Saa sitä vapaassa maailmassa viinaa juoda ilman että kukaan asiasta moralisoi ja nostaa haloota. Ei sitä ylivoimaisesti suurin osa juo itseään tärviölle vaikka viinaa saisi hanasta ilmaiseksi. Mulla on varastossa 8 arvaamatonta pulloa vodkaa, 2 avaamatonta hartwallin ginilonkkua, 5 laatikkoa olutta, muutama erikoisolut, pari pulloa helvetin kallista single malt viskiä, pullo veuve clicquotia 55 euroa pullo, kreikkalaista pontikkaa, kreikkalaista ouzoa, italialaista camparia, muutama kermalikööripullo, Saksasta tuotua brasilialaista cachaçaa, Bulgariasta tuotua hampunlehtilogovodkaa, toista kreikkalaista ouzoa, Saksasta tuotua tequilaa, toista Saksasta tuomaani tequilaa, kolmatta tequilaa ja jotain viinejä ja kuohuviiniä Tallinnasta. Niin ja puolikas pullo riga black balsamia Latvian lentokentältä ja russkij standard platiniumia litran pullo joka on varmaan 4 vuotta ollut mulla.
Ja olen pitänyt raittiutta yllä koko alkuvuoden ja tarkoitus on jatkaa maaliskuun alkuun. Eikä yhtään kutise dokata seuraavaa kahta viikkoa vaikka viinaa on jos jonkun sorttista varmaan tonnilla eri puolilta haalittua. Näitä voisi dokaa viikkokausia, vaan ei kyllä tee mieli. On sitä joskus nuorukaisena tullut juotua viikkotolkulla ja rankasti vuosien ajan joka viikko useita kertoja muisti pois. Vaan kyllä mä olen aikoja sitten oppinut että ei se viina juomalla lopu. Varastoja tulee pidettyä kyllä mutta krapulaa on korkeintaan muutaman kerran vuodessa, viimeksi vuonna 2013.
Ja monilla muilla voi olla tuhansilla euroilla ostettuja viinikokoelmia, viskikokoelmia tai sikarikokoelmia joita ei ole tarkoitus juoda ollenkaan. Olisi itselläkin jos olisin tarpeeksi varakas.
Eli miksi se on valtion asia kytätä ihmisten viinaostoksia, ei terveet ihmiset juo itseään hautaan jos viinaa on läsnä talossa.
Mä en joisi yhtään tätä enempää vaikka mulla olisi kymppitonnin edestä viinaa. Eikä varmaan moni muukaan.
Muutenkin yli 10 vuotiaita ihmisiä ei tarvitse kohdella kuin vauvoja.