CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Niin varmaan lopetanki. Mut mä sain sen käsityksen, että hulkki ei tee penkkiä sen taki koska rinta hauis pelleily tai jotan. Aika järjetöntä olla tekemättä niin hyvää liikettä sen takia IMO.
Siihen takuulla on parempi syy kuin tuo RHP juttu. Varmasti johtuu siitä, että hän ei saa tuntumaa sillä liikkeellä, olkapää vioittelee ja nivelet eivät kestä liikettä. Niin ja hyvähän sielä Mayor'sillä on kehittää sitä vinopenkki-kp liikettä ku sielä on isoimmat kässärit, muistaakseni 75 kg.

Mistä tiedät että penkki on kaikille hyvä liike? Entä jos vaikka penkki ei omalla kohdalla auta rinnan kehityksessä?
En mä sanonukkaan, että se on hyvä liike kaikille. Hulkilla on varmaan sitte joku oma hyvä syy olla tekemättä penkkiä, ihan sama mulle.:kippis1:

Siihen takuulla on parempi syy kuin tuo RHP juttu. Varmasti johtuu siitä, että hän ei saa tuntumaa sillä liikkeellä, olkapää vioittelee ja nivelet eivät kestä liikettä. Niin ja hyvähän sielä Mayor'sillä on kehittää sitä vinopenkki-kp liikettä ku sielä on isoimmat kässärit, muistaakseni 75 kg.

71kg:n. Ja eiköhän me Hulksterin kanssa päästä joskus vääntämään tankovinopenaakin kunnolla, kunhan ensin toi "Big Green machine" alkaa luottaa olkapäittensä kestoon.:)

Hulkki tosiaan inhoaa tasapenaa tangolla, ihan tarkaa selitystä en tiedä minäkään, mutta käsittääkseni Hulksteri ei ole siitä vaan pitänyt itselleen sopivana. Syyttänyt myöskin tasatankopenaa loukkantumisrikiseksi liikkeeksi. sitähän se onkin, mutta niin on kyllä tuo etupunnerrus tangolla isualteen, kun tanko lasketaan aivan kiinni rintaan. Siinä olkapäät kääntyy aika luonnottomaan asentoon.

No vinopenkki tangolla ja käsipainoilla sekä dippi riittää aivan varmasti rinnan kehittämiseen. Ja :nus: :nus:, Hulkkikin on tehnyt penkkiä jopa dieetillä, sillä kapean otteen penkki ON MYÖS PENKKIPUNNERRUS:D .

Penkki on kumminkin mielestäni vinopenkin ja dipin ohella aivan ykkösliike rinnalle/ ojentajille (joillakin ne kasvaa pelkällä normaalilevyisellä penkkipunnerruksella). Sillä on kehitetty valtavia rintoja, ja itse tykkään siitä liikkeestä. Joten tuskin Hulkki nyt tarkoittaa, että se on paska liike kaikille.. tai sitten vaan ihan urpona provoaa..

Ei helvetti tämä tredi on paikoin karmiva. Ensin ne kyselee tyhmiä, sit ku Hulkki vaivaantuu vastaamaan, niin sitten valitetaan. Najs :thumbs:

Mäkään en oo tehnyt tankopenkkiä enää vuosiin. Sen sijaan teen käsipainopenkkiä, joka ainakin mulla ottaa tisseihin tonnikertaa paremmin. :thumbs:

Tämä tredi kun on valovuosien mittainen, en jaksanut alkaa tonkimaan, onkohan jo kysytty. Mutta kuka tällä hetkellä edustaa sun käsitystä ihanteellisesta CBB fysiikasta?

kuka tällä hetkellä edustaa sun käsitystä ihanteellisesta CBB fysiikasta?
Siis tarkoitatko, mikä on mielestäni "täydellinen" Classic BB -fysiikka? Sellaista ei nimittäin kenelläkään mielestäni ole. Vai tarkoitatko, että kenellä nykyisistä kilpailijoista on mielestäni paras Classic BB -fysiikka?

Jepp precis. Eihän tietenkään täydellistä ole, koskaan. Aina voi olla isompi ja aina voi olla kireämpi.:hyper: Tarkoitin siis, että nykyisistä tämän maailman kisaajista, kenen cbb fysiikka miellyttää sun silmää eniten?

Edit. Silmukka, en tiedä hulkin suunnitelmista, mutta varasin jo keväälle 2008 laivamatkat mulle, hulkille ja irontemelle. Ilmotin pojat samalla Oslon gp:hen ja NOGP:hen ;)

Tarkoitin siis, että nykyisistä tämän maailman kisaajista, kenen cbb fysiikka miellyttää sun silmää eniten?
Tähän on kyllä pakko sanoa, että Younes Laroussin. Kisasin äijää vastaan PM-kisoissa (tai no, olin samassa line-upissa :D) ja jos tuohon rakenteeseen laittaisi vielä hieman massaa etureisi- ja selkäosastolle, oltaisiin IMO aika lähellä optimaalista Classic BB -fysiikkaa:

laroussi_hulkki.webp

Tuollainen Laroussin tasoinen fysiikka on kyllä meikäläisen tavoitteena siihen mennessä kun olen itse saman ikäinen (eli 28). Tai no, pitäähän sitä perkele yrittää pistää vielä vähän paremmaksikin kuin tuollainen miniatyyrihurri :D
oletko päättänyt koska kipuat lauteille seuraavan kerran?
En ole päättänyt, käytännössä vaihtoehdot ovat kuitenkin joko syksy 2007 tai kevät 2008. Riippuu täysin siitä kuinka hyvin saan kehitystä nyt treenikaudella aikaan.

no enpä jaksa tuota itkun sekaista aiempaa kommenttia sen kummemmin kommentoida kuin että arvostellahan voi vaikka painas itse 60kg ja ois 40rasvoissa. sillä ei oo mitään merkitystä missä kunnossa itse on jos toista arvostelee IMO.

solisluista vielä. ei millään pahalla, mutta kyllähän sinä ne omalla "tyhmyydelläsi" olet tuohon pisteeseen ajanut. väitän että 99% varmuudella olkasi olisivat kunnossa jos et olisi "väen vängällä" tehnyt tuota dippiä rinta liikkeellä vaan olisit tehnyt jotain luontevampaaa liikettä. käsittääkseni kun se rinnalle tehdään niin siinä joudutaan menemään kohtuu syvälle etukenossa ja se asento mihin siinä olkapäät menee ala-asennossa on aivan luonnoton, lisäksi kun tuota tehdään lisäpainoilla ja omaakin painoa löytyy mukavasti niin on varmaa että olkapäät kiittää ja kuittaa jossain vaiheessa(harvalla kestää olat). en väitä että se penkki olisi yhtään sen parempi kuin tuo rinta dippikään, mutta siitä olen varma että asento siinä on 100kertaa luonnollisempi joka nivelellä kuin tuossa dipissä.

Paskat on. :D

Samalla kaavalla tekemäsi kapean otteen dippi ei ole dippi, vaan kapea dippi;)

Nyt ei edes insinööri-hulkki voi enää vängätä vastaan. Kapean otteen penkki on penkkipunnerrus, se myös ottaa hyvin rintaan. Esim. meikäläisellä tulee kapeassa penassa aina tisut pumppiin ennen ojentajia..

P.S. Laroussilla on liian ärsyttävä ja hankala nimi:D

NEUTRAALI sanoi:
solisluista vielä. ei millään pahalla, mutta kyllähän sinä ne omalla "tyhmyydelläsi" olet tuohon pisteeseen ajanut. väitän että 99% varmuudella olkasi olisivat kunnossa jos et olisi "väen vängällä" tehnyt tuota dippiä rinta liikkeellä vaan olisit tehnyt jotain luontevampaaa liikettä

Luulisin, että se oli ennemmin tuo pystypunnerrus tangolla, sitä tehdessä vissiin rupes ekaks valittamaan olkapäistä. Mielestäni kaikki tässä viime posteissa maiitut punnerrusliikket on hyviä, kunhan ne ei satu väärällä tavalla, ja tekniikka pidetään hyvänä. Kaikki vaan ei sovi kaikille. Ja aina löytyy liikkeitä, jotka eivät sovi edes kovin monelle, esim. niskantakaapunnerrus tangolla, ja pystysoutu tangolla.

Enhän mäkään jättäis leuanvetoja pois sen takia, et sä oot astuttanut niissä ittes..

no enpä jaksa tuota itkun sekaista aiempaa kommenttia sen kummemmin kommentoida kuin että arvostellahan voi vaikka painas itse 60kg ja ois 40rasvoissa. sillä ei oo mitään merkitystä missä kunnossa itse on jos toista arvostelee IMO.
Älä nyt iso mies itke ja valita kuin akka. :D

Pointtihan ei edelleenkään ollut se, että sinun pitäisi oikeasti vetää itsesi kisarasvoihin voivasi perustella miksi muka tarvitsen penkkipunnerrusta, vaan se, että et ottanut huomioon kaikkia tilanteeseen vaikuttavia tekijöitä (kuten tuota kisadieettiä, joka entisestään vain pahensi jo keväällä 2006 ärtyneitä olkapäitä) kun väitit että minun tarvitsisi muka tehdä penkkiä.
solisluista vielä. ei millään pahalla, mutta kyllähän sinä ne omalla "tyhmyydelläsi" olet tuohon pisteeseen ajanut.
Totta helvetissä olen, itse olen omista treeneistäni vastuussa. Mutta tässä menet pahasti metsään:
väitän että 99% varmuudella olkasi olisivat kunnossa jos et olisi "väen vängällä" tehnyt tuota dippiä rinta liikkeellä vaan olisit tehnyt jotain luontevampaaa liikettä.
Dippi nimittäin oli jopa olkapääkipujen ollessa pahimmillaan se AINOA liike, jota kykenin tekemään kivutta jopa raskailla painoilla. Dipissä solisluut/olkapäät eivät ole oikeastaan koskaan sen kummemmin kipuilleet - kaikissa muissa punnerrusliikkeissä kylläkin. ;)
Samalla kaavalla tekemäsi kapean otteen dippi ei ole dippi, vaan kapea dippi;)

Nyt ei edes insinööri-hulkki voi enää vängätä vastaan. Kapean otteen penkki on penkkipunnerrus, se myös ottaa hyvin rintaan.
Kumman yleisesti vain penkkipunnerrus ja kapea penkkipunnerrus käsitetään eri liikkeiksi. Ja kyllähän esimerkiksi Gironda-dippi on ihan oma liikkeensä, verrattuna esimerkiksi kapeammalla otteella tehtyyn dippiin (jota voi puolestani kutsua aivan vapaasti kapeaksikin dipiksi).

ok.

:D :lol2:

Hulukki sanoi:
Teemulta alkaa näköjään tulla useamminkin noita lapsuksia, esimerkiksi pari viikkoa sitten Teemun mukaan Mika Antikainen oli "kilapillu" yli 20 vuotta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin...lu#post1298331:lol2:
Ei kumminkaan ollut kilpapillu;)

Eiks ollut helvetin hyviä kirotusvireitä?:D . Kuten "pituus/panosuhde CBB:ssä" (lienenkö senkin jo onnistunu laukasemaan). Ihan oikeesti ne on ollut tahattomia (meinas taas tulla lapsus).. nyt taidan mennä nukkumaan:zzzz:

Bloo, se selviää noin alle viikossa syökö tuolla periaatteella ylikulutuksen. Itse mittaan aamupainon joka viikko ja jos ei paino nouse tykitetää enemmän kaloreita turpaan eli lisätään tähän nykyiseen kalorimäärään päivittäin noin 200-350 kaloria ja kyllä lähtee taas paino nousuun. Itse mielummin bulkkaan pitkään ja nostan painoa MAKS 0,5kg viikossa, mielummin 0,2-0,3kg per viikko. Kun pystytään olemaan pitkään bulkilla ne tuloksetkin nousee ja eikä mee lihaa dietailessa. Tämä on tosin oma filosofiani, mutta Bloo muista se, että kaikki ei ole noin genetiikka friikkejä kuten sinä olet luokkaa JWO ja Toni Kari.

siis ei mitään järkeä ottaa sitä +1000 kcal päivässä, ja jos laskee kalorit ja syö noi viimeset +300 esim kylläisenä illalla niin tietää että oikein on laskettu. Eihän +"tiettymäärä" kaloreista voida ees ilman laskua puhua. Kuitenkin artikkelin myötä olen itse TÄYSIN samaa mieltä ngvn kanssa että former fat boyille tämä on ainoa oikea massan kasvatus muoto. Kuitenkaan se elimistö ei sitä lihaa natuna tuota sataa-paria grammaa enempää viikossa puske. (alkupyrähdyksen jälkeen)

siis ei mitään järkeä ottaa sitä +1000 kcal päivässä, ja jos laskee kalorit ja syö noi viimeset +300 esim kylläisenä illalla niin tietää että oikein on laskettu. Eihän +"tiettymäärä" kaloreista voida ees ilman laskua puhua. Kuitenkin artikkelin myötä olen itse TÄYSIN samaa mieltä ngvn kanssa että former fat boyille tämä on ainoa oikea massan kasvatus muoto. Kuitenkaan se elimistö ei sitä lihaa natuna tuota sataa-paria grammaa enempää viikossa puske. (alkupyrähdyksen jälkeen)

Söisin silti sen vähintään +500kcal johtuen siitä että kun näkee edes hieman flesua ilmaantuvan paikalle, tietää syövänsä tarpeeksi. Lisäksi, kaikkia ei välttämättä kiinnosta olla :kone: safkaamisen suhteen, elämässä pitää olla muutakin kuin pelkkä raudanvääntö ;) Syöminen on ainakin itselle suuri nautinto ja se nautinto katoaa silloin kun lasketaan vaa'an kanssa sapuskoita ja suunnitellaan syömiset 4vko eteenpäin.

Kun monimutkaistetaan yksinkertaisia asioita mennään usein perse edellä puuhun. Syö tarpeeksi -> kasvaa. Syö vähän vähemmän -> fätti palaa.

Söisin silti sen vähintään +500kcal johtuen siitä että kun näkee edes hieman flesua ilmaantuvan paikalle, tietää syövänsä tarpeeksi.
Ei sitä rasvan ilmaantumista tarvitse eikä kannatakaan odotella, riittää kunhan puntarilukemat liikkuvat sarjapainojen kanssa pikkuhiljaa ylöspäin.
Lisäksi, kaikkia ei välttämättä kiinnosta olla :kone: safkaamisen suhteen, elämässä pitää olla muutakin kuin pelkkä raudanvääntö ;) Syöminen on ainakin itselle suuri nautinto ja se nautinto katoaa silloin kun lasketaan vaa'an kanssa sapuskoita ja suunnitellaan syömiset 4vko eteenpäin.
Niin, tuo safkojen kanssa tarkkana pysyttely on hinta, joka maksetaan paremmasta kehityksestä. Käytännössä tuossa tehdään valinta mukavuuden ja parempien tulosten välillä.

Jeps pitää toi former fat boy ottaa tohon Team Cutlerin tilalle. :lol2:
Tosin olen sitä edelleenkin.:jahas:
Any way samalla linjalla ollaan. Toki ei tuo 200-300 grammaa mitään lihaa ole, mutta ei siinä myös hirveesti läskiäkään ole jos verrataan siihen, että paino nousisi 0,5kg per viikko, siinähän tulisi enemmän läskiä ja ei takuulla tulisi yhtän enempää lihasta kuin mitä tuossa 200-300g. Kato tämmösen former fat boyn on pakko tehdä asiat vähän vaikeamman kautta, koska ei ole geenejä mihinkään muuhun kuin sumopainiin. :lol2:

Bloo sanoi:
Syöminen on ainakin itselle suuri nautinto ja se nautinto katoaa silloin kun lasketaan vaa'an kanssa sapuskoita ja suunnitellaan syömiset 4vko eteenpäin.
Hyvä sitä noin on sanoa kun on genetiikki ja samaa sarjaa JWO:n ja Toni Karin kanssa tai no ainenkin melkein. Tämmösen paska, läski, pulla, pizza, munkki, putte possu pojan täytyy vaan kiltisti laittaa tavarat vaa'alle ja sen kautta suuhun. Toki ainut jota en mittaa on kouluruoka, mutta se on juuri se tärkeimistä aterioista eli ateria ennen treeniä, tosin siitäkin lasken noin kalorit ja se heittää sitten aika paljon jopa 300+-. Mulle ruoka on vaan bensaa, rakkennus ainetta ja teston ylläpitämis ainetta, ei muuta. Toki joskus nautitaan, mutta sillo pitää olla kekkosen hyvä syy.

Hulkki sanoi:
Niin, tuo safkojen kanssa tarkkana pysyttely on hinta, joka maksetaan paremmasta kehityksestä. Käytännössä tuossa tehdään valinta mukavuuden ja parempien tulosten välillä.
Aivan samaa mieltä. Siis tietty jos on tuommoinen genetiikka friikki niin mikä ettei, mutta ei tästä voi saada 100% hyötyä ellei itse panosta 100%. Turha sitä on odottaa yhtään enempää jos ei siihen laita niin paljoa.

Back
Ylös Bottom