En ole joo :D Ja niin olen kuullut, että ne lasketaan. Munkin exel laskee ne riisin ravintoarvot eli sen 2,4g prot/100g mukaan tohon kokonaisuuteen. Ilmeisesti muilla on sitten vaan paljon parempi ruokahalu, kuin mulla.
Päästään helpommalla, kun sovitaan, että teen väärin kun otan lisäproteiinia juomana.
Mielestäni nimenomaan tuossa boldatussa kohdassa pääsemme yhteisymmärrykseen. Hera on kuten sanoin, hyvä proteiinin lisä tarvittaessa, mutta ei missään tapauksessa pitäisi olla ensisijainen/suurin proteiinin lähde. Puhumattakaan siitä, että pyrittäisiin saamaan nämä lihasta rakennettaessa tarvittavat plussakalorit siitä proteiinista. Sillä proteiinin määrähän on lähes vakio etenkin treenipäivinä, vaikkakin on selvää, että yleisesti ottaen esim. jalkapäivä kuluttaa varmasti enemmän proteiinia kuin esim. käsipäivä.
Ja vielä tuosta riisin yms. proteiinista, niin mielestäni kaikki proteiinit on syytä laskea päivän kokonaisuuteen, tulee ne sitten kanan rintafileestä, tai vaikka hernekeitosta.

MUN mielestä itse ruoka on aina parempi vaihtoehto, kuin yksikään jauhe, ennen jumppaa tai jälkeen.
Mutta tosiaan pitäis ainakin tota viherjauhetta jaksaa hommata joskus, kun plussakaloreilla ei jaksa ihan tarpeeksi noita rehuja syödä.