CBB Utti Hulkki Hietala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomalaisen on vaikea kehua jotain haukkumatta samalla muita ja taas sitten äärimmäisen helppo vain haukkua. Täällä pyörii aika monta sisällöntuottajaa, niin kiitos vain noista kommenteista kaikkien puolesta.
Suomalaisten on myös vaikea hyväksyä, jos joku kertoo konsensuksesta eroavan mielipiteen. Vatasen ja Niemen videot on mun mielestä nykyisyydessään paskaa. Mitä sitten? Kenen elämänlaatua se laskee, jos kerron mielipiteeni niistä?
 
Vatasen ja Niemen videot on mun mielestä nykyisyydessään paskaa. Mitä sitten?
On eri asia erikseen haukkua, kuin se, että joka kerta toista kehuakseen samalla haukkuu toisen.

"Onpas sulla hieno auto, toisin kuin toi naapurin kusinen kippo". Eikö kehu mene perille vain "Onpas sulla hieno auto". Miksi siihen on liitettävä toisen haukkuminen? Utin videot on hyviä semmoisenaan, ei ne hyväksi muutu sillä että muut tekee paskaa. Multa menee jotain tosi pahasti ohi, ketju on Utista, ei Vatasesta eikä Matiaksesta.

Ymmärrän toki, että ihmiset on erialaisia, mä taas toimin ite sillai, että esim meen kisoissa kehumaan jotain kisaajaa sen esiintymisen takia, mutta en mä siinä samalla hauku muita. Ehkä mä olen väärässä tässä ja pitäis alkaa samalla tapaa haukkumaan kaikki muut kun kehuu jotain.

Suomalaiset elää tosta negaatiosta, edes kehuja ei voi antaa haukkumatta muita ja jos tästäkään erehtyy sanomaan mitään, sutkin haukutaan ihan normin mukaan. Se on selkeesti oikein oikeudeksi ajateltu malli, että jos erehtyy kehumaan, pitää se positiivinen kuitata haukkumalla joku toinen samalla.

Vähän pelottaaa miten erilailla mä nään maailman ja onko se tosiaankin tota, että tätä mun viestiä paheksutaan sitten, että oon väärässä ja tosiaankin pitää haukkua muita kehun yhdeydessä koska oma mielipide ei tietenkään ketään voi missään nimessä satuttaa. No jos se sun mielipide ei kenenkään elämänlaatua muuta, niin miksi sitten edes kehua?

Mä ite en Matiaksen somea edes seuraa kun en halua nähdä sitä jatkuvaa flexaamista, mutta en tajuu miten vitussa sen tekeminen liittyy Utin tekemiseen. Olisko Utin video huonompi jos Matias ei tekis videoita?
 
Viimeksi muokattu:
On eri asia erikseen haukkua, kuin se, että joka kerta toista kehuakseen samalla haukkuu toisen.

"Onpas sulla hieno auto, toisin kuin toi naapurin kusinen kippo". Eikö kehu mene perille vain "Onpas sulla hieno auto". Miksi siihen on liitettävä toisen haukkuminen? Utin videot on hyviä semmoisenaan, ei ne hyväksi muutu sillä että muut tekee paskaa. Multa menee jotain tosi pahasti ohi, ketju on Utista, ei Vatasesta eikä Matiaksesta.

Ymmärrän toki, että ihmiset on erialaisia, mä taas toimin ite sillai, että esim meen kisoissa kehumaan jotain kisaajaa sen esiintymisen takia, mutta en mä siinä samalla hauku muita. Ehkä mä olen väärässä tässä ja pitäis alkaa samalla tapaa haukkumaan kaikki muut kun kehuu jotain.

Suomalaiset elää tosta negaatiosta, edes kehuja ei voi antaa haukkumatta muita ja jos tästäkään erehtyy sanomaan mitään, sutkin haukutaan ihan normin mukaan. Se on selkeesti oikein oikeudeksi ajateltu malli, että jos erehtyy kehumaan, pitää se positiivinen kuitata haukkumalla joku toinen samalla.

Vähän pelottaaa miten erilailla mä nään maailman ja onko se tosiaankin tota, että tätä mun viestiä paheksutaan sitten, että oon väärässä ja tosiaankin pitää haukkua muita kehun yhdeydessä koska oma mielipide ei tietenkään ketään voi missään nimessä satuttaa. No jos se sun mielipide ei kenenkään elämänlaatua muuta, niin miksi sitten edes kehua?

Mä ite en Matiaksen somea edes seuraa kun en halua nähdä sitä jatkuvaa flexaamista, mutta en tajuu miten vitussa sen tekeminen liittyy Utin tekemiseen. Olisko Utin video huonompi jos Matias ei tekis videoita?
Olisiko tässä ihan vaan yleisinhimillisestä tavasta vertailla asioita? Ostat uuden auton ja toteat, että onpas tää uusi Audi huomattavasti parempi auto kuin se vanha Opel. Star Warseista puhuttaessa moni sanoo prequeleiden olevan aivan paskoja alkuperäisiin verrattuna. Mitä tahansa inhimillistä toimintaa arvioidaan, niin varsin yleistä on, että se suhteutetaan johonkin.
 
Jotenkin vaan minusta tuntuu että Uttikin tekee tään liian monimutkaiseksi ja tieteelliseksi niin että ei kyllä jaksa kaikkea suodattaa.
Asia kun on yksinkertaisesti vain niin että annetaan lihaksistolle työtä johon sopeutuakseen se joutuu kasvattamaan itseään sekä huolehditaan siitä että se saa tarpeeksi rakennusaineita tähän tehtävään.
 
Jotenkin vaan minusta tuntuu että Uttikin tekee tään liian monimutkaiseksi ja tieteelliseksi niin että ei kyllä jaksa kaikkea suodattaa.
Asia kun on yksinkertaisesti vain niin että annetaan lihaksistolle työtä johon sopeutuakseen se joutuu kasvattamaan itseään sekä huolehditaan siitä että se saa tarpeeksi rakennusaineita tähän tehtävään.
Näinhän se pitkälle menee. Ainoo vaa että kun tositreenivuosia on 20+ ja useat kisadietit alla + vammoja, niin alkaa vaikeutua homma..
 
Jotenkin vaan minusta tuntuu että Uttikin tekee tään liian monimutkaiseksi ja tieteelliseksi niin että ei kyllä jaksa kaikkea suodattaa.
Asia kun on yksinkertaisesti vain niin että annetaan lihaksistolle työtä johon sopeutuakseen se joutuu kasvattamaan itseään sekä huolehditaan siitä että se saa tarpeeksi rakennusaineita tähän tehtävään.
Ajattelitko että pitkälle edennyt natikka kehittyy GOMAD ja Pena kyykky mave 3x10? Toki Uttia varmasti kiinnostaa itse teoria käytännön takana, mutta kyllä ainakin itse ymmärrän että on yrittänyt kääntää kaikki mahdolliset kivet josko vielä josta kehitystä saisi, toki hän itsekin tiedostaa että +10v treenanneella natikalla kehitys lähes olemattoman hidasta joka tapauksessa.
 
Jotenkin vaan minusta tuntuu että Uttikin tekee tään liian monimutkaiseksi ja tieteelliseksi niin että ei kyllä jaksa kaikkea suodattaa.
Asia kun on yksinkertaisesti vain niin että annetaan lihaksistolle työtä johon sopeutuakseen se joutuu kasvattamaan itseään sekä huolehditaan siitä että se saa tarpeeksi rakennusaineita tähän tehtävään.
Kuuntelitko Utin uusinta videota? Juurikin videossa kertoo, että suhtautuminen bodaukseen on ollut jo jonkun aikaan paljon "helpompaa" ilman monimutkaisuuksia. Kun pitkittäistutkimuksia on tehty viimeisen 20v aikana, niin tieteellinen, sekä Utin oma näkökulma on muovautunut siihen suuntaan, että perusasiat ovat kaiken a ja o. Esim. yksittäisten lisäravinne ajoittamiset yms. ja kikkailut treeneissä ovat osoitettu kokolailla turhiksi. Utti kun aloitti bodaamisen niin silloin ei vielä juurikaan ollut tieteellistä tutkimusta tehty hypertrofia harjoittelusta, saati sitten pitkittäistutkimusta. Jos oikein muistan, niin Utilla on diplomi-inssi+maisterin paperit taskussa, niin ymmärrän hyvin, että haluaa hyödyntää ja lukea tutkittua tietoa bodauksessa.
 
