Uskotko Lääkäreihin ?

TJJ sanoi:
Sivukommentti: Saman koulun ne yksityisen puolen lääkärit käy kuin julkisen.

No shit, Sherlock. Ja minä kun olen aina luullut että yksityiselle puolelle aikoville on ihan oma koulunsa. :kuola: :eek:

Yksityiselläpä niillä lääkäreillä on oikeasti aikaa
a) kuunnella
b) tehdä se oikea diagnoosi.

Ukko tekee hommia sekä julkisella että yksityisellä, ja sitä kautta on itsekin päässyt kätevästi peilaamaan molempia. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
teemupii: Olin siis lekurissa kontrollikäynnillä, peruslääkityksen (estolääkitys varmuuden vuoksi) takia. Tällä hetkellä olen täysin "terve" ja sisukset ok.
Aiemmin tullut ilmi, että "P -krea" -arvo on välillä lievästi koholla, ilm. riippuen kreatiini annoksista.
otteita:
"ei tarvitse syödä rasvaa tai proteiinia, normaali ruuasta saa tarpeeksi kaikkea..."
"..jauheet on vain haitaksi. Ylimääräisestä ei ole mitään hyötyä."

"Jos syö rasvaa se kertyy maksan ympärille. Sitten jos syö vielä proteiinia, maksa kuormittuu..."

gotto sanoi:
No shit, Sherlock. Ja minä kun olen aina luullut että yksityiselle puolelle aikoville on ihan oma koulunsa. :kuola: :eek:

Joo, no shit. Joillakin vain tuntuu olevan se oletusarvo, että yksityinen lääkäri on automaattisesti pätevämpi kuin se tk-lääkäri.

Yksityiselläpä niillä lääkäreillä on oikeasti aikaa
a) kuunnella
b) tehdä se oikea diagnoosi.

Niin on, ainakin aikaa kuunnella. Siitä onko diagnoosit yhtään oikeampia en tiedä. Mutta sehän etu siellä yksityisellä on, että asiakas maksaa ja silloin voi vaikka varvaskipuisen pistää kokovartalo-mri kuvaan. Toisin kuin julkisella puolella. Ja toisena etuna näen sen, että voi hakeutua suoraan erikoislääkärille.

Vähän vain tullut sellainen kuva jutuista mitä olen kuullut/lukenut (esim tältä foorumilta), että yksityiseltä haetaan paremmaksi koettua hoitoa. Vaikka kyseinen hoito ei olisi tarpeen/perusteltua/parempaa. Mutta kun yksityisen lääkärin elanto riippuu asiakkaiden määrästä, niin lääkärin kannattaa tehdä mitä potilas toivoo. Mikä ei sekään aina ole ihan hyvä. Minusta.

Nyt minä lähden jatkamaan alan opiskelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom