CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Jeps, mukavuuden haluinen, laiska ja lupsakka kun olen. Erona on vain ne silloin tällöin dieetattavat pari kiloa flesua :)
Niin, vielähän ei ollut puhe siitä kuinka paha vaihtokauppa tuossa tehdään. Käytännössähän "perushyvän" ruokavalion noudattamiseen verrattuna nuo ylimääräiset tulokset tarkan ruokavalion ympärivuotisesta noudattamisesta ovat melko pieniä, mutta tuloksia ne ovat nekin ;)

Niin, vielähän ei ollut puhe siitä kuinka paha vaihtokauppa tuossa tehdään. Käytännössähän "perushyvän" ruokavalion noudattamiseen verrattuna nuo ylimääräiset tulokset tarkan ruokavalion ympärivuotisesta noudattamisesta ovat melko pieniä, mutta tuloksia ne ovat nekin ;)

Jeps, mikäli tässä paukahtaa into lavalle niin myös siirrytään vähän tarkempaan
ruokavalioon. Perusspotarisapuskaa sitä tulee normaalisti syötyä, mutta jos välillä on tarjolla vähän mässyä tai kekkeröintiä niin ei se minun maailmaa kaada.

Jeps pitää toi former fat boy ottaa tohon Team Cutlerin tilalle. :lol2:
Tosin olen sitä edelleenkin.:jahas:
Any way samalla linjalla ollaan. Toki ei tuo 200-300 grammaa mitään lihaa ole, mutta ei siinä myös hirveesti läskiäkään ole jos verrataan siihen, että paino nousisi 0,5kg per viikko, siinähän tulisi enemmän läskiä ja ei takuulla tulisi yhtän enempää lihasta kuin mitä tuossa 200-300g. Kato tämmösen former fat boyn on pakko tehdä asiat vähän vaikeamman kautta, koska ei ole geenejä mihinkään muuhun kuin sumopainiin. :lol2:

Hyvä sitä noin on sanoa kun on genetiikki ja samaa sarjaa JWO:n ja Toni Karin kanssa tai no ainenkin melkein. Tämmösen paska, läski, pulla, pizza, munkki, putte possu pojan täytyy vaan kiltisti laittaa tavarat vaa'alle ja sen kautta suuhun. Toki ainut jota en mittaa on kouluruoka, mutta se on juuri se tärkeimistä aterioista eli ateria ennen treeniä, tosin siitäkin lasken noin kalorit ja se heittää sitten aika paljon jopa 300+-. Mulle ruoka on vaan bensaa, rakkennus ainetta ja teston ylläpitämis ainetta, ei muuta. Toki joskus nautitaan, mutta sillo pitää olla kekkosen hyvä syy.

Aivan samaa mieltä. Siis tietty jos on tuommoinen genetiikka friikki niin mikä ettei, mutta ei tästä voi saada 100% hyötyä ellei itse panosta 100%. Turha sitä on odottaa yhtään enempää jos ei siihen laita niin paljoa.

kyllä nyt NGV pistät liikaa geenejen piikkiin, aineenvaihdunta on se päivän sana, jos oltas kuule me FFB tehty jotai kunno aerobisii lapsuudessa ni ei paljoo olis puhetta nyt läskeistä. Se aerobisella hankittu megahiilarin palamis metabolia pysyy useimmilla sen 0.5-5 vuotta ja sen aikaa saa mättää mitä huvittaa, mutta tosi on se, että _AIVAN KENET TAHANSA_ saa lihomaan kun kalorit menevät plussalle eikä lihaskasvuun ole annettu tarpeeksi ärsykettä tai aineenvaihduntaa ole boostattu jollain aerobisella tms.

Lisäksi väitän, että on lähes mahdoton enää lihoa liikkumisen kanssa plösökuntoon (15-xx%) kun on kerran käynyt kisarasvoissa oikeaoppisesti. Nuketkaa jos puhun täyttä paskaa mutta silloin elimistössä on vähentynyt aktiivisesti rasvaa varastoivien rasvasolujen määrä (dokumentit on katsottu)

Hypetän edelleen tuota T-nationin artikkelia "why should we bulk". lukekaa. sivistykää. :kippis1:

- muuten iha kaikki respectit NGV:lle koska oon samis, team cutler on kannatuksessa ollut jo vuosia + olen FFB + hifi etc etc :D faktat tiskii ja tiedettä kehiin lihaksia varte

- muuten iha kaikki respectit NGV:lle koska oon samis, team cutler on kannatuksessa ollut jo vuosia + olen FFB + hifi etc etc faktat tiskii ja tiedettä kehiin lihaksia varte
Kato ollaaha me samiksii. Team Cutler and Team Hulkki for ever!:rock:

Syyttänyt myöskin tasatankopenaa loukkantumisrikiseksi liikkeeksi. sitähän se onkin, mutta niin on kyllä tuo etupunnerrus tangolla isualteen, kun tanko lasketaan aivan kiinni rintaan. Siinä olkapäät kääntyy aika luonnottomaan asentoon.

Mun oikea AC-nivel otti itteensä joskus reilut kome vuotta sitten kun reenattiin penkkipunnerrus kilpailuja silmällä pitäen. Pahimmillaan kun pelkkä tangollakin penkkaus teki todella kipeää, niin olkapääpunnerruksia pystyi tekemäään normaalisti ! -koskiklinikan olkapääsupererikoisseppä mainitsikin että tuo pena on niille pahin mahdollinen liike. Reilun kolmen vuoden aikana en ole penkannut kuin pari kertaa ja silloinkin maksimissaan 100kg pumpaten. Kesällä päätin kokeilla kolmosia, ja 100kg alotuksesta nostin aina kympillä painoa, eli otin kolmosen 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160kg -ja voi kekkonen kun tulikin taas AC-nivel kipiäksi....:david: -eli ainakin minun kohdalla on penkit penkkailtu!

Mun oikea AC-nivel otti itteensä joskus reilut kome vuotta sitten kun reenattiin penkkipunnerrus kilpailuja silmällä pitäen. Pahimmillaan kun pelkkä tangollakin penkkaus teki todella kipeää, niin olkapääpunnerruksia pystyi tekemäään normaalisti ! -koskiklinikan olkapääsupererikoisseppä mainitsikin että tuo pena on niille pahin mahdollinen liike. Reilun kolmen vuoden aikana en ole penkannut kuin pari kertaa ja silloinkin maksimissaan 100kg pumpaten. Kesällä päätin kokeilla kolmosia, ja 100kg alotuksesta nostin aina kympillä painoa, eli otin kolmosen 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160kg -ja voi kekkonen kun tulikin taas AC-nivel kipiäksi....:david: -eli ainakin minun kohdalla on penkit penkkailtu!

onneksi noilla vähän maltillisemmilla painoilla, kuin 160kg, saat tissit kasvamaan ;) jos ei esim 130-140 kilolla tullut kipeäksi niin pitkää sarjaa kehiin :thumbs:

Monesti syynä on huono venyttely, ja treenien epätasapaino. Eli horisontaalisia punnerruksia tehdään ja paljon mutta pystysuuntaisia ei sitäkään vähää, sekä vetäville lihaksille ja takaolkapäille vähän ylätaljaa ja alataljaa. Tietysti rintalihasten kasvattamiseen riittää dippi, vinopenkki, käsipainopenkki ym.

En kyllä usko että huono venyttely olisi osallinen tuohon AC-nivelen vammaan, ainakin minun tapauksessa solisluunpää on tavallaan vioittunut (siihen tulee ajansaatossa kuulemma pieniä mikromurtumia tms). Leikkauksessa otetaan solisluusta pätkä pois ja saadaan näin niveleen tilaa. tietävämmät voivat korjata....

En kyllä usko että huono venyttely olisi osallinen tuohon AC-nivelen vammaan, ainakin minun tapauksessa solisluunpää on tavallaan vioittunut (siihen tulee ajansaatossa kuulemma pieniä mikromurtumia tms). Leikkauksessa otetaan solisluusta pätkä pois ja saadaan näin niveleen tilaa. tietävämmät voivat korjata....

Joo toihan tunnetaan niin sanottuna olkanivelen ahtautena. Mulla on treenin myötä se luu repiny rustoa hajalle ahtauden vuoks. Noin 5 v. sitten mursin olkavarteni ja samassa yhteydessä sitten ilmeisesti tuo solisluu oli vaurioitunut ja luutunut sieltä päästä silleen "teräväksi". Eli siellä luun päässä sellanen "piikki" joka hinkkaa rustoon/nivelsiteeseen. Muutenkin rustosta(eli olkanivelen ulkopinnasta) pitäisi olla melkeinpä sentti tuohon luuhun matkaa jotta nivel pystyisi liikkumaan normaalisti. No minulla tuo väli oli magneetin mukaan 3mm johtuen osin luun muodostumisesta ja ruston pienestä turpoamisesta.
Juurikin penkkaus aiheuttaa vasempaan kipuja ja tuon liikkeen yhteydessä ahdas olkapää alkoi oireilemaan. Välillä koko liike tuntuu epäsopivalta oikeallekkin olkapäälle, mutta oikea ei oireile kättä liikuttaessa/pyöritellessä. Sen sijaan vasen lonksuu sellasen kynnyksen ohi aina ku nostaa kättä eteen tai sivulle suorana. Jos niveltä sen sijaan avaa koukistamalla kättä se ei rusahtele. Tuo rusahduksen yhteydessä oleva kipu oli kovaa aina penkkipäivän jälkeen.
Tuo ahdasolkapäisyys on kuulemma muutenkin yleistä. Toisilla se ilmenee kovemmin ja toisilla ei juurikaan. En enää aio tehdä penkkiä ollenkaan sillä oikeassa olkapäässäkin tuo joskus tuntuu samalta kuin vasemmassa. Jos sen toisen ruston säilyttäis kuitenki ehjänä.

Ja nyt edessä 18.12 juuri tuo leikkaus missä verestää ton ruston uudestaan ja jyrsii semmoset puol senttii luuta pois:D . Rustohan ohentuu tuossa joten väkisinkin seuraa sen vahvistaminen pikkuhiljaa. Mutta kuulemma jo parin viikon jälkeen saa tehdä selkäliikkeitä ja esim. kyykkyä luultavasti. Olkäpäille sitten jotain ihmeen kuntousjumppaa, mutta saapahan tuon puolivuotta kestäneen vaivan helvettiin. Eli siis vaikka tuo mahdollistaa penkkauksen en silti aio sitä enää tehdä sillä se voi rikkoa paikat uudestaan. sitäpaitsi olen saanut dipillä silminnähtävästi rintaan lisää lihaa lyhyessä ajassa.

:offtopic:
Migelangelo sanoi:
Lisäksi väitän, että on lähes mahdoton enää lihoa liikkumisen kanssa plösökuntoon (15-xx%) kun on kerran käynyt kisarasvoissa oikeaoppisesti. Nuketkaa jos puhun täyttä paskaa mutta silloin elimistössä on vähentynyt aktiivisesti rasvaa varastoivien rasvasolujen määrä (dokumentit on katsottu)

Muuten ihan asiaa,mutta lihassolujen määrä ei vähene mihinkään,ainoastaan niiden rasvanvarastointikyky vähenee ,siksi aikaa ,kun mennään vähissä rasvoissa.Kun kaloreita lisätään läski tulee 100% varmasti takaisin.Mikäli mennään
tarpeeksi plussalla ja ei välitetä kulutuksesta,kisakunnosta pääsee helposti yli 20% rasvoihin (rasvat alle6%) , "been there done that".:arvi:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuota itse en ole Hulkki, mutta wannabe sihteeri kyllä, niin kaivoin vanhan toisen foorumin threadin ja tammikuun lopussa miehellä oli tälläistä MP3-soittimessaan:

LINKIN PARK - One Step Closer
LINKIN PARK - Papercut
BOMFUNK MC'S - Boys & Flygirls
Chad Kroeger & Josey Scott - Hero
VINCE DICOLA - Training Montage
19 Bück Dich
LINKIN PARK - Points Of Authority
ANTILOOP - Believe
ADAM CLAYTON & LARRY MULLEN - Mission Impossible
Disturbed - Liberate
SCOOTER - Hello! (Good To Be Back)
LIMP BIZKIT - Just Like This
LINKIN PARK - Somewhere I Belong
MANTRONIK vs EPMD - Strictly Business
2 UNLIMITED - The Real Thing
LIMP BIZKIT - My Generation
SASH! - Adelante
SCOOTER - Faster Harder Scooter
SCOOTER - How Much Is The Fish
RAMMSTEIN - Adios
RAMMSTEIN - Du Hast
Scooter - Ramp! The Logical Song (Radio Edit)
PROPELLERHEADS - Spybreak! (Short One)
BRUCE SPRINGSTEEN - Dancing in the Dark
LIMP BIZKIT - Full Nelson
BASIC ELEMENT - The Ride
HOOTERS - Satellite
Chimaira - Army Of Me
PUFF DADDY feat. JIMMY PAGE - Come With Me
METALLICA - Fuel
Disturbed - Stupify
GUNS 'N' ROSES - Welcome To The Jungle
FATBOY SLIM - Right Here Right Now
LIMP BIZKIT - Counterfeit
Eminem - Lose Yourself
Nightwish - Over The Hills And Far Away
Metallica - Whiskey In The Jar
Coldplay - Talk
LIMP BIZKIT - Take A Look Around
METALLICA - Sad But True
PRODIGY - No Good
CAPPELLA - U Got 2 Let The Music
METALLICA - Enter Sandman
17 Lay Your Hands On Me
RAGE AGAINST THE MACHINE - Wake Up

Jeps nyt taisi tällä wannabe sihteerille tulla potkut, mutta hällä väliä.

Kuka jumalauta VOI kuunnella Chimairaa ja 2 unlimiteddiä sekaisin?
Molemmat sopii oikein hyvin treenimusaksi, riippuu aivan biisistä saako siitä aggret päälle vai ei. Esimerkiksi tällä hetkellä yksi parhaimmista treenibiiseistä on oikeasti Coldplayn Talk. Älä kysy miksi, tuo vain saa jotain hämärää aikaan pääkopassa ja treeniteho kasvaa. :lol2:

