CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Vattu mitä lässytystä ja paskaa. Toivottavasti Utti voittaa seuraavan kisansa ja valitsijat kasvattaa munat siihen mennessä kun mies seuraavan kerran kilpailee. I rest my case.

Minkälaisten lasien läpi te katotte Hulkkia? Nyt on jo kaksi erittäin merkittävää body-skenen vaikuttajaa kommentoinut Utin "paikallaan polkemista".

"Utti treenaa aivan liikaa, miettii teorioita teorioiden päälle aivan liikaa ja on sillä tavalla ajanut itsensä ahtaalle ja tässä on lopputulos" (KP)

Ja?

On se kehittynyt, en vaan osaa sanoa mistä.

Minkälaisten lasien läpi te katotte Hulkkia? Nyt on jo kaksi erittäin merkittävää body-skenen vaikuttajaa kommentoinut Utin "paikallaan polkemista".

"Utti treenaa aivan liikaa, miettii teorioita teorioiden päälle aivan liikaa ja on sillä tavalla ajanut itsensä ahtaalle ja tässä on lopputulos" (KP)

Mitkä lasit? Eikai monikaan ole väittänyt, että Utti olisi varsinaisesti kehittynyt, mutta ei se myöskään huonommassa kunnossa ole. Tosin, minä väitän, että takareidet ovat kasvaneet, koska niitä ei käytännössä 2008 edes ollut, mutta mies oli sillon taas kireämpi.

Mutta miksi miehen pitäisi olla jotenkin vitusti entistä parempi, että voisi kilpailla kv tasolla? Koska hyvässä kunnossa on nytkin, voitti sarjansa jne. KV paikka olisi monen mielestä ollut ihan ansaittua, vaikka Hulkki ei ehkä ollutkaan kehittynyt. Onko KV kisapaikan saamisen edellytyksenä se, että olet kehittynyt edellisestä kisasta, vaikka muuten olisitkin hyvässä kunnossa, jos et ole personal best kuosissa, et saa kisapaikkaa? :D

Ei pitäisi keholavalla olla merkitystä sillä henkilökohtaisella panostuksella, mitä siihen sitten kuuluukin. Vaan nimenomaan sillä kunnolla ja kunnossahan Utti oli.

No perkele jos kokonaiset kaksi (2) body-skenen vaikuttajaa on näin sanonut niin kyllähän tämä asia on vakava. Se on jännä homma, että nämä jotka kritisoivat miehen treenejä, eivät kuitenkaan pysty neuvoissaan antamaan mitään uutta vinkkiä miehen treeneihin. Luuletteko te oikeasti, että hulkki ei ole kokeillut jo kaikenmaailman treenijaot läpi, sisältäen nuo normaalit 3-ja 4-jakoiset ohjelmat mitä nämä muutamat tämänkin palstan asiantuntijat täällä tyrkyttävät. Sen lisäksi kun mies on nyt kisadietillä, niin on mielestäni vähän huvittavaa sanoa, että miehen pitäisi juuri nyt keventää treenaamista. Ei se rasva varmaan pala kovin paljon paremmin sohvalla istumalla?

Mitkä lasit? Eikai monikaan ole väittänyt, että Utti olisi varsinaisesti kehittynyt, mutta ei se myöskään huonommassa kunnossa ole. Tosin, minä väitän, että takareidet ovat kasvaneet, koska niitä ei käytännössä 2008 edes ollut, mutta mies oli sillon taas kireämpi.

Mutta miksi miehen pitäisi olla jotenkin vitusti entistä parempi, että voisi kilpailla kv tasolla? Koska hyvässä kunnossa on nytkin, voitti sarjansa jne. KV paikka olisi monen mielestä ollut ihan ansaittua, vaikka Hulkki ei ehkä ollutkaan kehittynyt. Onko KV kisapaikan saamisen edellytyksenä se, että olet kehittynyt edellisestä kisasta, vaikka muuten olisitkin hyvässä kunnossa, jos et ole personal best kuosissa, et saa kisapaikkaa? :D

Ei pitäisi keholavalla olla merkitystä sillä henkilökohtaisella panostuksella, mitä siihen sitten kuuluukin. Vaan nimenomaan sillä kunnolla ja kunnossahan Utti oli.

Pitkä sarja oli heikkotasoisempi kuin lyhyt sarja. Mielestäni EM-valinnat osuivat oikein. Hulkki oli puolikuntoinen, kuten KP kirjoittaa.

Tässä nyt on mielestäni kyse siitä että treenimäärät (sarjamäärät) ovat liian suuria. back to basics: Suorat sarjat, 4-5 jakonen, kierto 1 viikko. Sarjat: vaikka 70-80/kierto. Tässä olis mun esimerkki, vaikka en mikään PT olekkaan. Olennaista olis kuitenkin mielestäni määrän vähentäminen.

Pitkä sarja oli heikkotasoisempi kuin lyhyt sarja. Mielestäni EM-valinnat osuivat oikein. Hulkki oli puolikuntoinen, kuten KP kirjoittaa.

Ja kaikillahan on oikeus mielipiteisiinsä :) Niin myös meillä muilla, joten mitä ihmettelemistä tuossa asiassa on. Mistä se Hulkki nyt erityisen puolikuntoinen oli, tsiigaappa noita kuvia. Ei ollut menettänyt lihasmassaa, eikä myöskään ollut läski. Ihan hyvä kisakondis tuo oli, joskaan ei yhtä kireä kuin 2008.

Veikkaan että ainoa valmentaja jonka Hulksteri nikottelematta kelpuuttais olis Layne Norton, koska hänet mies on muistaakseni jossain nimennyt esikuvakseen / innoittajakseen.

Toivon kuitenkin että Utti saa lisää potkua offilta ja tulee takaisin entistä parempana.

Samaa itsekin ajattelin. On melko vaikeaa nähdä Uttia kenenkään valmennuksessa ylipäätään, mutta Norton on pätevyytensä lisäksi mielestäni jonkinlainen Utin hengenheimolainen. Omaa tietään on tietysti hyvä polkea, mutta kyllä hyvät apujoukot ovat silti merkittäviä. Näin siis yleisesti, Hulkki on varmaan ihan tyytyväinen tilanteeseensa näistä ajatusleikeistä huolimatta.

Pakko vielä mainita että näen viimeaikaisissa tapahtumissa jonkinlaisia yhteneväisyyksiä IFBB:n omaan historiaan. Joskus 1940-luvulla bodykilpailut järjestettiin AAU:n (American Athletic Union) alaisuudessa. Weiderin veljekset sitten päättivät järkätä vähän erilaista kisaa hienommassa mestassa livemusiikilla, guest posereilla ja ohjelmaläpysköillä höystettynä. Minuutteja ennen kisaa AAU keksi ilmoittaa että ei nappaakaan ja pistäkääs pojat pillit pussiin. Voi vaan kuvitella tuota tilannetta, kun 80 kisaajaa on ilmoittautunut ja 1500 lippua jo myyty. Veljekset eivät kuitenkaan tyytyneet puremaan hammasta, vaan perustivat samantien oman järjestönsä ja loppu onkin historiaa. Valtataistelu ei tietenkään tuohon loppunut, vaan silloisen kehomaailman keisari ja AAU-pomo Hoffman mm. muisti pilkata Weidereiden persoonia, julkaisuja ja järjestöä lehdissään melko ahkerasti sekä boikotoida IFBB-kisoihin osallistujia...

Miettikääs ku Hulkki oli tollasessa kunnossa nyt..niin mikä se kunto olisi ollut EM:ssä, kun olisi saanut kiristellä vielä 1kk enemmän.

Pakkis ei kestäis jos Norton valmentais Uttia, sekää ei nimittäi ainaaka ite käytä noita 5-jakosia :( Tietääkö nämä tyypit, jotka ehottelee noita 4 tai 5-jakosia, että Hulkki on aikoinaan harrastanut niitäkin, mutta hylännyt ne huonojen tulosten takia? Ite ainaki ootan mielenkiinnolla tulevaa offia ja kahdesti päivässä treenaamista.

Jos nyt pitäs spekuloida, miksei Hulkki ollut kultsalla yhtä hyvässä kunnossa kuin esim. 2008 nii mun henkilökohtainen mielipide on, että kroppa ei kerennyt palautua syksyn pitkästä dieetistä täysin. :)

KP varmaan tietää paremmin tämänkin asian, mutta olen melko varma siitä, että oikeasti loppuun palanut ihminen ei treenaa yhtä kovaa kun Utti ja ei voita Suomen mestaruutta samanlaiseen näytöstyyliin.

Kevään Fitness Classic kilpailulla ei ollut Suomenmestaruusarvoa! SM - kisat pidetään vasta syksyllä. Viimevuonna 2012 SM -lavalla pitkässäsarjassa oli 6 kovaa ukkoa finaalissa, joten sekään ei ollut näytöstyyliin voitettu. Ei pidä aliarvioida toisiakaan kilpailijoita.

Eikai monikaan ole väittänyt, että Utti olisi varsinaisesti kehittynyt.. Tosin, minä väitän, että takareidet ovat kasvaneet. koska niitä ei käytännössä 2008 edes ollut, mutta mies oli sillon taas kireämpi. Mutta miksi miehen pitäisi olla jotenkin vitusti entistä parempi, että voisi kilpailla kv tasolla?

Kansainvälinentaso menee jatkuvasti eteenpäin. Siellä alkaa olemaan todella kovakuntoista porukkaa kisaamassa. Menestyäkseen täytyy itsekkin kehittyä jatkuvasti ja olla kireä ja viimeistelty. Taso, kun nousee niin se kunto joka on ollut joskus 2010 ei riitä enää. Mitä tulee takareisiin niin sinne on mahdollisesti tullut lisää lihaksia. Yhtäkään kehonrakennuskilpailua ei ole kuitenkaan voitettu pelkillä takareisillä. Kokonaisuus, kun ratkaisee. Kireys, erottuvuus, lihasmassa, rakenne jne.

On se kehittynyt, en vaan osaa sanoa mistä.

Niin. Eihän se 3-4kg lisää lihasmassa 3 vuodessa mitään kehittymistä ole ei. Huomaat, että Utilla on takareidet kasvaneet, mutta et huomaa, että jatkis on kehittynyt.

Miettikääs ku Hulkki oli tollasessa kunnossa nyt..niin mikä se kunto olisi ollut EM:ssä, kun olisi saanut kiristellä vielä 1kk enemmän.

Tätä ei nyt saada tietää vaikka hienoa olisi ollut kyllä nähdä Uttikin lavalla... EM - karsinassa olisi vain pitänyt olla paremassa kunnossa. Ei pitäisi ajatella, että hieman "pehmeänäkin" pääsee jatkoon.

Täällä on paljon hehkutettu sitä miten kovassa kunnossa Utti oli nyt. Tämä siis peruspakkikselaisen näkökulmasta. Kilpailussa tuomari ei kuitenkaan ajattele asiaa pelkästään niin, että onpas jollain iso ja kehittynyt selkä vaan tuomari suhtautuu kilpailijoiden paljon kriittisemmin etsien virheitä + heikkouksia.. lopulta se kenellä on vähiten heikkouksia on paras!

Kevään Fitness Classic kilpailulla ei ollut Suomenmestaruusarvoa! SM - kisat pidetään vasta syksyllä. Viimevuonna 2012 SM -lavalla pitkässäsarjassa oli 6 kovaa ukkoa finaalissa, joten sekään ei ollut näytöstyyliin voitettu. Ei pidä aliarvioida toisiakaan kilpailijoita.

Totta, virheelisesti puhuin kultsan kisoista SM-muodossa. Enkä kyllä ole ketään kilpailijoita aliarvioinut, lähinnä vaan särähti omaan korvaan tuo termi "loppuun palaminen" , joka ei ole kyllä ensimmäinen sana millä Utin tekemistä kuvailisin. Pitää vähän ihmetellä muuten vielä tätä valintaa kun lukee mitä KP on kirjottanu Kurosesta

"Tume ei ollut parhaimmillaan lavalla Kultsalla. Hän oli pehmeä, jopa siihen verrattuna, jota olen nähnyt miestä salilla melkein viikoittain. Tankkaus epäonnistui varmasti, mutta kuten olin jo sanonut hänelle salilla muutamaan kertaa: EM-kisoissa menestystä tulee, kun tuosta kunnosta repii sellaiset neljä kiloa pois." Eli katsotaanko se kunto nyt kisojen perusteella vai ei? Vai riippuuko kisaajasta, eli joihinkin luotetaan, että tuo kaveri kyllä kiristyy kuukaudessa vielä tarpeeksi, mutta tuo toinen ei kyllä siihen pysty...

Totta, virheelisesti puhuin kultsan kisoista SM-muodossa. Enkä kyllä ole ketään kilpailijoita aliarvioinut, lähinnä vaan särähti omaan korvaan tuo termi "loppuun palaminen" , joka ei ole kyllä ensimmäinen sana millä Utin tekemistä kuvailisin. Pitää vähän ihmetellä muuten vielä tätä valintaa kun lukee mitä KP on kirjottanu Kurosesta

"Tume ei ollut parhaimmillaan lavalla Kultsalla. Hän oli pehmeä, jopa siihen verrattuna, jota olen nähnyt miestä salilla melkein viikoittain. Tankkaus epäonnistui varmasti, mutta kuten olin jo sanonut hänelle salilla muutamaan kertaa: EM-kisoissa menestystä tulee, kun tuosta kunnosta repii sellaiset neljä kiloa pois." Eli katsotaanko se kunto nyt kisojen perusteella vai ei? Vai riippuuko kisaajasta, eli joihinkin luotetaan, että tuo kaveri kyllä kiristyy kuukaudessa vielä tarpeeksi, mutta tuo toinen ei kyllä siihen pysty...

Kyllähän tuosta voisi pienen ristiriidan havaita eikä tarvitse kovin paljoa edes rivien välejä syynätä...

Aina kun lukee noita KP:n juttuja oli ne melkein mistä tahansa niin tulee mieleen sama asia: vittu mitä amatöörien puuhastelua koko touhu.

Kyllähän tuosta voisi pienen ristiriidan havaita eikä tarvitse kovin paljoa edes rivien välejä syynätä...

Kp:n mielipiteillä kilpailijoista ei ole valintojen kanssa mitään tekemistä. Ei olla enään -90 luvulla. Eikö Utti voisi tulla itse tänne kertomaan, miten asiat ovat. Ihme hommaa, kun asianosaiset ei osallistu keskusteluun.

Kp:n mielipiteillä kilpailijoista ei ole valintojen kanssa mitään tekemistä. Ei olla enään -90 luvulla. Eikö Utti voisi tulla itse tänne kertomaan, miten asiat ovat. Ihme hommaa, kun asianosaiset ei osallistu keskusteluun.

Sorry epätietoisuuteni. Tuo teksti vain antaa sellaisen kuvan, että eri kilpailijoiden kohdalla olisi tuomaritoimikunnan laseissa eri polarisaatio (vai mikä se nyt olikaan). Ehkä KP:n pitäisi päivittää hieman journalistin taitojaan ettei antaisi kirjoituksillaan sellaista kuvaa ;)

KP:n mielipiteen merkityksen silloin kultaisella ysärillä olen kuullut erään kilpailleen henkilön suusta, kuten jo aiemmin mainitsin. Sitäkin asiaa on vaikea todistaa faktaksi, mutta niin on myöskin tuota sinun sanomaasi. Tätä keskustelua ja spekulointia politikoinnista yms. täällä tuskin käytäisi, jos Utti olisi ollut ihan susipaska muiden EM-kisoihin valittujen rinnalla. Tuo KP:n em. kirjoitus ei ole ihan omiaan vähentämään tätä spekulointia.

Kyllähän Utti kirjoitti blogissaan, että kunto ei riittänyt jne. Sen jälkeen voidaan alkaa spekuloimaan sitä, että onhan Utilla sen verran järkeä päässä, että jos oikeusmurha olisi tapahtunut, niin ei hän sitä voi blogissaan lähteä puimaan, jos meinaa vielä kv-kisoihin. Huomaa nuo alleviivatut sanat. Eli puhdasta spekulointia tämäkin. Sellaisia nämä keskustelupalstat ovat. Muistaakseni kaikki sinunkin tekemisesi ovat olleet KP:n mielestä ihan syvältä.. siis ne, missä hän ei itse ole ollut mukana vai miten se nyt meni ;)

Mutta joo. Utti toivoi blogissaan myös ettei tuosta asiasta käytäisi enempää turhaa kalabaliikkia. Joten ainakin itse voisin kunnioittaa miehen toivetta ja unohtaa politiikkaspekuloinnit tähän postiin. Mitä Utin treeneihin tulee, niin meikäläisen neuvoista ei siihen ole pahemmin apua, mutta uskoisin, että hän tuolla blogissaan jo kertoikin suurimman ongelman.. eli järki ei itseä valmentaessa toimi yhtä hyvin kuin muita valmentaessa ja tulee ylilyöntejä.

edit. Hulkkia valitettavasti tuskin 'nähdään' pahemmin täällä enää keskustelemassa urastaan tai blogistaan. Yllättävän paljon noinkin 'huonosti' CBB:ssä menestynyttä kaveria dissataan bodyforumeilla. Samoin kuin Makellekin on haba kasvanut ihan itsekseen, kun on tuommoinen geenimonsteri. Ihan sama miten olisi treenannut... vai mitä täällä netissä aina sanotaan :D

Jonathan Åstrand (maailmanhallitilaston 5.) hävisi olympiahopemitalistille 2 sadasosaa ja jäi ilman liiton tukirahaa. Mutta esim. Tommi Evilä ja Olli-Pekka Karjalainen saivat tuen :D pidän tätä aika samanlaisena tapauksena

Jonathan Åstrand (maailmanhallitilaston 5.) hävisi olympiahopemitalistille 2 sadasosaa ja jäi ilman liiton tukirahaa. Mutta esim. Tommi Evilä ja Olli-Pekka Karjalainen saivat tuen :D pidän tätä aika samanlaisena tapauksena

Totaalinen OFF-TOPIC: Mitä vittua?? :wtf:

Minä myös veikkaan, että Hulkkia tuskin kiinnostaa tulla tänne Pakkikselle analysoimaan omaa uraansa. Miksi pitäisi tulla? Vaikka mies onkin viime vuosien yksi kenties menestyneimmistä CBB-ukoista, niin ainahan se tekee kaiken väärin eikä se mitään osaa. Tällaiseen käsitykseen olen itse tullut, kun tätä keskustelua oon lukenut. Ei silti... kyllä minä miehen EM-kisoihin olisin lähettänyt. Siinä tosin olen itsekin samaa mieltä usean muun kanssa, että mielestäni Hulkki treenaa pikkuisen liikaa. Ainakin itse oon tuijottanut joskus huuli pyöreänä sen blogiteksteihin ilmestyneitä sarjamääriä yms. Toisaalta tässä pitää muistaa sekin, että tuo treenimäärän nousu lienee progressiivista. Omalla kohdalla tosin rupeaisi hälytyskellot soimaan, jos ilmaantuisi samanlaisia oireita kuin mitä Hulkille on tullut (polvivaivat, hermostolliset oireet jne.).

Back
Ylös Bottom