CBB Utti Hulkki Hietala

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
jos se olis näin niin miksi se kiroaa kokoajan sitä ettei kasva enää eikä kehity? Jos syyt olisi pelkästään näitä edellä mainittuja niin sitte fine.... Jos taas elämäntapa niin miksi kisata? (tykkään seurata kun kisaa ei sillä!) Jos seuraavissa kisoissa sijoittuu neljän sakin ulkopuolelle niin mistä Utin ura muistetaan ja saiko arvoisensa päätöksen? Ihan sama nyt loppupeleissä mitä tekee mutta näitten "natumaksimien" Ehdottomat kommentit vaan naurattaa :D

Sä oot kans aika jumissa tässä "not working hard enough"-mantrassa niinkun niin moni muukin. Ei se kova työ itsessään takaa yhtään mitään kehitystä. Jossain vaiheessa kroppa ei vaan pysty ottaa enempää. Se, että koittaa koko ajan treenata vaan kovempaa kuin ennen, on ku heittäs noppaa ja toivois kutosta mutta on 5 muutaki mahollisuutta. Eli arpapeliä.

Nyt meni vähän ohi tämän viestin pointti ja miksi ylipäätään edes sekoitit meikäläisen koko soppaan?
Luitko edes noita Orankin posteja, joita kommentoin?

LOL mitä vääntöä. :D

Tässä on nyt treenattu natikkana 19 vuotta, ja CBB-lavoilla on keikuttu vuosikymmenen verran. Tosiaan merkittävää lihasmassan kasvua ei ole näillä kilometreillä enää tulossa, ihan sama miten treenaa tai syö. Silti on vain helvetin siistiä ja kiehtovaa ainakin yrittää löytää vielä uusia tapoja joilla saisi ehkä gramman tai pari lihasta lisää. Mutta todellisuudessa se isoin yksittäinen asia, joka meikäläistä vielä natikkana treenaamisessa ja kisaamisessa motivoi, on sen kireän kisakunnon tavoittelu. En ole kertaakaan kisaurallani vielä päässyt oikeasti rasvattomaksi ja sitten vielä viimeistellyssä kunnossa lavalle, ja se on se yksi juttu jonka haluan vielä saada aikaan, ennen kuin lyön hanskat tiskiin ja suostun ehkä jopa ottamaan lekurin jo vuosia sitten suositteleman korvaushoidon. Kisasijoituksia en enää varsinaisesti metsästä, sillä en kykene ikimaailmassa parantamaan tuota MM-6. sijoitustani vuodelta 2011. Mutta haluaisin ainakin yhden kerran elämässäni päästä natikkana oikeasti kireään ja viimeisteltyyn kuntoon kisalavalle, ihan vain todistaakseni itselleni että pystyn siihen. Pelkästään tuo tavoite antaa ihan riittävästi motivaatiota.

