Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Ruostesuojaus on kyllä vieläkin hyvä tehdä autoon, vaikka sen suosio onkin laskenut vuosikymmenien aikana.Jos ajattelit ajaa 15 vuotta, niin paljon enemmän suosittelen oikeaa ruosteenestokäsittelyä. Antaa taatusti enemmän vastinetta rahalle.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Ruostesuojaus on kyllä vieläkin hyvä tehdä autoon, vaikka sen suosio onkin laskenut vuosikymmenien aikana.
Jos välttämättä haluaa maksaa jonkun 300e fiksauksesta, niin itse veisin sinne mieluummin kulahtaneen vanhan auton kuin teettäisin tuollaisen kovavahauksen virheettömälle uudelle maalipinnalle.
Kukin tyylillään, mutta kun tuolla kalliilla kestovahauksella et todennäköisesti saa sen kummoisempaa pintaa kuin vahaamalla sen auton vaikkapa itse kerran tai pari vuodessa jollain hyvällä vahalla. Tuollainen käsittely tarvitsisi varmasti uusia vuoden välein, koska ainakin Suomen suolatuilla puoli vuotta märillä teillä kyljistä kuluu vaha pois hetkessä. Toki siitä itsekin vahatusta autosta häviää vaha samalla tavalla, mutta rahallinen tappio ei ole niin suuri. Uusi auto on muutenkin niin helppo vahata, että sen osaa tehdä jokainen ihan vahapurkin ohjeen perusteella. Tietenkin omalle työlleenkin voi laskea arvon, mutta henkilökohtaisesti en pidä auton vahaamista mitenkään erityisen työläänä. Jos kulahtaneesta autosta taas haluaa hyvän, niin sitä et tee itse, jollei alan kokemusta löydy. Muutenkin myllyttämisessä on jo sen verran suurempi epäonnistumisen riski, että kokemattomana antaisin sen ammattilaiselle.Eh, eiköhän se uusi maalipinta ole viisampi suojata kuin jo valmiiksi pilalle mennyt?
Mut joo, ei imo ole järkeä maksaa 300€ auton vahauksesta. Noita vahauksia saa tyyliin 50-100€ hintaluokassa. Tai ostat itse vahan ja pyydät jotain tuttua vahaamaan jos et itse osaa. Eiköhän kaveripiiristä tai kaverin kavereista löydy joku joka vois vahata.
No harvemmin tuosta haittaa on...
Offtopickia: Jotain autofoorumia kun lukee niin näkee mitä on hulluus. Jätkät puunaa ja kiillottaa autojaan parilla-kolmella vahalla ja kiiltoaineella ja vaikka sun mitä.
Ja omasta mielestäni paras vaha mitä on tullut vastaan on ehdottomasti Korrekin Kiiltovaha.