsellesi liian poliittista asiaa. Saat halvalla päivän hyvän työn tehtyä, politikkoja ja niiden munattomuutta voi sitten manailla loppuviikon. Motivaatioksi voit katsoa vielä linkittämäni videon, joka kertoo vähistään antamisesta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mielestäni tämän keräyksen sijasta, tai vähintään rinnalla, pitäisi kohdistaa julkista painetta päättäjien suuntaan ja järjestää jos jonkinmoista mielenilmausta sen puolesta, että tähän hankkeeseen löytyisi rahat jostain muualta kuin yksityisistä lahjoituksista.

En oikein osaa päättää, antaako lahjoittaminen vääränlaisen signaalin päättäjien suuntaan vai ei, eli lisääkö se painetta kohdistaa varoja tällaiseen järkevään käyttöön vai päinvastoin? Saattahan se olla, että keksivät lisätä verovarojen käyttöä "perseilyyn" kun tällaiset järkevät hankkeet sitten toteutetaan tällaisella lisäverolla.

Aika hyviä pointteja tähän,,

"Kymmenvuotiaalle syöpäpotilaalle ei voi mennä sanomaan, että me nyt käymme tässä ensin periaatekeskustelun siitä, voiko sairaalaan kerätä rahaa kansalaisilta vai ei. Tukiyhdistys haluaa uuden sairaalan lapsille, ei mitään muuta."

"Voiko ihminen ulkoistaa vastuunsa demokratiassa sillä, että maksaa veronsa ja äänestää joka neljäs vuosi?" Berner kysyy.

Lähdemäen mielestä keräys on kuin vero, jonka käyttökohteen jokainen tietää. "Muutenhan tavallinen kansalainen ei juuri pysty vaikuttamaan siihen, mihin verorahoja käytetään."

"Tämä keräys ei ole hyväntekeväisyyttä vaan meidän velvollisuutemme. Sivistysvaltio pitää huolta lapsista ja vanhuksista."

Lastensairaalan keräys saanut kasaan neljä miljoonaa euroa - Lastensairaala - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Ja tässä,

Lopputulos on tärkein

Tehdään ajatusleikki tästäkin. Jos jokainen suomalainen lahjoittaisi viisi euroa, tai joka toinen kymmenen euroa, tarvittava raha olisi kasassa.

Lopputulos on tärkein - Lastensairaala - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Ei voi oikeasti sanon kuin, että mitä vittua jos asia on jostai 5-10€ kiinni.

Puhutaan nyt tosiaan nii pienistä summista, että kannattaako tästä tehdä periaate-kysymystä ja antaa syytömien pienten politilaiden ja työntekijöiden kärsiä. Kyl mun mielestä pitää olla täysin tunteeton ihminen jos tästä tekee itselleen poliittisen kynnyskysyksen. Yks röökiaski tai alle six-pack...

En oikein osaa päättää, antaako lahjoittaminen vääränlaisen signaalin päättäjien suuntaan vai ei, eli lisääkö se painetta kohdistaa varoja tällaiseen järkevään käyttöön vai päinvastoin?

Hyvä kysymys, helppo vastaus: kyllä antaa väärän signaalin.

Aika hyviä pointteja tähän,,

Kymmenvuotiaalle syöpäpotilaalle ei voi mennä sanomaan, että me nyt käymme tässä ensin periaatekeskustelun siitä, voiko sairaalaan kerätä rahaa kansalaisilta vai ei. Tukiyhdistys haluaa uuden sairaalan lapsille, ei mitään muuta.

Kymmenvuotias syöpäpotilas on vaikeuksissa julkisen sektorin holtittoman rahankäytön, ei minun takia. Jos tapaisin kymmenvuotiaan syöpäpotilaan, sanoisin että joudut kärsimään koska maamme päättäjät ovat pelkkä vitsi. Turha yrittää kiristää syyllistämällä.

Voiko ihminen ulkoistaa vastuunsa demokratiassa sillä, että maksaa veronsa ja äänestää joka neljäs vuosi? Berner kysyy

Mistä lähtien veronmaksajan vastuulla on ollut terveydenhuollon järjestäminen? Kyllä vastuun voi ulkoistaa ja on pakko ulkoistaa koska veroja ei pääse karkuun. Poliitikot tässä passiivisuudellaan yrittävät ulkoistaa heille ulkoistetun vastuun takaisin kansalaisille. Jos en maksaisi veroja, voisin antaa keräykseen vaikka tonnin.