Tietyssä mielessä on aika huvittavaa että jengi huutelee täällä meikäläisen ketjussa lajinvaihtoa ja natikkana jatkamisen turhuutta, vaikka allekirjoittaneella on vielä kondiksen osalta paljonkin saavutettavaa jäljellä. Esimerkiksi Jani Pernellillä on ihan yhtä paljon treenivuosia takana kuin meikäläisellä, lihaskasvu tyrehtynyt jo vuosia sitten ihan yhtä olemattomaksi, mutta ei Pernellin ketjussa pahemmin kukaan huutele että "vaihda lajia", "tajuaisit jo lopettaa natuilun", tms. Tavallaan Janilla on jopa vähemmän enää ulosmitattavaa natikkana CBB:ssä kuin meikäläisellä, koska Jani on jo viimeiset 3 kisakauttaan ollut aivan nyljetty lavalla. Eli kondistakaan ei tuosta enää kauheasti rapeammaksi voi saada. Meikäläisellä on sentään vielä tuolla saralla paljon parannettavaa.
pitäisin kehonrakennuksen puolelle siirtymistä jonkinasteisena luovuttamisena.
Sinähän taisit olla joku voimapuolen tyyppi? Pitkän linjan natikoilla on voimalajeissa aika helvetisti paremmat mahikset kehittyä, kuin natikkabodauksen puolella on. Hermostollinen kehitys ja tekniikoiden hiominen mahdollistaa voimatulosten kehittämisen vielä varmaan 30 treenivuoden jälkeenkin natikkana, kun taas ensimmäisen 10-15 treenivuoden jälkeen lihasmassan kehittäminen alkaa olla jo niin olemattoman hidasta, että voidaan puhua nollakehityksestä. Siinä kohtaa, kun on viimeiset 10 vuotta tehnyt treeneissä kaikkensa käytännössä nollakehityksen ja värikkäämmän vammalistan eteen, ei ole mielestäni ainakaan "luovuttanut" ihan helpolla.
sitten vihjaillaan miten ne lääkkeet on jotenkin terveellisempi vaihtoehto, mitä vittua?
No periaatteessa jos unohdetaan joku maksanpoksauttamis-HC-roinaus, niin tuo pitää ainakin teknisesti monessakin mielessä paikkansa. Natikkana kisadieettaaminen on aina melko epäterveellinen pitkä rasitusjakso kehon metabolis-hormonaaliselle toiminnalle, ja kisadieetin lopulla (+ vielä aika pitkään kisojen jälkeen) vedetään yleensä aika olemattomalla omalla hormonituotannolla. Lisäksi ainakin omalla kohdallani tuo kehon korjausprosessien hormonaalinen heikkeneminen kisadieetillä on selvästi johtanut joka kerta entistäkin kuluneempiin tukikudoksiin. Eli on ihan turha kuvitella, että natikkana bodylajeissa kilpaileminen olisi jotenkin kovin terveellistä touhua.

Viimeksi muokattu:
Tässä on nyt treenattu natikkana 19 vuotta, ja CBB-lavoilla on keikuttu vuosikymmenen verran. Tosiaan merkittävää lihasmassan kasvua ei ole näillä kilometreillä enää tulossa, ihan sama miten treenaa tai syö. Silti on vain helvetin siistiä ja kiehtovaa ainakin yrittää löytää vielä uusia tapoja joilla saisi ehkä gramman tai pari lihasta lisää. Mutta todellisuudessa se isoin yksittäinen asia, joka meikäläistä vielä natikkana treenaamisessa ja kisaamisessa motivoi, on sen kireän kisakunnon tavoittelu. En ole kertaakaan kisaurallani vielä päässyt oikeasti rasvattomaksi ja sitten vielä viimeistellyssä kunnossa lavalle, ja se on se yksi juttu jonka haluan vielä saada aikaan, ennen kuin lyön hanskat tiskiin ja suostun ehkä jopa ottamaan lekurin jo vuosia sitten suositteleman korvaushoidon.

Onko muka oikeasti noin? Kun sun kovimpia kisakuntoja kattelee ja miettii, kuinka koville säkin oot kroppas ajanut, niin jotenkin vaikea edes kuvitella, että niistä voisi vielä rasvattomammaksi päästä.
Viimeistelyt toki asia sitten erikseen, koska siinä tarttee olla jo vähän tuuriakin matkassa, että kaikki loksahtaa kohdilleen.

Nyt meni vähän ohi tämän viestin pointti ja miksi ylipäätään edes sekoitit meikäläisen koko soppaan?
Luitko edes noita Orankin posteja, joita kommentoin?

En tiedä miten voisin tuon selvemmin asian ilmaista, kuin miten sen kirjoitin. Ja kyllä, luin Orangin viestit, joita kommentoit.

En tiedä miten voisin tuon selvemmin asian ilmaista, kuin miten sen kirjoitin. Ja kyllä, luin Orangin viestit, joita kommentoit.

