CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Ihme hermoilua... Itselle koko "väittely" on ollut ihan huumoripohjaista "kumman metodi tehokkaampi"-paskaa, jota ei voi kovinkaan vakavissaan ottaa.
Kuka helvetti tällaisista jaksaa tosissaan vääntää?
Ei pidä provoutua niin saatanan helposti joka asiasta. En oikein esim. usko että Tomppa85-nimimerkin viestissä oli millään tapaa tarkoitus aliarvioida Hulkin treenikokemusta tai provota mitään. Itse tulkitsin sen ihan hyväntahtoisena kyssärinä. Kai se itsetunto on jo sen verran vankalla pohjalla, ettei tarvitse luulla
että jokainen poikkipuolinen, tai vähänkin treenimetodeja kyseenalaistava viesti
on tarkoitettu treenikokemusten tai tietouden vähättelyyn. Ei täällä kukaan ole mikään profeetta, mielipiteiden vaihtoa ilman turhia hermoiluja riittävän ymmärryksen kera. :piis:

PS. Jos olen hakoteillä, niin :zzzz: :n piikkiin :thumbs:

Tähän väliin on pakko lainata pakkiskannulla kuultua

<Megamasa> miten se lause menikään: "netissä väittely on sama kuin kilpailisi rullatuolilla olympiassa. kumpikaan ei voi voittaa"

;)

Ei pidä provoutua niin saatanan helposti joka asiasta. En oikein esim. usko että Tomppa85-nimimerkin viestissä oli millään tapaa tarkoitus aliarvioida Hulkin treenikokemusta tai provota mitään. Itse tulkitsin sen ihan hyväntahtoisena kyssärinä. Kai se itsetunto on jo sen verran vankalla pohjalla, ettei tarvitse luulla
että jokainen poikkipuolinen, tai vähänkin treenimetodeja kyseenalaistava viesti
on tarkoitettu treenikokemusten tai tietouden vähättelyyn.
Niinpä tietenkin, mutta voit slacker itse kokeilla vastailla porukan kysymyksiin päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen, jopa vuodesta toiseen, ja olla koskaan hiiltymättä yhtään mistään. :piis:

Ihme hermoilua... Itselle koko "väittely" on ollut ihan huumoripohjaista "kumman metodi tehokkaampi"-paskaa, jota ei voi kovinkaan vakavissaan ottaa.
Kuka helvetti tällaisista jaksaa tosissaan vääntää?
Ei pidä provoutua niin saatanan helposti joka asiasta.
Tää ei oo mitään vitun leikkiä enään. Sano osote niin Hulkki tulee sun postiluukusta sisään ja repii sun pään irti.

No ei, mut kyllä mulla ainakin ois kova tarve myös perustella ja ehkä hieman vituttaiskin, jos MUN ketjuun tultas päteen mitä pitäs tehä ja mikä liike ottaan mukaan, että musta tulis kova jätkä ihan vaan omien kokemusten perusteella, kun kyseessä ei kuitenkaan oo mikään ihan alottelija ja tietää mitä tekee ja mikä toimii ITELLÄ parhaiten.

Koska saadaan Hulkki-FAQ? :D

Tää ei oo mitään vitun leikkiä enään. Sano osote niin Hulkki tulee sun postiluukusta sisään ja repii sun pään irti.
:lol2:

Repesin ihan totaalisesti. Ensin tuo "pakottaako FAST Hulkin vastailemaan kysymyksiin Pakkotoistolla aina sunnuntaikeskiyötä myöten"-kysymys ja sitten tämä kommentti. Hyvää settiä.

<Megamasa> miten se lause menikään: "netissä väittely on sama kuin kilpailisi rullatuolilla olympiassa. kumpikaan ei voi voittaa"

;)
195983063_e380efd610.jpg

Uskomatonta, kuinka Hulkkia taas opetetaan treenaamaan.
Komppaan arnia. Kaikkein eniten meikäläinen arvostaa Hulkissa juuri sitä hullua uskoa omaan tekemiseen ja omiin arvoihin välittämättä muiden suun pieksennästä. Tulokset ovat todella vaikuttavat, kun muistelee niitä aloituskuvia :worship:

En mä silti liian ylimieliseksi alkaisi. Muuten se pissa nouseepi kaaliin.
Jos viittaat tähän postaukseen, tiesin jo tuota kirjoittaessani että joku ottaa siitä nokkiinsa. Eikä tuossa Tompan alkuperäisessä kyssärissä varmaankaan mitään pahaa ollut, rupesi vain hieman vituttamaan koska tuo kyykkyjuttu oli minulle monen vuoden ajan SE juttu mitä salilla tein. Mietin monen vuoden ajan nimenomaan sitä kyykkyä, ja miten saisin sen ottamaan paremmin etureisiin, jotta saisin etureisiä kasvatettua (kun se kyykky kuitenkin kaikkien lähteiden mukaan oli se mukamas paras jalkaliike). Ja olen tuosta periodista tännekin useampaan otteeseen kirjoittanut, joten kun joku tulee sitten kysymään suurin piirtein, että "mikset hei tee kyykkyä silleen niinku etureisillä", saattaa meikäläisellä hieman keittää, vaikka parhaani mukaan yritänkin täällä asiallisesti jengin kysymyksiin vastailla ja muutenkin kirjoitella.