Tällä hetkellä MP3-soittimen sisältö näyttää tältä, boldattuna oma treenibiisien top-10 juuri nyt:
  • 02 RAMMSTEIN - Links 2 3 4
  • 04 PRODIGY - Funky Shit
  • 05 RAMMSTEIN - Feuer Frei
  • 2 UNLIMITED - The Real Thing
  • ADAM CLAYTON & LARRY MULLEN - Mission Impossible
  • ANTILOOP - Believe
  • ART OF NOISE - Instruments Of Darkness Remix
  • BILL CONTI - Going The Distance
  • BOMFUNK MC'S - B-Boys & Flygirls
  • Bomfunk MC's - Super Electric
  • BRAD FIEDEL - The Terminator Main Title
  • CAPPELLA - Move It Up (Radio Edit)
  • CAPPELLA - U Got 2 Know
  • CAPPELLA - U Got 2 Let The Music
  • Chimaira - Army Of Me
  • Coldplay - Talk
  • Disturbed - Land Of Confusion
  • Disturbed - Liberate
  • Disturbed - Stricken
  • Disturbed - Stupify
  • DMX - What's My Name
  • DON HUONOT - Riidankylväjä
  • FATBOY SLIM - Right Here Right Now
  • GUNS 'N' ROSES - Welcome To The Jungle
  • ICE CUBE featuring DMX - We Be Clubbin' (Remix)
  • KID ROCK - Bawitdaba
  • Limp Bizkit - Build A Bridge
  • LIMP BIZKIT - Counterfeit
  • LIMP BIZKIT - Leech
  • LIMP BIZKIT - My Generation
  • LIMP BIZKIT - Rollin' (Air Raid Vehicle)
  • LIMP BIZKIT - Take A Look Around
  • LINKIN PARK - Forgotten
  • Linkin Park - Numb
  • Linkin Park - Numb - Encore
  • LINKIN PARK - One Step Closer
  • LINKIN PARK - Papercut
  • LINKIN PARK - Points Of Authority
  • LINKIN PARK - Somewhere I Belong
  • Lostprophets - Make A Move
  • MANTRONIK vs EPMD - Strictly Business
  • MARILYN MANSON - This Is The New Shit
  • Megadeth - A Tout Le Monde
  • METALLICA - Enter Sandman
  • METALLICA - Fuel
  • METALLICA - Hero Of The Day
  • METALLICA - I Disappear
  • METALLICA - One
  • METALLICA - Sad But True
  • Metallica - Turn The Page
  • MOBY - Everytime You Touch Me
  • MOBY - Feeling So Real
  • Nightwish - Over The Hills And Far Away
  • ORFF - Carmina Burana
  • P.O.D. - Boom
  • POD - Alive
  • PPK - Resurrection
  • PRODIGY - Narayan
  • PRODIGY - Their Law
  • PROPELLERHEADS - Spybreak! (Short One)
  • RAGE AGAINST THE MACHINE - Wake Up
  • RAMMSTEIN - Adios
  • RAMMSTEIN - Bück Dich
  • RAMMSTEIN - Du Hast
  • RAMMSTEIN - Engel
  • ROB D - Clubbed To Death (Kurayamino
  • ROB ZOMBIE - Dragula (Hot Rod Herman Remix)
  • SASH - Equador
  • SASH! - Adelante
  • SCOOTER - Call Me Manana
  • SCOOTER - Fire
  • SCOOTER - Hello! (Good To Be Back)
  • SCOOTER - How Much Is The Fish
  • SCOOTER - Hyper Hyper
  • SCOOTER - Our Happy Hardcore
  • Scooter - Ramp! The Logical Song (Radio Edit)
  • Scooter - Zebras crossing the street
  • TERMINATOR 2 - Main Theme
  • THE ALAN PARSONS PROJECT - Sirus (Chicago Bulls Intro)
  • The Union Underground - Across The Nation
  • TOM JONES - If I Only Knew
  • VINCE DICOLA - Training Montage
  • Within Temptation - Angels
  • York - O.t.b. (On The Beach)

Chimaira - Army Of Me (tässä kohtaa Hulkki tekee jalkatreeniä veri suussa ja kävelee ihmisten ylitse salilla)

2 UNLIMITED - The Real Thing (tässä kohtaa Hulkki hyväilee itseään salin suihkussa)

Kuka jumalauta VOI kuunnella Chimairaa ja 2 unlimiteddiä sekaisin?

:D Vaan hullu..

Toi Hulkin musamaku on kyllä jotain ihan käsittämätöntä, Rammsteinia ja 2 Unlimitedia sekaisin! Tai sitten se hullu saa raivon biisonin voimat noista käsittämättömän paskoista biiseistä..

Jos siis haluaa saada päässä jotain naksahtamaan, niin tämä soimaan looppina joka treeniin.

Tuo on ihan loistava. Pistää hymyilemään pelkästään toi peruna & kun siihen lisää tuon ihanan "musiikin" tuntee itsensä todella onnelliseksi.. mm :rolleyes:

Ja hulkin playlist on ihan asiallinen, löytyy 9/10 noista biiseistä iteltäkin. :rock:

Back
Ylös Bottom