Miksi sä tällaista tyhjäntoimittajaa neuvot Utin ketjussa? Mulla on oma lanka tuolla jossain, mene mieluummin sinne kertomaan mun vääristä metodeista.
Ja toi englanninkielinen tokaisu oli vitsi, jos sitä nyt mietit. Koska hra Oranki oli sitä mieltä, että kehonrakennus on menemistä sieltä mistä aita on matalin. LOL.
Taisi edelleen mennä aika ohi sulta toi viestin pointti...

Miksi sä tällaista tyhjäntoimittajaa neuvot Utin ketjussa? Mulla on oma lanka tuolla jossain, mene mieluummin sinne kertomaan mun vääristä metodeista.
Ja toi englanninkielinen tokaisu oli vitsi, jos sitä nyt mietit. Koska hra Oranki oli sitä mieltä, että kehonrakennus on menemistä sieltä mistä aita on matalin. LOL.
Taisi edelleen mennä aika ohi sulta toi viestin pointti...

Ei se nyt niinkään neuvo ollu. Lähinnä huomiona. Ehkä sun kannattas ei kannattas ottaa näitä aina itsees ja antaa itelles vähän enempi arvoa eikä aina rypee jossai itsesäälissä.

ennen kuin lyön hanskat tiskiin ja suostun ehkä jopa ottamaan lekurin jo vuosia sitten suositteleman korvaushoidon.

Jos sulla oli vuosia sitten liian alhaiset testotasot, niin mikä sitten sai ne nousemaan normaalille tasolle? Et kai nyt tosissasi väitä, että olet voittanut SM-kultaa Classicissa jopa lääkäreiden mielestä liian alhaisilla testotasoilla?

Lääkärit ei todellakaan Suomessa suosittele korvaushoitoa ihan hepposin perustein. Ja jos sinulla alhaisen teston oireita on ollut tai on, niin vaikea uskoa, että todellakin et silloin suostuisi aloittamaan korvaushoitoa jos kaikki muut syyt on suljettu pois. Onhan alhaisilla testoilla eläminen ihan surkeata elämää.

Itse olisin päässyt nyt 37 vuotiaana korvaushoitoon jos olisin halunnut ja se todellakin kuulosti houkuttavalta: Mahtava fiilis ja energia koko ajan, kukapa ei semmoista haluaisi? Eikä se olisi edes maksanut mitään.

Itselläni oli S-testo 10 ja uusintamittauksessa se oli pudonnut vielä alemmas: 9.4. Eivät lääkärit testohoitoja suositelleet, mutta ihan varmasti olisin päässyt jos olisin sitä vaatinut.

Halusin kuitenkin ensin sulkea kaikki mahdolliset syyt pois ja niitä onkin löytynyt mm. todennäköinen ylikunto ja unopolygrafialla analysoitu keskivaikea uniapnea.

Toki vanhempana saatan minäkin sitten testohoidot aloittaa jos mikään ei niitä enää muuten riittävälle tasolle saa. Joidenkin tutkimuksien mukaan korvaushoito jopa nostaa elinikää. Puhumattakaan elämänlaadusta.

Viimeksi muokattu:
Tykkään, kun Utti tulee ja täräyttää faktat pöytään.
Btw olisihan se mielenkiintoista nähdä minkäkaista kehitystä Utille tulisi, jos siirtyisi kehoiluun. Saataisiin taas vähän parempi valmentaja jolla on tietoa molemmilta puolilta. Ja sen jälkeen se kirjan kirjoitus.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ei se nyt niinkään neuvo ollu. Lähinnä huomiona. Ehkä sun kannattas ei kannattas ottaa näitä aina itsees ja antaa itelles vähän enempi arvoa eikä aina rypee jossai itsesäälissä.

En mä mitään itteeni ottanut. Kiitos vain vinkeistä.
Toisaalta mun kohdalla se on ihan sama miten treenaan niin en kehity kuitenkaan.

ps. Ilmeisen hyvin vaikutat muuten tuntevan mut. Pitäisköhän tässä alkaa oleen huolissaan?

Sinähän taisit olla joku voimapuolen tyyppi? Pitkän linjan natikoilla on voimalajeissa aika helvetisti paremmat mahikset kehittyä, kuin natikkabodauksen puolella on. Hermostollinen kehitys ja tekniikoiden hiominen mahdollistaa voimatulosten kehittämisen vielä varmaan 30 treenivuoden jälkeenkin natikkana, kun taas ensimmäisen 10-15 treenivuoden jälkeen lihasmassan kehittäminen alkaa olla jo niin olematto

Joo, voimapainotteisesti treenaan, mutta tykkään katsella kaikkea harjoittelua kokonaisuutena niin sikäli bodauspuolikin, varsinkin cbb, kiinnostaa. Olet täysin oikeassa tuossa, että voimapuolella kehitys jatkuu pidempään, jopa paljon yli 40 ikävuoden. Pointti oli mulla tossa aiemmin, että olet kuitenkin suomen treeniskenessä varmaan se isoin "natuikoni" ja siltä kantilta katsottuna bodauksen puolelle siirtyminen olisi monille varmaan pettymys. Tuosta ei suoraan sanottuna ole mitään hajua onko se kisadieettaaminen testaamattomana sitten yhtään terveellisempää. Varmasti maltillisesti käytettynä ainakin testolla ja kasvuhormonilla on lähinnä hyödyllisiä vaikutuksia(vrt. korvaushoito), mutta monellako bodarilla se käyttö pysyy järkevissä rajoissa? Loppuun sanotaan vielä, että tottakai jokaisen oma asia mitä kropallaan tekee.

@Munakas tolla "siitä mistä aita on matalin" viittasin lähinnä siihen, että kun lääkkeet on mukana niin harjoittelussa voidaan mennä paljonkin metsään ja silti tulosta tulee. Karkein esimerkki on joku alle parikymppinen aloittelija, joka ei edes yritä rakentaa kunnollista pohjaa puhtaana, vaan alkaa suoraan pelaamaan lääkkeillä. Silloin se on ilman muuta helpompi ja nopeampi tie tasoon X ja mun näkökulmasta luovuttamista. Perustan tuon pitkälti omiin havaintoihin vuosia varrelta, kun on tullut aika paljon aikanaan treenattua roinaajien kanssa. Jos olet tuosta eri mieltä niin sille en voi mitään. Kukaan ei ole tässä väittänyt, että kehonrakennus olisi jotenkin helppo laji, kaikkea muuta.

Ihmeellisen paljon taas porukka kuumuu täällä. Toisinaan sitä sattuu, että ihmiset on eri mieltä asioista nettifoorumilla ja sen takia ei kannata sillalta hyppiä.

En mä mitään itteeni ottanut. Kiitos vain vinkeistä.
Toisaalta mun kohdalla se on ihan sama miten treenaan niin en kehity kuitenkaan.

ps. Ilmeisen hyvin vaikutat muuten tuntevan mut. Pitäisköhän tässä alkaa oleen huolissaan?

En mä sua tunne, mutta olen lukenut viestejäsi foralla ja satunnaisesti päivyriäsi jne. ennenkuin laitoit ne privaksi. Ja em. kuva nyt vain tullut. Ei mitään henkilökohtaista, kaikilla meillä on asioita, joita voi parantaa.

@Munakas tolla "siitä mistä aita on matalin" viittasin lähinnä siihen, että kun lääkkeet on mukana niin harjoittelussa voidaan mennä paljonkin metsään ja silti tulosta tulee. Karkein esimerkki on joku alle parikymppinen aloittelija, joka ei edes yritä rakentaa kunnollista pohjaa puhtaana, vaan alkaa suoraan pelaamaan lääkkeillä. Silloin se on ilman muuta helpompi ja nopeampi tie tasoon X ja mun näkökulmasta luovuttamista. Perustan tuon pitkälti omiin havaintoihin vuosia varrelta, kun on tullut aika paljon aikanaan treenattua roinaajien kanssa. Jos olet tuosta eri mieltä niin sille en voi mitään. Kukaan ei ole tässä väittänyt, että kehonrakennus olisi jotenkin helppo laji, kaikkea muuta.