Juu, en koittanut mitään kummempia jeesustella, hiillyn itse luultavasti vielä helpommin ja turhemmista...:D
Ihan vaan yleistä mietintää oli tuo miun posti, ja meiningin rauhoittelun yritystä. Laske vaan ohi korvien jos porukka provoaa jostain tollaisesta ihan tosissaan.
Ei pitäisi olla temppu eikä mikään jos todella uskot asiaasi, kuten uskon.
(?:eek: outo lauserakenne:) )
Ihan saatanan upea homma että jaksat kirjoitella tänne, olet luultavasti saanut paskaa niskaan selän takaa oikein urakalla enemmän ku osaan edes aavistaa...
Pähkinänkuoressa. Mike taisi sen jo edeltävällä kuvalla parhaiten ilmaista.
Ei tällaisista asioista tarvitse puhua ja riidellä niin otsa kurtussa.

OMG! Mikä mullistava paljastus! Kapealla otteella tehty niskakyykky parempi etureisiliike kuin esim. leveä voiman ostokyykky? No shit, Sherlock? :hyper:

...

Vaikka kysymykseni oli kenties jälkikäteen ajatellen hieman tyhmä, oli se kuitenkin vilpitön.

on tarkoitettu treenikokemusten tai tietouden vähättelyyn. Ei täällä kukaan ole mikään profeetta, mielipiteiden vaihtoa ilman turhia hermoiluja riittävän ymmärryksen kera. :piis:

Kiitos. Tarkoituksena ei tod. ollut vittuilla.

Mielestäni ihan asiallinen kysymys, ja tarkoituksenani oli vain tuoda esille eri suoritustapa. Näin jälkikäteen ajatellen ehkä olisi pitänyt asetella kysymys toisin, mutta ajatus ei flunssassa oikein kulje. Ehkä olisi pitänyt laittaa kysymys pikemminkin treenipuolelle, mutta kun Hulkki itse nosti tuon kyykyn esille, olisin halunnut siitä keskustella. Sen penkin sijaan.

Mielestäni ihan asiallinen kysymys, ja tarkoituksenani oli vain tuoda esille eri suoritustapa.
Kuten tuossa pari postia ylempänä selitinkin, kolusin kyllä kyykkyvuosinani aika laajalti eri suoritustekniikat läpi ja yritin miettiä tapoja joilla saisin takakyykyn toimimaan itselläni etureisiliikkeenä.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseesi, teen kyllä ihan vuosittain niin, että vaihdan parin kuukauden ajaksi etukyykyn normaaliin takakyykkyyn (vaikka se ei minulla etureisiä kehitäkään). Tämä siis jo pelkästään sen takia, että ympäri vuoden etukyykyn tahkoaminen olisi mielestäni pitkällä tähtäimellä typerää.

käytin vajaan tunnin joka päivä akillesjänteiden venyttelyyn

En nyt missään tapauksessa halua vähätellä älykkyyttäsi tms, mutta venyttelitkö myös takareisiä ja vatsaa (selkärankaa) tuona aikana paljon. Akillesjänteillä on sen verran huono venyvyyspotentiaali, että pelkästään niiden venyttelyllä ei voi saada kovin paljoa aikaan. Harvoin kyykyn asento edes on mitenkään akillesjänteistä riippuvainen. Tekniikan osalta on tosi tärkeää istua jalkojen väliin, muuten on turha haaveilla syväkyykystä selkä pystyssä, vaikka olisi notkeutta riittämiin.

Sitä en väitä, että takakyykky olisi pakollinen liike jalkojen kasvattamiseen kenellekään.

edit. ilmeisesti teit kaiken tehtävissä olevan...

En nyt missään tapauksessa halua vähätellä älykkyyttäsi tms, mutta venyttelitkö myös takareisiä ja vatsaa (selkärankaa) tuona aikana paljon.
Tottakai. Nuo akillesjänteiden venytyssessiot olivat tavallaan ylimääräistä venyttelyä, sillä venyttelin normaalistikin nimenomaan takareisiä, sisäreisiä, lonkan aluetta, vatsaa, selkää, etureisiä ja tietenkin yläkroppaa melko paljon (keskimäärin tunti päivässä). Enää en noin paljon venyttele, huvittavaa ajatella että joskus tosiaan katsoin vajaan tunnin päivässä TV:tä akillesjännevenytysasennossa, ja toisen mokoman muuten vain venytellen :lol2:

Enää en noin paljon venyttele, huvittavaa ajatella että joskus tosiaan katsoin vajaan tunnin päivässä TV:tä akillesjännevenytysasennossa, ja toisen mokoman muuten vain venytellen :lol2:

Jep, kyllähän tuo on aivan turhaa hommaa, tuommoinen akillesjänteiden venyttely. Arvelinkin, että venyttelit muutenkin reilusti. Treeniblogistasi olen huomannut, että venyttelet nykyäänkin suhteellisen paljon.

Back
Ylös Bottom