Suomalaisen on vaikea kehua jotain haukkumatta samalla muita ja taas sitten äärimmäisen helppo vain haukkua. Täällä pyörii aika monta sisällöntuottajaa, niin kiitos vain noista kommenteista kaikkien puolesta.

En tiedä koskiko tää myös mun kommenttia, mut mun mielestä vertailu sisällöntuotossa on perusteltua ja jopa tarpeellista, koska se nyt on viihdettä loppuviimein ja tuottajat kilpailee keskenään tilasta ja näkyvyydestä.
 
Sanoisin vielä, että kun Uttia välillä täällä dissataan teoriamieheksi (mikä sikäli vähän hauskaa kun käytännön kokemusta yli 20 vuotta ja eräs menestyneimpiä CBB-kisaajia Suomesta, kaiken lisäksi korostaa itse aina käytännön kokemuksen merkitystä), niin mielestäni tällaisille fiksuille ja akateemiseenkin ajatteluun ja ulosantiin kykeneville kavereille on nimenomaan tarvetta, jos bodaus/fitness meinaa joskus lunastaa paikkansa jotenkin vakavammin otettuna urheilulajina suuren yleisön silmissä. Monissa muissa lajeissa hyödynnetään paljon tutkittua tietoa käytännön kokemuksen lisänä. Niin kauan kuin näkyvien bodausvalmentajien/vaikuttajien taso on sitä että ”kreatiini on sama asia kuin suola paitsi toimii huonommin” jne, en yhtään ihmettele, että bodaajia pidetään tyhminä lihapäinä. Varmasti jokainen asioista kiinnostunut asiasta riippumatta on joskus erehtynyt liialliseen nippeleillä hifistelyyn, mutta ei niitäkään oikein voi todeta turhaksi ennenkuin kokeillaan ja tutkitaan. On myös hyvä, että pitkän linjan naturaalit tuovat siitä puolesta tietoa ja käytännön kokemusta, se on naturaalitreenaajalle huomattavasti arvokkaampaa kuin sen hokeminen että joku vitusti roinannut on kehittynyt hyvin nelijakoisella niin sitä sitten suositellaan kaikille muillekin koska toiminut itellä hyvin kun lääkkeet kierrossa.
 
Kuuntelitko Utin uusinta videota? Juurikin videossa kertoo, että suhtautuminen bodaukseen on ollut jo jonkun aikaan paljon "helpompaa" ilman monimutkaisuuksia. Kun pitkittäistutkimuksia on tehty viimeisen 20v aikana, niin tieteellinen, sekä Utin oma näkökulma on muovautunut siihen suuntaan, että perusasiat ovat kaiken a ja o. Esim. yksittäisten lisäravinne ajoittamiset yms. ja kikkailut treeneissä ovat osoitettu kokolailla turhiksi. Utti kun aloitti bodaamisen niin silloin ei vielä juurikaan ollut tieteellistä tutkimusta tehty hypertrofia harjoittelusta, saati sitten pitkittäistutkimusta. Jos oikein muistan, niin Utilla on diplomi-inssi+maisterin paperit taskussa, niin ymmärrän hyvin, että haluaa hyödyntää ja lukea tutkittua tietoa bodauksessa.
Joo kyllä kuuntelin ja katselin tuota viimeistä ( olipa jengillä outoja kysymyksiä🙄)
ja heti sain inspiraation syödä kolme kokonaista kananmunaa keltuaisineen koska Utti kertoi etteivät ne tutkimusten mukaan sitä kolesterolia nosta ( mulla vähän korkee)
Tosin olen kyllä aiemminkin syönyt keltuaiset koska niissä on munien paras proteiini
Tosin vähän olen miettinyt kun niitä ei kuitenkaan suositella ylenmäärin syötäviksi.
Eihän Utissa silleen mitään Ei tarviis tehdä inssin töitä jos ei haluis On sen verran nimeä natural bodauksen piirissä ainakin Suomessa että eiköhän valmennuksia ja ohjelmia tekemällä pärjäisi.Itse en ole hirveästi ennen seurannut kun se tieteellisyys suorastaan masentaa jos kaikki pitäis miettiä makroravinteiden ja treenien syklittämisen kautta ettei mikään vaan menis väärin ja jos menis niin sitten stressais kun on tehnyt päin peetä.
Aikoinaan kun kaverin kanssa treenailtiin niin yritettiin itsekkin olla tiedemiehiä ja oikein tutkittiin opuksia kirjastossa ( Ei ollut nettiä nääs) ja pähkäiltiin mikä olis oikein.
Eikä siitä tullut hullua hurskaammaksi
Sinällään kyllä nykyinen treeniohjelmani on kyllä eräältä jopa Miken kehumalta gurulta peräisin ja olen aiemminkin treenannut hänen opeillaan ja ohjelmillaan yksinkertaisesti siitä syystä että ne ovat mukavia treenata Nyt jopa pyysin ihan henkilökohtaista apua.
Syöminen taas on hankalampi juttu Itse kyllä tulisin toimeen vaikka pelkällä tonnikalalla ja ananaksella ( uups! ne oli -90 luvun ruokia Nykyäänhän ne on kana ja parsakaali in.)
Kuitenkin kun taloudessa on toinen niin pitää kehittää suht normaaleja kotiruokia proteiinilla höystettynä jos makromikroja rupeis miettii niin tulis hulluksi.
No ei mulla tunkua ole kisalavoille ja roinaaminen tässä iässä kyllä ei ehkä ole viisas ratkaisu vaikka tiedän että se antais paljon anteeksi Vois vaikka joskus tuossa Burger Kingissä piipahtaa. No katsotaan mihin rahkeet riittävät ihan suhteellisen luomuna
Tietysti harmaalla alueella saatan käväistä mutta pimeälle puolelle ei ole astuminen.
Ps.muuten nelijakoinenkin toimi kun oli intoa treenata aikoinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ps.muuten nelijakoinenkin toimi kun oli intoa treenata aikoinaan.
Niinhän sitä sanotaan että mikä tahansa ohjelma toimii aikansa. Mutta epäilen että Teston ja Raudon 5 päivää viikossa pelkkiä vipareita ei toimi ees sitä viittä päivää. Tosin voi riippua volyymistä ja intensiteetistä :D
 