Ihmeellisen paljon taas porukka kuumuu täällä. Toisinaan sitä sattuu, että ihmiset on eri mieltä asioista nettifoorumilla ja sen takia ei kannata sillalta hyppiä.

Juu no tämä nyt on sen verran päivänselvä esimerkki, että vaikea tästä on eri mieltä olla :)
Onhan siitä ihan tutkimusdataakin olemassa, kuinka dramaattinen vaikutus lihasmassaan suprafysiologisilla hormonitasoilla on vaikkei harrastaisi painoharjoittelua laisinkaan.

Mä oletin koko ajan, että tässä puhuttiin pitemmän linjan natukisaajista, en jostain lifestyle roinaajista joiden tavoitteet on korkeintaan näyttää hyvältä rannalla/baarissa keinoista viis.
Jos ne tavoitteet on kuitenkin kisalavoilla, niin mun mielestä se on ihan ymmärrettävää, että nälkä kasvaa syödessä ja jossain vaiheessa houkutus siirtyä seuraavalla tasolle johtaa ajatuksista tekoihin. En minä tällaisessa tapauksessa puhuisi kyllä luovuttamisesta.

En mä sua tunne, mutta olen lukenut viestejäsi foralla ja satunnaisesti päivyriäsi jne. ennenkuin laitoit ne privaksi. Ja em. kuva nyt vain tullut. Ei mitään henkilökohtaista, kaikilla meillä on asioita, joita voi parantaa.

Okei, ei siinä mitään, eikä tuo päätelmä kovin pahasti metsään mennyt :)
Olis tässä tosiaan edelleen kehittämisen varaa tietyillä osa-alueilla.

Viimeksi muokattu:
utille kysymystä kehiin.olen 43v 193cm 113kg rasvat n,25.taustaa saleja koluttu nuorempana aktiivisesti.30-40 kympin välillä kävin satunnaisesti.40v-42 aktiivista treeniä n,2v tulosta sain loistavasti apuna ulkopuolinen testo.nyt on ollut vuosi TAAS välissä jolloin testot tippui täysin alas.liian vähän mielestäni varotellaan nuoria mitä tapahtuu kun omat tuotannot ajetaan täysin alas,mulla nousi onneksi aivan luontaisesti huomaa kyllä aamulla:worship:nyt mennään m-500ckal miinuksilla ja kovenevaa treeniä 4 jakosiella.tulee mieleen tää lihasmuisti vaikka miinuksilla ollaan kehitys oikeesti jäätävää 2kk aktiivisen treenin jälkeen,onko syynä myös aikaisempi maltillinen ulkopuolinen testojen boostaus.osansa selittää myös sarjapainojen maltillinen käyttö vs voimarunttaus.

Miten Munakkaan treenit kulkee?

Kuulkaas nyt toverit hyvät,
Ihan kiva, että jaksatte olla myös minusta kiinnostuneita, mutta on oikeasti ihan sikanoloa, että puhutte musta juuri Utin ketjussa :rolleyes:
Jos haluatte vääjäämättä (en kylläkään tajua miksi ketään kiinnostaisi) jotain kysellä, niin alla oleva linkki ohjaa teidät oikeaan osoitteeseen.

https://pakkotoisto.com/threads/munakas.125683/

Jos sulla oli vuosia sitten liian alhaiset testotasot, niin mikä sitten sai ne nousemaan normaalille tasolle? Et kai nyt tosissasi väitä, että olet voittanut SM-kultaa Classicissa jopa lääkäreiden mielestä liian alhaisilla testotasoilla?

Tasot tipahtaa pitkään ja alhaisiin rasvoihin dieetatessa ja nousee (yleensä) takasin (ainakin melkein) normaalille tasolle kun dieetistä palaudutaan eli yksinkertaistettuna syödään enemmän ja treenataan vähemmän. Ihan perus kaava.

Wilenius on tuonut esiin ihan saman asian omalta CBB-ajaltaan eli kisalavoilta on haettu menestystä alle viitearvojen olevilla arvoilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom