CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Syystä että ????

Miten ois vaikka SM-skabojen kakkostila:) Ja kohtuullisen hyvä natukunto:) Siihen kun ottaa vielä kaverin omistautumisen asialle jota kohtuullisen moni reenaaja tällä saitilla ihailee, niin kyllähän sitä voisi hyvällä omalla tunnolla hehkuttaa(vaikka musta hulkki ei sitä ole tehnyt.. vaan päinvastoin:). Harmi vaa, et suomalainen meininki on tää, et sun täytyy dissata itsesi maanrakoon, ettei vaa kuulosta siltä, et kusta päässä:) Mitä pahaa on yleensäkkin sanoa, että on hyvä jossain? Jos oikeasti on hyvä.

Ei millään pahalla, Hulkki, mutta olen Kapun kanssa samaa mieltä. Pikkuisen pienempi itseriittoisuus alkaisi olla paikallaan.

Ei pidä antaa menestyksen ja suosion nousta hattuun.;)
Ok, voisitko antaa muutaman esimerkin (esim. viittaus posteihin/teksteihin) milloin olen käyttäytynyt ylimielisesti / itseriittoisesti - ja siis selkeästi eri tavalla kuin vaikka vuosi tai pari sitten? Olen nimittäin forumin alusta saakka kirjoittanut usein varsin aggressiivisella ja provosoivallakin tyylillä - jo kauan ennen kuin edes kilpailin ensimmäisen kerran, jne.
Tämä on sitten siis aivan rehellinen kysymys, jotta saisin hieman paremman käsityksen asiasta. On hieman hankala tietää mitä välttää jatkossa sanomasta, jos joku vain kommentoi, että "olet itseriittoinen kusipää, jolle menestys ja suosio on noussut hattuun" - ilman sen tarkempia perusteluja tai viittauksia.
jos suosittelet mulle, mitkä kolme selkäliikettä on sun mielestä parhaita?
Kolme ylivoimaisesti parasta selkäliikettä ovat IMO maastaveto, leuat lisäpainoilla ja t-kulmasoutu (ei siis koneessa tehtävä t-tankosoutu, vaan tanko nurkkaan, kahva siihen kiinni ja soutamaan). Voi tosin olla, että esim. sinun välityksilläsi taljat ja koneet toimivat paremmin, hankala sanoa.

Sinuna en kuitenkaan miettisi liikaa niitä liikkeitä, vaan enemmänkin treenisuunnittelua ja -ohjelmaa. Jos selkä on jäljessä, kannattaa sitä IMO treenata hieman eri liikkein ja toistomäärin 2-3 kertaa viikossa. IMO noiden "parhaiden" liikkeiden suhteen riittää hyvin, että kyseessä on moninivelliikkeet, jotka tuntuvat sinulla sopivan hyvin selässä.
Ja oletko testannut vedellä aminohappoja pitkin treenejä ja jos olet millä tuloksin?
En ottaisi pelkkiä aminoja, vaan aina myös nopeaa hiilaria treenin aikana. Se hiilari kun on tutkitustikin se olennaisempi asia treenin aikana niin suorituskyvyn, palautumisen, lihaskasvun kuin pitkällä tähtäimellä kehon koostumuksenkin kannalta.
katsoin tuon videon, ja IMO suurempi "ongelma" kuin kokonaan ylösnouseminen oli käsien liikuttaminen. ne voi aivan hyvin pitää suorana pään päällä koko liikkeen ajan. eihän sitä seistenkään tehden voi käsiä noin liikuttaa.
Varmasti löytyy eri versioita ja tapoja tehdä tuo liike; itse teen liikkeen tällä hetkellä tuolla videossa näkyvällä tavalla ja aivan riittävän hyvin rasittaa kohdelihaksia tuokin.
Kumma juttu, kun olen itse saanut aivan päinvastaisen käsityksen hulkin kirjoituksista. Kaverihan vaan kertoo mielipiteensä. Mun mielestä hulkilla ois varaa patsastella hyvällä omallatunnolla paljon paljon enemmän;) :D
Kovasti mietityttää nyt, ovatko esim. Kapu ja vanha mies lukeneet juttujani kovinkin pitkään? Koska molemmat väittävät, että olen muuttunut ylimieliseksi / itseriittoiseksi, ja että minulla on noussut "menestyksen" ja "suosion" myötä kusi päähän. Itse taas väittäisin kirjoittavani edelleen aivan samalla tavalla kuin esimerkiksi 2-3 vuotta sitten, mistä johtuen on pakko hieman pohtia, ovatko esim. Kapu ja vanha mies alkaneet lukemaan juttujani vasta viime aikoina, vittuuntuneet niiden yleisestä sävystä ja sitten vetäneet johtopäätöksen että "pojalla on noussut kusi päähän". Kuitenkin tämähän edellyttäisi sitä, että kirjoittelutapani olisi jotenkin olennaisesti muuttunut tämän nk. "suosion" ja "menestyksen" myötä.