Kaikki simppelit ohjelmat toimii, jos excelin tuijottamisen sijaan menee salille tekemään. Edes se ultimaalisin ohjelma ei toimi, jos himassa runkkaa frekvenssin ja proteiinisynteesin kanssa. Suurin ongelma liian monella on, että tehdään tahallaan liian vaikeeta hommasta että pääsis salilla mahdollisimman helpolla. Tyhmimmät yksilöt laskee lepopäivätkin kuukausien päähän.

Paska ohjelma tuottaa paremman tuloksen kunnolla tekemällä kuin kallis ohjelmointi juosten kustuna. Muistakaa se.
 
Kaikki simppelit ohjelmat toimii, jos excelin tuijottamisen sijaan menee salille tekemään. Edes se ultimaalisin ohjelma ei toimi, jos himassa runkkaa frekvenssin ja proteiinisynteesin kanssa. Suurin ongelma liian monella on, että tehdään tahallaan liian vaikeeta hommasta että pääsis salilla mahdollisimman helpolla. Tyhmimmät yksilöt laskee lepopäivätkin kuukausien päähän.

Paska ohjelma tuottaa paremman tuloksen kunnolla tekemällä kuin kallis ohjelmointi juosten kustuna. Muistakaa se.

Tämä

Kaikista hulluimpana se, että kroppa on pakko tehdä 3-4x läpi viikossa, koska proteiinisynteesi. Ja sitten intesiteetti on sen myötä tasoa kävelylenkki. Ei ihme ettei kehity ja tekosyy siihen päälle, että on natu.

Karua tekstiä, mutta näin se vain ikävästi on.
 
Tämä

Kaikista hulluimpana se, että kroppa on pakko tehdä 3-4x läpi viikossa, koska proteiinisynteesi. Ja sitten intesiteetti on sen myötä tasoa kävelylenkki. Ei ihme ettei kehity ja tekosyy siihen päälle, että on natu.

Karua tekstiä, mutta näin se vain ikävästi on.
Ja kuin maanantaisin olis joku resetti että keho tietäis että uus kierto alkaa. Sit hinkataan tasaisella kierrolla jalkoja ja käsiä vaikka ne jalat palautuu helvetisti hitaammin. Tosin ei ne jalkatreenit paljoa rasita kun siellä vältellään kovia liikkeitä koska kaikilla tottakai on paskimmat välitykset kaikkeen. Viritellään kuminauhoja käsiin että estetään verenkierto että saatais edes pikku pumppi sillä excel treenillä. Oikeeta treeniä ei toki tehdä koska tutkimus x ja tubettaja y.
 
Tämä

Kaikista hulluimpana se, että kroppa on pakko tehdä 3-4x läpi viikossa, koska proteiinisynteesi. Ja sitten intesiteetti on sen myötä tasoa kävelylenkki. Ei ihme ettei kehity ja tekosyy siihen päälle, että on natu.

Karua tekstiä, mutta näin se vain ikävästi on.

Eiköhän se intensiteetti noissa 3x kroppa viikkoon 1-jakoisella ole helvetisti korkeampi kuin niillä, jotka hinkkaavat jotain olkapäitä ja käsiä omana päivänään. Ja nimenomaan silloin, kun puhe keskimääräisestä treenaajasta, ei mistään tosissaan treenaavasta bodarista.
 
1-jakonen just sopiva, ei tartte koskaan treenaa kovaa kun ei siinä voi treenaa kovaa. Sit vaan puhaltelee muniin 3 kertaa viikossa. Kukaan joka on edes joskus tehnyt jalat kovaa, tajuaa tämän. Teeppä siihen päälle vielä kaikki muut tehokkaasti. Eli jos haluaa helpolla päästä, niin 1-jakoinen, se ei ole itensiteettiä nähnytkään. Sopii monelle excel tyypille. Frekvenssiä hokee vaan, niin kyllä se lihas sillä kasvaa, ei siinä mitään damagea tartte aiheuttaa kun kovasti uskottelee itselleen että tutkimus x ja tubettaja y.
 
1-jakonen just sopiva, ei tartte koskaan treenaa kovaa kun ei siinä voi treenaa kovaa. Sit vaan puhaltelee muniin 3 kertaa viikossa. Kukaan joka on edes joskus tehnyt jalat kovaa, tajuaa tämän. Teeppä siihen päälle vielä kaikki muut tehokkaasti. Eli jos haluaa helpolla päästä, niin 1-jakoinen, se ei ole itensiteettiä nähnytkään. Sopii monelle excel tyypille. Frekvenssiä hokee vaan, niin kyllä se lihas sillä kasvaa, ei siinä mitään damagea tartte aiheuttaa kun kovasti uskottelee itselleen että tutkimus x ja tubettaja y.

Jos puhutaan oikeasti "kovaa treenaamisesta", niin siihen ei yleensä yllä sen kummemmin keskimääräinen excel-treenaaja kuin se vastakohtakaan. Eikö tässä avainsanana ole se kovaa treenaaminen? Jos se vakioidaan, niin tuskin ne excelit siellä ainakaan haittaavat. Harva kun oikeasti tuntee sen kroppansa niin hyvin ennen vuosien ja vuosien kokemusta, että kannattaa alkaa täysin fiilispohjaltakaan vetämään.

Onko Utin treenit olleet muniin puhaltelua, vaikka on varmaan kovin "excel-hinkkaaja" jota löytyy? Kaverihan on vetänyt treenejä niin Savolaisen kuin sun ja Wileniuksenkin mukana, ja ilmeisesti hyvin jaksanut. Mitä esimerkiksi Utin olisi pitänyt tehdä eri tavalla ja miten ne excelit ovat olleet pois treenien intensiteetistä?
 
Utti on kaukana näistä excel treenaajista jotka luulevat että kirja ja tubettaja tuo lihakset. Utti on kokenut treenaaja ja niitä harvoja, jotka ovat tolla insinööribodauksella saaneet aikaan jotain. Teidän ei todellakaan kannata matkia noita, vaan perustaa kaikki perustekemiseen, riittävään kuormaan ja suoritustekniikkaan.

Ei tää oikeesti ole kovinkaan vaikeeta, otatte tangon niskaan ja kyykkäätte 10x10, melko suurella todennäköisyydellä koko alakerta kasvaa. Tässä kohtaa vaan jokaisen välitykset muuttuu kelvottomiksi kaikkiin tehokkaisiin liikkeisiin. Sitten tehdään ojennuksia ja laitetaan verenkiertoa estävät siteet reisiin, koska tutkimus x ja tubettaja y.
 
Back
Ylös Bottom