CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

niin itehän Hulkki quotesit sen miten kehityspotentiaali ilmenee:
QT: roinaava pitkula
sä: Ilman roinaa (respect!!!)

ja kyl juttu on nii et täs vaihees kumpikaan "teistä" ei tunnu riittävän omiin tavotteisiin nähden :D (tiedän että tulee nekin palautumaan maan pinnalle, tai on itseasiassa jo)

sit ihan kysymys hulkille:
Kun roinalla hankitut lihakset katoaa roinaamisen jälkeen(mitä nopeutta nyt katoaakaan) niin kauanko natutreenaajan muskelit pysyvät kasassa kun semmonen esim eläköityis :D

Kun roinalla hankitut lihakset katoaa roinaamisen jälkeen(mitä nopeutta nyt katoaakaan) niin kauanko natutreenaajan muskelit pysyvät kasassa kun semmonen esim eläköityis :D

En oo hulkki, mutta mulla on sulle yks elävän elämän esimerkki. Mulla lähti intissä noin 6 kiloa lihaa 6kk:ssa ku olin treenaamatta ja söin vaan niitä intin safkoja. Eli toi riippuu vähän siitä mitä syö, mutta kyllä ne "natulihatkin" katoo jos ei proteiinia syö tarpeeks eikä enää treenaa...

En oo hulkki, mutta mulla on sulle yks elävän elämän esimerkki. Mulla lähti intissä noin 6 kiloa lihaa 6kk:ssa ku olin treenaamatta ja söin vaan niitä intin safkoja. Eli toi riippuu vähän siitä mitä syö, mutta kyllä ne "natulihatkin" katoo jos ei proteiinia syö tarpeeks eikä enää treenaa...

eikö rasvaa palanut yhtään siitä aerobisen hinkkaamisesta ?:david:

eikö rasvaa palanut yhtään siitä aerobisen hinkkaamisesta ?:david:

Rasvaa paloi noin 3 kiloa. Mut nyt puhuttiinkin tietääkseni lihaksista?

Niin, että deivid vaan sullekin.

Lähdin kireessä kunnossa inttiin, joten ei ollu paljoa varaa lähteä painoa muuta ku lihaksista ja noi luvut on about oikein, koska otin pihtirasvat ennen ja jälkeen.

Rasvaa paloi noin 3 kiloa. Mut nyt puhuttiinkin tietääkseni lihaksista?

Niin, että deivid vaan sullekin.

Lähdin kireessä kunnossa inttiin, joten ei ollu paljoa varaa lähteä painoa muuta ku lihaksista ja noi luvut on about oikein, koska otin pihtirasvat ennen ja jälkeen.

joo-o alkaa noi kuljetusjoukot himottaa enemmä ja enemmä vaa, kuis nopeesti tuli takas ?

ja kyl juttu on nii et täs vaihees kumpikaan "teistä" ei tunnu riittävän omiin tavotteisiin nähden :D
Aikamoiset tavoitteet on, jos IFBB Pron (mm. Europa Super Shown hopeamitalistin) fysiikka ei riitä.
Aivan mahdoton kysymys vastata. Villi veikkaukseni on, että natulihas pysyy sitkeämmin kuin roinalihas.

Taisit blogissa varmistaa, ettei sua jatkossa päästetä Töölöön vipuvarsihackia tekemään (=rikkomaan).. ;)

Ps. Jumalavit, että on komea kuva tuo viimeksi nähty!

WTF? Eli kun sanon pitäväni enemmän Meijerin aukiolopolitiikasta, minua ei enää päästetä Töölö Gymille treenaamaan? Jepjep... :rolleyes:

Ilmeisesti Misanthrop oletti sinun viimeksi treenanneen Töölö Gymillä, ja siellä käyttäneen jo valmiiksi "rikkinäistä" laitetta.

Ilmeisesti Misanthrop oletti sinun viimeksi treenanneen Töölö Gymillä, ja siellä käyttäneen jo valmiiksi "rikkinäistä" laitetta.
Tosiaan, siinä vipuvarsikyykkykoneessa oli tiistaina ne painolevyraudat jotenkin vääntynyt hieman alaspäin; jouduin laittamaan lukot etteivät painot tippuisi sarjan aikana pois.

Sanoit Hulkki jossain,että sulla oli rasvaprosentti ~10 tietämillä ennenkuin aloit vetää ittes kisakuntoon. Niin tarkoittaako tämä siis, että hankit lihasta vaikka sulla oli noinkin alhaiset rasvat?