En siis voi olla spekuloimasta, että kenties jotkut vasta vaikkapa viimeisen vuoden aikana juttujani lukeneet eivät ole pitäneet kirjoitusteni sävystä, ja ovat vetäneet virheellisesti sen johtopäätöksen, että nyt on kusi noussut päähän, vaikka todellisuudessa olen kirjoittanut tällä samalla tavalla jo vuosikaudet ja olen siis vain oma (joidenkin mielestä vittumainen) itseni. :D

Usein tullut poltettua käämit Hulkin tyyliin kirjoittaa tiettyjä asioita, mutta en kyllä voi todellakaan sanoa, että kyseessä olisi lainkaan ylimielinen jamppa.

Hulkki kirjoittaa niin paljon, että hänen tekstistä pitää kahlata ne asiat silmäilemällä. ;) On se silti helvetin välkky äijä ja paljon tietoa tarttunut matkan varrella.

Ei kai tätäkään tartte paisutella. Jos ei kestä Hulkin tyyliä kirjoittaa, niin sitten ei tartte lukea.

Mietin vaan sitäkin, että kun on kirjottanut 5000 viestiä pakkikselle, niin ei voi mitenkään miellyttää kaikkia, vaikka mitä kirjottas.

By Hulkki 18.4 2002:::::::::::No totta helvetissä aion kommentoida. Saatana rupeaa pikku hiljaa vituttamaan kaikki nämä wannabepellet jotka sanoo treenaavansa kovaa, kävelee kädet vaakasuorana sivuillaan huitoen siinä samalla vastaantulijoita otsaan, eivätkä koskaan treenaa jalkoja. Vittu se jalkatreeni on AINOA treeni jolla mitataan treenin kovuutta!!

Tässä lainaus Hulkin 3:nteen postiin huhtikuulta 2002:D
Paljon on muuttunut;) :D

Tää on just tätä. Suomessa kun joku vähänkin menestyy, alkaa kateelliset naljailla. Hulkki ei ole yhtään ylimielinen tai ylpeä, vaikka aihetta olisi ehkä enemmänkin. Kaveri jaksaa vastailla näihin samoihin kysymyksiin yhä uudestaan.

Valitettavasti en kuulu siihen joukkoon, joilla kateus ajaa kiiman ohi. Itse olen vaan oman näkemyksen asioista sanonut. Jos minä en jostakin pidä, ei sille voi mitään. Turhaa se on itkeä, että Hulkki on paras ja kuningas ja kaikkea, jos tyyli ei minua miellytä. Niinhän se on, että mielipiteitä on kuin persereikiä. Jokaisella omansa.

Mielummin vaikka ylpeä ja kusipäässäasenne kuin se Hulkin (teko)vaatimattomuus mitä teinitytötkin harrastaa "ku mä oon niin läski" :) Ja sitten odotellaan ylistyspuheita.

Valitettavasti en kuulu siihen joukkoon, joilla kateus ajaa kiiman ohi. Itse olen vaan oman näkemyksen asioista sanonut. Jos minä en jostakin pidä, ei sille voi mitään. Turhaa se on itkeä, että Hulkki on paras ja kuningas ja kaikkea, jos tyyli ei minua miellytä. Niinhän se on, että mielipiteitä on kuin persereikiä. Jokaisella omansa.
No mut kai sinulla itselläsi on oikeus päättää mitä sinä luet? Ei sun ole mikään pakko tulla lukemaan tätä Hulkin -threadia jos tyyli ei sua miellytä.

Eiköhän tuo Hulkille kiukuttelu riitä jo? Miten helvetissä joku jaksaa vetää herneet nenään tällaisista asioista?

Mä olen muutamasti osunut Hulkin kanssa samaan aikaan meijerille, taidettu jokunen sanakin vaihtaa. Ei hulkki oo pätkääkään ylimielinen tai itseriittoinen, vaikuttaa olevan originelli tyyppi. Aito naama. Siitä pointsit. Värikäs persoona.

Kateutta ilmenee aina. Kuulun itsekkin niihin persooniin, jotka aiheuttaa aina voimakkaita tunteita, joko tykätään paljon tai sit ei voida sietää ollenkaan. Ja ne jotka ei voi sietää, suhtautuvat vihamielisesti, kadehtimalla ym.

Kateelliset ihmiset antaa mulle aina päivän parhaat kiksit.. :) Kateus on alhaisin piirre mikä ihmisessä voi asua.

Mikäs hemmetin kuhina se täällä käy..
smilie.gif
Kovasti tulee Hulkista syvällisiä luonneanalyysejä, vaikka harva taitaa koko tyyppiä edes tuntea. Se, että kaveri jaksaa täällä vuodesta toiseen auttaa alottelijoita, vastailla fanien, jne. tallaajien kysymyksiin, kertoo kaikesta muusta kuin ylimielisyydestä. Toki tämäkin tredi, ja muutkin Hulkki-painotteiset-tredit ovat suosionsa vuoksi paisuneet kovin pitkiksi, joten ymmärrettävää, ettei aina jaksa kysyjätkään koko trediä läpi kahlata. Mutta yhtä ymmärrettävää on, että voi Hulkillakin hieman "kilahtaa", jos joutuu saman asian selittämään kuudennentoista kerran. Mä oon varmaan pörränny palstalla suunnilleen yhtä kauan kuin Hulkki. Samanlainen se aina on ollut, yhtä sekaisin ja yhtä hellyttävä
big_grin.gif
Kaikessa persoonallisuudessaan, voiko tuota örttiäistä muuta kuin rakastaa?!
naughty.gif

Ootkos H aikeissa lähteä katselemaan pohjoismaiden cbb tasoa noihin amatööri gp kisoihin? Västeråås ja Oslo?

Oon kans lueskellu hulkin juttuja useamman vuoden ja aina ne samallaisia on ollu, ei todellakaan havaittavissa ylimielisyyttä tai kusipäisyyttä. Päin vastoin erittäin fiksua ja nostan hattua, että jaksat vastailla täällä ties kenenkin kysymyksiin vuodesta toiseen :thumbs:

Tämä on kyllä jo aika paksua. Hulkki vastailee täällä jokaiseen toinen toistaan typerämpään kysymykseen välillä ehkä vähän tiukempaan äänensävyyn, mutta aina kuitenkin sisällyttäen vastauksen siihen kyssäriin. Toki tässäkin threadissa on todella fiksuakin keskustelua treenaamisesta, mutta välillä kyllä saa lukea niin vitun tyhmiä kysymyksiä, että jos olisin Hulkki niin en todellakaan vaivautus edes vastaamaan niihin. Kaikki kunnia Hulkille loputtomasta auttamisen halusta ja arvokkaista neuvoista. Itse ainakin olen pelkästään kiitollinen, että saa lukea näitä Hulkin mietteitä, oli ne miten vittumaiseen tyyliin tahansa kirjoitettu. :worship:

Laitetaan nyt vielä kysymyskin eli kun tuolla blogissa kerrot aina treenin keston, niin mistä asti lasket sen? Siitä kun salin ovi käy vai ensimmäisestä kovasta sarjasta vai mistä?

Onhan näitä "Hulkkisotia" nähty vuosien varrella jo aika monta. Tämäkin jäänee Pakkotoiston historiaan yhtenä esimerkkinä monista vastaavista. Yleensä se lähtee penkistä, sitten väitellään kyykystä ja lopulta itse Hulkista :D
Parasta on kuitenkin se Hulkin ympärille syntyvä kiistely jossa on selkeästi valittu omaksi "puolueeksi" joko Hulkki tai Hulkin vastustajat :lol2:

edit: Hulkki eduskuntaan???!!+11

hoho on sitten humoristinen ketju tämä. Propsit hulkille joka tapauksessa. Kaikkia ei tartte mielyttää eikä tarviikkaan/pidäkkään. Itse en yritä mielyttää ketään olipahan muija/työnantaja/isä tahi joku muu hattivatti. Tykätään jos tykätään jos ei niin sit ei. Toimeen on silti yritettävä kaikkien kanssa tulla.:love:

Jatka samaa rataa Hulkki:rock: Varmaan foorumin yksi treeniteoriaan ja -käytäntöön perehtyneimpiä jätkiä, IMO. Aina kun lukee Hulkin juttuja, tietää mihin ne perustuu. Joko ne on Hulkin omia mielipiteitä (kantapään kautta tai muuten vaan opittuja juttuja) tai sitten ne perustuu tutkimuksiin, mutta aina ne on perusteltuja, ei mitään mutu-juttuja. Ja natuaspekti tuo mielestäni uskottavuutta Hulkin juttuihin jos seuraa miehen omaa kehityskaarta. Sitten täällä muutamat avautuu että "onpa itteensä täynnä" jne...ottakaa nyt hyöty irti kun on osaava jätkä vastaamassa kysymyksiin.

Kiitoksia tosiaan myös kannustavista kommenteista, on ihan mukava huomata etten ole ainoa, jonka mielestä osa tähänkin threadiin tulevista kysymyksistä kuuluisi kenties paremmin tuonne aloittelijoiden osiolle tai jopa Suomi24:lle... ;)
Ootkos H aikeissa lähteä katselemaan pohjoismaiden cbb tasoa noihin amatööri gp kisoihin? Västeråås ja Oslo?
En nyt sentään, eiköhän noista nettiinkin kuvamateriaalia tule. Aika hankalaa ja kallista olisi kouluhommien keskeltä lähteä ulkomaille kisoja pelkästään katsomaan.
kun tuolla blogissa kerrot aina treenin keston, niin mistä asti lasket sen? Siitä kun salin ovi käy vai ensimmäisestä kovasta sarjasta vai mistä?
Laitan kellon juoksemaan, kun aloitan ensimmäisen työsarjan. Treenin katson päättyneeksi siinä vaiheessa, kun viimeinen työsarja on paketissa.

Jos sisällyttäisin esim. lämmittelyt ja loppujäähdyttelyt yms. treeniaikaan, ei varmaan yksikään treeni menisi alle kahden tunnin. Lämmittelen nimittäin ennen treeniä varsin pitkään ja huolellisesti, koska on aina parempi lämmitellä hieman liian paljon kuin hieman liian vähän. Treenin jälkeen sitten loppuaerobisiin, venyttelyyn, kylmä/kuumasuihkuihin ja saunomiseen menee huomattavasti aikaa.
Kaikkia ei tartte mielyttää eikä tarviikkaan/pidäkkään.
Juu, ei ole koskaan ollut tarkoituskaan yrittää miellyttää kaikkia koska se olisi yksinkertaisesti mahdotonta, mutta edelleen toivoisin että kun joku tulee tänne sanomaan meikäläistä kusipääksi, olisi väittämän takana edes jonkinlaiset perustelut tai tarkemmat viitteet siihen, mikä tekee meikäläisestä kusipään. Kyllähän kuka tahansa voi käydä vaikka jokaisessa eri threadissa sanomassa porukkaa kusipäiksi, mutta ilman asiallisia ja selkeitä perusteluja (eli tässä tapauksessa esim. viitteitä ylimielisiin ja kusipäisiin kirjoituksiin) tuollaisilla kommenteilla ei valitettavasti ole kauheasti arvoa. Sen sijaan selkeästi ja spesifisesti perustellen noilla väittämillä voitaisiin kenties saada jotakin aikaankin.

By Hulkki 18.4 2002:::::::::::No totta helvetissä aion kommentoida. Saatana rupeaa pikku hiljaa vituttamaan kaikki nämä wannabepellet jotka sanoo treenaavansa kovaa, kävelee kädet vaakasuorana sivuillaan huitoen siinä samalla vastaantulijoita otsaan, eivätkä koskaan treenaa jalkoja. Vittu se jalkatreeni on AINOA treeni jolla mitataan treenin kovuutta!!

Tässä lainaus Hulkin 3:nteen postiin huhtikuulta 2002:D
Paljon on muuttunut;) :D

Nimenomaan. :D

Vaikka Hulkki minulle asiattomasti vastasikin, ei se minusta johdu siitä, että hänelle olisi noussut kusi hattuun, vaan koska hän on aina ollut itseriittoinen jästipää. Aina oikeassa. Ja muut turhanpäiten kyseenalaistamassa. :hyper:

Eiköhän tämä riitä tästä syväluotauksesta. :kippis1:

E: Laitetaan vielä ;) ettei kukaan ota liian tosissaan tätä postausta.

Back
Ylös Bottom