Keräys on kuin vero, jonka käyttökohteen jokainen tietää. "Muutenhan tavallinen kansalainen ei juuri pysty vaikuttamaan siihen, mihin verorahoja käytetään."

Keräys ei ole vero, keräys on keräys. Tavallinen kansalainen pystyy vaikuttamaan verorahojen käyttöön äänestämällä vaaleissa. Lisäksi voi vaikka tehdä aloitteita ja antaa kentän äänen kuulua eli olla yhteydessä valtuuston jäseniin ja kansanedustajiin.

Ja tässä,

Lopputulos on tärkein

Lopputulos on tärkein - Lastensairaala - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Ei voi oikeasti sanon kuin, että mitä vittua jos asia on jostai 5-10€ kiinni.

Puhutaan nyt tosiaan nii pienistä summista, että kannattaako tästä tehdä periaate-kysymystä ja antaa syytömien pienten politilaiden ja työntekijöiden kärsiä. Kyl mun mielestä pitää olla täysin tunteeton ihminen jos tästä tekee itselleen poliittisen kynnyskysyksen. Yks röökiaski tai alle six-pack...

Kyllä minä ainakin pidän tätä periaatekysymyksenä enkä valvo öitäni asian takia. Periaate jota noudatetaan on se että julkiset palvelut toteutetaan käyttämällä hyväksi kertyneitä verovaroja. Tuossa linkittämässäsi artikkelissa toimittaja kirjoittaakin: Politiikka on päätöksiä siitä, miten verorahoja käytetään. On vaikea ymmärtää, miten poliittiset päättäjät eivät ole löytäneet ratkaisua koko Suomea palvelevan lastensairaalan rakentamiseksi täysin julkisin varoin.

Tässä muutamia esimerkkejä rahan tuhlaamisen pitkästä historiasta.

Hyvä kysymys, helppo vastaus: kyllä antaa väärän signaalin.
Mulle tuosta keräyksestä välittyvä signaali on se, että kansalaisille lastensairaala on niin tärkeä juttu, että siihen on yksinkertaisesti pakko löytää rahat jostakin. Vaikkapa sitten kansalaiskeräyksellä. Jos tämä on se poliitikoillekin välittyvä viesti, ei se kyllä ihan täysin väärä ole, helppoa ääntenkalasteluahan se olisi poliitikoillekin lähteä suurelle yleisölle tärkeää asiaa tukemaan. Ylipäätään en aivan täysin ymmärrä miksi harmistua siitä että pääsee itse konkreettisesti vaikuttamaan siihen mihin mun rahojani käytetään, tai miksi mun pitäisi tässä tilanteessa ensin odottaa että verottaja ottaa multa X euroa, ennen kun sen voi lastensairaalaan käyttää. Musta ois myös kiva jos julkisilla varoilla pidettäis mun lähikirjaston valikoima vähän parempana, mutta ei se mulle niin tärkeä asia ole että järjestäisin siitä kansalaiskeräyksen. Osallistumalla tuohon keräykseen voisin mun mielestä välittää päättäjille viestiä siitä, että mulle tuo lastensairaala on tärkeämpi asia kuin se kirjasto.

Poliitikoille tästä välittyvä viesti on se, että jos kansalaiset jotain tarpeeksi haluavat, niin ne kyllä maksavat sen loppupeleissä itse. Säästyypähän verorahat somalien tukemiseen, joka onkin paljon tärkeämpi asia kuin sairaat lapset täällä.

Poliitikoille tästä välittyvä viesti on se, että jos kansalaiset jotain tarpeeksi haluavat, niin ne kyllä maksavat sen loppupeleissä itse. Säästyypähän verorahat somalien tukemiseen, joka onkin paljon tärkeämpi asia kuin sairaat lapset täällä.
Ahaa. Eli jos kansalaiset lahjottaisivat rahaa sinne Somaliaan, poliitikoille välittyisi viesti siitä ettei sinne enää verovaroja tarvitse pistää, kansalaiset maksavat sen kyllä itse ja rahat säästyvät muuhun?

Khadar on taas kokonainen mies | Nälkäpäivä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom