-elgen-
Elias Reijonen
Miettikääs ku Hulkki oli tollasessa kunnossa nyt..niin mikä se kunto olisi ollut EM:ssä, kun olisi saanut kiristellä vielä 1kk enemmän.
Blogista:
Tiesin tasan tarkalleen, että Kultsan lavalla pitää esittää EM-kisapaikkaan riittävä fysiikka, ja siihen tähtäsin mitään säästelemättä. EM-kisapaikan arvoisen fysiikan marssittaminen Kultsan lavalle oli meikäläisen tehtävä urheilijana, ja epäonnistuin siinä.
Eli nyt ei tainnut olla se tilanne, että olisi säästelty, niin kuin viime syksynä.
Vaikka tämä, jos joku, on oikea paikka nillittää tuosta toistamiseen tapahtuneesta kisavalinnan "oikeusmurhatapauksesta", niin itse olen ainakin Hulkin tapauksessa suunnannut katseen tulevaan Sandefjord Openiin ja ennen kaikkea sitä seuraavaan, "ennaltamääräämättömän pituiseen off-seasoniin". Mielenkiintoista nähdä millä metodeilla uuttaa pihviä lähdetään hankkimaan ja kuinka hyvin se onnistuu kun esim. pari-kolme vuotta (mahdollisia välikiristelyjä lukuun ottamatta) pääsee keskittymään itse asiaan, eli lihaksen kasvattamiseen. Bodaukseen siirtymistä väläytelty ja sitä itsekin varmaan toivoisin JOS Wilenius ei olis sitä siirtoa vuosi sitten tehnyt, koska nyt näkee jo yhden muodonmuutoksen CBB --> BB, eikä toista IMO tarvita. Eri asia on sitten, jos Hulkilla ei kehitystä tässä ennaltamääräämättömän pituisessa off-seasonissa tapahtuis, mutta itellä ainaki vahva usko, että kyllä sieltä vielä on tuoretta natulihaa tarjolla. Ton off-seasonin jälkeisen kisailun jälkeen onki sitte jo toinen juttu, mutta se on liikaa asioiden edelle menemistä.
Metodeista puheenollen; porukka sanoo, että "pitäiskö siirtyä takasin perus 4-5-jakoseen ohjelmaan, suorin sarjoin", niin käsittääkseni pääpaino tekemisessä se on ollut? Erikoistekniikoita on toki viljelty lähinnä treenijaksojen loppuun ennen kevennystä. Se onko frekvenssi ja/tai volyymi ollut liiallista, on vaikea sanoa, mutta niinkuin on moneen kertaan mainittu, Utti analysoi tekemisiään varmasti todella paljon ja luulisi tietävän rajansa. Näkemys kisavalintaan on mieheltä kuultu, mutta olis mukava kyllä myös tuosta paljon parjatusta treenimäärästä -metodeista itse asianosaiselta.