Vaikka onkin kysymys Hulkille niin vastaan tähän. Eli itse olen n. 9 vuotta treenannut ja välillä on ollut pitempiäkin, kuukausien taukoja ja voin sanoa että kyllä natuna hankitut pihvit on kestäneet. Kun syö suht. hyvin ja puhtaasti niin natuliha kyllä kestää mielestäni todella pitkään ilman kummempia hävikkejä. Voimatasot toki putoaa hieman treenaamattomana ja paineet lihaksissa laskee melko lyhyessä ajassa mutta lihasmuisti toimii. Natuliha on kestolihaa, IMO.

Aikamoiset tavoitteet on, jos IFBB Pron (mm. Europa Super Shown hopeamitalistin) fysiikka ei riitä.Aivan mahdoton kysymys vastata. Villi veikkaukseni on, että natulihas pysyy sitkeämmin kuin roinalihas.

juu no kerranku jay cutlerin näide olympiode fysiikkaan rakastuu, ei paluuta heti ole. :D katsoo ny kuitenki ajankanssa miten mun teinijärjenjuoksu täs muuttuu ku hormonibursti ei kohta enää nii voimakkaasti rasita.

Sanoit Hulkki jossain,että sulla oli rasvaprosentti ~10 tietämillä ennenkuin aloit vetää ittes kisakuntoon. Niin tarkoittaako tämä siis, että hankit lihasta vaikka sulla oli noinkin alhaiset rasvat?

vaikka tämä kysymys on hulkille, niin vastaan kuitenkin (asiasta lukenut huomattavasti)
Kenenkään naturaalin ei ole tarvis vetää 6000 kcaloria päivässä. Siitä ei kasva kun vyötärö, semmonen +300 kilokaloria päivässä on aivan riittävästi optimaaliseen kasvuun. Kun tutkimuksissa on todettu että naturaali elimistö ei voi tuottaa yli sataa grammaa lihasta (keskimääräinen mies) viikossa.
Mielenkiintoinen artikkeli JOKA KANNATTAA LUKEA asiasta:

Is bulking up to gain muscle a good idea?

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1268956

Jos et kuitenkaan jaksa lukea niin tiivistettynä: kaloreiden tarpeen tyydyttäminen tietyn pisteen jälkeen ei nopeuta lihasten kasvua, vain vyötärön. Eli se +300 on riittävästi tukemaan maksimaalista natukasvua päivässä, kun sen yli menevät voivat taas aiheuttaa rasva% nousua, riippuu henkilöistä tietenkin. Artikkelissa myös todettiin, että eihän sen 10% edes niin
pieni prosentti ole. Ja eihän se olekaan kun mietit, että 10% elimistöstäsi on PELKKÄÄ LAARDIA :D:D noniin siinnähän tuli avauduttua, mutta suosittelen tuota artikkelia :arvi:

tosin sitä penkkiä vois ruveta veivaan että tuo rintakin kehittyisi
Tuo kuva on otettu Fitness Expon ja PM-kisan välisenä viikonloppuna, eli tuossa vaiheessa en ollut voinut puoleen vuoteen treenata rintaa solisluiden/olkapäiden takia käytännössä muulla kuin dipillä. Dipin lisäksi tein kevyitä sarjoja jotain vipuvarsikonetta, mutta pitkällä kisadieetillä tuollainen varsin vajavainen treeni söi rinnasta lihasta silminnähtävästi. Aika käsittämätöntä että tämän saman asian saa selittää ties kuinka monta kertaa vaikka joku neutraalikin varmasti on tätä threadia aiemminkin lukenut. Kokeile neutraali itse vetää noihin rasvoihin kykenemättä tekemään muita rintaliikkeitä kunnolla kuin dippiä, ja katsotaan kuinka paljon sitä lihaa jää rintaan jäljelle. :rolleyes:

Kisojen jälkeen olen pikkuhiljaa parannellut noita olkapääniveliä ja tehnyt rintaa kaksi kertaa viikossa. Penkkiä en kuitenkaan tee, tästä on turha edes keskustella. :D
En nyt ymmärrä kysymystä. Tottakai hankin lihasta ennen kisadieettiä; mitä tekemistä rasvaprosentilla muka on tuon kanssa? :confused:
Lihasta kasvattaessa painoa tulisi nostaa, ja lihas tietysti kehittyy sitä paremmin mitä alhaisemmista rasvoista painoa lähdetään nostamaan. Ja 10 prosentin rasvat ovat kutakuinkin maksimi mistä kannattaa lähteä kisadieettiä vetämään, jos minulta kysytään.

Back
Ylös Bottom