Utin Jääkärirykmentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elyna
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo naispuoleinen henkilöhän kävi ljk:n ennen kun pääsykokeessa oli reppujuoksu,sen jälkeen kun se on otettu mukaan ohjelmaan yksikään nainen ei ole päässyt..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kävin Utissa pari vuotta sitten 9 kk spolli setin. Koulutus ei tosiaan ollut ihan sitä mitä minä odotin. Lähitaistelukoulustusta oli muutaman kerran, lähinnä nyrkkeilyä, perus lukkojen harjoittelua ja painia. Metsässä vietettiinkin sitten aivan helvetisti aikaa, jokaisen koulutusviikon alussa lähdettiin maanantaina metsään ja tultiin sieltä perjantai aamuna takaisin. Koulutusviikot olivat yleensä aika raskaita, koulutus alkoi heti aamupalan syötyä ja jatkui myöhään iltaan. Ampumaan pääseekin sitten Utissa todella paljon, Ahvenkosken vetämät ammunnat eivät oikeastaan kertaakaan olleet sitä tylsää 150 m radalla makuultaan ampumista, vaan soveltavia harjoituksia practical radalla, jossa edettiin ryhmän voimin käyttäen rynnäkökivääriä, pistoolia tai haulikkoa tilanteesta riippuen. Ehdottomasti parasta utissa.

TST-vyöhön, eikä sirpaleliiviin tarvinnut alokaskauden jälkeen koskea, käytössä olivat erikoisjääkäriliivi ja ihan kunnon luotiliivit keraamisilla levyillä. Ainakin itselläni tuohon erkkariliiviin siirtyminen teki palveluksesta helvetisti mukavampaa, kun ei ollut alaselkä koko ajan paskana. Muiden varuskuntien sotilaspoliiseilla oli normaalisti tetsarit käytössä (ainakin pari vuotta sitten).

Vartioviikot olivat poikkeuksetta mukavia ja vartiovuorojen ulkopuolella sai käydä vapaasti salilla.

Naisvarusmiehiä joukkueessamme oli yksi ja hänestä ei kyllä jäänyt mitään hyvää sanottavaa. Aina vempassa ja kusettamassa itselleen vartioviikonloppuja vapaaksi toisten kustannuksella. Kotiutuikin sitten kiväärimiehenä. Samassa erässä oli myös toinen nainen joka toimi alokaskouluttajana ja taisi ylentyä kersantiksi, muutenkin taisi olla asenne paremmin kohdillaan kuin 90% miespuolisista varusmiehistä (luen itseni noihin 90%).

Loppusodassa olimme impan paras sotilapoliisijoukkue, joten vaikka koulutus maistui yleensä aika paskalle, niin oli siinä oikeasti jotain ituakin. Jos ei muuten niin 2 viikkoa loppusodassa tuntui pumpulille verrattuna koulutusviikkoihin ja siellä oli helvetin hauskaa.

Aika on ehkä kullannut muistoja, mutta ihan hyvä mesta tuo on.

Itse muistan yhden muijan joka veti intin kunnialla loppuun. Muut oli ihan pellejä, kaikista hauskinta oli kun loppusodassa yksi kokelas asensi etusormen ykköseen ja keskarin kakkoseen sotilaspollareiden pj-teltassa. :D
Lisäksi vartiopäällikkö (=vaktchef?) pani yhtä varusmies muijaa --> muijalle ei mitään, mutta ukko sai potkut ja eros akastaan. :D

Omana varusmiesaikanani Vekaran spollet olivat kolme kertaa iltalehden lööpeissä haureuden harrastamisesta naispuolisten palvelustovereidensa kanssa. Arvatkaapa vituttiko meitä Uttilaisia kun meillä oli vaan yksi nainen joukkueessa ja sekin perseestä.

Armeija... Harkitse nyt vielä. Itse vietin elämäni turhimmat 9kk spollena armeijassa enkä uudestaan samaa tekisi. Ensinnäkin se siunun viihtyvyytesi on hyvinkin paljon kiinni ihmisistä jotka sinun tupaasi majoitetaan, ja nämä ihmiset voivat olla millaisia tahansa, mistä tahansa suomen kolkasta. Ja tosiaan ei tule mieleen yhtäkään päivää joka olisi jollain tavalla kehittänyt tai miehistänyt (tosin eihän tästä enää miehisempi voisikaan olla) minua. Pelkkää perseilyä ja alapäähuumoria koko perus armeija. Turhaa touhua.

ps. Puhuin nyt sitten siitä jälkimausta joka itselle armeijasta jäi. Poikkeuksiakin löytyy varmasti :)

Omana varusmiesaikanani Vekaran spollet olivat kolme kertaa iltalehden lööpeissä haureuden harrastamisesta naispuolisten palvelustovereidensa kanssa. Arvatkaapa vituttiko meitä Uttilaisia kun meillä oli vaan yksi nainen joukkueessa ja sekin perseestä.
HAhaa, kuulostaa niin tutulta, siinä sit käytävällä kateltiin katkerana vekaran koiravideota...:lol2:
Taisit olla 2/06, ite olin 1/07.

Päivän fakta: Tähän päivään yksi ainoa nainen... on käynyt LJK:n (1996-97).

Täytyy vaan sanoo, että aika helvetin moni muu mies hyyty ensin! 10% koko saapumiserästä ei ees pääsy läpi! Hattua täytyy nostaa - todella! Tälle muijalle!

Ja kuinka moni "mies" jäi kokonaan rannalle, eikä päässy ees kouluun??

Sen verran pitää korjata, että palveluksen loppuun suorittaminen ei tarkoita automaattisesti reserviin pääsyä, eli toisin sanoen palveluksen hyväksyttävästi suorittamista. Joitakin kohtasi karvas pettymys kun sotilaspassit jaettiin. Tietääkseni näin kävi myös ko. naisen kohdalla.

Tämän viestin tarkoitus ei ollut siis mitenkään mollata häntä, varmasti nainen paikallaan. Hänestä tehtiin muuten dokumenttikin, olen sitä yrittänyt etsiä Ylen elävästä arkistosta, mutta turhaan. Mikäli joku löytää dokumentin jostain niin ilmoitelkaa. Dokumentin nimi taisi olla "tyttö, joka sai baretin" tjms?

Lapin Lennostoon ei ´06 vuonna otettu, koska ei ollut järjestää tiloja.
Eikä oteta kutsuntojen kautta edelleenkään. Itse olen tosin naisena Lapin Lennostossa tälläkin hetkellä, mutta asun It-rykmentin naisten tuvassa.

Pistää kyllä aina vihaksi kuunnella tuota miten naiset intin yleensä "suorittaa" :curs: Miksi helvetissä sinne inttiin pitää lähteä vapaaehtoisena vemppaamaan jos ei ole motivaatiota lähteä leireille tai marsseille? Sekään ei mene tajuntaan että armeijasta lähdetään miestä hakemaan. Pahoittelen avautumistani, mutta itselleni on ollut hirveä shokki se että naisista armeijassa ollaan yleensä juuri sitä mieltä mitä täällä palstallakin on nyt käynyt ilmi, ja pahinta on se että syystäkin!

Elyna, jos päädyt sinne Uttiin tai minne tahansa muualle niin vedä täysillä ja jos kunto loppuu niin sisulla! Mieheksi ei tarvitse muuttua, naisenakin pystyy suorittamaan asepalveluksen kunnialla :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom