CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

En ole joo :D Ja niin olen kuullut, että ne lasketaan. Munkin exel laskee ne riisin ravintoarvot eli sen 2,4g prot/100g mukaan tohon kokonaisuuteen. Ilmeisesti muilla on sitten vaan paljon parempi ruokahalu, kuin mulla.

Päästään helpommalla, kun sovitaan, että teen väärin kun otan lisäproteiinia juomana.

Mielestäni nimenomaan tuossa boldatussa kohdassa pääsemme yhteisymmärrykseen. Hera on kuten sanoin, hyvä proteiinin lisä tarvittaessa, mutta ei missään tapauksessa pitäisi olla ensisijainen/suurin proteiinin lähde. Puhumattakaan siitä, että pyrittäisiin saamaan nämä lihasta rakennettaessa tarvittavat plussakalorit siitä proteiinista. Sillä proteiinin määrähän on lähes vakio etenkin treenipäivinä, vaikkakin on selvää, että yleisesti ottaen esim. jalkapäivä kuluttaa varmasti enemmän proteiinia kuin esim. käsipäivä.

Ja vielä tuosta riisin yms. proteiinista, niin mielestäni kaikki proteiinit on syytä laskea päivän kokonaisuuteen, tulee ne sitten kanan rintafileestä, tai vaikka hernekeitosta.

Itse syön 180g proteiinia päivässä ja en laske riisiä, kauroja ynnämuita tähän määrään. Tähän 180g mahtuu 2-3 maustamatonta heradrinkkiä ja tämä ihan siitä syystä, että nämä sopivat keholleni kaikkein parhaiten. Lisää lihaa = raskas olo Lisää kaseiinia missään muodossa= liian limainen ja tukkoinen olo ja tonnikalaa en uskalla lisätä koska raskasmetalli kuumotukset. Omaan ruokailuuni jääkin juuri 60-80 gramman kokoinen aukko täytettäväksi jonka otan treenin ympärillä herasta ja siitä jää freessi, kevyt ja hyvä olo.

Eikös Rautateemu ota suurimman osan päivän prodeista hera/kaseiini drinkeistä, kun ei lihaa/kanaa syö? Pieni mies. ;) Samoiten Wilenius syö erikoisesti; hera/kaseiini drinksu huiviin ja perunamuussia/riisiä. Tämä taisi olla 2h ennen treeniä ja treenistä seuraava mättö myös. Q&A:ssa juttua. Wiltsu ottaa juomista ison osan päivän prodeista, toki tämän ymmärtää kun tarve on 400g/pvä ja ilmaiseksi saa. Kyllä tuolla jenkkilässäkin on kovia nimiä mitkä ottaa yli 50% päivän prodeista herasta. Esim. Marc Lobliner sanoo, että hera ei ole sen parempi tai huonompi kuin kana/lihakaan proden lähteenä.. Eiköhän hänen paras kaverinsa Layne Norton olisi jo puuttunut asiaan, jos asia olisi huolestuttava. Kondiskaan ei aivan paska ole.

Tikan Markku voisi ottaa kantaa tähän keskusteluun, Hulkki niin harvoin enää kirjoittelee foorumille mikä on kyllä sääli.

Vähän erikoinen lyttäys Tuntuma-Takamaalta kun mies antaa tasoitusta muille (kilpailijoille) tekemällä asiat vähemmän optimaalisesti. ;) Palkkari heran jätti pois. Ei hiilareita myöskään. Treenin jälkeen kroppa katabolisessa tilassa ties kuinka kauan, kun safkahan ei hetkessä imeydy. Sitten yötä vasten nopeaa heraa yksinään. Nämä tiedot siis Tomin ruokavalio kirjoituksista.

.

Vähän erikoinen lyttäys Tuntuma-Takamaalta kun mies antaa tasoitusta muille (kilpailijoille) tekemällä asiat vähemmän optimaalisesti. ;) Palkkari heran jätti pois. Ei hiilareita myöskään. Treenin jälkeen kroppa katabolisessa tilassa ties kuinka kauan, kun safkahan ei hetkessä imeydy. Sitten yötä vasten nopeaa heraa yksinään. Nämä tiedot siis Tomin ruokavalio kirjoituksista.

Safkahan ei hetkessä imeydy? Meinasitko että menen paastotilassa salille vai mitä? Mun viimeinen ateria on ruoka. Samoin kuin se eka ja kaikki siltä väliltä. Treenin aikana imen 30 grammaa BCAA:ta ja latailen Phase 1:llä ennen treeniä.

Safkahan ei hetkessä imeydy? Meinasitko että menen paastotilassa salille vai mitä? Mun viimeinen ateria on ruoka. Samoin kuin se eka ja kaikki siltä väliltä. Treenin aikana imen 30 grammaa BCAA:ta ja latailen Phase 1:llä ennen treeniä.

Tätä itsekkin aina ihmetellyt kun porukkaa höpisee ettei voi palautua ku ei ole nautittu palkkaria ym.
Katabolia päälle. Kai ne kokopäivänä aikaisemmin olevat ravinteet sitten vain nollautuu juuri kun astuu
salille.

Nyt syöty aamu pala, niin varmaan kohta olen katabolisessa tilassa taas kun astun ovesta ja lähen töihin.
Tuskin herakaan hyvin imeytyy,jos suoli rupee oikkuilee piereskelyllä. Tai ehkä minulla
kroppa ilmoittaa näillä "äänillä" että anabolinen tila on jo nyt päällä. :rock:

Laitan tämän jo tänne valmiiksi tulevaa servausta varten

n6M7TlI.gif

Tähä välii vois kyllä antaa kehut noille utin artikkeleille ihan myös tälläi viihde arvossa. :D Tuli kyllä pikkasen repeiltyä tolle superfoodi jutun alkukappaleelle :lol2:

Voi sua, kun oot niin ahdasmielinen. :) MUN mielestä itse ruoka on aina parempi vaihtoehto, kuin yksikään jauhe, ennen jumppaa tai jälkeen.

Voi sua, kun oot niin ahdasmielinen. :) MUN mielestä itse ruoka on aina parempi vaihtoehto, kuin yksikään jauhe, ennen jumppaa tai jälkeen.
Sulla ei taida olla nyt ihan kaikki teinit corollassa...

Ihan sama mistä vinkkelistä asiaa katsotaan niin kyllä laadukas heraproteiini(cfm-isolaatti/hydrolysoitu) on mitään kiinteää ruokaa parempi vaihoehto treenin jälkeen.
Kätevämpi, aivan saatanasti nopeampi ja helpommin imeytyvä.
Nyt ollaan 2000-luvulla ja apinat väittelee vieläkin siitä että onko palkkarista hyötyä vaikka niitä on urheilussa käyetty kohta puoli vuosisataa kohtuu hyvällä menestyksellä.
Kenenkään ruokavaliota ei tulisi ikinä rakentaa jauhojen ympärille mutta kyllä se nyt treenin jälkeen aivan helvetisti lihaa parempi vaihtoehto on.

Tässä miehen mielipide joka on ITSE mukana lisäravinnebisneksessä!
Sama mies sanoo että kehitykselle optimaalisinta on syödä 10 kertaa päivässä laskematta kaloreita ja jakaa uni aterioiden välille 3h "päiväuniksi" nukkumatta yöunia ollenkaan.
Puhumattakaan pari vuotta sitten mainostetusta 8 tunnin käsitreenistä jonka aikana juodaan 16 palkkaria :D

No mutta tämä. Syöminen, ruuanlaitto ja ateroiden suunnittelu on yksinkertaisesti yksi olennainen osa tuloksellista kehonrakennusta. Kun päivän ruokailu nojaa selvästi enemmän ruokaan kuin jauhoihin, ollaan oikeilla jäljillä. Samalla tavalla ne viikon 4–5 painoharjoittelutreeniä tehdään salilla, vaikkakin olisi ehkä helpompaa skipata joka toinen jalkapäivä ja täristä Salkkareiden ääressä Sauna Beltit reisien ympärillä.

Kerroppa miten se nyt siihen tuloksekkuuteen vaikuttaisi, jos jollakin tulis vaikka 70% päivän proteiinista herasta? En millään muotoon väitä että se ois mielekästä, kun kaikki herat maistuu paskalle.
Tuskimpa se sen huonompi vaihtoehto on mitä vaikka kilokaupalla punasta lihaa. Jos siis muutoin ruoka-aineet on järkevästi valittu.

En siis sano että kenenkään pitäs lihaa korvata heralla missään nimessä. Kuitenkin kun pitempää syö lähemmäs 5000 kaloria päivässä, niin ainakin itellä kaikki lihat, munat jne. tekee totaalisen stopin.

Innokkaana avasin ton Hulkin superfood-artikkelin, että jospa sieltä löytäis jotain kätevää lisäravinnetta optimoimaan mun ruokavaliota. No lopputulos oli se, että päädyin ostamaan Oboy-purnukan kaupasta :D On se vaan hyvä kaakaota :kuola: Mutta tosiaan pitäis ainakin tota viherjauhetta jaksaa hommata joskus, kun plussakaloreilla ei jaksa ihan tarpeeksi noita rehuja syödä.

Tässä miehen mielipide joka on ITSE mukana lisäravinnebisneksessä!

Muuten hyvää juttua, mutta ei pidä paikkaansa tuon hintakommentin osalta, huom! Suomessa. Jostain syystä halpaa gaineria (josta tuossa puhuttiin) saa Suomesta halvemmalla kuin munanvalkuaiset, kaurahiutaleet, banaani ja maapähkinävoi.
Nopea laskutoimitus vertailun vuoksi: itse tehty prode-hiilaridrinkki, jossa 50g heraa ja 100g Instant Oatseja = noin 0,75€+0,67€=1,42€ (ja nämä laskettuna perushinnoilla mass:in sivuilta eli todellisuudessa halvempaa)
Ruoasta tehtynä: 1,33€+0,03€+0,5€+mitä maapähkinävoi maksaakaan= 1,86€+jotain.

En suinkaan. Ruokaan panostetaan aina kun mahdollista. Mutta mä en näe herassa mitään pahaa, jos sitä käyttää muinakin aikoina esim. kaurahiutaleiden ja pähkinöiden kera = seka-ateria. Laadukasta proteiinia. Ei sillä tarkotus ole elää kuitenkaan. Ja palkkarin jälkeen tulee iso kasa ruokaa aina. Mutta mietipäs, jos veivaat 1,5h treenin lämmittelyineen. Tästä matkat kotio, suihkut ja safkan valmistelut. Menee aika pitkä aika ennen kuin saat sapuskaa mahaan. Ja se paistijauheliha ei ala heti luovuttamaan niitä aminohappoja kropalle.

Kun treenataan tiheästi ja reippaalla volyymillä, niin kyllä noista litkuista on apua ennen aikana ja jälkeen. Sä oot vielä niin nuori vielä, että katsotaan sitten vanhempana kun teet raskasta duunia ja pitäisi vielä treenata kovaa ja tuloksekkaasti. ;) Mutta jokainen punnitsee itse tarpeensa. Typerää olisi olla hyödyntämättä lisäravinteita, jos oikeasti panostaa hommaan.

Back
Ylös Bottom